Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Zůstal jsem dneska doma, protože mi nebylo dobře, a tak jsem si řekl „co kdybych napsal nějaký článek/seriál o hrách pro mého miláčka?“. Pokud to bude možné, pokusím se napsat víc částí vždy o 2-3 kouscích, dohromady skončíme na 11 hrách.
The PrisonPamatujete na Breakouty a Arkanoidy? Tak přesně o tomhle The Prison je. Ostatní v mém věku, ať holky nebo kluci, se mi smějou, že hraju tak primitivní hru. Ale kdo nepoznal kdysi na DOSu, ten asi nikdy nepochopí.
Základní level pack obsahuje 60 levelů, přičemž je možné – a to preferuji – nastavit levely náhodně, aspoň unikneme stereotypu, takže se to klidně dá hrát celou matematiku.
V levelech narazíte jak na jednoduché poskládání, jako je např. celý level plný stejných jen různě barevných kostiček, ale i na složité, jako je třeba level, ve kterém jsou po každé straně 3 odpuzující magnety a uprostřed asi pět urychlovacích kostek – to už je pak docela slušný záhul
Z bonusů jmenuji např. velmi důležité Zpomalení, Výbušný nebo Kostkami-procházející míček (je to kostrbaté spojení, ale lepší mě nenapadlo...) nebo život navíc.
Je to fakt návykovka, kterou jsem schopen hrát třeba celý den
Kdysi na Windowsu jsem moc rád hrával Elasto Maniu. Ve zkratce, ovládáte motocykl s hodně brutální fyzikou a jezdíte po kostrbatém térénu, sbíráte něco a musíte dojet k cíli – teď si už nevzpomenu, co bylo jako checkpointy a co byl cíl. Bike or Die nahrazuje motorku kolem, „něco“ vlajkami a cíl vlajkou „finálovou“ (tj. ta kostkovaná), fyzika je ovšem stejně brutální jako v Elasto Manii. První levely jsou sice hračka, ale kolem 5. - 8. levelu už začne přituhovat. Naštěstí lze vždy po jednom dokončeném levelu jeden přeskočit (myslím, že to tak je). Taky jsem se jí nahrál, ale když mi přestala jít (= levely byly těžší a já byl pořád stejná lama), přestal jsem. Ale dvojité salto vzad na kole, to je krásný pohled
What are you waiting for, christmas? Let's rock!
Tyhle a další hlášky v nás, abadonistech (ach jo, ta češtinoangličtina aneb jak je snadné vymyslet nové slovo...), zanechaly velmi mnoho. I po letech se člověk rád vtělí do role blonďatého zachránce světů Duka Nukema, chrlícího hlášky stejně rychle jako kulky z „trojky“ (chaingun cannonu) nebo raket z „elektrických rukavic“ (devastatoru) – omluvte ty názvy, stará pojmenování z doby kdy mi bylo tak 12 se nedají zapomenout...
Duka Nukema přivedla na svět tuším firma Apogee (a i staré Duke 1 a Duke 2 byly fakt někdy záhul), ale až 3D Realms mu daly 3D kabátek a poslaly ho do nejlepšího dobrodružství (spolu s Doomem, Hexenem, Hereticem a Quakem ). A firma Metaview software (nebo team?
) ho přivedl(a) do rukou a kapes nás Palmistů. Nejde o nějaké předělávky, jako je např. Duke Nukem for Java, kterou měl brácha na svém mobilu, ale o úplný port enginu. CON a GRP stačí někde vyštrachat a nakopírovat na kartu do složky /PALM/Programs/Duke3D spolu s DUKE3D.zdk (ten je v packu se hrou). Pro hudbu je ještě potřeba nainstalovat timidity, ale to už snad zvládne každý sám
A bohužel, na Treu 650 (a dalších s malou heap pamětí) je UDMH od Dmitriho Grinberga nutností. (nemám ho sice koupený, ale ani cracknutý, mažu mu každý týden preference
pokud to chcete vědět tak jsou to psys 25 a psys 30020).
Myslím, že by měl fungovat i se soubory z Atomicu, ale ten nevlastním, takže jsem nezkoušel.
Pro dnešek jsme u konce, doufám, že se vám recenze líbily. A pokud ne? Nikdo vás nenutí moje kydy číst
Your face, your ass. What's the difference?
Tiskni
Sdílej: