Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Vlakem jezdíme, sice občas je (bývá) bus rychlejší (třeba Student agency PH-BO), ale pohodlí, wc, možnost se projít, když už mne sezení nebaví, to dělá své.
Tak na vyšší cenu vlaků mam lék ... kilometrickou banku. Ale nejde ji používat neomezeně.
Moje poslední informace i praktická zkušenost je taková, že u KB nemusím platit za příplatek na EC/IC. Navíc si lístek vypíšu až ve vlaku - čehož zhusta a rád využívám a chodím 5 minut před odjezdem vlaku. Při těch frontách u pokladen je to pro mne dost velká výhoda.
Kdybych neměl rodiče v podkrušnohoří a přátele mj. v Ústí, Brně a Ostravě, tak bych taky neměl jak ji projezdit
S tím příplatkem nevím, na webu to mají napsané tak divně, že je to možné pochopit oběma způsoby.Cestující jedoucí na KMB neplatí ve vlacích vyšší kvality EC a IC příplatek pro tyto vlaky. Rozumím tomu tak, že příplatek nezaplatíš a nedovedu si představit, že bys ho platil.
Tiskni
Sdílej: