V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti v knihovně pro Rust async-tar a jejích forcích tokio-tar, krata-tokio-tar a astral-tokio-tar. Jedná se o zranitelnost CVE-2025-62518 s CVSS 8.1. Nálezci je pojmenovali TARmageddon.
AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
Kdyby to mělo elektromotory jako součást kola, resp. náboje kola, dá se jednoduše elektronicky řídit trakce. Oproti 4WD, diferenciálu, atd. mi to přijde jednodušší a bez mechanických ztrát právě v těch mechanických částech.
že vozidla s konstrukční rychlostí tuším že nad 25 km/h musí mít řízená kola mechanicky propojena.To je zajímavý problém, to jako by ty kola s elektromotory s například absolutním senzorem natočení se točily různě rychle? Vozidlo s motorem na všech kolech by mohlo mít ty kola upevněný natvrdo na kostře při zahýbaní by se s osama kol vůbec nehýbalo, to je imho velká výhoda. Ale jestli je tam omezení, že by se to rozpadlo nad 25km/h, tak asi ne. ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmu
Dokonce i dnešní tanky mají volant,Jak tam řeší růžné módy otáčení? (levý pás dopředu - pravý stojí, levý dopředu - pravý dozadu a levý dopředu a pravý trochu dopředu? + to samý pro couvání).
ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmuTo umel i nejakej koncept od VW pred dvaceti lety..
jak by měla řešený mechanický spoj předních kol (který se navíc natáčej)?co myslíš? polo-osu?
Proč by se taky mělo brzdit když letadlo letí žejo.Tak nějak jsem si vzpomněl na zážitky s jedním operačním systémem, který je také vždy chytřejší než uživatel.
U moderních aut je to spojení součástí převodky řízení, vlastně je ta tyč schovaná vevnitř, je ozubená a přímo do ní zabírá volant
-> Takže moje š. Garde je moderní auto?Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…Tak čistě teoreticky i věci jako bicykl nebo nové boty přispívaj k znečištění.
Já bych si tedy zero emissions netroufl napsat ani na svůj šlapohyb poháněný lidskou silou, protože chápu, že samotný akt jízdy je jenom část cyklu. Zero v podstatě není asi žádný způsob dopravy, i když chůze se tomu velmi blíží.
Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…hmm, a ake? nejake sci-fi, co ludstvo este nevymyslelo? na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbost
hmm, a ake?Jezdím na kole a teď kvůli sněhu chodím dost pěšky. Z tvé reakce se mi zdálo, že mě kvůli tomu, že kritizuji elektromobil, považuješ za automobilistu (naftového/benzínového), který jezdí i 500 metrů autem.
na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbostJakou blbost? Pouze jsem chtěl upozornit, že nápis „zero emission“ je na v podstatě libovolném dopravním prostředku nesmyslný.
Inak reagoval som na teba tak ako som reagoval preto, lebo som mal dojem, ze povazujes elektromobil za menej ekologicke riesenie ako spalovanie nafty/benzinuTo samozřejmě nepovažuji a podle mě to z #10 ani nevyplývalo.
Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderními dieselovými šestnáctistovkami.To není "srovnatelné", to naftové šestnáctistovky výrazně překonává. Na druhou stranu to má ale (téměř jistě - v článku o tom není ani slovo) pevné zpřevodování, takže jsou takové hodnoty potřeba.
Tiskni
Sdílej: