Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Japonci OK? A ty problemy ktere v poslednich letech resi Toyota jsou nic?Samozřejmě, že i u Japonců se mohou objevit problémy. Viz třeba ta zmíněná Toyota nebo někdejší problémy s Mazdou 2 tehdy vyráběnou v Turecku (u kusů vyrobených přímo v Japonsku potíže nebyly).
Ale nejak se v tom vyctu vytratili zejmena Korejci kteri zacinaji byt velmi rozsireni.To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.
To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.Tak ty dalsi jsem nezminoval zamerne, nemaji takove zastoupeni jako Korejci (zde pocitam i Chevrolet, protoze ten low-end co se zde prodava je z Korei). Jinak ten problem se zarazenim by mohl byt u vsech - Polsko a zavod Ford/Fiat, GM v Rayongu (mimo Opela vyrabel treba i Alfy Romeo). Nehlede na casty outsourcing k Bertonemu, Steyeru, Valmetu, Heuliezu aj.
Marchione prozradil ze Fiat prodela na elektrickem 500, prodavanem jen v USA, cca 190.000 Kc! Nechapu proc do toho vubec Fiat jde.Třeba kvůli testování, jak to trh přijme - jestli se dají taková auta prodávat.
tempomat považuju za stupiditu nejvyššího raženíProč? Z dlouhodobějšího držení plynu v jedné poloze bolí noha.
Ten zbytecny je, ale dava se na 250 km/h coz je hranice dost vysoka a dostatecne presahujici maximalni povolenou rychlost.Byly návrhy dávat povinně omezovač na 162 km/h. Zatím to neprošlo, ale předpokládám, že se to dříve či později vrátí.
Nebo myslis programovatelny omezovac kde si navolist rychlost a auto te varuje pri prekroceni kontrolkou nebo k prekroceni musis prudce seslapnout plynovy pedal? I to je uzitecny pomocnik, pokud jej vhodne vyuzivas.Tohle lze mít i v navigaci - například MapFactor to v sobě má (a lze nastavit, při jakém překročení limitu to má varovat). Funkčnost je samozřejmě podmíněna tím, že jsou v mapách limity správně zadány. Ale pozor na to, že některé navigace bonzují!
bonzují hlavně ty co jsou napíchnuté na net. Prim v tom hraje google a TTTT je teď asi nejhorší, protože vysloveně staví business model na spolupráci s vládami. A už jednou prodal státu data o tom, jak rychle se kde jezdí - za účelem umístění radarů. Nové navigace TT (kromě těch nejlevnějších) využívají službu LIVE, kdy prostřednictvím vestavěné SIM karty a datového tarifu nejen získávají data o provozu, ale také odesílají (pozici a rychlost).
A omezovacem myslis co?Že to spadne do nouzového režimu a dovolí jet maximálně cca 30km/h.
Nejde o poruchovost aut, ale o vozidla s poruchami JEN měřených částí vozidel zjištěnými AŽ a JEN při kontrole. Tedy.
1) Například já. Než bych nechal servis předraženě připravovat mé přibližovadlo na STK, tak umyté auto zavezu na STK, zjistí mi závady a jen závady zjištěné na STK mi servis odstraňuje. A to asi provádí lidé s nižšími příjmy mající levnější auta (tedy Logany ...).
2) Je finančně dobře situovaná skupina obyvatel, která pravidelně (například podle příručky výrobce) jezdí do servisu na údržbu. Tedy, když výrobce uvede KAŽDÝ rok do servisu, tak je jasné, že tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.
3) STK kontroluje jen určité segmenty vozu, a tudíž když musíte pravidelně měnit součástku např. v motoru (není předmětem STK), tak tento nedostatek není zachycen a vyhodnocen (dle článku).
A tak dále a tak dále...
Záleží na oleji, ale většinou garance po 1/2/3 stojí jen pár korun i ve značkovém servisu.Ano, zejména u aut, kam se při garančce dává olej v ceně okolo 1000 Kč/litr (což je třeba i případ naftových fabií)
Ano jsou velké rozdíly v olejích, ale to je dáno motorem, a někdy je možné jít dolů jen o kousek.Jde o to, aby to splňovalo požadovanou specifikaci - pro motory TDI například VW 505.01 nebo VW 507.00. A je zatracený rozdíl v ceně, jestli je to Shell nebo třeba Petronas, Havoline či Lukoil. Ale úplně nejvíc se do toho promítají marže servisů. V autorizovaných servisech jsou schopni přihodit k nákupní ceně oleje (kupují ho v sudech a tedy výrazně levněji, než kolik stojí litrová nebo pětilitrová balení) marži 200 i více procent. Jsou lidé, kteří kvůli tomu jezdí na garančky raději do Rakouska nebo Německa.
... tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.Ja som napríklad tento druh ľudí a za 5 rokov pravidelného servisovania mi na aute vymenili pár-krát olej (plus filter), náplň do klimatizácie a jednu žiarovku. Teraz sa chystám na 6-tu prehliadku a počítam s tým, že sa budú meniť sviečky a nejaké tesnenia. Takže by som si dovolil nesúhlasiť.
Tiskni
Sdílej: