abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    V kryptografické knihovně OpenSSL bylo nalezeno 12 zranitelností. Opraveny jsou v upstream verzích OpenSSL 3.6.1, 3.5.5, 3.4.4, 3.3.6 a 3.0.19. Zranitelnosti objevila společnost AISLE pomocí svého autonomního analyzátoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.1. 20:11 | Zajímavý software

    Desktopové prostředí Xfce bude mít vlastní kompozitor pro Wayland s názvem xfwl4. V programovacím jazyce Rust s využitím stavebních bloků z projektu Smithay jej napíše Brian Tarricone. Úprava stávajícího xfwm4 tak, aby paralelně podporoval X11 i Wayland, se ukázala jako špatná cesta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    29.1. 19:11 | Komunita

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Vývojáři, kteří s rozhodnutím nesouhlasí, vytvořili fork KDE Plasma s názvem SonicDE (Sonic Desktop Environment) s cílem zachovat a vylepšovat podporu X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (32%)
    Celkem 685 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.1.2006 13:32 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    este ostestovat khtml a bude to :-D
    opera ok ;-)
    To je síla televize...
    Heron avatar 11.1.2006 13:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Konqueror 3.5.0-1.2 OK
    Heron avatar 11.1.2006 14:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Tak změna :-D

    Jsem teď zkoušel ty klávesové zkratky (které na webu vidím poprvé v životě) a nedělají nic.
    11.1.2006 14:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    protože autor je kokot(*) a neví, že v Konqueroru se neaktivují Alt ale Ctrl (a v Safari snad Cmd, nevím, Jablíčko tu nemám)

    (*) bez urážky ... ale při takové péči věnované kompatibilitě mi pak prohlášení, že to má být Alt+něco, což funguje snad jenom v Interfernet Exploderu a jeho nepovedených kopiích typu Firefox, přijde jako pěkná kokotina
    11.1.2006 19:39 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Máš pravdu. To prohlášení je tam jen kvůli podmínkám z blindfriendly.cz, přesně ve tvaru, v jakém ho tam mají.

    Jaký operační systém používají zrakově postižení? Windows. Normální člověk nepotřebuje prohlášení o přístupnosti.

    Ale souhlasím s tebou že kokotina to trošku je.
    12.1.2006 11:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Jaký operační systém používají zrakově postižení? Windows.
    mno, když jsem onehdy náhodou zahlíd v televizi monitor počítače, na který připojovali jakési zařízení na vyťukávání brailova písma do prstu, měl jsem pocit, že to vypadá jako Jablíčko ... :-)
    Normální člověk nepotřebuje prohlášení o přístupnosti.
    mno, on nějaké prohlášení nepotřebuje ani ten postiženej ;-)

    (ale jo, hodí se tam něco takovýho napsat, jako popíchnutí pro ty/proti těm, co na přístupnost kašlou)
    11.1.2006 13:55 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Jó, takhle se dělá SEO :-) Škoda, že se nejlepší pizza prodává jen v Praze :-( Já pizzu rád, ale něco v Brně by potěšilo víc.

    Radost mi na stránkách udělalo prohlášení o přístupnost, ale díky němu jsem zjistil, že u mě ve Fx 1.5 Alt+1 přepne nejenom jako klávesobou zkratku na daný odkaz, ale že se současně vybere i první otebřený tab, což pizzerie nebyla.
    Only Sith deals in absolutes.
    11.1.2006 15:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    ve Fx 1.5 Alt+1 přepne nejenom jako klávesobou zkratku na daný odkaz, ale že se současně vybere i první otebřený tab
    když jsem si rejpal do Firefoxu, ještě jsem tvůj komentář nečetl a netušil, že se to chová až tak debilně ... moje škodolibost vůči uživatelům (resp. věřícím ovečkám, jak by mohl říct JXP) FF plesá radostí :-D
    11.1.2006 14:03 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    stranky sou docela ok.Navic je t okousek od bydliste tak urcite navstivim a otestuju jestli je fakt nejlepsi:-)
    V podstatě nic nevím
    11.1.2006 14:21 dghemo | skóre: 3 | blog: DummiesDump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    No este tam pridat nejaky mobil s gnokii a pridat objednavkovy system ktory bude posielat sms kucharom a roznaske...
    11.1.2006 15:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    no, nejsem příznivcem různých "emancipačních" kravin, nicméně formulace "Komikova sestra, která tam dělá kuchaře" mi fakt trhá oči ... ona tam ta Komikova sestra vaří v převlečení za chlapa?

    jinak co se týče webu ... no, XHTML je sice děsný paskvil, nicméně pořád mi to přijde lepší než osm let staré a "deprecated" HTML 4 ...

    že accesskeys nefungují (jenom) na Alt jsem už napsal výše ...

    graficky mě to nijak zvlášť neuchvátilo, konkrétně

    - putující patička (+ nějak v ní nechápu obrázek PIZZA KÁVA)

    - šířka levého pruhu (resp. vzdálenost mezi menu a obsahem stránky)

    - typografické prohřešky

    - zarovnání cen (když chybí text položky)

    obsahově taky nicmoc, ale předpokládám, že to se zlepší

    jinak velmi chválím snahu o přístupnost a dodržování standardů
    11.1.2006 16:13 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    <noflame> Proc si myslite, ze je XHTML paskvil ? Nezajimaji me zadne flamy a mindrakoidni vykriky, ale myslenka XHTML (oddeleni vzhledu od semantiky) me docela zaujala a uvazuji, ze ho radeji budu pouzivat misto HTML. Zajimaji me tedy pohledy a nazory jinych... </noflame>
    12.1.2006 11:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    ... myslenka XHTML (oddeleni vzhledu od semantiky) me docela zaujala a uvazuji, ze ho radeji budu pouzivat misto HTML.
    ehm, nic proti, ale tato myšlenka jest podstatně starší než XHTML, schválně se podívejte, kolik "deprecated" věcí týkajících se vizuálních stránky dokumentu je v HTML 4 a jak se tam prosazuje používání CSS ...

    jinak XHTML používám ... a proč si myslím, že je to paskvil (současná verze)? - mno, protože je to jen na půli cesty, není nijak inovativní, prostě jenom k HTML přidá XML hlavičku a vynutí striktnější pravidla pro zápis tagů (která stejně už každý slušný webmaster používal - uzavírání tagů, uvozovkování parametrů atp.)
    11.1.2006 17:40 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    no, nejsem příznivcem různých "emancipačních" kravin, nicméně formulace "Komikova sestra, která tam dělá kuchaře" mi fakt trhá oči ... ona tam ta Komikova sestra vaří v převlečení za chlapa?
    To se moc nevylučuje, neboť takto je to z feministického hlediska v pořádku (no, doufám) :-) Název pozice/povolání je kuchař a lepší gender-neutral tvar v češtině nevyrobíme.
    franta avatar 11.1.2006 16:02 franta | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Ahoj, mas tam drobny preklep v Prohlaseni o pristupnosti.

    Pro hodnoty atributů značkovací jazyka .. atd.


    Jinak, stranky me prijdou celkem vkusny a prehledny.

    11.1.2006 16:25 Largo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Možno by nezaškodilo aj vizuálne zobrazenie,lepšie by to podráždilo chuťové bunky.
    Valoun avatar 11.1.2006 18:13 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Myšlenka přístupnosti je velmi záslužná, leč neprodá ti ani ždibec pizzy. Schválně se podívej na úvodní stránku, co tam najdeš:

    1.) Vidíš tam nějakou pizzu (chuť)?

    2.) Vidíš tam nějakou pizzerii (atmosféra)?

    3.) Vidíš tam na první pohled jasně danou polohu (proč jen mrňavě v patičce)?

    4.) "Nabídka bude brzy doplněna."(je ta pizzerie vůbec už otevřená)?

    5.) Kuchařka je Italka a má certifikát ... jak se IHNED to navštěvník dozví, v čem je ta pizzerie vyjímečná?

    6.) Proč jít právě sem? Pravá pizza? Pohodová obsluha? Krásná kuchařka? Krásnej výhled? Dobré ceny? Nic z toho se nedozvím na první pohled.

    Možná, že ti co jsou na prvních pár stranách v Googlu vaří hnusnou malou pizzu, nebo je to dokonce all-you-can-eat restaurant, ale všichni maj na úvodní stránce alespoň kousek jídla, po kterém může člověk dostat na pizzu chuť.

    www.unos.com, www.donatos.com, www.bertuccis.com, www.donpepe.hu, www.rax.fi, www.larosas.com

    Ber to jako konstruktivní kritiku. Když já vybírám podnik, otevřu z vyhledávače dvacet tabů najednou a hodně rychle vyřazuju ty, kteří mi nic neřeknou.
    11.1.2006 19:03 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Na první stránce bude denní nabídka a fotky tam přibudou, až je někdo nafotí. O texty typu proč přijít právě sem uháním lidi z té pizzerie - přece jenom, psal jsem to vysloveně z hobby, takže se nebudu trápit marketingovými žvásty ;) Souhlasím, že opravdu profesionální prezentace by vypadala trošku jinak :)
    11.1.2006 19:03 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Možná ani nebude třeba vytvářet nic nového, možná by stačilo přesunout info (i fotky) ze sekce o pizzerii na hlavní stránku. Ten text, co na hlavní stránce je teď (kurzíva), bych hodil pod výše uvedené, denní nabídku třeba do nějakého obtékaného panelu napravo. Ale je to na tobě, každopádně ta pizzerie vypadá dobře, akorát z Ostravy to je trošku z ruky ;-)
    Luk avatar 11.1.2006 18:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Neodpustím si drobné (ale snad trochu užitečné) rýpnutí. Na ty e-mailové adresy budou brzy chodit hromady spamu, protože nejsou nijak chráněné (jsou uvedeny v normálním otevřeném tvaru).

    Doporučuji ochránit je některou z běžně používaných technik (jiná forma zápisu, vložení jako obrázek, případně aspoň generování Javascriptem s alternativním zápisem). Je to nepříjemné (spammerům bych ukopával hlavy), ale obrana je prostě nutná.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.1.2006 18:56 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Můj email je taky na webu v nechráněném formátu už nějakých pár let a žiju. Chci mít fungující odkaz, a nenechám se omezit nějakými spammery.
    Luk avatar 11.1.2006 22:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Tohle můžeš říkat jen tehdy, pokud se to týká tvé adresy. Vydat napospas spammerům cizí adresy je, jemně řečeno, nezodpovědné. Až se budou ptát, proč jim chodí nabídky typu "P3N1s énl.argemnt" (kde někdo vzal jejich adresu), bude pozdě. Není to samospasitelné, spamu se stoprocentně ubránit nelze (jedině nemít e-mailovou schránku) - ale aspoň něco udělat lze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.1.2006 11:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    nezveřejnění adresy na webu nic neznamená

    kromě nějakých freemailů mám schránku, na kterou vše směřuji a jejíž adresu nikde na webu neuvádím - přesto mi tam chodí téměř stejná množina spamu, jako na jednu z těch freemailových schránek (liší se jen v hlavičkách a obvykle pár sekund v čase odeslání); naopak do schránky na seznam.cz, kterou uvádím při všemožných registracích atp., mi chodí spamu nejméně (a není to vlivem "dokonalého" seznamího antispamu - seznamovskou spamsložku prohlížím, jestli omylem nebyla vyhozena řádná zpráva, a toho spamu je v ní tak polovina, co odjinud ...)
    Luk avatar 12.1.2006 15:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Není pravda, že nezveřejnění nic neznamená. Spammeři získávají adresy:

    1. procházením webů

    2. využíváním doménových košů (pak je jedno, jaká bude cílová adresa)

    3. využíváním generických adres (sales, info, admin, webmaster...)

    4. využíváním jmen ze slovníků

    5. dalšími metodami (využitím červů, backdoorů, spywaru...)

    Eliminace každé z cest množství spamu sníží. Neříkám, aby adresy na webu vůbec nebyly (ostatně jsem to kdysi v blogu kritizoval), ale aby byly chráněny proti spammerským robotům.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.1.2006 19:10 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Prohlášení o přístupnosti a zkratky
    To prohlášení a klávesové zkratky jsem zcela prostě okopíroval z blindfriendly. Jsem vlastně rád, že se ukázalo, že vlastní práce je občas kvalitnější než povolanější práce cizí ;)

    To, že neřeší, že to nemusí být s Altem, mi připadne OK, prostě věci příliš nezesložiťuje. Ale možná to opravdu změním, aby to lépe reflektovalo zkutečnost.
    11.1.2006 19:41 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlášení o přístupnosti a zkratky
    hmm.. skutečnost..
    11.1.2006 21:30 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    No kdybych se chtel dostat na prvni misto na nejakou frazi, tak bych ji na tom webu alespon jednou umistil ;)

    Mam pocit ze casy google bomb uz neplati, i kdyz cert vi.

    Pizzu jsem kupoval na netu nekolikrat, ale v zivote me nenapadlo ji hledat pres takovou frazi.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    12.1.2006 11:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    No kdybych se chtel dostat na prvni misto na nejakou frazi, tak bych ji na tom webu alespon jednou umistil ;)
    no ... tuhle jsem dostal odkaz na jeden web kvůli písničce Stewball, tak jsem ji tam marně hledal, tak jsem nakonec použil google s parametrem "site", tož mi to tam ve výsledcích něco vypsalo, klikl jsem na archiv a -

    a) ten text, co to napsalo pod titulkem výsledku vůbec v té "archivní" verzi nebyl (kde se teda proboha vzal ve výpisu výsledků???)

    b) nahoře to vypsalo poznámku "tento text se vyskytuje pouze v odkazech na tuto stránku"

    ... takže google bomb evidentně stále fungují, a pro normální hledání je tato "super featura" spíše k zlosti :-(

    jenže pro Google je důležitější reklama (+ SEO sračky) a politická korektnost, nežli to, že občas chce někdo něco taky opravdu najít :-(
    12.1.2006 14:32 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    google už ví, která pizza je nejlepší ;) Je pravda, že takhle rychle jsem to nečekal.

    A ano, je mi jasné jasné, že optimalizace na "nejlepší pizza" je prostě jenom srandička.. Domnívám se, že větší práci zastanou seznamy firem na seznamu a centrumu, ale tam pořadí takhle jednoduše neovlivním.
    11.1.2006 21:30 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    No kdybych se chtel dostat na prvni misto na nejakou frazi, tak bych ji na tom webu alespon jednou umistil ;)

    Mam pocit ze casy google bomb uz neplati, i kdyz cert vi.

    Pizzu jsem kupoval na netu nekolikrat, ale v zivote me nenapadlo ji hledat pres takovou frazi.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    11.1.2006 22:15 Labužník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Chybí mi tam průměr, případně váha pizzy. Pak mi chybí informace, zda je pizza upečena na ohni, nebo na elektrice. Na oko to vypadá stejně, chuťově nikoliv. Pizza je velmi dobré jídlo, sám si ji doma dělám mnoho let, ale pizza z pece je pizza z pece. Udělat dobrou, ale opravdu dobrou pizzu je kumšt a spousta pizzerií vyrábí jen parodie na pizzu. Tady v Liberci je to hotová katastrofa.
    Luk avatar 11.1.2006 22:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    Když už jsme u toho jídla, nevěděl by někdo o internetovém obchodě, který nabízí dobrou kávu (když říkám dobrou, myslím dobrou - a samozřejmě v zrnkové podobně, ne mletou)?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.1.2006 19:47 zase ja :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky Pizzerie Sole
    zeptej se jestli umi udelat bezlepkovou pizzu ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.