abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 297 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Sdílení dat mezi uživateli počítače

    18.5.2008 17:35 | Přečteno: 1393× | poslední úprava: 18.5.2008 17:57

    Dnešní zápisek je spíše dotazem. Zajímalo by mě, jak všichni řešíte sdílení dat na domácím počítači mezi jednotlivými uživateli. Problém přiblížím na následujících řádcích...

    Počítač užívám já a přítelkyně. Jsme tedy dva uživatelé, ale mohli bychom být klidně 4 nebo i 8. Na problému to nic nemění. Kromě kořenové partition / mám samostatný /home, kde se povalují spíše data virtualboxu, wine a podobně. Všechno ostatní více méně leží na společné datové partition, kterou používají všichni uživatelé. (hudba, filmy, fotky, dokumentů je minimum.) Otázka tedy zní. Kam připoji datovou partition? Nebo jak to řešíte vy?

    PS: Pokud mě jěště něco napadne, zápisek rozšířím.

    EDIT: Ještě jsem zapomněl dodat, že kromě /home a "data" mám ještě pár partition typu záloha a pod (kam se přistupuje jednou za měsíc) a proto jsem všechno prozatím připojoval do /storage/... jmena partition.... Zajímá mě spíše co s denně používanými daty. Zda udělat několika set GB /home a kromě user adresaářů vytvořit sdílený "data" adresář, nebo tu .../data partition někam připojit...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Kde mám uložená data?
     (53 %)
     (19 %)
     (2 %)
     (24 %)
     (3 %)
    Celkem 59 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 18.5.2008 17:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Já mám sdílenou partition v /mnt/media.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Konqui avatar 18.5.2008 17:45 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Připojit do /mnt/ a udělat symlinky do těch domovských adresářů....
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    18.5.2008 17:47 Jarino | blog: jarino | Nove Mesto nad Vahom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Ja ju mam pripojenu do /media/disk a zazdielanu aby som sa na nu dostal aj notasu.
    18.5.2008 17:47 daeltar | skóre: 13 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /depot - samostatný HDD s XFS
    Heron avatar 18.5.2008 17:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    sdílený oddíl připojený do /storage1, /storage2 atd
    Ondrej avatar 18.5.2008 17:53 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    kdyz jsem jeste mel sdileny pocitac, tak spolecna slozka (instalovanej system win98). Od chvile, kdy mame nekolik kompu, tak sdileni dat uzivateli neresim, filmy apod. se pali na cd/dvd. Ale v soucasne dobe uvazuju o stavbe NASu, kde by mela byt data ke sdileni, velkoobjemova data (image) a zalohy pocitacu.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    18.5.2008 17:58 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Já mám na toto lvoly připojené pod /srv/.
    xkucf03 avatar 18.5.2008 18:09 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Všechny dokumenty mám v /home/uživatel, filmy a hudbu na lokálním disku mám v /home/filmy /home/hudba (adresáře uživatelů jsou chmod 700). A pak mám ještě spoustu dat rozstrkaných po jiných počítačích a externích discích a ty připojuji do /media případně /media/sshfs (ten /media je celkem nuda, mohl jsem vymyslet něco originálnějšího :-) ale zase to snadno najdu).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2008 18:10 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /media je dobre misto. sveho casu se k tomu pouzival /export, na firmenich serverech mame trochu prasacky /data, a pokud mas rad Sun, muzes tomu rikat /tank ;)
    18.5.2008 18:12 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Partition /data jsem používal doteď. jen jsem to přehazoval mezi /, /home, /storage, a bůhví kde ještě...
    18.5.2008 18:16 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Větší problém je zařídit, aby se dalo pohodlně mazat a nikdo o nic nepřišel. Situace A něco nahraje do sdíleného úložiště, A zjistí, že už ty soubory nechce, ale A neví jestli o ně nestojí B. Technicky to lze řešit přes hardlinky, jasně. Ale vymyslete takové řešení, které by bylo pohodlné.
    THIS IS SPARTA!
    18.5.2008 18:24 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Ne. Je to jinak. Společná data se nemažou. Maxímálně po dohodě se například smaže album, které nkdo neposlouchal, nebo film, který se nikomu nelíbí. Jinak si stejně každý hraje na svém písečku a má v /data/ svůj adresář pro dokumenty, a soukromé soubory
    18.5.2008 18:27 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Ne. Je to tak. Já to potřebuju :-P

    Až budu mít stoterabajtové disky, tak ok, nechť se nemaže :-D
    THIS IS SPARTA!
    18.5.2008 18:35 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Možná že kdybys smazala všechno P-éčko, 500GB HDD by ti stačil ;-)
    18.5.2008 18:56 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Péčko šlo pryč jako první :-)
    THIS IS SPARTA!
    JiK avatar 18.5.2008 18:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    tohle je dobry dotaz....
    thingie avatar 18.5.2008 18:37 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Vod čeho máme všecky ty {KDE,Gnome,X}VFS udělátka.
    Růžové lži.
    18.5.2008 18:54 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    No, něco takového mě napadlo. Každý by měl přes speciální adresář svůj pohled do toho sdíleného úložiště. Potřebuju někam přidat indikátor, který by uživatele informoval, že soubor taky vlastní (a nemůže mu být teda někým jiným smazán). K tomu bych zneužil skupinu. Ta by měla teda dvě hodnoty, třeba můj a cizí. Pohledy uživatelů by se pak lišily tím, že každému by se zdálo, že je vlastník toho souboru a u souborů, které označil, že o ně stojí by měl skupinu moje, u zbytku cizí. Skupiny by mohl měnit přehazovat a vyjadřovat tak své stání/nestání o daný soubor.

    Možná to je ale blbost.
    THIS IS SPARTA!
    xkucf03 avatar 18.5.2008 18:40 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Pevné odkazy by byly fajn, ale je tam potíž, že vyžadují nějakou explicitní akci ještě než někdo projeví zájem to smazat. To by se musel dělat automatický rsync, který by místo kopírování dělal odkazy: /data/společná --> /data/uživatel1, /data/uživatel2 ... a pak by se jen zakázalo mazat ve společných datech.

    Asi bych na to šel jednodušeji: občas společný adresář projít a něco přesunout do složky "ke smazání", pokud by to třeba do týdne nikdo nepřesunul zpět, tak by se to smazalo.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2008 18:48 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Kdyz potrebuju neco dat uzivateli ktery je pripojeny ve stejne chvili jako ja tak pouziju tmpfs na /vtmp (virtual tmp) nebo normalni partition na /tmp a na veci s dlouhym datem trvanlivosti tu je /var/filmy, /var/hudba, /var/dokumenty apod.
    Dalibor Smolík avatar 18.5.2008 18:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /home/uzivatel/PRIPOJENI.
    Data jsou na serveru a na místním pocítači jsou připojena přes nfs. Adresáře, které nejsou lokální mám označené velkými písmeny, abych to nepopletl :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.5.2008 18:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Data uživatelů jsou v /home, veškeré připojné body s "extra daty" jdou zásadně do /mnt.
    18.5.2008 21:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Je otazka, zda je neco takoveho rozumne. Me osobne prijde rozumejsi proste takova spolecna data nemit. Idealni mi prijde, kdyz si kazdy uzivatel organizuje sva data ve svem home, do ktereho maji ostatni read-only pristup. Pokud uzivatele chteji mit nejaka data oba, tak si je proste nahardlinkuji (nebo v horsim pripade nakopiruji) kazdy do sveho home. Tim odpadne spousta potizi - neni treba domlouvat spoustu veci, na kterych by se ti lide museli vice ci mene shodnout, kdyby chteli mit data ve spolecnem adresari.
    masožravá palma avatar 19.5.2008 14:32 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Vetsinu dat mam ve vlastnim soukromem adresari, ale kdyz chci neco sdilet spolu s dalsimi uzivateli nasi domaci site, tak na to mame nekolik specialnich partysen.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    19.5.2008 16:10 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /home/Shared obsahuje i symlinky a je sdilene Sambou
    21.5.2008 02:29 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    U nas doma (5 stanic) mame udelany nfs a sftp server, na ktery maji vsichni pravo zapisu a tim je reseno sdileni dokumentu, fotek, hudby, atd. Reseni ma vyhodu v tom, ze kdyz prijde nahodny host s notebookem napriklad s windowsem, muze si lehce pres winscp stahnout, co je potreba.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.