Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
Za jakýkoli alkohol za volantem zaplatí dál řidiči pouze pokutu, ale 7 trestných bodů se jim načte, jen když jim bude naměřeno přes 0,3 promile. Tedy tím byla prolomená nulová tolerance alkoholu za volantem.
Trestat body se nebude ani malé překročení povolené rychlosti - v obci nejvýše o pět kilometrů v hodině, mimo obec o deset kilometrů za hodinu. Řidič by i za to ale mohl dostat pokutu od 1 500 do 2 500 korun. Za vyšší překročení rychlosti by se dál udělovalo od dvou do pěti bodů a výše pokuty bude záviset na tom, jak rychle řidič jel.
Výběr ze schválených změn
přidělení bodů nebude hrozit za překročení povolené rychlosti v obci nejvýše o pět kilometrů v hodině, mimo obec o deset kilometrů za hodinu, za vyšší překročení rychlosti budou dál udělovány 2, 3 nebo až 5 bodů
bude zrušena stotisícová hranice škody pro přivolání policie k dopravní nehodě
řidič, který přijde o řidičský průkaz a bude ho chtít vrátit, bude muset podstoupit psychologické vyšetření
policie bude moci zadržet na 48 hodin vozidlo, které se bude na silnici účastnit tajného závodu
policie bude moci zakázat vjezd na silnici kvůli povodni nebo sněhové kalamitě
Co si o to myslíte Vy?
Tiskni
Sdílej:
A srdceBlbý je, když člověk dostane srdeční záchvat na železničním přejezdu a zastaví tam, když zrovna jede ten jediný expres, co tenkrát po té trati jezdil.
Se divím, že se ten chlast tak omílá a tohle se neřeší.Rozdil je evidentne v tom, ze u alkoholu az na kuriozni pripady si je toho kazdy vedom a mohl se tomu snadno vyhnout. Oproti tomu treba u toho nizkeho cukru to clovek nema prakticky moc moznosti to zjistit.
já jsem právě zaznamenal v Rakousku, že těch povolených 100 tam skoro nikdo nejel, vesnice dodržovali.V Rakousku se bere vesnice vážně, tam i za překročení o 3 km je 50€ pokuta. A dodržují to i místní. Souhlas
Proto tecnicky vzato, pokud tomu nebrání kalamitní stav vozovky, schopnosti řidiče, hustota provozu, počasí či povaha nákladu, není důvod proč by vozidlo nemohlo takovou rychlostí jet.Zde bych mohl doplnit ještě technický stav vozidla.
Většina současných okresek byla stavěna v době kdy žádný rychlostní limit neexistovalsouhlas, ale je třeba se zmínit i o tom, že současný stav českých okresek vylučuje plynulou jízdu a někde je i 60-tka moc. Když se stavěla D1 tak byl předpokládaný roční koeficient nárustu vozidel v rozmezí 1.16 - 1.6 dle parametrů a roku. Některé kusy dálnice prostě nejsou vhodné na rychlou jízdu. Optimální spotřeba nebo rychlost na dálnici skoro neexistuje, když si vezmu, že při 110 km/hod. teoreticky ušetřím nějaký ten litřík tak to není zase tak pravda. Plynule jedoucí auto na 130 km/hod bude mít stejnou spotřebu jako auto jedoucí 110 km/hod při nutném řazení/brzdění/přerazování. Kdyby byla dálnice rovná to by bylo něco jiného, ale naše rovná není (zkoušel jsem to osobně před roky, kdy jsem v týdnu absolvoval Brno-Praha-Brno vícekrát a když jsem jel jako kdyby na úsporu mezi 100-120 tak jsem dostal na cca 6.9 l/100 km. Když jsem jel normálně tedy 120-140 tak jsem měl spotřebu cca 7.1 l/100 km. Musím podotknout, že když jsem jel pomaleji tak jsem více nadával a musel jsem se řadit i mezi pomalá vozidla TIR)
rychlostní limity vznikly kvůli úspoře paliv. Nevěřím že tomu věříte :) Kdyby byla optimální spotřeba ve městě v padesátce, mimo obec v devadesátce, a na dálici ve 130ti, a na benzín by lidem dávali poslanci ze svého, a zničil byste všechny historické dokumenty zmiňující se o rychlostních limitech, budiž, pak by vám možná nějaký předškolák věřil.Tak si o tom nieco precitaj. Je to totiz ( minimalne v pripade CSSR ) pravda.
Člověk, který si uvědomuje možnosti vozu a silnice, nepojede na okrsce 160, protože to tu silnici a i svoje auto dost přeceňuje (nehledě na svoje schopnosti, ty přeceňuje často taky).děkuju za informaci, že jenom ty jsi ten nejchytřejší, který všechno ví nejlíp a narozdíl od nás hloupých správně odhadne, aniž by věděl, o jaké konkrétní silnici, jakém konkrétním autě, a jakém konkrétním řidiči je řeč, zatímco my ostatní to všechno přeceňujeme teď mi prosímtě ještě vysvětli, jaktože když jedu "na okrsce" 160, tak svoje auto dost přeceňuju, zatímco když jedu na německé dálnici 190, tak ho nepřeceňuju, ditto parametry silnice, ditto schopnosti?
Jedu si svych 90 ci 100 nekde po okresce, siroko daleko nikdo, kolem mne si prosvisti motorkar. Jak me ohrozil, prosim?Mám známeho, ktorému sa to stalo. Sám na ceste, spredu prisvišťal motorkár a presvišťal rovno cez predné sklo do auta na miesto spolujazdca. Motorkár bol mŕtvy na mieste, auto rovno do šrotu, známy mal obrovské šťastie a nič sa mu nestalo, ale stačilo 20cm alebo aby v aute niekoho viezol a bolo by tam mŕtvol viac...
Kdyz se podivame k sousedum, napr.v Rakousku je nesmlouvavost policie znama. Maly pocet znacek take, clovek se ocitne uprostred zastavby a ma strach jet rychle aniz by videl znacku...
Zrovna vcera jsem se vratil z Nemecka, clovek vklidu projel vice nez 1000 km, ale ze jsem v CR jsem proste poznal bezpecne. Les znacek, dira za dirou, uzka silnice, kamion predjizdi kamion a tahnou se vedle sebe x kilometru (ten vpravo obcas zrychluje a tlaci se pred predjizdejici vuz - dovoli si tohle v Nemecku???). A to nemluvim o sjezdu na Brno u Cerneho mostu, 500 m pred sjezdem znacka, clovek prijizdi na sjezd, brzdi, dava znameni o zmene smeru jizdy a .... je tam objizdka, takze se zase radi zpet a nabira rychlost...kdyby objizdka byla znacena uz tech 500m pred sjezdem, clovek bude pokracovat plynule dal
nic se nestane, protoze ani dnes se tech 130 km/h proste nejezdi.Je to tak, těch 130 nedodržuje skoro nikdo a česká Kobra 11 se může ulítat se svýma passatama
[* ]Nizsi pocet umrti na ceskych silnicich prinese dle meho jen:značení infrastruktury se hodně zlepšilo, ale značky jsou umisťovány jak dle policie tak i dle obecného povědomí té situace, ale někdy je to chaos. Nové silnice apod. je jen otázkou financí a náš stát na toto prostě nemá a dlouhou dobu mít nebude. Celkem hodně dlouho se čeká na napojení rychlostní silnice na rakušáky do Mikulova, ale zase to bylo odloženo. Stavby jsou protahovány i pro nesoulad ve výkupu pozemků a pro zbrojení zelených antikristů.
Kdyz se podivame k sousedum, napr.v Rakousku je nesmlouvavost policie znama. Maly pocet znacek take,Souhlasím, ohledně těch značek tam se to bere tak, že konec vesnice ruší tu "50" co byla na začátku a proto tam nebývá její konec.
kamion predjizdi kamion a tahnou se vedle sebe x kilometru (ten vpravo obcas zrychluje a tlaci se pred predjizdejici vuz - dovoli si tohle v Nemecku???).nedovolí si to jak v Německu ani v Rakousku/Itálii apod. tam jsou pro TIR jasně daná pravidla, která se hodně postihují a u nás se na to sere. Stačí si vzpomenout když byl na pořadu dne jednání o nové vyhlášce a kde mělo být, že TIR musí jet pouze v pravém pruhu tak to vyvolalo velký nesouhlas u dopravců. A jejich lobby je celkem hodně velká.
kamion predjizdi kamion a tahnou se vedle sebe x kilometruoni tak jezdí i proto, aby si na chvilku pokecali
nedovolí si to jak v Německu ani v Rakousku/Itálii apod.Tou Itálií bych si nebyl zrovna jist - obzvlášť když se jede dál na jih - to je divočina :) Když jsme posledně v noci jeli po dálnici, tak v místě, kde byla nějaká práce na silnici a hozená 80ka jsme jeli asi 110, což stejně nebránilo kamionu za náma, aby se nám nalepil metr za prdel a začal blikat a troubit
Souhlasím, ohledně těch značek tam se to bere tak, že konec vesnice ruší tu "50" co byla na začátku a proto tam nebývá její konec.Ale ten konec je vždy vyznačen, bez něj by tam ta padesátka prostě byla dál. Akorát Rakušáci (a Němci taky) neumisťují značku konce obce napravo, ale nalevo, z druhé strany značky začátku obce. U nás je to možné taky, ale zatím jsem to nikde neviděl.
TIR musí jet pouze v pravém pruhuTo je zrovna jedno z těch nesmyslných nařízení. Normální státy to řeší tak, že pro předjíždění je dán minimální rozdíl rychlostí a měří se. Jinak už dnes platí pravidlo, že nákladní vozy mohou pouze do dvou nejpravějších pruhů.
Jinak už dnes platí pravidlo, že nákladní vozy mohou pouze do dvou nejpravějších pruhů.Naše dálnice mají vesměs jen "2" pruhy a každý den vidím jak jsou dva vedle sebe. Jedno auto předjíždí druhého a nijak si přitom neberou servítky. A kolikrát jsem viděl tam kde jsou "3" pruhy např. směr Kývalka apod., že jedou 3 vedle sebe.
Trestat body se nebude ani malé překročení povolené rychlosti - v obci nejvýše o pět kilometrů v hodině, mimo obec o deset kilometrů za hodinu.
Co si o to myslíte Vy?Že i když je to o něco lepší tak je to stále jen buzerace a výhodný tahač z kapes řidičů. Úplně nejspokojenější bych byl kdyby ohodnocení trestu za překročení rychlosti byla nějaká vhodně vymodelovaná matematická funkce (na které by se samozřejmě všichni shodli), zohledňující více faktorů, především pak rychlost o kterou byla ta povolená překročena a pak třeba nebezpečnost nebo předchozí vroubky. Takhle je to furt moc diskrétní a výchovný efekt je rozložen velmi nerovnoměrně.
pomáhat a chránitbyla úplně jiná a hned by si rozmysleli jestli někde hodinu mrznout, měřit a kasírovat malé včely a nebo dát jednoho pořádného trubce. Popř. teda ještě vyvážené jinými parametry jako třeba minulé vruby a tak (přiznám se že nejsem přímým obráncem ceny pokuty z dosahovaného přijmu).
Navíc pokud je v autě namontovaný aktivní antiradar, tak auto není technicky způsobilé k provozu (máte tam neschválené radiokomunikační zařízení).Takže když vezu (vypnutý) neschválený FM vysílač, tak také nejsem způsobilý k provozu? Kde se to píše?
Takže když vezu (vypnutý) neschválený FM vysílač, tak také nejsem způsobilý k provozu?To nikoho nezajímá, jedná se jen o zařízení, která jsou namontována ve vozidle - kdysi byly problémy se zesilovači do CB a s podobnými zařízeními (např. Němci po tom hodně šli). Aktivní AR je vlastně rušička signálu, a tyto zařízení nejsou v CZ schválena ani homologována. Když zapneš neschválený vysílač apod. a oni na tebe dojdou tak můžeš dostat hodně velký flastr.
jedná se jen o zařízení, která jsou namontována ve vozidleTakže buď tam nespadá nenamontovaný 11GHz vysílač (technicky vzato mi přijde, že pro zarušení radaru není potřeba „namontování“), nebo tam spadá nenamontovaný 100 MHz vysílač.
Když zapneš neschválený vysílač apod. a oni na tebe dojdou tak můžeš dostat hodně velký flastr.No to samozřejmě vím.
měl jsem na mysli, že zařízení, které převážíš v autě a je nezapnuté-neaktivníNo to já taky. Proto mě udivilo, že z #73 vyplývá, že by samotná existence takového zařízení v autě měla způsobit jeho nezpůsobilost.
Jak se liší existence vysílače v 100 MHz a 11 GHz?vysílač na 100 MHz - může se jednat třeba o normální VKV vysílač s malým dosahem např. toto dělají některé navigace v autě, aby jsi je mohl chytnout na vnitřním rádiu. Vysílač 11 GHz to pásmo myslím má ČTU pro datové přenosy apod. co s tím má dělat auto?
vysílač na 100 MHz - může se jednat třeba o normální VKV vysílač s malým dosahem např. toto dělají některé navigace v autě, aby jsi je mohl chytnout na vnitřním rádiu. Vysílač 11 GHz to pásmo myslím má ČTU pro datové přenosy apod.Pásmo 100 MHz mají zase licencované radiostanice. Prostě pásmo jako pásmo.
co s tím má dělat auto?Podle mě nic, podle #73 (a asi i #91) samotné zamontování 11 GHz vysílače do auta (a asi i jiných dopravních prostředků, což mě jakožto neautofila trápí víc) způsobí jeho nezpůsobilost k provozu na pozemních komunikacích.
Strážník nemá právo auto detailně zkoumat, ale má právo zabránit řidiči v jízdě a případ předat státní policii, která už to právo prohledávání má.Bez sudneho prikazu?
Že byl použitý, se prokázat dá třeba rozborem záznamu naměřených hodnot z radaru (bude tam jasně vidět, že při měření daného auta se rozletěly do nesmyslných hodnot)Blbost, to neni dokaz. Rusenie moze pochadzat z akehokolvek zdroja.
Navíc pokud je v autě namontovaný aktivní antiradar, tak auto není technicky způsobilé k provozu (máte tam neschválené radiokomunikační zařízení).Infra LEDky nie su radiokomunikacne zariadenie.
Zapnuté IR LEDky se ale dají daleko snáze dokázat, protože budou na obrazovém záznamu jasně patrné.To je snad jasné, že na fotce budou ledky vidět hodně dobře. Však na kontrolu DO z TV apod. lze použít foťák a je hned vidět zda DO funguje nebo ne.
simpanzi tam jazdia nejakym chryslerom alebo chevroletomPardubice a myslím i Lázně Bohdaneč Chryslery mají
ale znemožnil by funkčnostdoplním jen, že by se z toho potahu stal aktivní radar.
Kdysi se daly sehnat speciální fólie nebo spreje na SPZ, ale byl zakázán jejich prodej.Protože je zakázaná úprava RZ. O znemožnění měření mi přesně jde. V poslední době ztrácím poslední respekt k policii v tom, že chytá ty skutečné pachatele a viníky. Kdykoliv vidím policajty, jak tady někoho pokutují, protože zahnul doleva na Evropskou, musím si odplivnout - je tam extrémně špatně vyznačený přikázaný směr jízdy. Na dálnicích Passatama závodí, aby chytli "piráty". Ty mě ale neohrožujou. Chovaji se možná drze, ale to je tak všechno. Ohrožujou mě tam TIRáci, co se myškou nas**ou do levýho pruhu, aby pak minutu někoho předjížděli. Případně prudce přejedou do levého pruhu (způsobem, kdy nejen "omezí", ale dokonce "ohrozí"), aby pustili někoho, kdo se připojuje k dálnici. Tím naprosto obrací na ruby princip přednosti na dálnici. Jako stejní dementi se chovají řidiči MHD v Praze. Chápu, že mají přednost při výjezdu ze zastávky, přesto by nemuseli vyloženě vjet do silnice okamžitě, co je napadne, že chtějí někam jet. Podobně hloupě se chovají i při sjíždění z tramvajových kolejí. Nepočkají ani chvilku. Jednou bliknou a hned vám to tam střelí. Že na Plzeňský ulici na Praze 5 v jednom kuse někdo na blikačky stojí v pravém pruhu a dost tím omezuje provoz, to policajty nenapadá řešit. Ale pokutovat někoho, kdo v nedaleké vedlejší uličce trochu najede na chodník, aniž by tam někomu vadil, to jim jde, to hned vypokutují celou ulici. Už mám týhle policejní verbeže po krk. "Low hanging fruit" je to jediný, co je zajímá.
Jako stejní dementi se chovají řidiči MHD v Praze. Chápu, že mají přednost při výjezdu ze zastávky, přesto by nemuseli vyloženě vjet do silnice okamžitě, co je napadne, že chtějí někam jet. Podobně hloupě se chovají i při sjíždění z tramvajových kolejí. Nepočkají ani chvilku. Jednou bliknou a hned vám to tam střelí.Jenže, když tam nevletí, tak může čekat pěkně dlouho, protože přednost v tomto případě dává málokdo. Navíc v autobusy jsou hlídané jestli dodržují jízdní řád. Když se ten autobusák bude na silnici chovat slušně, tak bude mít zase problémy jinde, protože jezdí pozdě.
Jako stejní dementi se chovají řidiči MHD v Praze. Chápu, že mají přednost při výjezdu ze zastávky, přesto by nemuseli vyloženě vjet do silnice okamžitě, co je napadne, že chtějí někam jet.Už jsem jednou jel s takovym hrdinou, co na to vysloveně čekal... zavřel dveře, čekal na zastávce a když se mu na zadku objevilo auto, hodil blinkr a vyjel... to byla jízda...
Podobně hloupě se chovají i při sjíždění z tramvajových kolejí. Nepočkají ani chvilku. Jednou bliknou a hned vám to tam střelí.Na jejich obranu zase u spousty těch sjezdů z kolejí je namalován kříž na silnici, aby tam bylo místo a ten autobus se tam vešel... což stejně nebrání každému dementovi si na něj stoupnout a autobus pak stojí na tramvajovejch kolejích a čeká, až se kolona rozjede...
Kdysi se daly sehnat speciální fólie nebo spreje na SPZ, ale byl zakázán jejich prodej.Ale to uz varis z vody ...
Je tam tuším někde napsané to, že je povolené používání pasívních radarů - detektorů, který řidiči oznámí, že v místě se provádí měření rychlostiPred tym, nez zacnes pisat taketo donebavolajuce kraviny, ziskane z Tvojich domnienok, alebo TV Hovna si ten zakon prosim aspon precitaj.
§ 3 odst. 4 zní: Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen “antiradar”).pasívní AR je pouze detektor, který tomuto nebrání a opravdu jsem to někde četl, kde bylo toto projednáváno a nevím zda se něco změnilo. Viz definice co jsem psal níže.
doplním jen, že by se z toho potahu stal aktivní radar.To by uz chcelo znacnu davku fantazie. Inak samozrejme nikto nebrani a ani branit nemoze potiahnutiu auta foliou, bezne sa to robi kvoli ochrane laku, zmene farby, reklamam. Aky vplyv by to malo na ramery ale netusim ( mam teraz na mysli nejaku specialnu foliu pohlcujucu emg vlny, pokial taka existuje ).
nak samozrejme nikto nebrani a ani branit nemoze potiahnutiu auta foliou, bezne sa to robi kvoli ochrane laku, zmene farby, reklamamjasné, v tom souhlasím, ale ten potah by nesměl znemožnit identifikaci auta.
nejaku specialnu foliu pohlcujucu emg vlnynevím, zda nějaké ty folie jsou dostupné, ale i kdyby byly tak by tě ihned cajti zastavili když by nedokázali auto změřit radarem. Což se stalo i mně, kdy jsem měl zaprasenou značku a nebylo ji možné přečíst. Tak mne zastavili a dostal jsem 1000 pokutu za nečitelnou SPZ (byla trošku od grafitového oleje, který se tam dostal, když jsem čistil zámek kufru nad ní).
Což se stalo i mně, kdy jsem měl zaprasenou značku a nebylo ji možné přečíst. Tak mne zastavili a dostal jsem 1000 pokutu za nečitelnou SPZ (byla trošku od grafitového oleje, který se tam dostal, když jsem čistil zámek kufru nad ní).A preco si im to preboha ziveho platil? Znacka bola pred jazdou cista, palte do<i>, poklona a odchod.
Ostatní Vámi uváděné doklady (kalibrace přístroje, zkoušky na obsluhu radaru, fotografie vozidla, rychlost vozidla) není policista povinen předložit v rámci projednání přestupku v blokovém řízení na místě.
Tehdy se hodně ošíval ohledně bločků, ale nakonec mi ho dal po mé urgenci vyplněný.Inymi slovami s Tebou vyjebali a to bolo od zaciatku aj ich cielom. Mas to za 500 a ponaucenie nabuduce. Ale da sa to pochopit. Ono ked cloveka zastavi simpanz niekde v noci v polovici dlhej cesty a zacne na neho skusat podrazy, dokaze to dost rozhodit, najma netrenovaneho cloveka. Ja mavam vacsinou stastie, skoro vobec ma nekontroluju, maximalne tak 2x do roka fuknem, s tym problem nemam. 3x sa mi stalo, ze zacali cosi skusat, po vymene par ostrejsich viet to nakoniec nechali tak a sli buzerovat inu ovecku... Ale boli aj casy, ked sa mi pri stretnuti s hliadkou podlomili kolena. Chce to trening a poznat svoje prava.
Ale boli aj casy, ked sa mi pri stretnuti s hliadkou podlomili kolena.to se stalo také před lety, zastavila nás hlídka se samopaly - navedla nás do nějakého koridoru a prý kontrola. . Tehdy když jsem viděl černého policajta se samopalem tak to ve mně celkem trhlo, v duchu jsem si říkal co se sakra stalo. Nakonec se z toho vyklubala jen kontrola osob a jeden z nich se mi velice omlouval za zdržení, že se nedá nic dělat. (tehdy se hledal nějaký uteklý vězeň).
Pasivní antiradar je zařízení schopné pouze detekovat, že bude v blízké době změřena rychlost vozidla, v kterém je používán. Do jiné kategorie spadají aktivní antiradary, rušičky, znemožňující rychlost vozidla radarem vůbec změřit. Tato zařízení jsou zcela jistě zakázána a tento článek se o nich nezmiňuje.Do dne účinnosti novely silničního zákona č. 411/2005 Sb. (1. 7. 2006) platil zákaz obsažený v § 3 odst. 4 pouze pro účastníky silničního provozu. Rozšíření okruhu subjektů, kterým zákon zakazuje používat „technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích“, bylo jedinou změnou v právní úpravě antiradarů ode dne platnosti zákona o silničním provozu (č. 361/2000 Sb.). To mimo jiné znamená, že se pozapomnělo na radary městské policie (ta získala oprávnění k měření rychlosti vozidel taktéž výše zmiňovanou novelou), jejich radary tedy paradoxně rušeny být mohou.
Si ríkám, jestli není možné vyrobit na auto potah, který by pohlcoval rádiové záření radaru ...Pravděpodobně by stačilo jen aplikovat principy stealth na konstrukci a povrch automobilu, jenže nejspíš by to pokazila SPZ (leda že by byla z plastu).
řidič, který přijde o řidičský průkaz a bude ho chtít vrátit, bude muset podstoupit psychologické vyšetřeníMazec
policie bude moci zadržet na 48 hodin vozidlo, které se bude na silnici účastnit tajného závoduTak tohle je vtipně vyřešený.
policie bude moci zadržet na 48 hodin vozidlo, které se bude na silnici účastnit tajného závoduHeh, som zvedavy na tie prehrane sudne spory, pretoze prachaci co sem chodia prasit maju $ na advokatov dost a dokazat niekomu, ze sa ucastni tajneho zavodu, bude krajne nemozne.
Uz me s tim tim sasci pocmarani pekne serou. K cajtum uz nemam zadny respekt. Nasere mne jen kdyz je vidim.Napodobne.
Cesty doslova zasrane znackama ... necumet na tachometr abych nahodou neprekrocil rychlost 5 km.Suhlas. Akurat ja nan cumim len ked brzdim na radar, inak jazdim podla citu.
Mereni alkoholu je kapitola sama o sobe. Klidne bych nechal limit pul promile.Nesuhlasim. Stalo sa mi neraz, ze ma 1 pivo vykolajilo, az som sa sam cudoval. Ale v podstate sa to da porovnat napriklad so situaciou, ked ma boli hlava a vtedy soferujem. Pol promile je ale podla mna vela.
Vim, jaka je reakce meho tela na deci ci dve pivka, je na mne jak se rozhodnu. Jestli si ho dam nebo ne. Ja bych si ho nedal, vim jak to na mne ucinkuje. Nekdo jiny si ho klidne dat muze.No to prave nie je uplne pravda. Ako vravim, niekedy ma rozhodi jedno, niekedy som v pohode po piatich. A to mam dost zivej vahy, kde sa ten alkohol moze rozpustit
Kua fix, jedu po dalnici do Letnan a je tam 80, pry omezeni hluku. A na co? Aby meli krtci klid? Nejblizsi domy jsou X kilometru daleko.O tomto presne hovorim. Dnes uz obmedzenie rychlosti zacina mat pramalo spolocne s bezpecnostou.
Kdyby si ti uniformovani sasci radeji posvitili na pitome cyklisty ...To by museli pohnut zadkami. Ja som na bicykli stravil detstvo, ale dnes by som niektore individua najradsej autom rovno zrazil. Ale je ich par, vacsina jazdi slusne a vobec im to nezavidim. Ked doma na malomeste vidim, ako vzrastol objem dopravy, na miestach, kde som stvaral na bicykli vylomeniny nie je k hnutiu, je mi smutno.
Nikdy nikdo neprokazal, ze by se nejak jejich zavedeni projevilo v bezpecnosti silnicniho provozu. NIKDY.Preukazali to statistiky. Akurat do nich "omylom" "zabudli" zapocitat zvysenie hranice skody k volaniu policajtov
Suhlas. Akurat ja nan cumim len ked brzdim na radar, inak jazdim podla citu.Presne tak. Necumim na tachometr jestli jedu 50 nebo 52 nebo nedej cajt 55. Radeji sleduji provoz kolem sebe, uhybam cyklistum, objizdim diry v silnici a kanaly.
Nesuhlasim. Stalo sa mi neraz, ze ma 1 pivo vykolajilo, az som sa sam cudoval. Ale v podstate sa to da porovnat napriklad so situaciou, ked ma boli hlava a vtedy soferujem. Pol promile je ale podla mna vela. No to prave nie je uplne pravda. Ako vravim, niekedy ma rozhodi jedno, niekedy som v pohode po piatich. A to mam dost zivej vahy, kde sa ten alkohol moze rozpustitPredpokladam, ze kdyz se necitis po pive fajn, nebudes za ten volant sedat. A je jedno jestli budes mit v krvi 0,1 nebo 0,4 promile. Bohuzel mam skoro metrak, ale to rozpousteni alkoholu moc nefunguje. Asi to bude mim nepitim. Vypiju tak 10 piv, nebo min. Za rok.![]()
Nikdy nikdo neprokazal, ze by se nejak jejich zavedeni projevilo v bezpecnosti silnicniho provozu. NIKDY. Preukazali to statistiky. Akurat do nich "omylom" "zabudli" zapocitat zvysenie hranice skody k volaniu policajtovMohu vedet ktere statistiky? Pokud vim, tak se nikdy takovato zadna statistika neuvedla. Nekde jsem cetl, ze se dokonce nikdy s takovymto vyhodnocovanim nepocitalo.![]()
jedu po dalnici do Letnan a je tam 80, pry omezeni hluku. A na co? Aby meli krtci klid? Nejblizsi domy jsou X kilometru daleko.To si vydupalo zatupitelstvo prilehle obce, s tim policie az tak moc neudela. A co se tyce nejblzsich X kilometru daleko, pak X=0,174.
takze budu moci volat policii k nehode vzdy, nebo naopak nebudu smet volat nikdy, pokud nedojde k urazu?
I kdybyste dýchnul a něco to změřilo, můžete požadovat krevní rozbor. Pokud dýchat nechcete, není to vaše povinnost a jede se rovnou na krev. Proto se to taky jmenuje orientační dechová zkouška na alkohol.Bohuzel je tu nekolik pripadu, kdy krevni zkouska nic neprokazala, ale slecna stejne prisla o papiry a nikdo se s ni nebavil. Mohla se odvolavat jak chtela, soud ji dal zapravdu ale stejne papiry nema.