Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Jednotky nehod a divíme se statistickému rozptylu? To mi nedává smysl.No pokud se tam tři roky nestane nic a pak tam sejmou tři lidi během jednoho roku... Tak mě prostě napadá, jestli tam nemohla být nějaká situace, která by tomu napomáhala. Kličkování mezi dírami ve vozovce, něco co bránilo ve výhledu, větší provoz chodců... V podstatě to byl spíš dotaz na lidi, co to tam znají.
Druhá věc je, jestli dává smysl každé osazování značek podle nehodovosti.Někde to asi smysl má, ale pokaždé určitě ne. Pokud byla tady třicítka osazena před čtyřmi lety, tak to v předchozích letech očividně fungovalo i bez ní. Právě proto mě zajímalo, jestli tam v roce 2013 bylo něco jinak.
Když už se tady chcete hádat o silniční dopravěZde jsem sepsal seznam několika nelogičností i úplných hovadin, které jsou v přidružených zákonech.
Vyřešit deadlock, ke kterému dojde, když je někde cyklostezka i cyklopruh, přičemž cyklista je povinen použít oboje najednou (Patočkova x Na Petynce, Trojský most).LOL, zase neřešitelný problém. To že si nucen využít cyklostezku je někde v zákoně?
Jestli si nedostal ani pokutu, v podstatě si nemáš na co stěžovat.
Jestli si nedostal ani pokutu, v podstatě si nemáš na co stěžovat.Čas je drahý.
* u stezky pro cyklisty i chodce není povinnost ji použít, ta se vztahuje jen na vyhrazený pruh pro cyklisty * to že zákaz zastavení platí do nejbližší křižovatky už definované je * značka Zimní výbava v červenci nic nepřikazuje * povinnost projíždět skrze zaparkovaná auta taky neexistujeKdyž už se tady chcete hádat o silniční dopravěZde jsem sepsal seznam několika nelogičností i úplných hovadin, které jsou v přidružených zákonech.
* u stezky pro cyklisty i chodce není povinnost ji použít, ta se vztahuje jen na vyhrazený pruh pro cyklisty294/2015 C 9a:
Stezka pro chodce a cyklisty společná Značka přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky.
* to že zákaz zastavení platí do nejbližší křižovatky už definované jeOdkazovaná stránka vůbec neobsahuje substring zastav, mluví se o zákazu vjezdu.
* značka Zimní výbava v červenci nic nepřikazujezdroj, ale nechce se mi provádět vlastní analýzu pro dopravní prostředky které nepoužívám, tak jsem to smazal.
* povinnost projíždět skrze zaparkovaná auta taky neexistuje361/2000, § 57
Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovkya nikde žádná výjimka.
Zákaz vjezdu:
294/2015 §3/3
Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou.
Tady máš další deadlock:
361/2000 §25/1a
Řidič smí zastavit a stát jen vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji "pozemní komunikace"
13/1997 §2
"Pozemní komunikace" se dělí na tyto kategorie: "místní komunikace"
13/1997 §12/4
jsou součástmi "místních komunikací" též přilehlé "chodníky"
361/2000 §53/2
Jiní účastníci provozu na pozemních komunikacích než chodci nesmějí "chodníku" užívat
Naopak. Pro třicítky jsem všema deseti. Akorát musí být správně použité.Já nemám nic ani proti dvacítkám. ;)
Na přechodu se štosují lidi, protože je nikdo nepustí přejítV tom případě by tam měli dát kameru a každému mototeroristickému zmrdovi, co nedá přednost chodci na přechodu, napařit tučnou pokutu!
Znám přechod poblíž okraje města, kde nelze přecházet, protože řidiči zcela ignorují...Buhužel někteří řidiči jsou hovada a neměli dostat papíry.
Mimochodem bych si přál, aby elektromobily...To já taky. Ale víš, kde má elektromobil výfuk?
To já taky. Ale víš, kde má elektromobil výfuk?V komíně elektrárny. Ale moje neinformovaná a prostá úvaha je, že kdyby znečištění vzniklé třeba spalováním uhlí v elektrárnách bylo ekvivalentní znečištění, které by jinak vzniklo spalováním ropy v motorech, je to pořád výhodnější alespoň v tom, že se ve městech ušetří hluk, prach a celkově veškeré okamžité znečištění. Jestli je lepší znečištění rozložit celorepublikově místo do několika málo lokací si nejsem úplně jistý, ale předpokládám, že ne. Lepší jsou jaderné elektrárny, ale tam je zas otázka, co dělat s tím vyhořelým palivem. Nápady o „vyhazování do vesmíru“ jsou známé, ale nevím, jestli alespoň trochu reálné (vzhledem k tomu, že toho odpadu je hodně a při jeho přepravě by se nějaká energie také spotřebovala). Taky nevím, jak velké zásoby uranu máme. Možná by právě u těch elektromobilů víc než kde jinde dávaly smysl ty „obnovitelné zdroje energie“, protože pokud to bude dostatečně decentralizované, nehrozí problémy spojené s kolísáním v síti (tj. solární panely/větrníky na parkovištích apod.). Zrovna solární panely mají teda dost omezenou životnost a něco se na to vypotřebuje, ale tak třeba ty větrné elektrárny můžou být lepší. BTW: V předchozím příspěvku jsem napsal naftové motory. Myslel jsem samozřejmě fosilní paliva obecně, tj. naftu, benzín, asi i LPG. Poslední věc teda je, že pokud vím, tak na elektromobilech jsou nejneekologičtější ty baterie, což je taky dost problém.
Navíc se pořád řeší auta, ale co zaoceánské lodě a letadla?Viz příspěvky od Jendy a Pavla. Svět se v ekologických problémech doslova topí. Je toho fakt hodně, ale žádná jednoduchá odpověď neexistuje a realita je krutá: Není možné je všechny vyřešit a zároveň si zachovat materialistický komfort, na který si západní civilizace vznikla. Navíc je velmi obtížné a zdlouhavé případná opatření prosadit celosvětově. Do značné míry si myslím, že je nejpragmatičtější to řešit lokálně. Postupně to může dospět k celosvětovému zlepšení. Vem si třeba likvidaci odpadu. Západní civilizace si udělala odpadkový koš z Afriky, kde to domorodci spalují, rozebírají a snaží se zachránit cokoliv cenného. Jak to jako Česká republika chceme řešit? Demonstrativně přestat produkovat odpad, jen abychom se dívali, jak v tom ostatní vesele pokračují? Prosadit celosvětový zákaz? Těžko. Spíš bych řešil, jak zlepšit životní prostředí přímo tady:
Oddělit v domech přívod pitné vody od přívodu užitkové vody, popř. ještě rozlišit užitkovou vodu dle kvality.Tohle jsem taky nikdy nechápal - to jsou fakt náklady na třetí trubku (studená pitná, teplá, studená užitková) vyšší než to že splachuju, umejvám nebo nedejbože zalévám pitnou vodou? Přidám: zrušit ROHS a nějak (netuším vůbec jak to realizovat - vynutit zákonem pro některé třídy spotřebičů třeba desetiletou záruku?) tlačit na to, aby velké spotřebiče vydržely tolik jako dřív (sakra, máme 30 let materiálového pokroku a typická pračka je po pár letech neopravitelná).
Mohlo by tě zajímat: http://mve.energetika.cz/Díky. Pročtu.
Přidám: zrušit ROHSNeznal jsem. Proč rušit? Souvisí to nějak se zárukou, kterou zmiňuješ dál, nebo je to oddělená věc? Zběžně jsem si zjistil, o co se jedná, ale nepochopil jsem z toho důvody pro zavedení, ani nevím, jaké máš důvody pro zrušení.
tlačit na to, aby velké spotřebiče vydržely tolik jako dřívSouhlasím (klidně i malé spotřebiče, nejen velké). Jen nevím, jestli by bylo nejšťastnější vynucovat to zákonem. Napadá mě postihování/trestání instalace kurvítek, resp. záměrného snižování životnosti výrobků. Problém je, že něco takového je velmi obtížně specifikovatelné a vymahatelné. Čím bude definice přesnější, tím snáze to výrobci obejdou a naopak čím bude vágnější, tím víc to otevře prostor pro úřednickou šikanu a právní nejistotu. Takovým zákonům je dobré se vyhnout. Nevím, jestli by něčemu pomohlo brutálně zdanit likvidaci. Aby to lidi fakt odváděli (a výrobky nekončili pohozené v lese), bylo by nutné daň odvádět hned s koupí a část peněz vracet při odevzdání k likvidaci. Jenže problémů je celá řada:
Neznal jsem. Proč rušit?Jedná se o zákaz přidávání olova do pájky (a několik dalších omezení, která nejsou tak závažná). Zařízení pájená bez olova jsou méně odolná (pájka není tak stabilní a pružná a také při pájení dochází k vyššímu namáhání součástek). Ušetří se pár gramů olova a musí se po pár letech vyhodit celý notebook.
Nevím, jestli by něčemu pomohlo brutálně zdanit likvidaci.Likvidovalo by se ekologičtěji, ale pořád by se likvidovalo (a vyrábělo). Mým cílem bylo snažit se, aby se vyrábět nemuselo.
Jen nevím, jestli by bylo nejšťastnější vynucovat to zákonem.To záleží jestli věříš na volný trh…
Mohla by být fajn nějaká občanská iniciativa. Snad by úplně nejlepší mohla být zákonná platforma pro sdružování spotřebitelů. Lidé se dobrovolně smluvně zavážou, že budou kupovat pouze výrobky, které splňují určitá kritéria.Bojím se, že by to dopadlo jako FSF RYF.
Lidé by si něco museli fakt odepřít, aby vytvořili dostatečný nátlak. Tj. svou poptávku záměrně neukojí ani částečně a hromadně počkají na úplně splnění svých podmínek. Možná by svou poptávku dokázali uspokoijit jinak (a třeba místo smartphonu si pořídili obyčejný mobil, MP3 přehrávač a digitální fotoaparát, nebo mobil a malý přenosný počítač, nebo smartphone z bazaru).Šlo spíš o pračku nebo ledničku. Musel bys nasbírat spoustu fakt hodně odhodlaných lidí, aby to začali výrobci řešit. To nedáš.
Další možností je důkladné testování, v jehož rámci bude recenzent zbaven i případné povinnosti zařízení „zkoumat zevnitř“To by pomohlo, ale v některých kategoriích prostě takový výrobek neexistuje. A taky se dělá to, že výrobce změní parametry existující modelové řady (nebo dokonce existujících výrobků skrze automatický update firmware s logickou bombou (!) jako HP).
Jedná se o zákaz přidávání olova do pájky (a několik dalších omezení, která nejsou tak závažná). Zařízení pájená bez olova jsou méně odolná (pájka není tak stabilní a pružná a také při pájení dochází k vyššímu namáhání součástek). Ušetří se pár gramů olova a musí se po pár letech vyhodit celý notebook.Zajímavé. Díky za vysvětlení!
To záleží jestli věříš na volný trh…Nevěřím a nepovažuji to za otázku víry. Dostatečně velký volný trh uspokojí dostatečně velkou (materialisticky proměnitelnou) poptávku nejlevnějším/nejvýhodnějším možným způsobem. To funguje. Preference lidí se v trhu projevují. Příjmy Coca Coly v posledních letech mírně klesají. Příjmy McDonald's asi taky (alespoň podle toho grafu, co se vykreslí na pozadí předtím, než vyskočí ten popup „premium content“). Tady je kdyžtak další zdroj. Tady je to složitější, protože „zdravá výživa“, „zdravý životní styl“ a všudypřítomná propagace v médiích a jinde. Problém s regulací v tom, o čem se bavíme, je v tom, že by to zavádělo něco, co lidi vlastně nechtějí. Odkývali by to – jasně, delší záruka, super. Pak všechno zdraží, bude trvat než si to sedne, a tak. Nevím, no. Pokud už něco takového zavádět, tak plošně na větším území (tj. domluvit se s více státy), aby to alespoň neodsrala lokální ekonomika. Umím si představit, že po zvednutí záruky ze dvou let na deset by sem některé firmy prostě přestaly dodávat. Na jiných trzích by se jim nevyplatilo prodávat výrobky s takovou životností („ztráta ušlé příležitosti“ za opětovný prodej po rozbití výrobku, v podstatě), a pokud by to dodávali jen do ČR, všichni by si to chtěli objednávat odtud.
Šlo spíš o pračku nebo ledničku. Musel bys nasbírat spoustu fakt hodně odhodlaných lidí, aby to začali výrobci řešit. To nedáš-Taky si myslím, že by to spíš nefungovalo.
A taky se dělá to, že výrobce změní parametry existující modelové řady (nebo dokonce existujících výrobků skrze automatický update firmware s logickou bombou (!) jako HP).U softwarových updatů je to blbé, no. To bych asi nějak postihoval, ale tím se dostáváme na tenký led. Pokud zařízení, které je připojené do Internetu, obsahuje bezpečnostní chybu, je fajn, aby to výrobce co nejdřív opravil a vydal update. Pokud začneme moc přísně trestat degradaci zařízení updatem, nesníží to ochotu výrobců vydávat updaty? Tam by bylo třeba jít z obou stran. Trestat za bezpečnostní chyby (zvlášť za dlouho neřešené a/nebo zneužívané) a zároveň za degradaci zařízení (odebrání funkčnosti deklarované při koupi apod.). Opět je tam hromada scénářů, co se může stát nežádoucího. Je to těžké. Bojím se toho, že ty regulace to moc komplikují a spíš výrobce tlačí z jedné skuliny do druhé. Co by se vlastně stalo, kdybychom povinnou záruku zrušili úplně? IMO by došlo k samoregulaci: Poskytování záruky by se stalo významnou konkurenční výhodou, kterou by časem začal vyžadovat každý, kdo se spálil na totálních šuntech. A nějak věřím tomu, že odstranění té magické dvouleté hranice by tu varietu poskytovaných záruk nafouklo víc a dostal bys často delší záruku než teď. To spekuluji a empirická data samozřejmě nemám. Chtěl jsem teď rychle pogooglit nějakou statistiku, jak to se zárukou vypadá v USA a kolik firem poskytuje záruku nad rámec zákonných limitů apod., ale nic jsem nenašel. Vím, že třeba na moje sluchátka (Koss Porta Pro) ta firma dává doživotní záruku. Doslova tomu říkají Limited Lifetime Warranty a její přesné znění je zde (sekce Koss Limited Lifetime Warranty). Stojí to $9, ale to bude poplatek na poslání zpátky (a pokud nebudou posílat zrovna na druhý konec USA a pár dolarů ušetří, sotva jim to pokryje náklady). Posty na fóru z roku 2005 jsou pozitivní (jakože to fakt dodržují a nesnaží se to ojebávat). Našel jsem ještě pár trochu čerstvějších a to samé. Ve výsledku je to přesně to, o čem se bavíme, ne? Samozřejmě to může fungovat jen na vysoce konkurenčním trhu. Jinde je třeba buď odstranit překážky, které vzniku konkurence brání, nebo to holt regulovat.
Příjmy McDonald's asi taky (alespoň podle toho grafu, co se vykreslí na pozadí předtím, než vyskočí ten popup „premium content“). Tady je kdyžtak další zdroj.Magic, já naopak vidím jak se akcie MCD za poslední dva roky totálně vystřelily a ještě vyplácejí přiměřené dividendy.
Díky za diskuzi, asi už nemám moc co dodat.Taky díky.
Magic, já naopak vidím jak se akcie MCD za poslední dva roky totálně vystřelily a ještě vyplácejí přiměřené dividendy.Tohle je docela zajímavé. Čím to je?
pokud jde o auta, můj názor je že největší problém představuje ta divná věc zvaná diesel. Myslím že by stačilo přestat s nesmyslným zvýhodňováním a byl by rychle konec.Tomu bohužel nerozumím (něco jsem slyšel, ale ne dost, abych mohl hodnotit).
Pálení bordelu v kamnech je vyřešený, s nástupem lepších kotlů už není možné do toho cokoliv jen tak hoditJeště nedávno jsem se s tím aktivně potýkal (a doufám, že tuto topnou sezónu nebudu zas), takže to vyřešené není. Kontaktoval jsem úřad, nepomohlo.
bordel do řek, nevím co s tím, firmy jsou docela přísně hlídané a jednotlivci bych řek bydlí většinou tam kde kanál je.To jde spíš o různé chatky, a tak. Jak velký problém to je celorepublikově, to nevím.
Hluk. No já se s tím silvestrem klidně smířím, je to jednou za rok, nic co by se nedalo snést.Bohužel nejde jen o silvestra. Řekl bych, že ohňostroj slyším minimálně jednou do měsíce, často, nebo spíš většinou v době nočního klidu. Jednou mě to vzbudilo při usínání a takovou rage bych vám nepřál. Velmi obtížně v sobě hledám toleranci pro něčí potřebu uprostřed noci dělat kravál čistě pro vlastní potěšení.
Totéž si myslím o produkci hudby. je to hlavně o rozumu a ohledech na okolí.Když na mě nebere ohledy ani město, je to holt těžké. Opět i v době nočního klidu. Kontaktování policie samozřejmě naprosto zbytečné. Prý s tím dělat nic nemůžou (a volalo tam, mimochodem, víc lidí). Když ne oni, kdo? Byly i nějaké stížnosti na město a ty taky k ničemu. Bavíme se o reprodukci na veřejném prostranství, navíc v podstatě v lese (ve kterém volně pobíhá zvěř, a tak). Jak to nemůže být brané za týrání zvířat, kdybych tedy opomenul, že to obtěžuje lidi (a tím ruší myslím fakt kurevsky obtěžuje)? Přitom existují dvě jednoduchá řešení:
Jenže ve větším měřítku by to vyžadovalo zdvojit infrastrukturu. Případně, tak jako to mají na většině míst v USA, pitná voda není, kupuje se ve flaškách.Dobrá pointa. Jak velký problém by představovalo zdvojení infrastruktury nevím. Spíš jsem ale měl na mysli lokální sběr dešťové vody a v případě dlouhého sucha samozřejmě přepnutí na záložní zdroj – normální pitnou vodu.
Odvod odpadu. To jako z hajzlu hovna do zahrady? To fakt není nejlepší nápad.Nějak tak se to různé experimentální projekty typu Eartship snaží řešit. Přesné detaily si nevybavuji, ale nebude to na povrch. Cílem je použít to jako hnojivo. Nedaří se mi to teď dohledat. (Samozřejmě tam je velký dotazník ohledně šíření nemocí, a tak. Musí se to nechat dostatečně „vstřebat“.)
Na sběr dešťové vody právě probíhá dotační kampaň. Do sprchy bych to radši nepouštěl a ústřední topení se napouští jednou za mnoho let. Ale hajzly tím splachovat jdou. Problém je že ono prší jen někdy.Dotační kampaně nemám rád. Do sprchy jsem myslel po přefiltrování. To by byla otázka spíš na nějakého chemika. Předpokládám, že by bylo možné vodu vyčistit tak, aby byla bezpečná ke sprchování (vč., řekněme, citlivých míst a sliznic) a stále by to bylo levnější/výhodnější než filtrování na úroveň pitné vody. Pokud ne, je to irelevantní. Ústřední topení by byl jen další případ, kde to použít, pokud už by to bylo zavedené. Zavádět to jen kvůli tomu by smysl určitě nedávalo. Ad sucho – jasně, tam by se to řešilo čerpáním z normálního vodovodu. Jinak jsi sám připomněl další případný zdroj užitkové (ve vzácných případech dokonce i pitné) vody – studnu.
S těma domama v zemi pokud vím není žádný problém, jen to většinou naráží na terénní dispozice. Pokud teda člověk nechce bydlet na samotě. Obvykle se staví domy tam kde už nějaké jsou a ty jsou tam kde je cesta a další sítě. A ty jsou tam kde se to moc nekomplikuje.Kdyby se územní plán upravil podle toho, tak by tam ty inženýrské sítě, cesty apod. byly (resp. mohly být). Připomenu svůj nedávný hate na stavební regulace. Pokud si někdo bude chtít udělat zeď z pneumatik plněných hlínou, barák napůl zapuštěný do kopce, a tak, mělo by to být možné a co nejjednodušší. Někde se někomu třeba zadaří a projde mu to – super. Ale zrovna včera jsem četl článek, jak někomu stavební úřad 2 roky blokoval stavbu ploché střechy. Kreténi prostě. A to zdaleka nešlo o takovou výstřednost...
Tomu bohužel nerozumím (něco jsem slyšel, ale ne dost, abych mohl hodnotit).Pro začátek mají diesely méně přísné emisní limity, tj. mají v emisích povolené svinstvo, které benzinové motory neprodukují.
+1 Nechapu jak tohle lidi mohli dopustit. Jezdit na naftu by nemelo byt vubec legalni. Dieselovy kour zabiji vsechny, chodce, cyklisty, ridice ... Hlavne ze zakazali koureni v hospode, aby clovek sel kourit ven a necitil ani tu chut svyho cigara ale jen vyfuky dnesnich (ekologickych) aut.
20 let stary SAAB ma cistsi emise nez uplne novy diesel z fabriky. Tomu rikam vyvoj.
Jezdit na naftu by nemelo byt vubec legalni.Já s tím částečně souhlasím. Ono už dnes není problém pro velká vozidla (náklaďáky/lokomotivy) provozovat třeba na LNG (největší konzumenti nafty). Jenže nehorší na tom že prostě i pokud se člověk přesune na lehčí paliva, aby s k nim dostal na každou jednotku stejně vznikne ekvivalentní jednotka nafty a pokud se její použití zakáže, co potom s ní? Dá se vůbec nafta rozumně použít na něco jiného?
Docela dobre se da nafta vyuzit jako palivo do spalovacich turbin (teoreticky i do proudoveho motoru), kdy hori s vyssi ucinnosti a neprodukuje tolik svinstva jako v pistovym motoru. Ale jinak at se to pali treba v tech lokomotivach a lodich, kde je odkoureni a filtry rozmeru nekoliknasobne presahujici velikost osobniho auta. Docela se mi libi Volvo D8 kde je v dost kompaktnim zarizeni o veci postarano.
Kdyby byly emisni normy stejny a nerozlisovali by diesel a benzin, tak diesely bez takovych propracovanych filtru vubec neprojdou.
Ale jinak at se to pali treba v tech lokomotivach a lodichTo by byl ještě větší problém. Nafta by totiž nevyšla z užívání úplně, její cena by v důsledku snížené poptávky ještě víc klesla a v podstatě by se tak z ní stalo palivo s barvou zlata.
výpadky během roku (v zimě se vyrobí 6x míň energie než v létě) tím nevykryješVzdycky, kdyz neco takoveho ctu, velmi mne to pobavi. Nase vyspela technicka civilizace tohle nezvladne! Pritom po tisice let jsme stejnym zpusobem fungovali v zemedelstvi. Dokonce jsou na to tema pribehy, jak nejde v lednu sehnat jahody. Tak si holt v lednu odpustime treba klimatizaci, nebo vyrobu hliniku.
proste se energie bude v lete ukladat do ethanoluDodám že jestli máte nějaké relevantní zdroje, tak mě přesměrujte, protože tohle mě zajímá.
To, co neslo v zemedelstvi vyresit uskrovnenim se, jsme vyresili pomoci skladovani.Pokud Vaše "vyřešili" znamená celou populaci s oslabeným organismem po zimě, úmrtí těhotných žen (svatba v máji, do roka máry) a dalších citlivějších jedinců, tak prosím, můžete se začít řešit.
U solárů sice při decentralizaci nehrozí výpadky během dne, ale výpadky během roku (v zimě se vyrobí 6x míň energie než v létě) tím nevykryješ.Jasně. Tam je to jednoduché – když parkoviště nebude mít dost solární/větrné/vodní elektřiny, začne čerpat ze sítě (tj. těch jaderných elektráren).
Uranu a thoria je dost pokud se bude těžit ionexama z moře a jaderný odpad je problém mnohem víc politický než technický.Cool! To rád slyším.
Kde vidíš komín?To já taky. Ale víš, kde má elektromobil výfuk?V komíně elektrárny.
Znám přechod poblíž okraje města, kde nelze přecházet, protože řidiči zcela ignorují...Buhužel někteří řidiči jsou hovada a neměli dostat papíry.
V ČR se tak chová asi 95% řidičů
ale nikde není dáno, že musí vozidlo zastavit a čekat, až chodec vstoupí na přechod.Pokud by tím vozidlo chodce omezilo, pak zastavit musí. Pokud by vozidlo chodce neomezilo, tak se na vozidlo (resp. jeho řidiče) žádná přednost chodce nevztahuje.
To je nesmysl. Cílem je vybrat peníze.
Vidíš svět moc zjednodušeně a černobíle...
Vidíš svět moc zjednodušeně a černobíle...Díky. Zrovna od vás mě to upřímně rozesmálo.
Tiskni
Sdílej: