Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.11.1. Přehled novinek v Changelogu.
Byla vydána nová verze 15.0 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04 1.1 a 20.04 OTA-11. Vedle oprav chyb a drobných vylepšení je řešen také středně závažný bezpečnostní problém.
I letos vyšla řada ajťáckých adventních kalendářů: Advent of Code 2025, Perl Advent Calendar 2025, CSS Advent Calendar 2025, Advent of A11Y 2025, Advent of AI Security 2025, Advent of Agents (in Google) 2025, Advent of Svelte 2025, …
Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
Tiskni
Sdílej:
Co treba Toyota GT86/Subaru BRZ?
Japonci OK? A ty problemy ktere v poslednich letech resi Toyota jsou nic?Samozřejmě, že i u Japonců se mohou objevit problémy. Viz třeba ta zmíněná Toyota nebo někdejší problémy s Mazdou 2 tehdy vyráběnou v Turecku (u kusů vyrobených přímo v Japonsku potíže nebyly).
Ale nejak se v tom vyctu vytratili zejmena Korejci kteri zacinaji byt velmi rozsireni.To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.
To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.Tak ty dalsi jsem nezminoval zamerne, nemaji takove zastoupeni jako Korejci (zde pocitam i Chevrolet, protoze ten low-end co se zde prodava je z Korei). Jinak ten problem se zarazenim by mohl byt u vsech - Polsko a zavod Ford/Fiat, GM v Rayongu (mimo Opela vyrabel treba i Alfy Romeo). Nehlede na casty outsourcing k Bertonemu, Steyeru, Valmetu, Heuliezu aj.
Jinak tech spatnych Opelu jsem potkal celou radu, asi ten nejhorsi byl Sintra - ktera nakonec shnila. Ad Astra - mel jsem v praci Acko a rozhodne se neda pochvalit antikorozni uprava, motor nebo elektrika. Hlavni obecny problem Opelu je elektrika, motory a koroze. Kamos neuspesne reklamoval problemy s elektrikou u ceckove Astry v Moto Morava tak dlouho, az se nastval a jel to reklamovat to Rosenheimu.Marchione prozradil ze Fiat prodela na elektrickem 500, prodavanem jen v USA, cca 190.000 Kc! Nechapu proc do toho vubec Fiat jde.Třeba kvůli testování, jak to trh přijme - jestli se dají taková auta prodávat.
tempomat považuju za stupiditu nejvyššího raženíProč? Z dlouhodobějšího držení plynu v jedné poloze bolí noha.
Ten zbytecny je, ale dava se na 250 km/h coz je hranice dost vysoka a dostatecne presahujici maximalni povolenou rychlost.Byly návrhy dávat povinně omezovač na 162 km/h. Zatím to neprošlo, ale předpokládám, že se to dříve či později vrátí.
Nebo myslis programovatelny omezovac kde si navolist rychlost a auto te varuje pri prekroceni kontrolkou nebo k prekroceni musis prudce seslapnout plynovy pedal? I to je uzitecny pomocnik, pokud jej vhodne vyuzivas.Tohle lze mít i v navigaci - například MapFactor to v sobě má (a lze nastavit, při jakém překročení limitu to má varovat). Funkčnost je samozřejmě podmíněna tím, že jsou v mapách limity správně zadány. Ale pozor na to, že některé navigace bonzují!
bonzují hlavně ty co jsou napíchnuté na net. Prim v tom hraje google a TTTT je teď asi nejhorší, protože vysloveně staví business model na spolupráci s vládami. A už jednou prodal státu data o tom, jak rychle se kde jezdí - za účelem umístění radarů. Nové navigace TT (kromě těch nejlevnějších) využívají službu LIVE, kdy prostřednictvím vestavěné SIM karty a datového tarifu nejen získávají data o provozu, ale také odesílají (pozici a rychlost).
A omezovacem myslis co?Že to spadne do nouzového režimu a dovolí jet maximálně cca 30km/h.
) dílů, takže nemůžu říct.
Nejde o poruchovost aut, ale o vozidla s poruchami JEN měřených částí vozidel zjištěnými AŽ a JEN při kontrole. Tedy.
1) Například já. Než bych nechal servis předraženě připravovat mé přibližovadlo na STK, tak umyté auto zavezu na STK, zjistí mi závady a jen závady zjištěné na STK mi servis odstraňuje. A to asi provádí lidé s nižšími příjmy mající levnější auta (tedy Logany ...).
2) Je finančně dobře situovaná skupina obyvatel, která pravidelně (například podle příručky výrobce) jezdí do servisu na údržbu. Tedy, když výrobce uvede KAŽDÝ rok do servisu, tak je jasné, že tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.
3) STK kontroluje jen určité segmenty vozu, a tudíž když musíte pravidelně měnit součástku např. v motoru (není předmětem STK), tak tento nedostatek není zachycen a vyhodnocen (dle článku).
A tak dále a tak dále...
Záleží na oleji, ale většinou garance po 1/2/3 stojí jen pár korun i ve značkovém servisu.Ano, zejména u aut, kam se při garančce dává olej v ceně okolo 1000 Kč/litr (což je třeba i případ naftových fabií)
Ano jsou velké rozdíly v olejích, ale to je dáno motorem, a někdy je možné jít dolů jen o kousek.Jde o to, aby to splňovalo požadovanou specifikaci - pro motory TDI například VW 505.01 nebo VW 507.00. A je zatracený rozdíl v ceně, jestli je to Shell nebo třeba Petronas, Havoline či Lukoil. Ale úplně nejvíc se do toho promítají marže servisů. V autorizovaných servisech jsou schopni přihodit k nákupní ceně oleje (kupují ho v sudech a tedy výrazně levněji, než kolik stojí litrová nebo pětilitrová balení) marži 200 i více procent. Jsou lidé, kteří kvůli tomu jezdí na garančky raději do Rakouska nebo Německa.
... tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.Ja som napríklad tento druh ľudí a za 5 rokov pravidelného servisovania mi na aute vymenili pár-krát olej (plus filter), náplň do klimatizácie a jednu žiarovku. Teraz sa chystám na 6-tu prehliadku a počítam s tým, že sa budú meniť sviečky a nejaké tesnenia. Takže by som si dovolil nesúhlasiť.