abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    dnes 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (18%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 351 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    hajma avatar 26.2.2007 12:11 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    21 promarněných znaků
    Milhouse avatar 26.2.2007 12:12 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    Zajímavé. Docela by to mohlo pomoci v ovládání desktopu.
    Zajímalo by mě, jaké jsou HW nároky. Na jakém HW jste to zkoušel a jestli se to netrhalo a pod.
    Díky, hezký článek. :)
    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    26.2.2007 12:18 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    Veškeré efekty se dělají přes OpenGL – takže nároky budou podobné, jako pro Beryl a spol. Co je tady přidáno je to, že okna jsou neustále funkční – mohou přijímat vstup z klávesnice a myši. A to trasování, kde se myš právě nachází údajně je náročné na výkon – ale prý se pracuje na tom, aby to bylo efektivnější a rychlejší (právě tohle trasování je důvod, proč to musí být zvláštní X server, proč si nevystačí s xgl rozšířením).

    Alespoň tolik jsem pochopil, když jsem včera na Metisse náhodou narazil.
    stativ avatar 26.2.2007 12:38 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse

    Zkoušel jsem to na P4, 2GHz, grafika Asus Nvidia 6200. Normalni prace naprosto bez trhani. Trasovani pohybu mysi je narocnejsi nez u normalnich X-ek. U tech mam pri pohybu s kurzorem vytizeni stale 1%, u metisse je to az 15%.

    Pruser jsou videa, nevim kde je chyba, ale u mplayeru mohu pouzit pouze vystup gl a gl2, ktere jsou dosti pomale. Mozna je to take zpusobeno tim, ze mam momentalne metisse spusteny v okne jako 2. xserver.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    26.2.2007 12:20 janik | blog: janko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    Ja som sa z metisse hral asi pred rokom (skor nez ho vykopli z Portage), ale zdalo sa mi hoodne neprakticke... vhodne akurat na to, ze ukazat niekomu a povedat: sprav toto na windowse... iny zmysel nevidim
    26.2.2007 12:39 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    souhlas
    26.2.2007 14:37 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    To chce zvyk.
    26.2.2007 15:19 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    Dík za zajímavý článek. Sám jsem se v problematice kompozitních manažerů pro X trochu vrtal, viz můj blog. O Metisse jsem neměl tušení.

    > Samotné Metisse je náhrada x-serveru (stejně jako XGL) No XGL je není náhrada, je to vrstva nad standardním X serverem. XGL ke svému běhu potřebuje X server, a to dokonce jen a výhradně xorg server (tedy si to alespoň myslím). Funguje Metisse podobně? Potřebuje pod sebou běžící X systém?

    > Metisse není 3D desktop hmm, můžeš tohle tvrzení trochu rozvést? Na ofic. stránkách to tvrdí taky. Ale veškerý další popis napovídá, že to je 3D desktop, s okny lze pracovat ve 3 rozměrech, tedy je to 3D desktop, to je moje skromná definice 3D desktopu. Jaká je tvoje?

    Můžeš bez problému spouštět bez problémů akcelerované OpenGL aplikace (glgears), zkoušel jsi nějakou 3D hru? U XGL a karet ATI (oss i fglrx) je to problém protože neumožňují běh dvou X akcelerovaných serverů, Nvidia ano.

    Jak pod tím funguje akcelerované video?

    Fungují pod Metisse i jiné win manažery (kwin)? Jde spustit případně plnohodnotné KDE?

    Jinak popisovaný způsob zvětšování oken (roztažení textury) umí Beryl také. Viz volby pro resize. Sám ho používám. Ale je to z nouze ctnost, protože standardní resize je moc pomalý.
    stativ avatar 26.2.2007 16:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    No XGL je není náhrada, je to vrstva nad standardním X serverem. XGL ke svému běhu potřebuje X server, a to dokonce jen a výhradně xorg server (tedy si to alespoň myslím). Funguje Metisse podobně? Potřebuje pod sebou běžící X systém?

    No, metisse nahrazuje komplet xserver. Jak jsem na ty zdrojaky kratce mrknul, tak to vypada na upraveny xorg 7.x. Diky za poznamku, odstranim to.

    hmm, můžeš tohle tvrzení trochu rozvést? Na ofic. stránkách to tvrdí taky.

    Kdyz to rikaj, tak ja to vyvracet nebudu ;-). Neco jako wine, ale tam je to aspon trochu oduvodneny.
    Zrejme jde o to, ze okna jsou stale plocha... Tedy ne jako je to treba v tez zminenem looking glass, kde jsou klasicka okna namapovana na kvadr a ukazkove aplikace jsou plne 3D. Viz ten jejich webbrowser nebo prohlizec obrazku.

    Můžeš bez problému spouštět bez problémů akcelerované OpenGL aplikace (glgears), zkoušel jsi nějakou 3D hru? U XGL a karet ATI (oss i fglrx) je to problém protože neumožňují běh dvou X akcelerovaných serverů, Nvidia ano.

    Desne se mi to seka, nicmene glxgears spustit jdou.

    Jak pod tím funguje akcelerované video?

    Jestli myslis xv tak ne. Psal jsem to uz vyse. Funguje jen GL.

    Fungují pod Metisse i jiné win manažery (kwin)? Jde spustit případně plnohodnotné KDE?

    Popravde nemam poneti. Rekl bych, ze asi spustit pujdou, ale nebudou moci vyuzit jeho potencialu.

    Jinak popisovaný způsob zvětšování oken (roztažení textury) umí Beryl také. Viz volby pro resize. Sám ho používám. Ale je to z nouze ctnost, protože standardní resize je moc pomalý.

    To jsem nevedel.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    26.2.2007 18:21 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    No XGL je není náhrada, je to vrstva nad standardním X serverem. XGL ke svému běhu potřebuje X server, a to dokonce jen a výhradně xorg server (tedy si to alespoň myslím). Funguje Metisse podobně? Potřebuje pod sebou běžící X systém?

    No, metisse nahrazuje komplet xserver. Jak jsem na ty zdrojaky kratce mrknul, tak to vypada na upraveny xorg 7.x. Diky za poznamku, odstranim to.

    To je v tom případě první fork Xorg o kterém vím. Vemi zajímavé.
    Můžeš bez problému spouštět bez problémů akcelerované OpenGL aplikace (glgears), zkoušel jsi nějakou 3D hru? U XGL a karet ATI (oss i fglrx) je to problém protože neumožňují běh dvou X akcelerovaných serverů, Nvidia ano.

    Desne se mi to seka, nicmene glxgears spustit jdou.

    A jsou to glgears akcelerované (direct rendering: true)? Nebo to jen pohání softwarová Mesa, to by mohlo vysvětlovat tu trhanost her a reálných 3D aplikací.
    Fungují pod Metisse i jiné win manažery (kwin)? Jde spustit případně plnohodnotné KDE?

    Popravde nemam poneti. Rekl bych, ze asi spustit pujdou, ale nebudou moci vyuzit jeho potencialu.

    To sice ne, ne úplně, ale jako kompozitní manager by to odstranilo řadu neduhů xorg - okna zanechávající stopy, viditelné překreslování, artefakty
    stativ avatar 26.2.2007 18:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    A jsou to glgears akcelerované (direct rendering: true)? Nebo to jen pohání softwarová Mesa, to by mohlo vysvětlovat tu trhanost her a reálných 3D aplikací.
    Mel jste pravdu, jede to pres mesu.
    To sice ne, ne úplně, ale jako kompozitní manager by to odstranilo řadu neduhů xorg - okna zanechávající stopy, viditelné překreslování, artefakty
    Tak s temihle neduhy jsem se jeste nejak nesetkal, s vyjimkou obcas pomalejsiho prekreslovani obsahu oken pri zmene velikosti.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    26.2.2007 19:10 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metisse
    Když už používám váš text k debugování – ještě v blogu zbylo „přřichází“ a „nezměěění“. Ale asi bude lepší s opravou počkat, až bude odstraněna chyba na Abíčku, jinak tam nejspíš vzniknou nové víceznaky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.