Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Co treba Toyota GT86/Subaru BRZ?
Japonci OK? A ty problemy ktere v poslednich letech resi Toyota jsou nic?Samozřejmě, že i u Japonců se mohou objevit problémy. Viz třeba ta zmíněná Toyota nebo někdejší problémy s Mazdou 2 tehdy vyráběnou v Turecku (u kusů vyrobených přímo v Japonsku potíže nebyly).
Ale nejak se v tom vyctu vytratili zejmena Korejci kteri zacinaji byt velmi rozsireni.To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.
To nebyl a ani neměl být vyčerpávající výčet. Vynechal jsem Korejce, Američany, Číňany... Nehledě na to, že leckdy se ani nedá říct, co je to za národnost - třeba auta z TPCA vyráběná u Kolína, která jen s nepatrnými odchylkami jdou do světa jako Francouzi (Peugeot, Citroen) i Japonci (Toyota). Místní automobilka TPCA je ale česko-japonská, pracují tam povětšinou Češi pod vedením Japonců.Tak ty dalsi jsem nezminoval zamerne, nemaji takove zastoupeni jako Korejci (zde pocitam i Chevrolet, protoze ten low-end co se zde prodava je z Korei). Jinak ten problem se zarazenim by mohl byt u vsech - Polsko a zavod Ford/Fiat, GM v Rayongu (mimo Opela vyrabel treba i Alfy Romeo). Nehlede na casty outsourcing k Bertonemu, Steyeru, Valmetu, Heuliezu aj.
Jinak tech spatnych Opelu jsem potkal celou radu, asi ten nejhorsi byl Sintra - ktera nakonec shnila. Ad Astra - mel jsem v praci Acko a rozhodne se neda pochvalit antikorozni uprava, motor nebo elektrika. Hlavni obecny problem Opelu je elektrika, motory a koroze. Kamos neuspesne reklamoval problemy s elektrikou u ceckove Astry v Moto Morava tak dlouho, az se nastval a jel to reklamovat to Rosenheimu.Marchione prozradil ze Fiat prodela na elektrickem 500, prodavanem jen v USA, cca 190.000 Kc! Nechapu proc do toho vubec Fiat jde.Třeba kvůli testování, jak to trh přijme - jestli se dají taková auta prodávat.
tempomat považuju za stupiditu nejvyššího raženíProč? Z dlouhodobějšího držení plynu v jedné poloze bolí noha.
Ten zbytecny je, ale dava se na 250 km/h coz je hranice dost vysoka a dostatecne presahujici maximalni povolenou rychlost.Byly návrhy dávat povinně omezovač na 162 km/h. Zatím to neprošlo, ale předpokládám, že se to dříve či později vrátí.
Nebo myslis programovatelny omezovac kde si navolist rychlost a auto te varuje pri prekroceni kontrolkou nebo k prekroceni musis prudce seslapnout plynovy pedal? I to je uzitecny pomocnik, pokud jej vhodne vyuzivas.Tohle lze mít i v navigaci - například MapFactor to v sobě má (a lze nastavit, při jakém překročení limitu to má varovat). Funkčnost je samozřejmě podmíněna tím, že jsou v mapách limity správně zadány. Ale pozor na to, že některé navigace bonzují!
bonzují hlavně ty co jsou napíchnuté na net. Prim v tom hraje google a TTTT je teď asi nejhorší, protože vysloveně staví business model na spolupráci s vládami. A už jednou prodal státu data o tom, jak rychle se kde jezdí - za účelem umístění radarů. Nové navigace TT (kromě těch nejlevnějších) využívají službu LIVE, kdy prostřednictvím vestavěné SIM karty a datového tarifu nejen získávají data o provozu, ale také odesílají (pozici a rychlost).
A omezovacem myslis co?Že to spadne do nouzového režimu a dovolí jet maximálně cca 30km/h.
) dílů, takže nemůžu říct.
Nejde o poruchovost aut, ale o vozidla s poruchami JEN měřených částí vozidel zjištěnými AŽ a JEN při kontrole. Tedy.
1) Například já. Než bych nechal servis předraženě připravovat mé přibližovadlo na STK, tak umyté auto zavezu na STK, zjistí mi závady a jen závady zjištěné na STK mi servis odstraňuje. A to asi provádí lidé s nižšími příjmy mající levnější auta (tedy Logany ...).
2) Je finančně dobře situovaná skupina obyvatel, která pravidelně (například podle příručky výrobce) jezdí do servisu na údržbu. Tedy, když výrobce uvede KAŽDÝ rok do servisu, tak je jasné, že tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.
3) STK kontroluje jen určité segmenty vozu, a tudíž když musíte pravidelně měnit součástku např. v motoru (není předmětem STK), tak tento nedostatek není zachycen a vyhodnocen (dle článku).
A tak dále a tak dále...
Záleží na oleji, ale většinou garance po 1/2/3 stojí jen pár korun i ve značkovém servisu.Ano, zejména u aut, kam se při garančce dává olej v ceně okolo 1000 Kč/litr (což je třeba i případ naftových fabií)
Ano jsou velké rozdíly v olejích, ale to je dáno motorem, a někdy je možné jít dolů jen o kousek.Jde o to, aby to splňovalo požadovanou specifikaci - pro motory TDI například VW 505.01 nebo VW 507.00. A je zatracený rozdíl v ceně, jestli je to Shell nebo třeba Petronas, Havoline či Lukoil. Ale úplně nejvíc se do toho promítají marže servisů. V autorizovaných servisech jsou schopni přihodit k nákupní ceně oleje (kupují ho v sudech a tedy výrazně levněji, než kolik stojí litrová nebo pětilitrová balení) marži 200 i více procent. Jsou lidé, kteří kvůli tomu jezdí na garančky raději do Rakouska nebo Německa.
... tento druh lidí podlehne a za 5 let má "vyměněné" celé auto.Ja som napríklad tento druh ľudí a za 5 rokov pravidelného servisovania mi na aute vymenili pár-krát olej (plus filter), náplň do klimatizácie a jednu žiarovku. Teraz sa chystám na 6-tu prehliadku a počítam s tým, že sa budú meniť sviečky a nejaké tesnenia. Takže by som si dovolil nesúhlasiť.
Tiskni
Sdílej: