abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (13%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
     (6%)
     (19%)
     (31%)
     (25%)
    Celkem 16 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 07:16
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.5.2006 20:32 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Další trapnej pokus o veřejně tajnej útěk?
    26.5.2006 20:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Hele já ocud odešel jednou bez jedinýho slova(na půl roku), já nejsem z těch, kteří by o tom museli dávat veřejně vědět Ok? že se chci zbavit domény je snad taky moje věc, a teď díky tvému blbému komentáři ten blok ani nemůžu vymazat.
    26.5.2006 20:45 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    čo si nejak poškvrnil svoje meno, alebo chceš za sebou zanechať starý život ? :-D
    26.5.2006 20:48 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    A proč bys ho mazal? Už takhle je tu slušnej bordel a teď aby nám ještě mizely blogy pod rukama.
    26.5.2006 20:52 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Co se musí všechno udělat pro převedení domény na někoho jiného?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    26.5.2006 20:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Přepsat věci ve whois? a poskytnout loginy?
    26.5.2006 21:11 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Nechápu, to když si člověk kupuje nějakou doménu od registrátora, tak nedostane žádnej papír, že je jeho? Takže ten registrátor, když bude zlej, tak mu to může za týden někde přepsat ve whois(??) a já nemám šanci prokázat, že je ta doména moje?

    Můžeto někdo vysvětlit doménovému panicovi?

    Já rozumím tomu, když mi někdo řekne třeba "Počítače jsou moje doména" nebo v topologii je "domain" anglický termín pro oblast (souvislá otevřená množina). Nebo definiční obor je doména.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 26.5.2006 21:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Někteří registrátoři ti dají papírový certifikát, který ti zaručuje vlastnictví domény.
    Heron avatar 26.5.2006 21:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    http://www.active24.cz/cz/domeny/cenik/nadnarodni-domeny/

    Ale platí se za to (za co ne, že?).
    26.5.2006 21:44 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Na co papir, ze je to jeho. Mas doklad od registratora na udrzovaci poplatek.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 22:17 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Asi si nějakou doménu zaregistruju, abych zjistil, jak to vlastně funguje...

    Pořád mi nejde do hlavy, že by ten převod měl být tak snadná věc... Určitě tam někde bude háček.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 26.5.2006 22:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Já mám free doménu na dyndns.dk jediný, co jsem potřeboval byla IP a email. Registrace domény druhého řád není o nic těžší (v podstatě navíc je jen bankovní převod částky na jejich účet).
    26.5.2006 22:25 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Tady ale slo o prevod jiz existujici domeny. Zalozeni nove samozrejme soucinnost puvodniho majitele nepotrebuje.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Heron avatar 26.5.2006 22:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Jasně rozumím. Kníže psal, že si chce zkusit zaregistrovat doménu, tak jsem mu nabídl DynDNS (takových služeb je).
    JiK avatar 26.5.2006 22:30 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    ja si registroval domenu online, u www.domainsite.com, platil jsem to pres paypal, cely to trvalo asi 10 minut (protoze jsem to delal poprvy). Zaroven u nich hostuju i DNS takze zmena hostinu byla opet otazka asi 30 minut. Propagace do site DNS okamzite. Prijemne mne to prekvapilo.

    Papirovy doklad nemam zadny, kdybych si chtel a do whois napsal nejaky nesmysly, bylo by to asi i docela anonymni (protoze si muzu zalozit n paypal uctu a presunout tech 6 USD za domenu treba m-krat a pak ji zaplatit z toho posledniho)
    JiK avatar 26.5.2006 22:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    priklad, jedna quasianonymni domena je czech-nanoteam.com
    26.5.2006 22:23 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Potrebujes souhlas puvodniho majitele. Donedavna byl u CZ domeny zapotrebi pisemne s notarskym overenim. Myslim, ze se to nezmenilo, ale uz se o to u nas nestaram. U cizich registratoru (netsol aj.) probihalo odsouhlasovani pomoci emailove zasilanych tokenu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Luk avatar 26.5.2006 23:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Ano, u české domény byl (ještě na podzim, a asi i teď) potřeba souhlas s ověřeným podpisem. Problém je ale v tom, že ten ověřený podpis musí být na speciální žádosti, která má časově omezenou platnost. Když se to nestihne, musí se to dělat znovu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 26.5.2006 23:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Jaky je vlastne duvod, ze ceske domeny jsou A) drazsi B) administrativne narocnejsi (viz overene podpisy na specialnich zadostech a podobne buzerace), nez trebas domeny vyznamnejsi a dulezitejsi domeny genericke, .com .net .org .info??? Neni (nebo aspon nebylo) to nejak mile 'regulovano' statem??

    Za svou domenu .com jsem zaplatil 6 dolaru/rok tedy asi 129,- a to je finalni castka, zadna dph a podobne capiny tam uz neni...
    Luk avatar 27.5.2006 00:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Jsme v Česku ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.5.2006 00:15 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Logický důvod vyplývající z menšího počtu domén. Přitom náklady na správu jsou stejné, jestli držíš 10, 100 nebo 1000 domén, zvláště když to dnes administrují automaty.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    JiK avatar 27.5.2006 00:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    ok, souhlasil bych, ale nevysvetluje to B) tedy vyrazne vyssi miru byrokraticke buzerace pro .CZ a jeste poznamka, je dost mozne, ze muj registrant drzi min domen nez spravce celeho .cz a presto je to levnejsi. zhruba 4 nasobne. tedy vyrazne. Proc?
    27.5.2006 15:23 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    V uplynulych dnoch sme presuvali firemnu domenu od jedneho registratora ku druhemu a chcelo to len povrdit mail priduvsi na adresu uvedenu pri registracii domeny u stareho registratora.

    Ale je mozne, ze pisem nieco, co nesuvisi s temou. Mam trocha hokej medzi registratorom a technickym spravcom.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Luk avatar 27.5.2006 16:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doména (skoro) free.
    Změna registrátora je jednoduchá. Tady jde ale o změnu majitele domény.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    brozkeff avatar 27.5.2006 23:10 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Nechápu smysl
    Nějak mě uniká smysl této celé transakce. Kdo jiný by měl mít o tuhle doménu zájem?? Není přece nic nemožného dál už doménu neudržovat a nechat ji propadnout, ne? IMHO...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.