V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
Inspirován včerejší zprávičkou jsem vytvořil JavaScriptovou implementaci binárních hodin.
Pokud netušíte co se pod pojmem Binární hodniny skrývá, prostudujte si prosím nejprve [3].
Největšího požitku, dosáhnete při zobrazení pomocí prohlížeče z rodiny Mozilla. Nejen že budete moci využívat alternativní styly (FireFox 1.0.4 – menu Zobrazit / Styl stránky), ale budete si moci otevřít hodiny v postranní liště a mít je tak na očích po celou dobu práce s prohlížečem .
Způsob jak otevřít stránku v postranní liště je jednoduchý. Vložte si jí do záložek. Klepněte na položku pravý tlačítkem a vyberte menu vlastnosti. Poté zatrhněte volbu „Nahrát tuto záložku v postranní liště“. Na konec stačí dialog potvrdit a vyvolat uloženou záložku.
Výsledek snažení, pak vypadá takto:
Bohužel (alespoň ne ve FireFoxu v1.0.4), nelze v postranní liště přepínat styly. Pokud si bude chtít zvolit jiný, musíte si stránku stáhnout k sobě a html soubor upravit ručně (úprava chrome/userContent.css by byla zbytečně zdlouhavá).
Jestliže máte touhu vytvořit si vlastní styl (budu rád když mi jej pošlete) nebrání nic v cestě. Začněte přepsáním pár pravidel v základním stylu bc_hms_green_jail.css. Uvidíte, že to půjde rychle. Nezaleknete se obrovského množství pseudotříd. Každý „ťuflík“ má dvě (zapnuto/vypnuto). Proč tomu tak je, bude zřejmé, až se dokopu a vytvořím styl alá duha.
Moc hezký styl „Modrá záře“ (viz druhý obrázek) a „Zlatý přeliv“ vytvořil můj kamarád Adam Sádovský (mimochodem pokud toho nemáte dost, naleznete na jeho stránkách program pro převod Hvězdného data). Díky Adame!
K implementaci snad jen poznámka: byla rychlá. Nechtělo se mi pozicovat a tak jsem použil tabulku. Doufám že to nevadí.
Přeji spoustu zábavy a málo zmeškaných schůzek!
[1] Binární hodiny v JavaScriptu
[3] Schéma zapojení a hezky popsaná teorie díky Jirko
Tiskni Sdílej: