abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.93.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:00 | Komunita

    Svobodný operační systém ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, slaví 30. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:00 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi má nově v nabídce flash disky Raspberry Pi Flash Drive: 128 GB za 30 dolarů a 256 GB za 55 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:22 | Zajímavý software

    Technologie Skip pro multiplatformní mobilní vývoj, která umožňuje vývojářům vytvářet iOS a Android aplikace z jediné Swift a SwiftUI kódové základny, se s vydáním verze 1.7 stala open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 03:33 | Zajímavý software Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 34.0.0 webového prohlížeče Pale Moon (Wikipedie) vycházejícího z Firefoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Humor

    Win8DE je desktopové prostředí pro Wayland, inspirované nechvalně proslulým uživatelským rozhraním Metro z Windows 8. Nabízí dlaždicové rozhraní s velkými tlačítky a jednoduchou navigací, optimalizované pro dotyková zařízení. Cílem projektu je přetvořit design operačního systému Windows 8 do funkčního a minimalistického rozhraní vhodného pro každodenní použití na Linuxu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 14:33 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly Datovku 4.28.0 a Mobilní Datovku 2.6.0. Hlavní novinkou je ukládání rozpracovaných datových zpráv do konceptů. Datovka je svobodné multiplatformní aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:22 | Zajímavý projekt

    Unix Pipe Game je vzdělávací karetní hra zaměřená na děti a rodiče, která děti učí používat unixové příkazy prostřednictvím interaktivních úkolů. Klíčovým prvkem hry je využití symbolu | pro pipeline neboli 'rouru', který umožňuje propojit výstupy a vstupy jednotlivých unixových příkazů, v tomto případě vytištěných na kartičkách. Předpokládá se, že rodič má alespoň nějaké povědomí o unixových příkazech a jejich provazování pomocí |.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 13:55 | Zajímavý software

    PCIem je linuxový framework, který vytváří virtuální zařízení PCIe pomocí technik, které umožňují hostitelskému operačnímu systému rozpoznat tyto syntetické 'neexistující' karty jako fyzické zařízení přítomné na sběrnici. Framework PCIem je primárně zamýšlen jako pomůcka pro vývoj a testování ovladačů bez nutnosti použít skutečný hardware. Dle tvrzení projektu si fungování PCIem můžeme představit jako MITM (Man-in-the-Middle), který se nachází mezi ovladači a kernelem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (36%)
    Celkem 569 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.5.2008 12:08 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Včera o desce s Atomem vyšel krátký článek na SHW.
    Heron avatar 21.5.2008 12:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To je prašť jako uhoď. Stejně budeš muset časem koupit kvalitnější síťovky (pokud je již nemáš).
    21.5.2008 12:42 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    jak to myslis? Dneska maji vsechny MB 1Gb sitovku integrovanou. Problem bude spise s temi miniATX deskami, kde je standardne jen 100Mb sitovka a PCI slot.
    Heron avatar 21.5.2008 12:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano mají. Ale jakou? ;-) Realtek za síťovku nepovažuji. Každý kdo má zkušenosti s trošku většími požadavky než jen propojení na internet (na který stačí 10mbps síťovka - čekám kdo se přihlásí, Davide ;-) ) mi dá jistě za pravdu.

    U GLan to platí desetinásobně :-). Stačí porovnat vytížení procesoru. Propustnost. Reakce na smršť mikro packetů (tohle dokáže odstavit i leckteré "switche"). Kvalitnější síťovka spoustu věcí zvládne sama, ty levnejší otravují procesor. Já mám vynikající zkušenosti se síťovkami 3COM, ale pouze v 100Mbps. Jednou kdosi zakoupil GLan D-link s čipem DLG (protože cena :-( ) a o těch vím jen tolik, že asi možná i fungují.

    Tak mě napadlo, nedělá někdo testy síťovek? Všude samé testy procesorů, grafik, harddisků, občas i zvukovek ale síťovky každý bere snad jako samozřejmost.
    21.5.2008 13:27 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To ze onboard sitovky maji sice linkovou rychlost 1gbit/s ale realnou tak 150-200mbit snad vedi vsichni... :)

    Jinak ohledne testu sitovek, na testovani toho tam moc neni. Pokud chcete sitovku ktera zvladne prenest gbit tak jsou 2 moznosti, bud intel (doporucuji) anebo neco od broadcomu. Jine moznosti prakticky nejsou, vsechny ostatni vyrobci delaji nejake RTL smejdy (overeno z praxe).
    Heron avatar 21.5.2008 13:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    No z těch levnějších bych doporučil VIA RHINE, Jsou k nalezení na základních deskách VIA (jak jinak) a PCI síťovky na tomto čipu (RHINE III) staví Planet.

    Pod broadcom (na 3comech ;-)) se podepisuji, s intelem zkušenosti nemám.
    21.5.2008 16:39 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To, že integrované síťovky mají propustnost ~200Mbit každý neví. Možná proto, že to není pravda a že není integrovaná síťovka jako síťovka. Stejně tak není Realtek jako Realtek. Takže příště trochu specifikovat.
    21.5.2008 16:58 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Přesně tak, já s integrovanou síťovkou bez jakýchkoliv problémů dávám okolo 800Mbit.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.5.2008 17:08 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano namerite 500-800mbit, ale pokud pres to zacnete prenaset realna data propustnost jde strasne dolu.

    Na intelu mam namereno ze zvladnou zhuba 998mbit/s (take pocitejte s nejakou chybou mereni). Testovano bylo jak nastroji pro mereni, tak realnym http provozem.
    21.5.2008 17:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To nejsou žádná "teoretická data", mám _reálnou_ přenosovou rychlost okolo 800 mbit. A CPU mi to nijak zvlášť nevyžírá.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.5.2008 17:51 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Neříkej mi, co naměřím, to vím nejlíp sám. Já mluvím o skutečných přenosových rychlostech, které s integrovanými síťovkami mám. Dostanu až 940Mbit/s, síťovky jsou od Broadcomu (mám asi 20 kusů na cca 15 strojích). Jinak 998Mbit/s ti vážně nevěřím. To ti nedovolí sebelepší kabeláž ani samotný switch.
    21.5.2008 22:37 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Jak jsem psal drive verit se da intel a broadcom sitovkam. Pokud je tam integrovan broadcom neni problem.

    Ad 998mbit/s testovano mezi dvema stroji na kazde strane 2x dualcore xeony, 8gb ram, intel sitovka. Mezi nima switch 3Com 8800. Screenshoty uz asi nevyhrabu jelikoz je to tak pul roku zpet co jsme to testovaly, ale zkusim najit.
    22.5.2008 19:10 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano, treba prolianty maji sice sitovku "integrovanou", ale dobrou.

    Myslim, ze puvodni kritik "integrovanych" myslel zcela urcite ty cipy, co se davaji do beznych desktopovych motherboardu.
    21.5.2008 14:29 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Díky. To jsem nevěděl. Takže to v klidu zůstanu u 100Mb. :-) Tím líp.
    21.5.2008 19:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Mám na základovce Via Rhine II, a ta dělala při přenosech v LAN přes 10 megabajtů za sekundu. Jo, byla to desítka/stovka.
    21.5.2008 12:17 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    ty mas tak rychle pripojeni ze resis 100mbit router?
    21.5.2008 12:41 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    nejde o komunikaci ven, ale uvnitr site. V kompu mam Gbit sitovku. Router je ale 100Mbit. ono to stejně vypada, ze tyhle mini MB budou mit vsechny 100MBit sitovku a jeden PCI slot, takze do toho poradne 1Gb spojeni stejne nenarvu.
    AsciiWolf avatar 21.5.2008 14:12 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    A nestačil by pouze 1gb switch?

    Na posílání dat (respektive jakoukoliv komunikaci) z jednoho PC na druhý v jedné síti (třeba LAN) nemá stejně router vliv,pokud jsou ty PC zapojené do stejného switche (stejné síťě). Router imho pouze routuje packety z jedné síťě do druhé (nebo funguje jako NAT gateway - takhle funguje věršina home routerů - routují packety z WAN do LAN (a obráceně, např. port některého IP počítače z LAN forwardují na IP WAN...)),předává ip adresy pomocí dhcp,funguje jako dns/dns cache server... Opravte mne,pokud se pletu,v routování a sítích se nějak obzvlášť nevyznám... ;-)

    21.5.2008 14:34 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Já si taky myslím že stačil. Jenže Cena těchto Routerů je kolem 1000,-. To už pak člověk zvažuje, zda to nekoupit s routrem all-in-one. jinak z těch switchů se dá sehnat třeba green D-link.
    21.5.2008 13:35 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Sice trochu OT, ale opravdu si myslite ze tato platforma bude takovy zazrak, aby vyuzila Gb sit? Jinak bych sel radeji do kvalitnejsiho Gb switche nez routeru. A souhlasim se zbytkem, ze integrovane RTL nejsou to prave orechove.
    21.5.2008 13:39 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano, take doporucuji spise switch, konkretne tento 3Com. Sice je asi o neco drazsi nez linkshit a podobne, ale vypada super a na rozdil od linkshit a podobnych i prepina pakety ;)
    21.5.2008 14:36 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Tím linkshitem myslíš Sisco parodii na Sisco? :-D
    21.5.2008 14:56 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    jj toto je oficialni nazev, to co vsude propaguji je preklep ktereho si bohuzel v zarodku nahore nevsimly :D Tento a ostatni takoveto znacky patri do kategorie tzv. "taky prepinac" neco to asi dela ale co radsi nechtejte vedet ... :)
    21.5.2008 13:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Nevim, co tam mas za router, ale dost bych se divil, kdyby ten gigabit zvladal uroutovat.
    21.5.2008 14:38 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Momentalně mám Ovise IP-1000R. V době kdy jsem to kupoval (to už je sakra dávno) moc na výběr za tu cenu nebylo. Navíc Ovislinky se mi osvědčily ve Wi-fi sítích v dobách temna Českého Telecomu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.