Přemýšlíte, jak začít prázdniny? Už v úterý 1. července se bude konat Virtuální Bastlírna, tedy online setkání bastlířů, techniků, vědců i akademiků, kde se ve volné diskuzi probírají novinky ze světa techniky, ale i jiných zajímavých témat.
Za poslední měsíc jsme byli svědky plamenů několika raket. Zatímco malá raketa od Hondy se úspěšně vznesla a opět přistála, raketa od SpaceX se rozhodla letět všemi směry najednou. Díkybohu méně … více »Linus Torvalds zmínil, že souborový systém Bcachefs zřejmě odstraní z mainline Linuxu v začleňovacím okně pro vydání 6.17. Kent Overstreet mu totiž posílá kód s novou funkcionalitou i pro začlenění do kandidátů na vydání, kdy očekává pouze opravy chyb. Ken Overstreet byl již dříve z vývoje vyloučen kvůli konfliktní komunikaci.
Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].
Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.
Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 2. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
Odkazy
Nedávno som začal viac-menej z donútenia (škola) robiť nejaký program ako semestrálku v pythonovi. Konkrétne som si povedal, že urobím gui k boinc_client-ovi. Prekvapilo ma ale, že aplikácia zaberá stále viac RAM.
Takže po dlhom skúmaní som došiel k záveru, že problém je niekde okolo riadku s data = QVariant.fromList(...). Tak som urobil malý programík v pythonovi na ktorom by som si vyskúšal ako sa dá uvoľniť táto pamäť. Takže obsah toho malého programíku:
from PyQt4.QtCore import QVariant while True: zoznam = QVariant.fromList([QVariant('text1'), QVariant('text2')]) zoznam.clear() del(zoznam)
Predpokladám, že tento kód v pythonovi by mal byť ekvivalentný s nasledujúcim programom v C++:
#include <QVariant> #include <QList> int main(int argc, char *argv[]) { while (1) { QList<QVariant> zoznam; zoznam.append(QVariant("text1")); zoznam.append(QVariant("text2")); QVariant variant = QVariant(zoznam); } }
Napriek tomu po spustení programu v pythonovi sa obsadená RAM stále zväčšuje zatiaľ čo v C++ nie. Robím niečo zle alebo je chyba skutočne niekde mimo môjho kódu? Robí to problémy aj ostatným užívateľom alebo len mne (napríklad preto, že PyQt4 zle skompiloval)?
Pre tých ktorí chcú vidieť čo to vlastne robím som prihodil aj screenshoty, prípadne môžete pozrieť video, zdrojové kódy nedám, hambím sa za ne.
Tiskni
Sdílej:
QVariant variant = QVariant(zoznam);Ten řádek je k ničemu...
noo, medzi tymi testami je viacero rozdielov... najzasadnejsi ale asi v tom, ze v c++ kode sa ti tie objekty naozaj uvolnia z RAM, kym v pythone je garbage collector.. skus tam este ked tak pridat import gc; gc.collect() za ten kod 'del'
gc.set_debug(gc.DEBUG_LEAK)
. V gc.garbage
bys pak měl mít seznam objektů, které se nedají uvolnit.
gc.collect()
program spíše jenom zpomalí, takže se zdá, že to něco řeší, ale vždy vrátí 0 uvolněných objektů. Co narůstá je počet objektů (gc.get_objects()
), přičemž garbage collector se zdá pracuje, protože počet objektů v jednotlivých generací gc.get_count()
roste, ale taky klesá.
Při nastaveném gc.DEBUG_STATS to naopak vypadá, že collector nepracuje, protože počet objektů roste. Ale ony si údaje gc.get_count()
a to, co vypisuje gc samotný, moc neodpovídají.
gc: done. gc: collecting generation 0... gc: objects in each generation: 703 6300 58705 gc: done. gc: collecting generation 0... gc: objects in each generation: 703 7000 58705 gc: done. gc: collecting generation 1... gc: objects in each generation: 703 7700 58705 gc: done. gc: collecting generation 0... gc: objects in each generation: 703 0 67105Podle mě je to bug a mělo by to být oznámeno autorům PyQt4.