Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Hochu no nevím na co by mi ten mechanik byl, to auto brzdilo a nevim jak by od oka poznal že nebrzdí zadekMýlíš se. Že nebrzdí zadek lze orientačně poznat velmi snadno. Nejdřív se zkusí ruční brzda. Pokud ta brzdí (což, upřímně řečeno, není pravidlem), pak stačí porovnat reakci (tvrdost) pedálu bez zatažené brzdy a s ní. Pokud se neliší, zadek nebrzdí. Když nebrzdí ruční brzda a nejde zatáhnout, i to může signalizovat problém na zadku (i když to může být i v bowdenech). Tato kontrola je samozřejmě jen orientační, ale základní vodítko poskytne. Dále třeba přibrzďování se pozná už po krátké jízdě (teplota kol). Samozřejmě úplně nejlepší je domluvit se s prodávajícím na tom, že se to nechá zkontrolovat v servisu (kde to lze zvednout atd.). Lepší zaplatit tisícovku servisu za pořádnou kontrolu než koupit a pak do toho nacpat x-krát víc.
inak sem tam byl s někým kdo si už par desitek aut za život koupil To že to nejelo na benzin, to je moje chyba, nikdy sem auto na LPG nekupoval,takže když sem viděl že to šlape na plyn tak sem očekával že pojede i na benzín, ted už su chytřejšíNo, jestli ten někdo zapomněl zkontrolovat tohle, tak se obávám, že by neodhalil ani záludnější věci.
Přece jen už je to 16roků stará kára, takže nějaké ty poruchy se dají očekávatDají se sice očekávat, ale je obrovský rozdíl mezi udržovaným a neudržovaným autem. Jde hlavně o to, že když prodávající řekne, že tam jsou nové tlumiče, tak aby tam nebyly ty původní atd.
Měl sis raději koupit kolo .-)
Hehe, to mi připomíná, jak jsem kupoval Garde. Já jsem ale skoro o všech závadách věděl (díra v podlaze, nešla řadit 1-čka, shnilé prahy ...) takže mě nic nepřekvapilo.
Auto mě tehdy stálo 4000Kč, ale do zavaření jsem dal 8000Kč a od té doby jsem udělal GO brzd, přední nápravy, nacpal jsem tam pětikvalt, atd. Ted mě čeká ještě GO zadní nápravy, zástavba motoru z favorita, centrál, lak, alarm ...
Výhoda těchto aut spočívá v rozumné ceně náhradních dílů a v tom, že průměrně šikovný člověk si dokáže spoustu věcí udělat sám .... takže přeju hodně štěstí.
BTW...jinak co se týká zapalování, tipuju to na ETZ (ta krabička mezi rozdělovačem a cívkou). Snímací cívka v rozdělovači vyhoří málokdy ...
Za volantem auta, které pořádně nebrzdí, má sjeté gumy, ještě původní tlumiče, čepy a kašírovaný rám, může sedět i samotný pánbůh a stejně mu to bude nahovno.Pánbůh je vševědoucí a proto by si do toho nikdy nesedl
A co se týče prasení, tak v mém žebříčku bezkonkurenčně vedou majitelé fábií.Já mám zkušenost jinou. Ne nadarmo dostal Prasát svoji přezdívku
Tiskni
Sdílej: