Společnost Eclypsium se na svém blogu rozepsala o bezpečnostním problému počítačů Framework. Jedná se o zranitelnost v UEFI umožňující útočníkům obejít Secure Boot.
Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4 už běží také ve Windows.
Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.
Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.
Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.
Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.
Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.
Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.
Hochu no nevím na co by mi ten mechanik byl, to auto brzdilo a nevim jak by od oka poznal že nebrzdí zadekMýlíš se. Že nebrzdí zadek lze orientačně poznat velmi snadno. Nejdřív se zkusí ruční brzda. Pokud ta brzdí (což, upřímně řečeno, není pravidlem), pak stačí porovnat reakci (tvrdost) pedálu bez zatažené brzdy a s ní. Pokud se neliší, zadek nebrzdí. Když nebrzdí ruční brzda a nejde zatáhnout, i to může signalizovat problém na zadku (i když to může být i v bowdenech). Tato kontrola je samozřejmě jen orientační, ale základní vodítko poskytne. Dále třeba přibrzďování se pozná už po krátké jízdě (teplota kol). Samozřejmě úplně nejlepší je domluvit se s prodávajícím na tom, že se to nechá zkontrolovat v servisu (kde to lze zvednout atd.). Lepší zaplatit tisícovku servisu za pořádnou kontrolu než koupit a pak do toho nacpat x-krát víc.
inak sem tam byl s někým kdo si už par desitek aut za život koupil To že to nejelo na benzin, to je moje chyba, nikdy sem auto na LPG nekupoval,takže když sem viděl že to šlape na plyn tak sem očekával že pojede i na benzín, ted už su chytřejšíNo, jestli ten někdo zapomněl zkontrolovat tohle, tak se obávám, že by neodhalil ani záludnější věci.
Přece jen už je to 16roků stará kára, takže nějaké ty poruchy se dají očekávatDají se sice očekávat, ale je obrovský rozdíl mezi udržovaným a neudržovaným autem. Jde hlavně o to, že když prodávající řekne, že tam jsou nové tlumiče, tak aby tam nebyly ty původní atd.
Měl sis raději koupit kolo .-)
Hehe, to mi připomíná, jak jsem kupoval Garde. Já jsem ale skoro o všech závadách věděl (díra v podlaze, nešla řadit 1-čka, shnilé prahy ...) takže mě nic nepřekvapilo.
Auto mě tehdy stálo 4000Kč, ale do zavaření jsem dal 8000Kč a od té doby jsem udělal GO brzd, přední nápravy, nacpal jsem tam pětikvalt, atd. Ted mě čeká ještě GO zadní nápravy, zástavba motoru z favorita, centrál, lak, alarm ...
Výhoda těchto aut spočívá v rozumné ceně náhradních dílů a v tom, že průměrně šikovný člověk si dokáže spoustu věcí udělat sám .... takže přeju hodně štěstí.
BTW...jinak co se týká zapalování, tipuju to na ETZ (ta krabička mezi rozdělovačem a cívkou). Snímací cívka v rozdělovači vyhoří málokdy ...
Za volantem auta, které pořádně nebrzdí, má sjeté gumy, ještě původní tlumiče, čepy a kašírovaný rám, může sedět i samotný pánbůh a stejně mu to bude nahovno.Pánbůh je vševědoucí a proto by si do toho nikdy nesedl
A co se týče prasení, tak v mém žebříčku bezkonkurenčně vedou majitelé fábií.Já mám zkušenost jinou. Ne nadarmo dostal Prasát svoji přezdívku
Tiskni
Sdílej: