abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Auto roku 2011

    30.11.2010 12:15 | Přečteno: 1737× | zajimavosti

    Vítězem novinářské ankety Car of the Year 2011 se stal Nissan Leaf. Tedy se jedná o první elektromobil, který tuto cenu získal.

    Další informace lze najít zde auto.cz

    Více o Nissanu zde

    Nissan Leaf je na pohled běžný pětidveřový hatchback s vyšší stavbou karoserie. 
    Auto je dlouhé 4450 mm, široké mm a vysoké 1550 mm. Pod kapotou však není naftový, 
    nebo benzínový motor, ale elektromotor na střídavý proud.
    
    Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu 
    z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderním
    i dieselovými šestnáctistovkami. 
    Udávaná maximální rychlost je 144 km/h, zrychlení 0-100 km/h trvá 11,9 s.
    

    Takže nezbývá jen gratulovat        

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.11.2010 12:38 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Moc hezké. Akorát ten dojezd by mi nestačil, chtělo by to alespoň 300km.. a nebo agregát po vzoru Chevrolet Volt.. a úplně ideální by bylo kdyby šlo ten agregát odpojit i s benzínovou (nebo naftovou) nádrží od auta, odvést ho na vlastních malých kolečkách do garáže a získat tím na malé vzdálenosti čistý a relativně lehký elektromobil. Na delší vzdálenosti by stačilo si do zvětšeného kufru agregát zpátky "nasadit" :-)
    gtz avatar 30.11.2010 14:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Zatím má dojezd jen cca 160Km. tento blog jsem psal na základě svého předchozího blogu o Opel Ampere, která je dvojčetem Voltu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xvasek avatar 30.11.2010 17:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Myslím, že Leaf jde konečně správnou cestou - tedy tváří se jako druhé auto do domácnosti. Kdybychom měli garáž, tak bychom ho takto i využili, každý den do školky, na nákup, do kina, do zoo, k babičce... Každopádně ještě jedno auto (první) je potřeba. Spíš mi nejsou po chuti auta typu Volt, které jsou těžké a drahé, protože obsahují dvě řešení, to už je lepší něco jako Insight, kde je cena "hybridizace" vzhledem ke zbytku auta cca 15% (jak hmotnosti, tak ceny).
    30.11.2010 20:49 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Insight jsem měl půjčený jako náhradní vozidlo (cca 160km) a je skutečně VELMI příjemný. Okamžitě mi sedl do rukou, pohodlný, kufr přiměřený ... Jenom to zrychlení je bída (a nejen proti mému Civiku 1.8 ;). A spotřeba (alespoň podle palubního počítače - nevím kdo a jak s tím jezdil) taky nic moc (cca 6,5).

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    30.11.2010 12:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Az budou mit dojezd alespon jako auta s LPG, at se ozvou.
    gtz avatar 30.11.2010 22:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Audi A2 ujelo na jedno dobití 605 Km. Používaly se nové baterie - lithium-metal-polymer. Ale žádná sériovka jen test-wagon.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 16:43 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Elektromobily jsou teď v módě — u mě ale zatím převažují mínusy.

    (+) řízení skluzu/smyku může být součástí přímo pohonného systému,

    (+) možnost rekuperace energie,

    (+) (téměř) nulová spotřeba při stání,

    (+) možnost přímé kontroly kroutícího momentu, a to už od nulových otáček,

    (±) nízká hlučnost; ta ale může být i nebezpečná,

    (−) mizerná kapacita akumulátorů (která navíc během používání klesá), jež jsou momentálně nejpoužívanějším zdrojem energie, resp. malá hustota energie, kterou do nich lze uložit,

    (−) chabá životnost akumulátorů,

    (−) velká zátěž pro životní prostředí (u lithiových akumulátorů).
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    PepaSFI avatar 30.11.2010 17:41 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    dovolím si to trošku poupravit. Řízení prokluzu/smyku. nevím proč plus. Jak součástí pohonného systému? Jakou to přináší výhodu oproti stejné funkci u klasického auta?

    Rekuperace ano, plus zůstává.

    Téměř nulová spotřeba při stání. Při parkování to vyjde asi nastejno, dokonce si troufám tvrdit že elektro bude na tom trošku hůř. Jednak akumulátory mají jisté samovybíjení a taky předpokládám že supermoderní elektromobil bude víc promořený elektronikou která zůstává pod proudem i při vypnutí. No ale to by šlo určitě vyřešit.

    Při zastavení vozidla, třeba na křižovatce to taky zas takový rozdíl nebude. Klasické auto má na volnoběh spotřebu necelý litr na hodinu. Pokud bude mít systém start-stop tak to klesne téměř na nulu.

    Možnost přímé kontroly kroutícího momentu není pozitivum, to je jaksi nutnost. Jináč by se s tím docela blbě rozjíždělo, pokud by to teda nepoužívalo třecí spojku jako spalovací motory.

    Nízkou hlučnost bych viděl spíš jako převažující pozitivum. V hustším městském provozu stejně nikdo nespoléhá na to že auto uslyší. To bych stejně mohl tvrdit že jsem neslyšel osobní auto protože kolem zrovna projížděl náklaďák.

    A k minusům je ještě nutno přičíst nejistou ekonomiku a amortizaci. Co bude stát výměna akumulátoru? Co bude stát dobíjení? V budoucnu na to určitě bude nasazená nějaká spotřební daň. Benzín taky stojí ani ne polovinu toho za co se tankuje do aut. Že by si stát nechal vzít takovýhle vemeno k dojení? A co se starším autem? Koupí to někdo? Když bude na cestě výměna akubloku v ceně poloviny auta tak asi těžko. Nebo se s tím nepočítá? Pět let a do šrotu s tím.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 30.11.2010 18:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    dobití celkem dlouho, cca 6-7 hodin. Amortizace - skoro nulová, v Evropě se tyto auta budou dotovat, u nás nikoliv. A cena má být někde kolem € 25 000.-

    Zastavil bych se možná i u toho, zda auto je vhodné pro zimní provoz. Jak to bude s topením, že by tepelná energie vznikala nějakým sekundárním jevem?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 19:40 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Řízení prokluzu, smyku & spol: u aut se spalovacím motorem je ABS i ASR součástí (mechanického) brzdového systému. U auta s elektrickým pohonem lze při detekci prokluzu okamžitě (během desítek milisekund) snížit moment. Obdobně tomu může být při brždění (smyku) — funkce ABS/ASR se přesune do řídicí jednotky pohonu. Ve výsledku se dá v ideálním případě dosáhnout toho, že bude udržovat moment tak akorát velký, aby kola ještě neklouzala a při tom přenášela maximum momentu. Výhoda je třeba v tom, že k tomu nepotřebuješ mechaniku — celé řízení je elektronické.

    Pokud jde o řízení momentu: jde právě o to, že u elektromobilu nepotřebuješ spojku — to je výhoda jako hrom.

    Ekonomická stránka věci je mizerná, ale to souvisí s těmi akumulátory. Pokud by se našel vhodnější zdroj energie, pak by elektromobily byly bezesporu skvělá věc. Ale do té doby…
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    30.11.2010 20:07 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011

    Kdyby to mělo elektromotory jako součást kola, resp. náboje kola, dá se jednoduše elektronicky řídit trakce. Oproti 4WD, diferenciálu, atd. mi to přijde jednodušší a bez mechanických ztrát právě v těch mechanických částech.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    gtz avatar 30.11.2010 20:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Mně spíše zajímá jak se auto bude chovat v zimě, kde bude brát teplo na vytápění? Z nějakého difuzoru? nebo z nějakého sekundárního jevu při dobíjení baterií?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    PepaSFI avatar 30.11.2010 21:42 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    v zimě se to nejspíš bude chovat blbě, jinde už byl zmíněný případ kdy přechytralý protiprokluz prostě nepočítá s tím že to fakt klouže. Teplo na vytápění to bude brát kde jinde než z baterií. Něco by se asi dalo dostat z chlazení motorů a výkonové elektroniky ale moc nadějně bych to neviděl. Spolehlivě by to vyřešilo nezávislé topení na nějaké palivo, propan butan, benzin, líh, nafta. Takové bufítko jsem měl kdysi v trabantu, na litr benzinu to burácelo celou zimu, teda s přestávkama :-)
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 30.11.2010 21:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    tedy v zimě pokud pojede topení, tak se může snížit dojezd. A nevím, v tom autě někde stát v zimě koloně brrr...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 22:51 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Některé elektromobily mají nezávislé topení (nafta, plyn atd..) a jiné třeba tepelné čerpadlo, které v létě funguje i jako klimatizace. Osobně bych šel asi do nezávislého topení asi to bude i levnější a určitě i komfortnější než topení u stávajících aut.
    gtz avatar 30.11.2010 22:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    to tepelné čerpadlo, kde bude brát energii? z motoru? nebo z generátoru?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 23:13 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    To bere energii z baterií. Ovšem sníží se tím hodně dojezd. A bez klimatizace se obejdu. Takže raději to nezávislé topení.
    Ovšem představoval bych si to takto:
    Ráno před odjezdem se zapne (časově nebo dálkově) el. topení a auto se vyhřeje přes nabíječku. Přijdu do vyhřátého a nabitého auta a jezdím. Teplota se udržuje nezávislým topením.
    gtz avatar 30.11.2010 23:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Však o tom mluvím, pokud bude brát celou energii z baterek pak dojezd půjde hodně dolů. A jsem velice zvědav jak se bateky budou chovat v zimě (třeba -20°C, kdyby auto stálo venku)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 23:50 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Klasická LiOn v mobilu nebo notebooku po vystavení mrazu hodně trpí. Ale v elektromobilech se používají LiFePO4 (LFP) provozní teplota -45°C až +85°C.
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.11.2010 23:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    2 nový (odzkoušený) akumulátory, 2A, 12V (záloha do centrály na 72h.) (24V ;-)) přes noc v Tranzitu, dneska ve smrti...
    30.11.2010 23:53 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    LiOn že? Olovo by mělo být odolnější.
    gtz avatar 1.12.2010 00:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Lithium-Ion používá i Chevrolet Volt/Opel Ampera. Takže se lze obávat, že dojedu za -10°C do práce a za 8hod. bych již nemusel odjet :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.12.2010 00:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    nevim woe, je to černý, má to + a-, víc nepotřebuju řešit... ;-)
    30.11.2010 20:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    A pokud by každé kolo mělo vlastní nezávislé řízení, tak by se tím mohutně zvýšila manévrovatelonst, auto s takovýmto podvozkem se otočí téměř na místě a v ideálním případě by mohlo jezdit i kolmo na podélnou osu, což by se jistě hodilo při parkování. Sice by neodpružená hmota trochu zhoršila manévrovatelnost a pohodlí při jízdě po mizerných silnicích, ale za to zjednodušení konstrukce a zvýšení spolehlivosti to stojí. Druhá věc by byla, jako automobil v tomto režimu ovládat, volant na něco podobného nestačí ...

    A vůbec, když už elektromobil, tak proč zůstávat u ovládání z devátenáctého století? Já chci auto s kniplem, glass cockpitem a HUDem. A klidně i s aktivním radarem, ECM, vystřelovacím sedadlem a po zkušenostech s některými řidiči nejraději i palubní výzbrojí :-)

    PepaSFI avatar 30.11.2010 22:07 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    tohle všechno už je dávno vymyšlené ale nikde se to nepoužívá, kromě pár pracovních strojů. Ono to totiž není zjednodušení konstrukce ale dost brutální zesložitění, o spolehlivosti nemluvě. To co je v normálním podvozku jednou to by tady bylo čtyřikrát a ještě mnohem složitější. To co u klasiky řeší kus tyče a pár jednoduchých kloubů, to by u tohohle musely dělat čtyři motory s absolutně přesným řízením polohy. Mimo to pořád platí jeden ze základních konstrukčních požadavků, že vozidla s konstrukční rychlostí tuším že nad 25 km/h musí mít řízená kola mechanicky propojena. a ovládání z devatenáctého století? No on nikdo nic lepšího ještě nevymyslel. Je to i při primitivní mechanické konstrukci spolehlivé, intuitivní a dokonale proporcionální. Dokonce i dnešní tanky mají volant, vlastně to měl už jeden předválečný tank vyráběný ve Škodovce a německý Tiger myslím taky.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    1.12.2010 17:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    že vozidla s konstrukční rychlostí tuším že nad 25 km/h musí mít řízená kola mechanicky propojena.
    To je zajímavý problém, to jako by ty kola s elektromotory s například absolutním senzorem natočení se točily různě rychle?

    Vozidlo s motorem na všech kolech by mohlo mít ty kola upevněný natvrdo na kostře při zahýbaní by se s osama kol vůbec nehýbalo, to je imho velká výhoda. Ale jestli je tam omezení, že by se to rozpadlo nad 25km/h, tak asi ne.

    ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmu :-).
    Dokonce i dnešní tanky mají volant,
    Jak tam řeší růžné módy otáčení? (levý pás dopředu - pravý stojí, levý dopředu - pravý dozadu a levý dopředu a pravý trochu dopředu? + to samý pro couvání).
    gtz avatar 1.12.2010 18:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    BVP-1 i naše tanky měly myslím půl-volant, kde to bylo jako v autě - doleva/doprava. U našeho spojařského BVP-1 to bylo myslím tak, že jeden pás jel normálně a druhý dozadu. Zatáčení se řešilo vždy zastavením jednoho pásu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    PepaSFI avatar 1.12.2010 20:15 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    kola natvrdo na kostře a s pohonem v každém kole používají některé pracovní stroje. Nejznámnější je asi populární malý nakladač zvaný lidově bobek třeba tady je video je to takzvané řísení smykem. v tomhle případě je pohon hydraulický ale elektricky by to šlo taky. Řízení je proporcionální, ovládací páky plynule regulují chod motorů v kolech takže šikovný řidič s tím dokáže zázraky. Ale žere to gumy a ve větších rychlostech to už není to pravé.

    Ta jízda do boku se taky používá. Umí to různé jeřáby, bagry a traktory. Prostě to má obě řízené nápravy a většinou to umí řídit buď přední nebo zadní nebo oběma souhlasně a oběma protiběžně. Takže to může zatáčet malým poloměrem nebo jet šikmo do strany.

    Tank je taky smykem zatáčené vozidlo takže se řídí změnou pohybu pásů. Záleží na konstrukci a dokonalosti jak to jde ovládat. Ty dnešní zatáčí celkem plynule ale dřív se to prostě mechanicky brzdilo a vypínal se pohon. U starých tanků nebo buldozerů to byla dost dřina.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    1.12.2010 20:44 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmu :-).
    To umel i nejakej koncept od VW pred dvaceti lety.
    1.12.2010 20:58 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Fiat to umí také video :-)
    1.12.2010 23:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    1.12.2010 18:07 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Nová škodovácká tramvaj T15 má konstrukční rychlost přes 60 km/h a kola mechanicky propojená nemá (jsou tam synchronní motory s permanentními magnety v kolech).
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    1.12.2010 18:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Akorát, že u tramvaje nehrozí, že pravá polovina vozidla pojede o 1cm/s rychlejc :-D.

    Btw moc se mě ta podmínka nezdá, co taková Škodovka (až) 120, která měla náhon na zadní kola, jak by měla řešený mechanický spoj předních kol (který se navíc natáčej)?
    gtz avatar 1.12.2010 19:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    jak by měla řešený mechanický spoj předních kol (který se navíc natáčej)?

    co myslíš? polo-osu?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    PepaSFI avatar 1.12.2010 19:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    pardon, měl jsem to napsat detailně, nedošlo mi že ne všichni jsou technici. Jde o mechanické propojení řídícího mechanismu, ne hřídelí kol. Teď nemůžu najít ten předpis ale laicky řečeno jde o tu spojovací tyč mezi oběma stranami řízení. Například některé staré traktory ji nemají, ke každému kolu jde zvlášť táhlo od převodky řízení. U moderních aut je to spojení součástí převodky řízení, vlastně je ta tyč schovaná vevnitř, je ozubená a přímo do ní zabírá volant, plus je na tom posilovač ale to je jiné téma. Kola se samozřejmě musí točit nezávisle.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    1.12.2010 20:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Aha, takže ve smyslu při zatáčení se nesmí jedno kolo natočit na opačnou stranu než druhé? To by neměl být problém, samozřejmě by se muselo ovládání ochránit od výpadků, ale dnešní elektronika je supervýkonná na sledování jestli se zatáčí optimálně. Koneckonců když elektronika uřídí raketu, tak proč by neuřídila 4 kola...

    BTW technik jsem, ale ne automechanik ;-). A abych přesně věděl jak mechanika v autě funguje bych potřeboval nějaký auto rozebrat, což je dost drahá sranda a nerad bych domýšlel jak by to na silnicích vypadalo, kdybych vlastnil vůz :-D.
    PepaSFI avatar 1.12.2010 20:23 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    no ale proč to komplikovat, ta tyč je jednoduchá a spolehlivá a vlastně by ničemu nevadila. Jen otočku na místě by to neumělo. Ale při řízení obou náprav by šel extrémní poloměr i krabí pohyb jak jsem popsal výše a to by na městské vozítko nebylo špatné.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    PepaSFI avatar 1.12.2010 20:58 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    krabí pohyb vypadá takhle a ostré zatáčení všema čtyřma takhle
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    1.12.2010 22:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Něco takového už snad taky je... jednou, když jsem se o víkendu probudil nějakým nedopatřením ráno, jsem v televizi spatřil nějaký autosalon či co... bylo tam nějaké BMW z tý vyšší řady, které otáčelo kolama i na zadní nápravě - ale dělalo to jenom někdy (tuším při ostrém zatáčení v nizkých rychlostech) - takže předpokládám, že to taky byla nějaká fíčura elektroniky a ne jen čistá mechanika... ono konec konců když dnes ve spoustě aut je elektronický plyn a brzda, automatická převodovka, tak mechanický volant v krizi moc na ovladatelnosti nepřidá :)
    2.12.2010 10:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Mazda to mala uz niekedy pred 20 rokmi. Nie je to hlavne riadenie, ale len doplnkove, elektronicky riadene. Pri poruche sa zadne kolesa vyrovnaju a predne riadenie nadalej funguje aj s posilovacom (pri poruche posilovaca funguje mechanicky).

    Elektronicka brzda sa tiez kvoli bezpecnosti nepouziva. Na rozdiel od elektronickeho plynu by bolo zlyhanie tazky pruser.
    2.12.2010 18:42 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    To jde o to, jak to může selhat... pokud mezi možnost selhání patří i to, že se pedál "zasekne" v nějaké podobě (nevím jak je to u aut řešené a jak moc je to možné), tak bych skoro řekl, že mechanická brzda to taky nezachrání (pokud plyn zůstane v poloze až na podlaze, brždění už moc nepomůže..)
    2.12.2010 19:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    No já bych to vzal takhle: Co je pravděpodobnější, že selže: Mechanické páky/lanka nebo embedded Windows? :-D :-D

    Ale stejně bych řekl, že se to dá vyřešit, koneckonců takový velký dopravní letadla jsou taky napěchovaný redundantní elektronikou a lítaj (většina nehod je způsobena lidským selháním).
    2.12.2010 23:25 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Jde o to, že když už selže plyn v tý horší variantě, tak ani ten mechanický zbytek to nezachrání :) ad letadla - když jsem letos poprvé v životě lez do většího letadla a dozvěděl jsem se, že to byl asi první dopravní model, kde ovládání neni mechanické, ale už jsou tam elektronické hračky (Airbus A319), tak se mi do něj taky dvakrát nechtělo :)) V hlavě mi pořád zůstává ten USB volant, co jsem měl kdysi doma - po pár letech mu odemřely pedály a právě způsobem, že když ho člověk sešláp a pustil, tak ten potík (nebo co to uvnitř bylo) byl už nějak rozhažený a ten pedál se dál tvářil, jako by byl ze 3/4 sešláplý (mechanicky úplně nahoře). Nicméně doufám, že letadla a snad i obyčejné osobáky mají tohle řešené nějak pečlivěji :D
    2.12.2010 23:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Jo, volant na principu poťáku by byl zabijáckej nápad. Ale takový průmyslový optický senzor polohy už je docela bezporuchový. Kdyby se daly tři, tak můžou hlasovat ;-). Jinak u letadla to snad ani jinak než elektronicky nejde. Nedovedu si představit, jak by mohl pilot hýbat vlastní silou klapkama třeba na 737.

