Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.08.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
Byla vydána nová verze 2.51.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 91 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Po roce bylo vydáno nové číslo magazínu Phrack: Phrack 72.
OpenSSL Corporation zve na den otevřených dveří ve středu 20. srpna v Brně a konferenci OpenSSL od 7. do 9. října v Praze.
Konference LinuxDays 2025 proběhne o víkendu 4. a 5. října v Praze. Konference OpenAlt 2025 o víkendu 1. a 2. listopadu v Brně. Blíží se konec přihlašování přednášek. Přihlaste svou přednášku (LinuxDays do 31. srpna a OpenAlt do 3. října) nebo doporučte konference známým.
Raspberry Pi Touch Display 2 je nově vedle 7palcové k dispozici také v 5palcové variantě. Rozlišení stejné 720 × 1280 pixelů. Cena 40 dolarů.
Telnet a ssh klient PuTTY postupně přechází na novou doménu putty.software.
Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.
Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních
… více »Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.
Kdyby to mělo elektromotory jako součást kola, resp. náboje kola, dá se jednoduše elektronicky řídit trakce. Oproti 4WD, diferenciálu, atd. mi to přijde jednodušší a bez mechanických ztrát právě v těch mechanických částech.
že vozidla s konstrukční rychlostí tuším že nad 25 km/h musí mít řízená kola mechanicky propojena.To je zajímavý problém, to jako by ty kola s elektromotory s například absolutním senzorem natočení se točily různě rychle? Vozidlo s motorem na všech kolech by mohlo mít ty kola upevněný natvrdo na kostře při zahýbaní by se s osama kol vůbec nehýbalo, to je imho velká výhoda. Ale jestli je tam omezení, že by se to rozpadlo nad 25km/h, tak asi ne. ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmu
Dokonce i dnešní tanky mají volant,Jak tam řeší růžné módy otáčení? (levý pás dopředu - pravý stojí, levý dopředu - pravý dozadu a levý dopředu a pravý trochu dopředu? + to samý pro couvání).
ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmuTo umel i nejakej koncept od VW pred dvaceti lety..
jak by měla řešený mechanický spoj předních kol (který se navíc natáčej)?co myslíš? polo-osu?
Proč by se taky mělo brzdit když letadlo letí žejo.Tak nějak jsem si vzpomněl na zážitky s jedním operačním systémem, který je také vždy chytřejší než uživatel.
U moderních aut je to spojení součástí převodky řízení, vlastně je ta tyč schovaná vevnitř, je ozubená a přímo do ní zabírá volant
-> Takže moje š. Garde je moderní auto?Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…Tak čistě teoreticky i věci jako bicykl nebo nové boty přispívaj k znečištění.
Já bych si tedy zero emissions netroufl napsat ani na svůj šlapohyb poháněný lidskou silou, protože chápu, že samotný akt jízdy je jenom část cyklu. Zero v podstatě není asi žádný způsob dopravy, i když chůze se tomu velmi blíží.
Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…hmm, a ake? nejake sci-fi, co ludstvo este nevymyslelo? na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbost
hmm, a ake?Jezdím na kole a teď kvůli sněhu chodím dost pěšky. Z tvé reakce se mi zdálo, že mě kvůli tomu, že kritizuji elektromobil, považuješ za automobilistu (naftového/benzínového), který jezdí i 500 metrů autem.
na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbostJakou blbost? Pouze jsem chtěl upozornit, že nápis „zero emission“ je na v podstatě libovolném dopravním prostředku nesmyslný.
Inak reagoval som na teba tak ako som reagoval preto, lebo som mal dojem, ze povazujes elektromobil za menej ekologicke riesenie ako spalovanie nafty/benzinuTo samozřejmě nepovažuji a podle mě to z #10 ani nevyplývalo.
Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderními dieselovými šestnáctistovkami.To není "srovnatelné", to naftové šestnáctistovky výrazně překonává. Na druhou stranu to má ale (téměř jistě - v článku o tom není ani slovo) pevné zpřevodování, takže jsou takové hodnoty potřeba.
Tiskni
Sdílej: