Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
Nissan Leaf je na pohled běžný pětidveřový hatchback s vyšší stavbou karoserie. Auto je dlouhé 4450 mm, široké mm a vysoké 1550 mm. Pod kapotou však není naftový, nebo benzínový motor, ale elektromotor na střídavý proud. Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderním i dieselovými šestnáctistovkami. Udávaná maximální rychlost je 144 km/h, zrychlení 0-100 km/h trvá 11,9 s.
Tiskni
Sdílej:
Kdyby to mělo elektromotory jako součást kola, resp. náboje kola, dá se jednoduše elektronicky řídit trakce. Oproti 4WD, diferenciálu, atd. mi to přijde jednodušší a bez mechanických ztrát právě v těch mechanických částech.
že vozidla s konstrukční rychlostí tuším že nad 25 km/h musí mít řízená kola mechanicky propojena.To je zajímavý problém, to jako by ty kola s elektromotory s například absolutním senzorem natočení se točily různě rychle? Vozidlo s motorem na všech kolech by mohlo mít ty kola upevněný natvrdo na kostře při zahýbaní by se s osama kol vůbec nehýbalo, to je imho velká výhoda. Ale jestli je tam omezení, že by se to rozpadlo nad 25km/h, tak asi ne. ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmu
Dokonce i dnešní tanky mají volant,Jak tam řeší růžné módy otáčení? (levý pás dopředu - pravý stojí, levý dopředu - pravý dozadu a levý dopředu a pravý trochu dopředu? + to samý pro couvání).
ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmuTo umel i nejakej koncept od VW pred dvaceti lety..
jak by měla řešený mechanický spoj předních kol (který se navíc natáčej)?co myslíš? polo-osu?
Proč by se taky mělo brzdit když letadlo letí žejo.Tak nějak jsem si vzpomněl na zážitky s jedním operačním systémem, který je také vždy chytřejší než uživatel.
U moderních aut je to spojení součástí převodky řízení, vlastně je ta tyč schovaná vevnitř, je ozubená a přímo do ní zabírá volant
-> Takže moje š. Garde je moderní auto?Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…Tak čistě teoreticky i věci jako bicykl nebo nové boty přispívaj k znečištění.
Já bych si tedy zero emissions netroufl napsat ani na svůj šlapohyb poháněný lidskou silou, protože chápu, že samotný akt jízdy je jenom část cyklu. Zero v podstatě není asi žádný způsob dopravy, i když chůze se tomu velmi blíží.
Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…hmm, a ake? nejake sci-fi, co ludstvo este nevymyslelo? na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbost
hmm, a ake?Jezdím na kole a teď kvůli sněhu chodím dost pěšky. Z tvé reakce se mi zdálo, že mě kvůli tomu, že kritizuji elektromobil, považuješ za automobilistu (naftového/benzínového), který jezdí i 500 metrů autem.
na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbostJakou blbost? Pouze jsem chtěl upozornit, že nápis „zero emission“ je na v podstatě libovolném dopravním prostředku nesmyslný.
Inak reagoval som na teba tak ako som reagoval preto, lebo som mal dojem, ze povazujes elektromobil za menej ekologicke riesenie ako spalovanie nafty/benzinuTo samozřejmě nepovažuji a podle mě to z #10 ani nevyplývalo.
Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderními dieselovými šestnáctistovkami.To není "srovnatelné", to naftové šestnáctistovky výrazně překonává. Na druhou stranu to má ale (téměř jistě - v článku o tom není ani slovo) pevné zpřevodování, takže jsou takové hodnoty potřeba.