Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
To jsem takhle na Youtube koukal na letsplay jedné erotické adventury a všiml jsem si jednoho nedostatku, kterým často hry tohoto typu trpí. Nemají dobře vyvedenou strukturu příběhu. Autoři zmiňovaných adventur většinou nepřemýšlí nad jednotlivými fázemi příběhu za využití obvyklého tří- nebo víceaktového modelu a píší čistě intuitivně. Nemají ovšem dostatek zkušeností s intuitivním psaním a dopadá to tak, že mají sice dobrý nápad a úvodní akt, ale poslední akty jsou velmi uspěchané a nevyvinuté a příběh působí nedokončeně a useknutě.
Tento model mi byl představen v jiném Youtube videu, kde nějaká holka vysvětluje svoje názory na rozložení jednotlivých aktů příběhů v hollywoodských filmech. Bylo to celkem zajímavé video, hodně jsem se poučil o tom, jak psát, aby to mělo trochu gradaci a uspokojívé rozuzlení.
Škoda, že jsem pak kouknul na další její video, ve kterém se snažila argumentovat, jak skvělá a nedoceněná filosofie je Marxismus. A já mám u videí s touto tématikou vždy problém uspokojivě absorbovat logiku argumentu, který se mi ten člověk snaží vysvětlit. Samozřejmě že když zrovna koukám na to video, tak mám pocit, že rozumím struktuře argumentu, který se mi snaží prezentérka předvést. Ale když o tom pak zpětně přemýšlím, tak nějak nedokážu spojit jednotlivé kroky úvahy tak, abych tu úvahu dovedl od počáteční premisy až k danému závěru, kterým je, že Marximus není úplná píčovina. Je to jako nějaké puzzle, kde má každý dílek úplně jinou barvu a mě nejde do hlavy, jak je možné to k sobě vůbec nějak poskládat.
Řekl jsem si, že to musím pojmout analyticky, zamyslel jsem se, udělal nějaký ten průzkum dostupných materiálů a mám pocit, že se mi to nakonec podařilo rozlouskout. Všechny argumenty pro komunismus totiž mají tu samou strukturu.
Takže si držte klobouky, nyní vám vysvětlím, jak se dá přesvědčivě z libovolné premisy odvodit, že komunismus je super.
Tiskni
Sdílej:
Nicmene, co kdyz kapitalismus netrpi klesajici mirou zisku? Dokazu si predstavit i ciste moralni argument pro komunismus - je to spravedlive, aby meli vsichni stejnou kontrolu nad vyrobnimi prostredky. Ten pak ten argument o klesajici mire zisku nepotrebuje a jeho struktura je jina.Proč je to spravedlivé? Mně na tom nepřijde spravedlivého vůbec nic.
Ale ja nechci vest na tohle tema diskusi - jen jsem chtel ilustrovat, ze tak lze argumentovat. Takze, ze se to tobe nelibi jako argument je bezpredmetne.Mno, jako jo. Pokud jsi chtěl ilustrovat, že argumentovat lze úplně jakkoliv, když ignoruješ protistranu, tak s tím souhlasím. A to nemyslím jako bait k další diskuzi, jen ti obecně dávám za pravdu a asi je to i dobrá ukázka k tomu komunismu.
Ale to prece neni argument "jakkoli". Zakladni podminkou spravedlnosti je merit vsem stejnym metrem, a to ten argument splnuje.Základní sice možná ano, ale ne jedinou. Jinak chápal bych možná ještě společnou sdílenou kontrolu nad nerostným bohatstvím, ale nad výrobními prostředky? Vždyť to je přímo definice nespravedlnosti jak jen může být. Já si doma postavím ohýbačku plechu a budu ohýbat plechy za poplatek, a do toho přijde komunista a řekne mi, že tu vyrábím ohnuté plechy a že to je majetek všech. Kde v tom vidíš nějakou spravedlnost? A jen tak pro pořádek, továrna na auta se od ohýbačky plechu liší hlavně sofistikovaností a rozlohou, ne principem.
Be precise in your speech, bucko.
Definice komunismu a tak vůbec.
Základní sice možná ano, ale ne jedinou.No o tom je prave pak ta diskuse, kterou nechceme vest. Je to spravedlivejsi, aby mohl Bystroushaak pronajimat svoji ohybacku plechu, nebo neni? Zase, to prichazi k tomu, ze komunismus vs kapitalismus je falesna dichotomie, uz v tom, ze kapitalismus ma dva hlavni znaky - soukrome vlastnictvi vyrobnich prostredku a pracovni silu jako trzni komoditu. Lze si snadno predstavit systemy, ktere splnuji jen jednu z techto podminek (nebo i jen v ruznych variantach castecne atd.).
No o tom je prave pak ta diskuse, kterou nechceme vest. Je to spravedlivejsi, aby mohl Bystroushaak pronajimat svoji ohybacku plechu, nebo neni?Tohle je ve skutečnosti falešné dilema a to co zmiňuješ není vůbec „spravedlnost“, je to jen uplatnění práva silnějšího na cokoliv se ti zlíbí. Stejně tak můžu přijít a „ptát se“ (ve skutečnosti si ospravedlňovat), jestli je spravedlivé aby měly nějaké skupiny lidí, historicky třeba židi, právo na život. Dokonce to bude spravedlivé i podle tvé definice - platí to pro všechny stejně. Všichni lidi když mají příznak žid, nebo třeba „vlastník výrobního prostředku“ mají smůlu* a budou „spravedlivě“ uzurpováni. Ve všech těhle případech platí stejné bezpráví, kde skupina uzurpuje něco na co vůbec nemá nárok čistě z práva silnějšího, přičemž to maskuje redefinicí slova „spravedlnost“ tak aby se hodila do propagandy a navozovala pocit, že jde vlastně o něco přijatelného. *Čistě pro šťouraly, proti židům fakt vůbec nic nemám a tohle je jen diskuzní argument.
Argumenty pro veganství: Jsou věci, které se prostě nejí - třeba lidské maso.Tomu se říká – předsudky.
… toto je vyvoj. proste ti, co zrali ludske maso vykapaliPoslední výzkumy bohužel dokazují něco jiného.
Komunismus není o kolektivním vlastnictví výrobních prostředků.
OP zaměňuje komunismus se socialismem. Komunismus se liší tím, že statky jsou veřejné a koneckonců soukromé vlastnictví vůbec nevstupuje do hry.
Komunismus je neslučitelný s jakoukoliv formou zřízení, která respektuje lidskou individualitu. Jinými slovy tam kde skončí vaše svoboda, začíná prostor pro komunistický teror.
Kulové. To je asi jako tvrdit totéž o demokracii, protože KLDR je přece lidové _demokratická_ republika.
Když už by řeč o komunismu opravdu byla, není komunismus jako komunismus.
Moc to komplikujete. Ja bych si udelal farmu na zampiony. Farmu snad najdes.To je otázka, nakolik by ti farma na žampiony pomohla když chceš hřiby :]![]()
Tim spise, ze je kropim ostrikovacem pokazde, kdyz nejakeho predjedu. :-PDěti budou děti...