Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Evropská komise potrestala Google ze skupiny Alphabet pokutou 2,95 miliardy eur (71,9 miliardy Kč) za porušení antimonopolní legislativy. Podle EK, která mimo jiné plní funkci antimonopolního orgánu EU, se Google dopustil protisoutěžních praktik ve svém reklamním byznysu. Google v reakci uvedl, že rozhodnutí považuje za chybné a hodlá se proti němu odvolat. EK ve věci rozhodovala na základě stížnosti Evropské rady vydavatelů. Podle
… více »Podpora 32bitového Firefoxu pro Linux skončí v roce 2026. Poslední podporované 32bitové verze budou Firefox 144 a Firefox 140 s rozšířenou podporou, jehož podpora skončí v září 2026.
Společnost Raspberry Pi nově nabízí Raspberry Pi SSD s kapacitou 1 TB za 70 dolarů.
Microsoft BASIC pro mikroprocesor 6502 byl uvolněn jako open source. Zdrojový kód je k dispozici na GitHubu.
Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
Nissan Leaf je na pohled běžný pětidveřový hatchback s vyšší stavbou karoserie. Auto je dlouhé 4450 mm, široké mm a vysoké 1550 mm. Pod kapotou však není naftový, nebo benzínový motor, ale elektromotor na střídavý proud. Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderním i dieselovými šestnáctistovkami. Udávaná maximální rychlost je 144 km/h, zrychlení 0-100 km/h trvá 11,9 s.
Tiskni
Sdílej:
Kdyby to mělo elektromotory jako součást kola, resp. náboje kola, dá se jednoduše elektronicky řídit trakce. Oproti 4WD, diferenciálu, atd. mi to přijde jednodušší a bez mechanických ztrát právě v těch mechanických částech.
že vozidla s konstrukční rychlostí tuším že nad 25 km/h musí mít řízená kola mechanicky propojena.To je zajímavý problém, to jako by ty kola s elektromotory s například absolutním senzorem natočení se točily různě rychle? Vozidlo s motorem na všech kolech by mohlo mít ty kola upevněný natvrdo na kostře při zahýbaní by se s osama kol vůbec nehýbalo, to je imho velká výhoda. Ale jestli je tam omezení, že by se to rozpadlo nad 25km/h, tak asi ne. ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmu
Dokonce i dnešní tanky mají volant,Jak tam řeší růžné módy otáčení? (levý pás dopředu - pravý stojí, levý dopředu - pravý dozadu a levý dopředu a pravý trochu dopředu? + to samý pro couvání).
ad Kvakor ten nápad na ježdění do boku je skvělej, úplně jako v tom československým filmuTo umel i nejakej koncept od VW pred dvaceti lety..
jak by měla řešený mechanický spoj předních kol (který se navíc natáčej)?co myslíš? polo-osu?
Proč by se taky mělo brzdit když letadlo letí žejo.Tak nějak jsem si vzpomněl na zážitky s jedním operačním systémem, který je také vždy chytřejší než uživatel.
U moderních aut je to spojení součástí převodky řízení, vlastně je ta tyč schovaná vevnitř, je ozubená a přímo do ní zabírá volant
-> Takže moje š. Garde je moderní auto?Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…Tak čistě teoreticky i věci jako bicykl nebo nové boty přispívaj k znečištění.
Já bych si tedy zero emissions netroufl napsat ani na svůj šlapohyb poháněný lidskou silou, protože chápu, že samotný akt jízdy je jenom část cyklu. Zero v podstatě není asi žádný způsob dopravy, i když chůze se tomu velmi blíží.
Lidi, existují i jiné způsoby dopravy…hmm, a ake? nejake sci-fi, co ludstvo este nevymyslelo? na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbost
hmm, a ake?Jezdím na kole a teď kvůli sněhu chodím dost pěšky. Z tvé reakce se mi zdálo, že mě kvůli tomu, že kritizuji elektromobil, považuješ za automobilistu (naftového/benzínového), který jezdí i 500 metrů autem.
na jednej strane tu kritizujes pojem "zero emission", ze to nie je tak uplne "zero", pretoze v celom systeme je XY prvkov, ktore emisie mozu vypustat a potom tresnes takuto blbostJakou blbost? Pouze jsem chtěl upozornit, že nápis „zero emission“ je na v podstatě libovolném dopravním prostředku nesmyslný.
Inak reagoval som na teba tak ako som reagoval preto, lebo som mal dojem, ze povazujes elektromobil za menej ekologicke riesenie ako spalovanie nafty/benzinuTo samozřejmě nepovažuji a podle mě to z #10 ani nevyplývalo.
Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderními dieselovými šestnáctistovkami.To není "srovnatelné", to naftové šestnáctistovky výrazně překonává. Na druhou stranu to má ale (téměř jistě - v článku o tom není ani slovo) pevné zpřevodování, takže jsou takové hodnoty potřeba.