abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 313 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?

    21.5.2008 09:58 | Přečteno: 3116×

    Pln napětí očekávám vydání Intel Atom platformy. Vypadá to, že kromě officiálního Intel little falls vydá své varianty také ASUS a Gigabyte. Vzhledem k opravdu minimalistické spotřebě a nízké ceně mě napadlo, že bych si mohl postavit HTTP/FTP server pro moji osobní potřebu přístupný z venku.

    Než se ale dostane Atom do obchodu, mám čas zrevidovat domácí síť. Stávající Router slouží dobře a dlouho, ale má jednu očekávatelnou vadu. Na LAN portech podporuje jen 10/100Mb rychlost. Pokud postavím FTP server, 100Mb rychlost by byla zbytečně omezující. Naskýtá se tedy otázka. Jaký Router zakoupit?

    Cenově dostupný je jen ASUS RX3141. Recenze veškeré žádné, takže nákup je krokem do neznáma. žádný další jsem už nenašel.

    Napadla mě ale také možnost, zakoupit Gb Switch ke stávajícímu Routeru. Ceny těchto Switchů se ale blíží ceně zmiňovaného ASUSe. Tak teda fakt nevím.....

           

    Hodnocení: 57 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.5.2008 12:08 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Včera o desce s Atomem vyšel krátký článek na SHW.
    Heron avatar 21.5.2008 12:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To je prašť jako uhoď. Stejně budeš muset časem koupit kvalitnější síťovky (pokud je již nemáš).
    21.5.2008 12:42 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    jak to myslis? Dneska maji vsechny MB 1Gb sitovku integrovanou. Problem bude spise s temi miniATX deskami, kde je standardne jen 100Mb sitovka a PCI slot.
    Heron avatar 21.5.2008 12:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano mají. Ale jakou? ;-) Realtek za síťovku nepovažuji. Každý kdo má zkušenosti s trošku většími požadavky než jen propojení na internet (na který stačí 10mbps síťovka - čekám kdo se přihlásí, Davide ;-) ) mi dá jistě za pravdu.

    U GLan to platí desetinásobně :-). Stačí porovnat vytížení procesoru. Propustnost. Reakce na smršť mikro packetů (tohle dokáže odstavit i leckteré "switche"). Kvalitnější síťovka spoustu věcí zvládne sama, ty levnejší otravují procesor. Já mám vynikající zkušenosti se síťovkami 3COM, ale pouze v 100Mbps. Jednou kdosi zakoupil GLan D-link s čipem DLG (protože cena :-( ) a o těch vím jen tolik, že asi možná i fungují.

    Tak mě napadlo, nedělá někdo testy síťovek? Všude samé testy procesorů, grafik, harddisků, občas i zvukovek ale síťovky každý bere snad jako samozřejmost.
    21.5.2008 13:27 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To ze onboard sitovky maji sice linkovou rychlost 1gbit/s ale realnou tak 150-200mbit snad vedi vsichni... :)

    Jinak ohledne testu sitovek, na testovani toho tam moc neni. Pokud chcete sitovku ktera zvladne prenest gbit tak jsou 2 moznosti, bud intel (doporucuji) anebo neco od broadcomu. Jine moznosti prakticky nejsou, vsechny ostatni vyrobci delaji nejake RTL smejdy (overeno z praxe).
    Heron avatar 21.5.2008 13:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    No z těch levnějších bych doporučil VIA RHINE, Jsou k nalezení na základních deskách VIA (jak jinak) a PCI síťovky na tomto čipu (RHINE III) staví Planet.

    Pod broadcom (na 3comech ;-)) se podepisuji, s intelem zkušenosti nemám.
    21.5.2008 16:39 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To, že integrované síťovky mají propustnost ~200Mbit každý neví. Možná proto, že to není pravda a že není integrovaná síťovka jako síťovka. Stejně tak není Realtek jako Realtek. Takže příště trochu specifikovat.
    21.5.2008 16:58 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Přesně tak, já s integrovanou síťovkou bez jakýchkoliv problémů dávám okolo 800Mbit.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.5.2008 17:08 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano namerite 500-800mbit, ale pokud pres to zacnete prenaset realna data propustnost jde strasne dolu.

    Na intelu mam namereno ze zvladnou zhuba 998mbit/s (take pocitejte s nejakou chybou mereni). Testovano bylo jak nastroji pro mereni, tak realnym http provozem.
    21.5.2008 17:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    To nejsou žádná "teoretická data", mám _reálnou_ přenosovou rychlost okolo 800 mbit. A CPU mi to nijak zvlášť nevyžírá.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.5.2008 17:51 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Neříkej mi, co naměřím, to vím nejlíp sám. Já mluvím o skutečných přenosových rychlostech, které s integrovanými síťovkami mám. Dostanu až 940Mbit/s, síťovky jsou od Broadcomu (mám asi 20 kusů na cca 15 strojích). Jinak 998Mbit/s ti vážně nevěřím. To ti nedovolí sebelepší kabeláž ani samotný switch.
    21.5.2008 22:37 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Jak jsem psal drive verit se da intel a broadcom sitovkam. Pokud je tam integrovan broadcom neni problem.

    Ad 998mbit/s testovano mezi dvema stroji na kazde strane 2x dualcore xeony, 8gb ram, intel sitovka. Mezi nima switch 3Com 8800. Screenshoty uz asi nevyhrabu jelikoz je to tak pul roku zpet co jsme to testovaly, ale zkusim najit.
    22.5.2008 19:10 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano, treba prolianty maji sice sitovku "integrovanou", ale dobrou.

    Myslim, ze puvodni kritik "integrovanych" myslel zcela urcite ty cipy, co se davaji do beznych desktopovych motherboardu.
    21.5.2008 14:29 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Díky. To jsem nevěděl. Takže to v klidu zůstanu u 100Mb. :-) Tím líp.
    21.5.2008 19:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Mám na základovce Via Rhine II, a ta dělala při přenosech v LAN přes 10 megabajtů za sekundu. Jo, byla to desítka/stovka.
    21.5.2008 12:17 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    ty mas tak rychle pripojeni ze resis 100mbit router?
    21.5.2008 12:41 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    nejde o komunikaci ven, ale uvnitr site. V kompu mam Gbit sitovku. Router je ale 100Mbit. ono to stejně vypada, ze tyhle mini MB budou mit vsechny 100MBit sitovku a jeden PCI slot, takze do toho poradne 1Gb spojeni stejne nenarvu.
    AsciiWolf avatar 21.5.2008 14:12 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    A nestačil by pouze 1gb switch?

    Na posílání dat (respektive jakoukoliv komunikaci) z jednoho PC na druhý v jedné síti (třeba LAN) nemá stejně router vliv,pokud jsou ty PC zapojené do stejného switche (stejné síťě). Router imho pouze routuje packety z jedné síťě do druhé (nebo funguje jako NAT gateway - takhle funguje věršina home routerů - routují packety z WAN do LAN (a obráceně, např. port některého IP počítače z LAN forwardují na IP WAN...)),předává ip adresy pomocí dhcp,funguje jako dns/dns cache server... Opravte mne,pokud se pletu,v routování a sítích se nějak obzvlášť nevyznám... ;-)

    21.5.2008 14:34 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Já si taky myslím že stačil. Jenže Cena těchto Routerů je kolem 1000,-. To už pak člověk zvažuje, zda to nekoupit s routrem all-in-one. jinak z těch switchů se dá sehnat třeba green D-link.
    21.5.2008 13:35 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Sice trochu OT, ale opravdu si myslite ze tato platforma bude takovy zazrak, aby vyuzila Gb sit? Jinak bych sel radeji do kvalitnejsiho Gb switche nez routeru. A souhlasim se zbytkem, ze integrovane RTL nejsou to prave orechove.
    21.5.2008 13:39 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Ano, take doporucuji spise switch, konkretne tento 3Com. Sice je asi o neco drazsi nez linkshit a podobne, ale vypada super a na rozdil od linkshit a podobnych i prepina pakety ;)
    21.5.2008 14:36 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Tím linkshitem myslíš Sisco parodii na Sisco? :-D
    21.5.2008 14:56 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    jj toto je oficialni nazev, to co vsude propaguji je preklep ktereho si bohuzel v zarodku nahore nevsimly :D Tento a ostatni takoveto znacky patri do kategorie tzv. "taky prepinac" neco to asi dela ale co radsi nechtejte vedet ... :)
    21.5.2008 13:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Nevim, co tam mas za router, ale dost bych se divil, kdyby ten gigabit zvladal uroutovat.
    21.5.2008 14:38 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme domácí Ftýpko: Gb Router nebo Gb Switch?
    Momentalně mám Ovise IP-1000R. V době kdy jsem to kupoval (to už je sakra dávno) moc na výběr za tu cenu nebylo. Navíc Ovislinky se mi osvědčily ve Wi-fi sítích v dobách temna Českého Telecomu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.