abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že již v úterý 7. dubna od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout meteorit

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:11 | Zajímavý software

    Příspěvek na blogu herního enginu Godot představuje aplikaci Xogot přinášející Godot na iPad a iPhone. Instalovat lze z App Storu. Za Xogotem stojí Miguel de Icaza (GitHub) a společnost Xibbon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.4. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za březen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    3.4. 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.4. 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    3.4. 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.4. 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1225 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    14.8.2005 22:28 Leos
    Rozbalit Rozbalit vše chyby
    Bohuzel nemam cas na bugzillu, takze jen strucne:

    startx selhal (nvidia), xconfig mi to nakonfiguroval na 640x480

    v KDE je furt to fancy nastaveni, nad panelem se objevuji tooltipy s ikonkou a popisem obrayku

    v mc jsou zobrazeny skryte soubory, nefunguji lynx like motion

    v KDE je český qwerty klávesnice, lidé jsou zvyklí na qwertz.

    nenasel jsem ten soubor Release notes, logoval jsem se jako root

    firefox mi pri odesilani formulare rika, ye to neni beypecne, tyhle konfigurace by ji mely byt odklikany

    vice yitra
    14.8.2005 22:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    Upozorňuji, že velká část nastavení je zatím pouze pod uživatelem guest a není zkopírována pro roota, nebo do /etc/skel.
    Ad mc, tohle mi nikdo nereportoval, takze se to pokusim napravit.

    Ten xconf me mrzi, kdyztak posli do bugzilly log X serveru a xorg.conf, ja doufal, ze uz to bude ok.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.8.2005 23:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chyby
    v KDE je furt to fancy nastaveni, nad panelem se objevuji tooltipy s ikonkou a popisem obrayku
    Vždyť je to pěkný... Mě se to líbí :-D
    15.8.2005 02:02 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše co dalsi verze?
    Po vydání této verze jsem zjistil, že jsem nesmazal svůj xorg.conf (viz bug #178) a tak pro většinu lidí skončí startx chybou.

    Kdyz to tak ctu, ma cenu tuhle verzi vubec stahovat pro nekoho, kdo si to nechce vsechno rucne prekonfigurovat?
    Mikos avatar 15.8.2005 04:46 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Design
    Nejak se mi nechtelo spat, tak sem ABC Linux taky vyzkousel (prave pisu z nej ;-)). Boot i start KDE probehl v poradku (predtim jsem ovsem spoustel xconf). Zatim jsem si vsiml jen estetickych vad na krase (alespon z meho pohledu jsou to vady na krase):

    1.) Kicker (panel v KDE) nema nastaveny obrazek na pozadi (tak je to ve Slaxu, v defaultnim KDE nastaveni ho ma). S obrazkem na pozadi vypada IMHO mnohem lepe. Onen defaultni obrazek se nachazi v /opt/kde/share/apps/kicker/wallpapers/default.png

    2.) Proboha proc je jako barevne schema vybrano Redmond-XP? S defaultnim barevnym schematem Plastik vypadaji cela KDEcka mnohem lepe (zase sem si vedom toho ze ve Slaxu je taktez jako schema nastaven Redmond-XP, ale ja sem k temto barvam proste alergicky a nelibi se mi ;-))

    3.) Fonty jsou opravdu prehnane velke, velikost 10 (tak jako je to v hlavnim menu a na pracovni plose) je u DejaVu Sans zcela optimalni, 11 uz je moc. Jeste horsi je to v Konzoli, tam jsou fonty primo giganticke, idealni je tam nastavit jako velikost pisma "Střední". Taktez bych v nastaveni vyhlazovani pisem zmenil hinting na "Plný" a vypnul sub-pixel hinting (ale chápu že tohle je otázka preferencí, na jak výrazný antialiasing/hinting je kdo zvykly).

    4.) Pokud se prepnu na jinou plochu, vidim v liste (taskbaru) vsechna okna (i z jinych ploch, nejen te na ktere prave jsem). To je podle me zcela neprakticke chovani a naprosto to degraduje vyuziti vice ploch. Staci vypnout polozku "Zobrazovat okna ze vsech ploch" v nastaveni panelu (sekce "Pruh uloh").

    To je prozatim asi vse, vim ze jsou to vsechno jen veci estetiky a tudiz subjektivni, ale aspon uvest sem je musel ;-) Ted uz jdu spat, zitra se ozvu s nejakymi faktickymi problemy na funkcnosti (tedy pokud na nejake narazim :-))
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    15.8.2005 09:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    1: Je to záměrně. Pozadí na panelu je jen další načítaný obrázek, zbytečná zátěž. Vzhled je subjektivní - mně se to např. líbí více bez obrázku.

    2: Opět velmi subjektivní. Bereme to jako názor. Budou-li takové převažovat, samozřejmě to změníme.

    3: Velikost fontů ještě doladíme. I když 10 by se mohlo některým lidem zdát málo - zvláště přivyšším rozlišení. AA je myslím nastaven tak, aby to byl co nejlepší kompromis...

    4: Opět otázka názoru. Podle mě by bylo zcela nepraktické tam ta "okna" z jiných ploch v taskbaru nemít. Uvidíme, co k tomu řeknou další lidé a podle toho se zařídíme.

    ----------

    Díky za komentáře. Ty "faktické problémy" prosím reportuj do Bugzilly.
    15.8.2005 09:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    ad 4: souhlas. Vzdycky si to tak nastavuji.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.8.2005 14:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Ke čtyřce jenom tolik, že já osobně mám raději nastavení, kdy jsou v taskbaru jenom okna ze současné plochy. Mít tam všechny, je to seznam přes půl obrazovky. Nicméně celý taskbar mi přijde docela zbytečný, kdyby tam nebyl pager a hlavně taková ta plocha kam se minimalizuje GAIM, už bych to dávno zrušil. Vážně si nepamatuju, kdy jsem taskbar vůbec použil.
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 14:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    minimalizuje GAIM, už bych to dávno zrušil. Vážně si nepamatuju, kdy jsem taskbar vůbec použil.
    Jestli mluvis o KDE, tak si samozrejme muzes taskbar z panelu vyhodit. To hodne lidi netusi, ze panel je sestaveny z ruznych vypinatelnych casti... Neni vubec problem, sam pouzivam misto toho "vedlejsi pruh uloh", tj. samotny taskbar nahore. Dole v panelu ti pak zustane jen to, co si tam pridas.
    15.8.2005 15:09 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Ne, jde o Xfce, pochopitelně. Nedíval jsem se, ale myslím, že bych to musel konfigurovat v nějakém konfiguráku *.c :-)
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 15:59 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Ne, jde o Xfce, pochopitelně.
    V diskusi k ABC Linux 2005 a jeho nastaveni KDE to moc pochopitelne neni. Takze v KDE neni treba psat nic do konfiguraku, proste kliknout a "Odstranit z panelu" - Taskbar je pryc (pro ty, ktery prekazi).
    15.8.2005 15:00 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Ke čtyřce jenom tolik, že já osobně mám raději nastavení, kdy jsou v taskbaru jenom okna ze současné plochy.
    Neprehlizite panove, ze jde o LIVE CD?

    Uz z technickych duvodu malokdy pobezi tolik aplikaci najednou, aby zahltily taskbar. Naopak zmatky typu: kam mi zmizelo okno XY... ? jsou docela dobre mozne. Kdo to takhle nechce, jednoduse si to v nastaveni plochy vypne, pro zkuseneho zalezitost 2 sekund.
    15.8.2005 15:12 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Deset terminálů si dokážu pustit i v Live CD.
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 15:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Což začátečníci běžně dělat nebudou, že?

    Ale já se taky leknu, když mi vyskočí okno s titulkem xterm <10> :-) a říkám si, jestli to nepřeháním.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.8.2005 17:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    na což se ovšem hodí featura automatického seskupování oken stejné aplikace, když dojde k zaplnění prostoru taskbaru, že? :-)
    15.8.2005 17:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Tak zrovna tuhle už vůbec ne, tu vůbec nemám rád :-) Zaplnění taskbaru se snadno vyhneme, pokud budeme mít na taskbaru jenom věci z aktuální plochy. To je myslím celkem jednoduché.
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 15:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    Já si rozdělil taskbar na dvě části, ve spodní se mi zobrazují okna ze současné plochy a v horní mám zbytek. Už jsem přemýšlel o tom, že bych na LiveCD přidal ještě screenshoty vytuněných desktopů od lidí z abclinuxu. Něco ve stylu lynucs.org, ať se začátečníci dozví, že Linux != KDE.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.8.2005 11:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Design
    2.) S defaultnim barevnym schematem Plastik vypadaji cela KDEcka mnohem lepe
    Souhlas, kdyz uz je jako styl vybran plastik, tak proc ne i barevne schema.
    3.) Fonty jsou opravdu prehnane velke, velikost 10 (tak jako je to v hlavnim menu a na pracovni plose) je u DejaVu Sans zcela optimalni, 11 uz je moc. Jeste horsi je to v Konzoli, tam jsou fonty primo giganticke, idealni je tam nastavit jako velikost pisma "Střední".
    Tady nesouhlasim. Male fonty jsem hlasil do bugzilly predevsim ja, a to proto, ze snad kazda live distribuce je ma nastavene neskutecne mrnave.

    Krome toho nefunguvalo v Konzoli prepinani na vetsi. Ale i tak jsem pro vychozi vetsi fonty, protoze:

    1) Distro je mimo jine urcene hlavne pro zacatecniky, kteri nastavuji co nejmene a kteri casto uvidi napr. prikazy nebo vypisy v konzoli poprve. Neznama slova nezretelnym pismem? Dvojita prekazka.

    2) LiveDistro clovek provozuje i na srotovem a vubec ruznem HW, a takovy starodavny monitor se spatnou svetlosti na jedne strane nebo velky monitor s obrovskym rozlisenim na druhe ma za nasledek taktez necitelne pismo. Ze pripada v idealnich podminkach trochu velke, neni az takova nevyhoda, aby prevazila vyhody.

    3) Na mensi si zkuseny clovek fonty snadno nastavi, hur na tom bude ten, kdo treba nema tak dobry zrak nebo dobre podminky a netusi, kde by to mohl udelat. Asi sem dam screenshoty.
    15.8.2005 12:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše screenshot
    nebe a dudy :) v cem by se vam lepe pracovalo?
    15.8.2005 14:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: screenshot
    S tímhle :-) Máš tam nějaký úchylný font či co, na tom malém.
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 15:02 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: screenshot
    Máš tam nějaký úchylný font či co, na tom malém.
    to je defaultni nastaveni xtermu v ruznych distribucich
    15.8.2005 15:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: screenshot
    Každopádně si ukázal dva přehnané extrémy :-) (a možná by pomohlo, kdybys z toho nědělal JPEG ;-))
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 16:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: screenshot
    (a možná by pomohlo, kdybys z toho nědělal JPEG ;-))
    to ono samo. ani nevim, co by mi to tu ty screenshoty dela.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.