abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    31.3. 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    31.3. 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1204 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    JiK avatar 18.5.2006 14:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Marne premyslim, proc si lidi instaluji veci z unstable, kdyz na tom stroji chtej PRACOVAT. Nereknu, kdyby to byla tva druha nebo jakakoli dalsi masina co maj doma, a meli to jen na hrani, s tim, ze kdyz to nepojede tak nic...to si vazis svyho casu tak malo, ze ho chces investovat do trvaleho ladeni, patchovani a nastavovani?
    David Watzke avatar 18.5.2006 14:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Někdo to dělat musí. Nebýt testerů, nebylo by stabilních a odladěných verzí.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    JiK avatar 18.5.2006 14:55 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Unstable neni testing, jak je patrne uz z nazvu. A testovat na produkcni masine, tedy na pocitaci ktery mam na neco, neni jen hloupost a nezodpovednost, to je primo debilita.
    David Watzke avatar 18.5.2006 14:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Ano, to není. V testing mají zastaralé verze, kdežto v unstable je to, co má být správně v testing.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.5.2006 15:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Nesmysl. Další, který si neumí ani přečíst definici na webu...
    18.5.2006 14:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    No testing na Debianu se rovná stable všude jinde, takže nemáš pravdu :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.5.2006 14:52 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Je rozdíl mezi Debian unstable a unstable! Zkus se mrknout někam na web kde je to dobře popsané. Debian stable je tak zastaralý, že to ani nestojí za řeč a v debianu testing jsou některé balíky s velkým zpožděním, například Xorg tam bylo až donedávna ve verzi 6.8.2, teď je tam myslím konečně 6.9. Takový ivman, který aktivně používám je například jen v unstable.
    JiK avatar 18.5.2006 14:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    ...Debian stable je tak zastaralý, že to ani nestojí za řeč a v debianu testing jsou některé balíky s velkým zpožděním,...
    Ujasneme si pozadavky, chces aby to fungovalo nebo aby to bylo nove, free, cool a in?
    18.5.2006 15:03 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    To je otázká na kterou jsem si už dávno odpověděl, bez například ivmana mi po zapnutí monitoru (na který mam připojenou usb myš) myš lítá jen poloviční rychlostí, protože se musí nastavit vždy po zapnutí, takovýchto pitomostí je tam mnohem víc, jsem tam kde mi to zdá se funguje nejlíp podle mých představ. Naštěstí takových problémů jako jsem řešil dnes je opravdu minimum. Debian unstable používám už asi 8 měsíců, jsem s ním spokojen, stejně jako používám CVS E17 už cca 6 měsíců a taky jsem spokojen. Takže nevím proč to tady dál rozebírat. Myslím si že nejsem sám kdo to používá a tak jsem tu na to jednoduduše upozornil.
    Mikos avatar 18.5.2006 16:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Aby to fungovalo a zaroven to byly nejnovejsi verze se nevylucuje. Napriklad v Arch Linuxu mam v current repozitari (coz je vlastne obdoba 'stable') vetsinou verze programu stejne nove (a nekdy dokonce i novejsi) nez v Debianu Unstable ci Gentoo ~x86 a pritom funguje krasne ;-)

    Osobne si pouzivat distribuci, ktera se nedrzi filosofie 'rolling updates', uz ani nedovedu predstavit. Ja proste _chci_ mit nejnovejsi verze programu, ne nejake zastarale, drzim se toho ze chyby maji byt opravovane (pokud je to mozne) v 'upstreamu', tedy ze chyba ma byt resena novou verzi programu a ne distribucnim patchem + starym programem. A svete div se, ono to tak funguje, v Arch Linuxu s tim zadne problemy nemam a nemusim si pritom s nicim hrat.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 18.5.2006 16:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Jen abychom si rozumeli - tohle myslim na desktopu, na produkcnim serveru je lepsi konzervativnejsi politika, tam bych dal Debian Testing :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    19.5.2006 15:54 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    okud nejde o nepochopeny vtip: Na produkcni server dat distribuci urcenou k otestovani novych verzi, do ktere navic pribyva prubezne novy system? Kolik myslis, ze bys takovych serveru spravovat a za jakou cenu (narazim na potrebny cas)?
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Mikos avatar 18.5.2006 16:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    A jeste jedno upresneni - pokud je obejevena chyba v programu a nova verze (ktera by ji opravovala) jeste nevysla, tak se samozrejme pouzije opravny patch. Ale jakmile vyjde nova (a opraveny) verze, je upgradovano na ni.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.5.2006 16:42 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Rolling updates je často v rozporu se "zlatým" pravidlem "Nesahej na fungující systém". Frekventované změny na pracovních stanicích a serverech nejsou žádoucí - jednak samozřejmě kvůli prověřenosti nasazených verzí a jednak také kvůli udržení konzistence prostředí a vlastností, které se v nových verzích můžou měnit. Chápu, že třeba pro Arch dělají kvalitní balíčky, ale pořád je to tak trochu ruská ruleta ;-) Já jsem se vyléčil na Slacku-current a i doma už jedu jedině stable. Ale kdo chce kam ...
    In the garden sleeps a messenger ·
    Mikos avatar 18.5.2006 17:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Já rolling updates distribuce používam na desktopu už asi cca 3 roky (jen na starém Red Hatu jsem rolling updates samozřejmě neměl) a neměnil bych ani za nic :-P
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.5.2006 16:18 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org

    Ja v tom mam jasno. Uz roky pouzivam na vsektych workstation Debian/Sid (cize unstable) a jediny zasadny problem bol, ked pokazili symlinky na libstdc++, co rozbilo apt-get, takze opravny balik sa dal nainstalovat iba cez "dpkg -i", alebo ten symlink rucne opravit (30s roboty, ked clovek vie, co robi). To bolo tak v roku 2003. Druhy vacsi problem bolo presuvanie adresarov s fontami pri prechode na X.org 7.0. Oprava za 5 minut a postihlo to len ludi, co vychytali najskorsie verzie danych balickov. Kto v dany tyzden neupgradoval, nic sa mu nestalo.

    2 problemy za 3 roky je podla mna vcelku dobra cena za aktualny softver na workstation. A to pustam "aptitude update; aptitude upgrade" tak 3-4x za tyzden. Ale ak chce mat niekto na workstatione Sarge, nech sa paci.

    19.5.2006 11:39 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    1.10.2006 14:13 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Jojojo presne stejny zkusenosti s unstable Debianem a to jak doma tak v praci.
    19.5.2006 15:50 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    "Debian stable je tak zastaralý, že to ani nestojí za řeč"

    Hmm, na jednom pracovnim desktopu mam oldstable a nemuzu si stezovat (s cimz ovsem obrat "nestoji ani za rec" nebude ekvivalentni :)).

    "Takový ivman, který aktivně používám je například jen v unstable."

    backporty znas?
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    18.5.2006 15:33 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    promin, ze jsou jedinci, kteri potrebuji pouzivat napr. ODT a zaroven nemaji doma pripojeni k siti a tak potrebuji mit distribuci jako Debian.
    19.5.2006 15:49 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Naprosto souhlasim, take jsem si s tim lamal hlavu. Muj zaver byl takovy, ze je to zrejme bavi a predevsim, je to jejich volba.

    Stale ovsem nechapu, proc se vznikle problemy neresi primo u Debianu ale poruznu na forech, zda se mi, ze to pak tak trochu ztraci smysl.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    4.5.2007 22:01 decried | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable a fonty v OpenOffice.org
    Ten problem existuje aj v Etchi. Nechcem verit vlastnym ociam ze sa to za rok neopravilo. Debian mam rad ale toto je vazne moc.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.