    Ale je fakt, že tohle si zatím nechce žádnej výrobce automobilů vzít na triko. Ono jde taky o psychologický efekt, auto bez volantu nebo třeba s joystickem nebudí důvěru.
    PepaSFI avatar 5.12.2010 15:52 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    on ten pilot s tím samozřejmě nehýbá vlastní silou, stejně jako u většiny aut už nehýbá řízením vlastní silou. Jsou tam hydraulické posilovače. A hydraulika hýbá klapkama i u toho Airbusu, jen povely nedostává táhlama a trubkama ale po drátech. A ten počítač do toho kecá, brání posádce udělat něco co by uškodilo ale taky to asi nebude fungovat vždycky. Před nějakým časem jednu takovou neveselou historku popisoval letecký mechanik Jan Čech na www.planes.cz Teď to nemůžu najít ale zhruba šlo o to že kdesi u nějakých arabů dělali mechanici motorovou zkoušku na Airbusu. Protože je letadlo na zemi, počítač dovolí jen některé režimy chodu motorů. Aby se mohly motory odzkoušet, musí se počítač přesvědčit že letadlo je ve vzduchu. Mechanici začali roztáčet motory a najednou se to rozjelo. Měli špatně zaklínované podvozky. A když chtěli brzdit tak ono nic! Proč by se taky mělo brzdit když letadlo letí žejo. Sice neletí ale počítač si to myslí protože mu to někdo nakecal. No a než v té panice ten krám přečudlíkovali tak to asi šedesátikilometrovou rychlostí najelo na záchytný val.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Jendа avatar 5.12.2010 16:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Proč by se taky mělo brzdit když letadlo letí žejo.
    Tak nějak jsem si vzpomněl na zážitky s jedním operačním systémem, který je také vždy chytřejší než uživatel.
    5.12.2010 16:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Tak ovládání nějakých čerpadel hydrauliky se mě už jeví jako nepřímé, sice to není elektronika, ale počítač jde postavit klidně i ze systému hydraulických propustí (koneckonců Babbage, nebo už jenom mechanický pokladny s klikou :-D).

    Ohledně toho problému to jen dokazuje, že to způsobila lidská chyba a nedomyšlený servisní mód počítače.
    xvasek avatar 3.12.2010 07:54 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Kdo jezdil aspoň deset minut na Pionýru, ten musí tento jev důvěrně znát i z čistě analogového prostředí. :-) A to tam byly další libůstky jako přidávání plynu při zatáčení doleva...
    3.12.2010 08:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Párkrát jsem na tom jel a moc jsem si toho nevšim... ale patrně to bylo tim, že trasa byla vždycky do krpálu nahoru, takže jsem měl plyn až na doraz, aby to vůbec jelo :D
    2.12.2010 12:03 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Podobne systemy pouziva cela rada automobilek v nekterem ze svych modelu uz leta. Pravda, kola se vychyluji jen o stupinky...
    2.12.2010 12:21 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011

    U moderních aut je to spojení součástí převodky řízení, vlastně je ta tyč schovaná vevnitř, je ozubená a přímo do ní zabírá volant

    -> Takže moje š. Garde je moderní auto? :-) To už mi dlouho nikdo neřek'
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    30.11.2010 23:01 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Ve sněžné rolbě jsou dvě páky na řízení (podobně i v UNCčku, moc složité to zas není když to vleze to takového malého strojku). Občas z rolbou jezdím. Taky se umí otáčet na místě. Ale auto by jsi ve větší rychlosti pákami asi neuřídil.
    30.11.2010 23:35 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Řízení prokluzu elektronicky má svoje výhody, a to především zjednodušení. Elektromobil nemusí mít vlastně ani brzdy, stačí ta parkovací a vše ostatní "odddřou" elektromotory v nábojích kol. Synchronní elektromotor s neodymovými mangnety je extrémně jednoduchý - nemusí se v něm nic měnit, vede k němu jen pár drátů ke statoru, popřípadě k hallově sondě a hotovo.Není co by se pokazilo (pokud se nepřetrhne kabel k motoru, což by se ale málokdy stalo u všech 4 kol naráz). Mazání je nutné jen u ložisek motorů, odpadá složitá mazací soustava. Účinnost elektromotorů je velmi vysoká, opět odpadá složitá chladicí soustava, maximálně stačí větrák na ovívání horkých akumulátorů při nabíjení, ostatní (v případě motorů v kolech) zařídí pouhý proud vzduchu během jízdy.

    Při zastavení vozidla bude spotřeba sice ne nulová, ale rozhodně menší než u spalovacího motoru. Spalovací motor totiž musí zbytečně "točit hromadou koleček", a sebelepší (a sebesložitější) konstrukce tomu nezabrání. Start-stop je fajn ale zase vyžaduje dodatečnou energii k opětovnému roztočení motoru. Čím je motor výkonnější, tím "nenažranější" je při volnoběhu, u elektriky je to jedno, jestli máte 1x80kW nebo 4x200kW, při stejné rychlosti to bude žrát +- stejně.

    Hlavní problém elektromobilů dnes jsou akumulátory, respektive jejich naprosto mizerné vlastnosti oproti benzínu a naftě. Akumulátor nesnáší dlouhé odstávky, nesnáší nízké teploty, nesnáší prudké nabíjení, nesnáší prudké vybíjení. A to už je částečně vyřešený problém paměťového efektu(!). Počet cyklů je vždy omezený a velmi nízký (když to srovnáme s počtem cyklů benzínové nádrže než upadne :-)). Věk elektromobilů začne až budou akumulátory vyspělé (=budou mít vlastnosti superkondenzátorů, ovšem při +-1000x takové kapacitě), a/nebo až jim půjde infrastruktura naproti (ke každému domu vytopená garáž, každých pár metrů elektrická stanice nebo rovnou trakce z pruhů vedle vozovky ala metro). Do té doby mohou jenom(třeba v součinnosti se spalovacími motory) předvést některé své přednosti.
    30.11.2010 23:46 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Akumulátory Li-FePO4 mají samovybíjení hodně nízké (prakticky neexistuje), bezpečnost vysoká do teploty cca 800°C (to už bude každému jedno). Při vypnutí tam bude něco žrát možná jen alarm a paměť autorádia (celkem tedy několik jednotek mW). Takže to co je v klasickém autě a tam to také není zadarmo, alternátor to musí vyrobit.
    Cenu akumulátorů si může každý spočítat třeba zde
    Baterie v tomto autě má 345V, 24kWh. To je, jestli správně počítám cca 107 Li-FePO4 článků 90Ah a tedy cca 276 tisíc Kč bez DPH, ale za cca 30kW/h tedy větší kapacitu a tedy i dojezd. A při větších odběrech akumulátorů jsou ceny jiné.
    gtz avatar 1.12.2010 00:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Podle aktuálních informací stojí výroba 24kWh baterie pro elektromobil Nissan Leaf asi 162 000 Kč (9000 dolarů).

    zdroj
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.11.2010 22:41 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Co myslíš tou velkou zátěží pro životní prostředí u lithiových akumulátorů?
    Lithium přece není jedovaté, je to sice silně reaktivní kov, ale je prakticky všude. V půdě, mořské vodě i minerálkách. Dělají se z něj léky a je tuším i v tabletkách "Centrum".
    Tady píšou "nezávadné pro životní prostředí – neobsahují olovo, rtuť nebo kadmium".
    1.12.2010 06:19 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    To lithium se musí nějak získat a po použití i zrecyklovat — to IMHO spotřebuje dost energie (a to &mdash vzhledem k životnosti akumulátorů — každých pár let). Možná mě někdo doplní nebo opraví, nejsem chemik.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    1.12.2010 06:35 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    No ono získat se musí i jiné materiály (hliník, olovo atd..) tak i ropa která občas teče několik měsíců do moře a kterou potřebujeme na jiné výrobky. Nic není zadarmo. Jde jen o to, co je lepší nebo horší. Myslím že elektromobil je na to lépe. Tedy o jedno mínus méně a jedno + více ;-)
    1.12.2010 07:11 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Celková zátěž se obecně určuje těžko. Ale mě nešlo o to, jestli je u lithia o něco větší nebo o něco menší než u benzinu/nafty. Šlo mi o to, že je — stejně jako u benzinu/nafty — nezanedbatelná. Navíc nafta/benzín je zdrojem energie, kdežto baterie Li-ion článků je jejím akumulátorem (tedy obdobou nádrže u auta se spalovacím motorem). Pokud porovnáváš porovnatelné — tedy plechovou nádrž vs. baterii lithiových článků, dostaneš celkem jistě mínus.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    1.12.2010 08:41 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Přesně tak, porovnávat porovnatelné. Já porovnávám auto s autem, né samotné stojící spalovací auto s provozem, výrobou a likvidací druhého auta.
    Tedy pokud nechám v lese odstavený vrak klasického auta s plnou nádrží (klidně i s prázdnou), bude to daleko větší zátěž pro životní prostředí, než když tam nechám vrak elektromobilu s nabitými LiOn bateriemi.
    Provoz (ne výroba) elektromobilu nabíjeného třeba z FVE bude na tom také lépe a doufám si tvrdit že i při nabíjení ze současné sítě na tom bude lépe. Zvláště když je přebytek elektřiny a je plánovaná stavba dalších elektráren. Provoz (ne výroba) klasického automobilu bude horší (těžba a úprava paliv, motorové oleje). To samé se týká i údržby a případných poruch. Vyměnit porouchaný spalovací motor v autě se šílenost a nevyplatí se. Vyměnit elektromotor už takový problém není, navíc je jednodušší a nesrovnatelně méně poruchový.
    Výroba obou aut se liší jen motoru a akumulátorech. Elektromobil je výrobně jednoduší. Elektromotor versus spalovací motor to je myslím jasné. Raději elektromotor. LiOn akumulátory versus olovo s kyselinou a životností cca 5 let, to je také jasné. Raději LiOn.
    Benzín/nafta/uhlí nepovažuji za zdroj energie (spíše chemické suroviny). Je to jen akumulovaná sluneční energie do zbytků rostlin a živočichů. Jedinými zdroji energie pro tuto planetu je zatím jedno slunce (své umělé zatím nemáme), případně jádro a možná nějaké záření z vesmíru pokud by se jej podařilo využít. Velké + pro elektromobil je rekuperace při jízdě z kopce. U klasického auta jen bez užitku ohříváte brzdy. Když se to vezme do extrému, tak nezanedbatelná zátěž by bylo i to, kdybychom žili v jeskyních a dělali bobky do lesa. Jde tedy o to, co je větší a co menší zátěž.
    1.12.2010 08:09 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Tak na to, ze je Lithium vsude pozor. Sice je, ale v malem mnozstvi. A celosvetove zasoby vyuzitelneho (tezitelneho) lithia jsou take nic moc, a navic cela polovina jich lezi v Bolivii. A jeho vyroba z prirodnich soli ekologicka rozhodne neni. S lithiem jsme na tom dle meho odhadu hure nez s ropou.
    1.12.2010 08:59 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Souhlasím, proto je potřeba recyklovat staré akumulátory. U olova se to moc nevyplatí (malá hustota energie a nízká cena olova), proto se akumulátory válejí kolem cest. Výroba a recyklace olověných akumulátorů a podle mne nákladnější a horší je to jed. Ale u LiOn by se to mohlo by se to mohlo vyplatit. Záleží na legislativě.
    30.11.2010 17:03 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    A tu prichádzajú nejaké vzletné slová.

    Fakt vidím problém len v batériách (ako tu ostatný už hovorili).
    1.12.2010 08:10 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    tak v meste to je v pohode; a je super, ze ministerstvo nakupi 2 elektromobily na skusobnu prevadzku; snad sa to osvedci
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.11.2010 19:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    To auto roku vybíral někdo sfetovanej, ne???!!! Takováhle popelnice mi do garáže nesmí... POWER!!!
    30.11.2010 19:59 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    No jo, vám (skoro)polákům je maximálka 140km/h do města málo :)))
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.11.2010 22:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    200 w miescie i 300 z miasta :-D
    Jendа avatar 30.11.2010 19:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Zero emission? No jo, na výrobu a na elektrárnu se vlastně nikdo neptal…
    30.11.2010 19:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Na vstupu ma filtr, ktery do akumulatoru pusti jen proud z vodnich elektraren.
    Jendа avatar 30.11.2010 20:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Na jednom z předchozích srazů AbcLinuxu jsme došli k závěru, že to nemůže fungovat, protože v síti je střídavý proud - elektrony se pouze pohupují sem a tam, ale neplynou. Má to výhodu v tom, že tě radioaktivní elektrony z Temelína neozáří, protože máš v bytě stále tytéž elektrony. Ale kdyby bylo v síti napětí stejnosměrné, zase by bylo možné provádět selektivní filtraci elektronů podle toho, z jaké elektrárny pocházejí.
    2.12.2010 02:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Ani nemůže, na prvním transformátoru to končí...
    GeoRW avatar 1.12.2010 22:15 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    a vyroba, preprava benzinu/nafty je zadarmo? :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Jendа avatar 1.12.2010 22:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Není, proto také výfukáři nemají na svých zařízení napsáno Zero emissions. Já bych si tedy zero emissions netroufl napsat ani na svůj šlapohyb poháněný lidskou silou, protože chápu, že samotný akt jízdy je jenom část cyklu.

    Zero v podstatě není asi žádný způsob dopravy, i když chůze se tomu velmi blíží.

    A pokud přistoupíme na definici jako žádné emise nevypouští během jízdy, tak to splňuje i přesluhující Karosa, když bude černá oblaka ze svého výfuku dočasně skladovat v tlakové bombě.
    Jendа avatar 1.12.2010 23:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    A vůbec mě fascinuje, jak mi už několik lidí předvedlo falešné dilema: zkritizoval jsi elektromobily, kritizuješ MHD → jezdíš autem na ropu, hnusný výfukáři požírající matky s těhotnými dětmi v kočárku.

    Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…
    1.12.2010 23:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…
    Tak čistě teoreticky i věci jako bicykl nebo nové boty přispívaj k znečištění.
    Jendа avatar 1.12.2010 23:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    …což jsem už napsal v #59
    2.12.2010 02:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Aha, tak sorry jsem nějakej unavenej. Ale to pak je zero emission termín naprd. Imho je OK využití ve smyslu, že lokálně žádný velký znečištění netvoří a zdroj energie také nemusí tvořit.

    Osobně jsem radši, když kolem mě projede elektromobil na energii z Temelína než Š100 (přičemž tou to nekončí ;-)), která smrdí jako kdyby jezdila na gumu z pneumatik.
    gtz avatar 1.12.2010 23:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    a výrobci bot a bicyklů nevypouštějí žádné exhalace? 90% bot a nevím jaké procento bicyklů pochází někde z číny a tam jaksi ekologie dostává hodně na prdel.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 1.12.2010 23:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Já bych si tedy zero emissions netroufl napsat ani na svůj šlapohyb poháněný lidskou silou, protože chápu, že samotný akt jízdy je jenom část cyklu. Zero v podstatě není asi žádný způsob dopravy, i když chůze se tomu velmi blíží.
    gtz avatar 1.12.2010 23:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Guma je z čeho? není náhodou z ropy?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.12.2010 23:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    ...ne vole, z eletriky :-D
    2.12.2010 09:07 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Taky :-)
    GeoRW avatar 2.12.2010 22:28 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…
    hmm, a ake? nejake sci-fi, co ludstvo este nevymyslelo? na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbost :-) Inak reagoval som na teba tak ako som reagoval preto, lebo som mal dojem, ze povazujes elektromobil za menej ekologicke riesenie ako spalovanie nafty/benzinu, co samozrejme nie je pravda, lebo cely chain v pripade aut na spalovacie motory je daleko menej ekologicky pocinajuc tazbou, prepravou, spracovanim, distribuciou a konciac spalovanim
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Jendа avatar 2.12.2010 23:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    hmm, a ake?
    Jezdím na kole a teď kvůli sněhu chodím dost pěšky. Z tvé reakce se mi zdálo, že mě kvůli tomu, že kritizuji elektromobil, považuješ za automobilistu (naftového/benzínového), který jezdí i 500 metrů autem.
    na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbost :-)
    Jakou blbost? Pouze jsem chtěl upozornit, že nápis „zero emission“ je na v podstatě libovolném dopravním prostředku nesmyslný.
    Inak reagoval som na teba tak ako som reagoval preto, lebo som mal dojem, ze povazujes elektromobil za menej ekologicke riesenie ako spalovanie nafty/benzinu
    To samozřejmě nepovažuji a podle mě to z #10 ani nevyplývalo.
    Jendа avatar 2.12.2010 23:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    (respektive nekritizuji ani tak samotný elektromobil, ale hlavně ten nápis na něm)
    2.12.2010 23:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Já bych řekl, že ta nálepka na tom vozidle je docela OK. Je pravda, že právě daný objekt má zero emission (takže když pustím motor v zavřený garáži, tak se neudusím - a to je jednoznačně plus :-D). Možná je trochu bulvární, ale už na takové to "dva Internety za cenu jednoho" je to mnohem pozadu.
    Luk avatar 30.11.2010 21:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderními dieselovými šestnáctistovkami.

    To není "srovnatelné", to naftové šestnáctistovky výrazně překonává. Na druhou stranu to má ale (téměř jistě - v článku o tom není ani slovo) pevné zpřevodování, takže jsou takové hodnoty potřeba.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.12.2010 23:56 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    by mě zajímajo, za jak dlouho by tenhle ksindl přestal na ucpanej D1 topit. to bych ho tam normálně zapálil a ohřál se o něj. zlatý fosilní paliva a stolitrový nádrže.

    ale pro buzíky do města dobrý.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.12.2010 00:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011

    +1

    2.12.2010 06:32 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Už se to řešilo. Když o tom nic nevíš a nejsi schopen si to zjistit, tak se raději zdrž trapných anonymních poznámek.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.12.2010 06:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Ta poznámka byla jednak trefná a navíc fakt vtipná. Nicméně, klidně si to kupte všichni, ale já budu jezdit dál na fosíliích... :-D
    kotyz avatar 2.12.2010 13:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    tak, neni nad to spalovat v motoru chciply dinosaury :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    3.12.2010 18:18 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    ty vypaštěnej píčusi, ukaž mi jaký elektromobil má dnes nezávislý topení z výroby? a pokud si ho necháš dodělat, tak kam bys ho asi dal, když se napojuje na vodní radiátor, kterej v tomhle elektromrdu vůbec není (protože to kurva nemá tepelnej motor)? a když už tam budu dodělávat nádrž na bufík (= typový schvalování jako na LPG, což u jednoho jedinýho auta je cca 120 tis kč) tak už tam kurva můžu rovnou dodělat elektrocentrálu, abych se jak píča nemusel strachovat z dojezdu. toto auto je pouze jako nákupní taška do města, moje trapná anonymní poznámka narozdíl od tvejch hoven není vůbec trapná ani anonymní, tak šoupej nohama a když se velký kluci bavěj o autech, tak táhni tahat kačera (nebo honit kačera, tvůj boj)!
    3.12.2010 18:28 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    Předpokládám, že mu to honění kačera závidíš, pač ty už asi nemůžeš a svůj komplex si léčíš tím, že nedokážeš napsat jedinou bez píčuse, mrdu, píči, kurvy nebo něčeho podobného... chudáčku, skoro je mi tě líto :))
    3.12.2010 18:49 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    jj, ted si me prokouknul. kdyz tak nad tim premejslim, tak jediná výhoda elektromobilu je v tom, ze ho lidi jako ty uz nebudou moct strkat do vejfuku :))))))))

    gtz avatar 3.12.2010 19:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    To jsi Ty? jen připomenu, že nejsme žádný porno-fetiš kroužek, poprosil bych nějaké takové fotky dávat do přílohy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    3.12.2010 20:03 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    To určitě bude on, mně by se tam ani nevešel :D
    3.12.2010 20:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    3.12.2010 20:58 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto roku 2011
    To by možná mohlo, ale něco mi řiká, že ač to auto bude 4x4, tak z tý garáže po svých moc daleko nedojede :))

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.