Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
)
))
)) Ti největší prasata jsou kravaťáci a ti co kouřej BORA.
))
Tam je morálka na pravém a nejpravějším místě.
))
)
Vlakem jezdíme, sice občas je (bývá) bus rychlejší (třeba Student agency PH-BO), ale pohodlí, wc, možnost se projít, když už mne sezení nebaví, to dělá své.
)
Tak na vyšší cenu vlaků mam lék ... kilometrickou banku. Ale nejde ji používat neomezeně.
Moje poslední informace i praktická zkušenost je taková, že u KB nemusím platit za příplatek na EC/IC. Navíc si lístek vypíšu až ve vlaku - čehož zhusta a rád využívám a chodím 5 minut před odjezdem vlaku. Při těch frontách u pokladen je to pro mne dost velká výhoda.
Kdybych neměl rodiče v podkrušnohoří a přátele mj. v Ústí, Brně a Ostravě, tak bych taky neměl jak ji projezdit 
.
.
S tím příplatkem nevím, na webu to mají napsané tak divně, že je to možné pochopit oběma způsoby.Cestující jedoucí na KMB neplatí ve vlacích vyšší kvality EC a IC příplatek pro tyto vlaky. Rozumím tomu tak, že příplatek nezaplatíš a nedovedu si představit, že bys ho platil.
.
Ne to si dělám u fakticky fantasmagorickou srandu... Ale dokaď to bude státní moloh tak se asi nikam nehneme. Duležite bylo aby si stát ponechal dráhy (tratě) a ten zbytek zprivatizoval at se o vlaky stará někdo jiný...
) není hlavní problém nákladů na železnici. Hlavní je šílená neefektivita jakéhokoli konání na dráze, tragická obchodní politika (náklady na jednoho získaného cestujícího jsou závratné; a to vůbec nemluvím o nákladní dopravě) a vůbec celé nastavení systému (ve kterém cestující nehraje prakticky žádnou roli).
Tiskni
Sdílej: