Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.
Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.
Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.
openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.
Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly
… více »Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti
… více »Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:
Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
Je tu nový měsíc, tak je třeba přidat nový zapis do deníčku, netvařte se všichni tak nadšeně
Koupil sem si Fávo na plyn,tak se Vám chci pochlubit, nebo spíš politovat...
Chtěl sem nějake auto na plyn, protože představa laciného provozu mě jako studenta velice uspokojovala. Rozhodl sem se tedy pro favorita, dostupné vozidlo i z hlediska nahradních dílu a pak už sem jedno Fávo měl, takže sem věděl do čeho du. Měl sem požadavky favorit minimalně rok 90 na plyn do 20tisíc. Pročítal sem inzeráty, prohledaval net, až sem nalezl Škoda Favorit na LPG 19000Kč.
Uvedené vozidlo sme propídily a nenarazily na nic zavažnějšího, jak je koroze, je to prostě favorit jediny nedostatek byl že nemělo technickou. Cenu sme tedy usmlouvali na 15 tisíc korun.
Již první pocity s vozidlem byli rozporuplne, pří jizdě kdy sem si ho vezl domů,nespolupracoval otačkoměr,strašně rád ukazoval nulu i při 90km/h bohužel síla motoru taky nic moc,na 4. rychlostní stupen 90 bez problému ale pětka se vůbec nechytala...
Doma u garáže sem cítil smradek obložení, ano pravé přední kolo blokovalo,destičky se škvařily až se disky teplotou kroutily. 1. vážná oprava
Oprava se zdála jednoduchá a po vzoru "čím větší kladivo tím větší opravař" sme poklepali cely brzdovy system pravého předního kola až rez opadala. ani po několikátem pokusu se však brzda řádně nevracela, bylo třeba vyměnit ten valeček. ( či co tam je )
Další problém, protože sem potřeboval STK bylo nutné na emise, haček nastal až po té, co sme zjistili že se vozidlo na benzín nechce rozjet ( bez toho se emise neobejdou ) 2. vážná oprava ( to se ukazalo jako opravdový oříšek )
původně sme mysleli že je tam málo benzínu,tak sem k puvodním 6litrům benzínu za 200Kč koupil ještě benál za 5OOkč bohužel benzín nezabral. Chyba bude asi ve filtru benzinu ( zvaný kalíšek ) ale benzín přes kališek tekl jak "blbý". Pak sou tam takové spinače, které spouští bud plyn nebo benzín do karbecu asi je špatny sme mysleli, proto sme celý okruch přepojili, aby nešel přes spinač, opět bez vysledně následovala demontáž celého karburátoru ( čuměl sem že je tam plovák, jak na "fechtlovi"
) ) naštěstí to byla ucpaná triska
Emise tedy proběhli i na benzín a dokonce uspěšně ( emise benzin, plyn + revize plynu 800Kč ), tak alou na technickou, kde nasledovala spařa největší, nebrzdily obě zadní kola... ( STK 450Kč )
v nebezbečných bylo doslova: souměrnost brzd, učinost brzd, učinnost ruční alternativní
brzdy
v závažných: brzdové rozvody a koroze rámu
v lehkých klasická těsnost motoru
jak sem byl s toho rozhozeny no neztratil sem někde malí techničák
koupil sem nové rozvody 1090Kč celkem šupa, v dílně sem to hodil na špalky a koumali sme závadu. Byl to brzdový valeček, tekl... takže nový brzdový váleček 180Kč + Obložení 280Kč pustil sem se do opravy a vyměny rozvodu, ale co nezjistím, že na rozvodech je jen povrchová rez jinak sou, jak nové kua litr v p....
koupil sem jestě brzdovou kapalinu 100Kč odvzdušníme odzkoušíme a zjistíme, že levé zadní kolo stále nebrzdí, že by taky špatný valeček? Na pohled se však zdál naprosto v pořadku, vyměnil sem brzdové destičky ( doposud tam byli původní ) a stejnak to nepomohlo kolo dál nebrzdí. Vyměnily sme brzdovou pumpu, kopím novou kapalinu zase "kilo" učinek ovšem nepřichází. Nakonec byla chyba v takovém šroubu na brzdové pumpě, který ma spoždovací funkci, aby zadek brzdil až po předku ) nový stojí 480Kč vybrakoval sem ten starý ( už nema spoždovací funkci ) a brzdí to, jak blbé
Hodil sem na slabší místa plech a zatřel tlumexem a včera znovu na technickou a světe div-se udělal sem ( opravná STK 100Kč ) ))))))) a měli tam i ten můj ztracený techničák prej jim ho tam někdo přinesl ( jak pršelo ) celý od bahna
takže včera byl krasný den. Zaplatil sem si i pojistku na pul roku ( 1440Kč )
Dneska sem byl na brigadě poprve svojim autem, spátky sem jel dvěma autama
teda jenom v jednom ale to první mě táhlo na laně...
zlničeho nic to přestalo hazet jiskru, zkoušeli sme měnit indučku a nic, zitra mrknem na rozdělovač, mě s toho už jebne
Tiskni
Sdílej:
Hochu no nevím na co by mi ten mechanik byl, to auto brzdilo a nevim jak by od oka poznal že nebrzdí zadekMýlíš se. Že nebrzdí zadek lze orientačně poznat velmi snadno. Nejdřív se zkusí ruční brzda. Pokud ta brzdí (což, upřímně řečeno, není pravidlem), pak stačí porovnat reakci (tvrdost) pedálu bez zatažené brzdy a s ní. Pokud se neliší, zadek nebrzdí. Když nebrzdí ruční brzda a nejde zatáhnout, i to může signalizovat problém na zadku (i když to může být i v bowdenech). Tato kontrola je samozřejmě jen orientační, ale základní vodítko poskytne. Dále třeba přibrzďování se pozná už po krátké jízdě (teplota kol). Samozřejmě úplně nejlepší je domluvit se s prodávajícím na tom, že se to nechá zkontrolovat v servisu (kde to lze zvednout atd.). Lepší zaplatit tisícovku servisu za pořádnou kontrolu než koupit a pak do toho nacpat x-krát víc.
inak sem tam byl s někým kdo si už par desitek aut za život koupil To že to nejelo na benzin, to je moje chyba, nikdy sem auto na LPG nekupoval,takže když sem viděl že to šlape na plyn tak sem očekával že pojede i na benzín, ted už su chytřejšíNo, jestli ten někdo zapomněl zkontrolovat tohle, tak se obávám, že by neodhalil ani záludnější věci.
Přece jen už je to 16roků stará kára, takže nějaké ty poruchy se dají očekávatDají se sice očekávat, ale je obrovský rozdíl mezi udržovaným a neudržovaným autem. Jde hlavně o to, že když prodávající řekne, že tam jsou nové tlumiče, tak aby tam nebyly ty původní atd.
Měl sis raději koupit kolo .-)
Hehe, to mi připomíná, jak jsem kupoval Garde. Já jsem ale skoro o všech závadách věděl (díra v podlaze, nešla řadit 1-čka, shnilé prahy ...) takže mě nic nepřekvapilo.
Auto mě tehdy stálo 4000Kč, ale do zavaření jsem dal 8000Kč a od té doby jsem udělal GO brzd, přední nápravy, nacpal jsem tam pětikvalt, atd. Ted mě čeká ještě GO zadní nápravy, zástavba motoru z favorita, centrál, lak, alarm ...
Výhoda těchto aut spočívá v rozumné ceně náhradních dílů a v tom, že průměrně šikovný člověk si dokáže spoustu věcí udělat sám .... takže přeju hodně štěstí.
BTW...jinak co se týká zapalování, tipuju to na ETZ (ta krabička mezi rozdělovačem a cívkou). Snímací cívka v rozdělovači vyhoří málokdy ...
Za volantem auta, které pořádně nebrzdí, má sjeté gumy, ještě původní tlumiče, čepy a kašírovaný rám, může sedět i samotný pánbůh a stejně mu to bude nahovno.Pánbůh je vševědoucí a proto by si do toho nikdy nesedl
A co se týče prasení, tak v mém žebříčku bezkonkurenčně vedou majitelé fábií.Já mám zkušenost jinou. Ne nadarmo dostal Prasát svoji přezdívku