Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Evropská komise potrestala Google ze skupiny Alphabet pokutou 2,95 miliardy eur (71,9 miliardy Kč) za porušení antimonopolní legislativy. Podle EK, která mimo jiné plní funkci antimonopolního orgánu EU, se Google dopustil protisoutěžních praktik ve svém reklamním byznysu. Google v reakci uvedl, že rozhodnutí považuje za chybné a hodlá se proti němu odvolat. EK ve věci rozhodovala na základě stížnosti Evropské rady vydavatelů. Podle
… více »Podpora 32bitového Firefoxu pro Linux skončí v roce 2026. Poslední podporované 32bitové verze budou Firefox 144 a Firefox 140 s rozšířenou podporou, jehož podpora skončí v září 2026.
Společnost Raspberry Pi nově nabízí Raspberry Pi SSD s kapacitou 1 TB za 70 dolarů.
Microsoft BASIC pro mikroprocesor 6502 byl uvolněn jako open source. Zdrojový kód je k dispozici na GitHubu.
Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
Tiskni
Sdílej:
Japonci OK? A ty problemy ktere v poslednich letech resi Toyota jsou nic?Samozřejmě, že i u Japonců se mohou objevit problémy. Viz třeba ta zmíněná Toyota nebo někdejší problémy s Mazdou 2 tehdy vyráběnou v Turecku (u kusů vyrobených přímo v Japonsku potíže nebyly).
Ale nejak se v tom vyctu vytratili zejmena Korejci kteri zacinaji byt velmi rozsireni.To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.
To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.Tak ty dalsi jsem nezminoval zamerne, nemaji takove zastoupeni jako Korejci (zde pocitam i Chevrolet, protoze ten low-end co se zde prodava je z Korei). Jinak ten problem se zarazenim by mohl byt u vsech - Polsko a zavod Ford/Fiat, GM v Rayongu (mimo Opela vyrabel treba i Alfy Romeo). Nehlede na casty outsourcing k Bertonemu, Steyeru, Valmetu, Heuliezu aj.
Marchione prozradil ze Fiat prodela na elektrickem 500, prodavanem jen v USA, cca 190.000 Kc! Nechapu proc do toho vubec Fiat jde.Třeba kvůli testování, jak to trh přijme - jestli se dají taková auta prodávat.
tempomat považuju za stupiditu nejvyššího raženíProč? Z dlouhodobějšího držení plynu v jedné poloze bolí noha.
Ten zbytecny je, ale dava se na 250 km/h coz je hranice dost vysoka a dostatecne presahujici maximalni povolenou rychlost.Byly návrhy dávat povinně omezovač na 162 km/h. Zatím to neprošlo, ale předpokládám, že se to dříve či později vrátí.
Nebo myslis programovatelny omezovac kde si navolist rychlost a auto te varuje pri prekroceni kontrolkou nebo k prekroceni musis prudce seslapnout plynovy pedal? I to je uzitecny pomocnik, pokud jej vhodne vyuzivas.Tohle lze mít i v navigaci - například MapFactor to v sobě má (a lze nastavit, při jakém překročení limitu to má varovat). Funkčnost je samozřejmě podmíněna tím, že jsou v mapách limity správně zadány. Ale pozor na to, že některé navigace bonzují!
bonzují hlavně ty co jsou napíchnuté na net. Prim v tom hraje google a TTTT je teď asi nejhorší, protože vysloveně staví business model na spolupráci s vládami. A už jednou prodal státu data o tom, jak rychle se kde jezdí - za účelem umístění radarů. Nové navigace TT (kromě těch nejlevnějších) využívají službu LIVE, kdy prostřednictvím vestavěné SIM karty a datového tarifu nejen získávají data o provozu, ale také odesílají (pozici a rychlost).
A omezovacem myslis co?Že to spadne do nouzového režimu a dovolí jet maximálně cca 30km/h.
Nejde o poruchovost aut, ale o vozidla s poruchami JEN měřených částí vozidel zjištěnými AŽ a JEN při kontrole. Tedy.
1) Například já. Než bych nechal servis předraženě připravovat mé přibližovadlo na STK, tak umyté auto zavezu na STK, zjistí mi závady a jen závady zjištěné na STK mi servis odstraňuje. A to asi provádí lidé s nižšími příjmy mající levnější auta (tedy Logany ...).
2) Je finančně dobře situovaná skupina obyvatel, která pravidelně (například podle příručky výrobce) jezdí do servisu na údržbu. Tedy, když výrobce uvede KAŽDÝ rok do servisu, tak je jasné, že tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.
3) STK kontroluje jen určité segmenty vozu, a tudíž když musíte pravidelně měnit součástku např. v motoru (není předmětem STK), tak tento nedostatek není zachycen a vyhodnocen (dle článku).
A tak dále a tak dále...
Záleží na oleji, ale většinou garance po 1/2/3 stojí jen pár korun i ve značkovém servisu.Ano, zejména u aut, kam se při garančce dává olej v ceně okolo 1000 Kč/litr (což je třeba i případ naftových fabií)
Ano jsou velké rozdíly v olejích, ale to je dáno motorem, a někdy je možné jít dolů jen o kousek.Jde o to, aby to splňovalo požadovanou specifikaci - pro motory TDI například VW 505.01 nebo VW 507.00. A je zatracený rozdíl v ceně, jestli je to Shell nebo třeba Petronas, Havoline či Lukoil. Ale úplně nejvíc se do toho promítají marže servisů. V autorizovaných servisech jsou schopni přihodit k nákupní ceně oleje (kupují ho v sudech a tedy výrazně levněji, než kolik stojí litrová nebo pětilitrová balení) marži 200 i více procent. Jsou lidé, kteří kvůli tomu jezdí na garančky raději do Rakouska nebo Německa.
... tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.Ja som napríklad tento druh ľudí a za 5 rokov pravidelného servisovania mi na aute vymenili pár-krát olej (plus filter), náplň do klimatizácie a jednu žiarovku. Teraz sa chystám na 6-tu prehliadku a počítam s tým, že sa budú meniť sviečky a nejaké tesnenia. Takže by som si dovolil nesúhlasiť.