Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Po dlouhé době jsem opět využil služeb Českých drah. Jako obvykle to člověka naplní různými zážitky.
Začalo to poměrně pozitivním zjištěním, že si člověk může koupit lístek pro kolo za 60 Kč a na ten pak kolo vozit dva dny. Ovšem kdyby ho bylo kam dát. V jízdním řádu jsem si vybral vlak se symbolem
a popisem rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol
. Ve vlaku mi bylo průvodčím vysvětleno, že tento symbol v podstatě nic neznamená, protože on v tom vlaku prostě místa na kola jinde než na plošinách normálního vagónu nemá. No nějak jsme se tam naskládali a naštěstí nikdo mezitím nechtěl vystupovat, takže nevzniklo moc konfliktů.
Při zpáteční cestě jsem pak už jen pobaveně sledoval, jak jsou schopni synchronizovat zpoždění dvou navazujících vlaků, takže přes 20 minut zpoždění oba vlaky dorazily do přestupní stanice současně
.
Tiskni
Sdílej:
)
))
)) Ti největší prasata jsou kravaťáci a ti co kouřej BORA.
))
Tam je morálka na pravém a nejpravějším místě.
))
)
Vlakem jezdíme, sice občas je (bývá) bus rychlejší (třeba Student agency PH-BO), ale pohodlí, wc, možnost se projít, když už mne sezení nebaví, to dělá své.
)
Tak na vyšší cenu vlaků mam lék ... kilometrickou banku. Ale nejde ji používat neomezeně.
Moje poslední informace i praktická zkušenost je taková, že u KB nemusím platit za příplatek na EC/IC. Navíc si lístek vypíšu až ve vlaku - čehož zhusta a rád využívám a chodím 5 minut před odjezdem vlaku. Při těch frontách u pokladen je to pro mne dost velká výhoda.
Kdybych neměl rodiče v podkrušnohoří a přátele mj. v Ústí, Brně a Ostravě, tak bych taky neměl jak ji projezdit 
.
.
S tím příplatkem nevím, na webu to mají napsané tak divně, že je to možné pochopit oběma způsoby.Cestující jedoucí na KMB neplatí ve vlacích vyšší kvality EC a IC příplatek pro tyto vlaky. Rozumím tomu tak, že příplatek nezaplatíš a nedovedu si představit, že bys ho platil.
.
Ne to si dělám u fakticky fantasmagorickou srandu... Ale dokaď to bude státní moloh tak se asi nikam nehneme. Duležite bylo aby si stát ponechal dráhy (tratě) a ten zbytek zprivatizoval at se o vlaky stará někdo jiný...
) není hlavní problém nákladů na železnici. Hlavní je šílená neefektivita jakéhokoli konání na dráze, tragická obchodní politika (náklady na jednoho získaného cestujícího jsou závratné; a to vůbec nemluvím o nákladní dopravě) a vůbec celé nastavení systému (ve kterém cestující nehraje prakticky žádnou roli).