V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Zůstal jsem dneska doma, protože mi nebylo dobře, a tak jsem si řekl „co kdybych napsal nějaký článek/seriál o hrách pro mého miláčka?“. Pokud to bude možné, pokusím se napsat víc částí vždy o 2-3 kouscích, dohromady skončíme na 11 hrách.
The PrisonPamatujete na Breakouty a Arkanoidy? Tak přesně o tomhle The Prison je. Ostatní v mém věku, ať holky nebo kluci, se mi smějou, že hraju tak primitivní hru. Ale kdo nepoznal kdysi na DOSu, ten asi nikdy nepochopí.
Základní level pack obsahuje 60 levelů, přičemž je možné – a to preferuji – nastavit levely náhodně, aspoň unikneme stereotypu, takže se to klidně dá hrát celou matematiku.
V levelech narazíte jak na jednoduché poskládání, jako je např. celý level plný stejných jen různě barevných kostiček, ale i na složité, jako je třeba level, ve kterém jsou po každé straně 3 odpuzující magnety a uprostřed asi pět urychlovacích kostek – to už je pak docela slušný záhul
Z bonusů jmenuji např. velmi důležité Zpomalení, Výbušný nebo Kostkami-procházející míček (je to kostrbaté spojení, ale lepší mě nenapadlo...) nebo život navíc.
Je to fakt návykovka, kterou jsem schopen hrát třeba celý den
Kdysi na Windowsu jsem moc rád hrával Elasto Maniu. Ve zkratce, ovládáte motocykl s hodně brutální fyzikou a jezdíte po kostrbatém térénu, sbíráte něco a musíte dojet k cíli – teď si už nevzpomenu, co bylo jako checkpointy a co byl cíl. Bike or Die nahrazuje motorku kolem, „něco“ vlajkami a cíl vlajkou „finálovou“ (tj. ta kostkovaná), fyzika je ovšem stejně brutální jako v Elasto Manii. První levely jsou sice hračka, ale kolem 5. - 8. levelu už začne přituhovat. Naštěstí lze vždy po jednom dokončeném levelu jeden přeskočit (myslím, že to tak je). Taky jsem se jí nahrál, ale když mi přestala jít (= levely byly těžší a já byl pořád stejná lama), přestal jsem. Ale dvojité salto vzad na kole, to je krásný pohled
What are you waiting for, christmas? Let's rock!
Tyhle a další hlášky v nás, abadonistech (ach jo, ta češtinoangličtina aneb jak je snadné vymyslet nové slovo...), zanechaly velmi mnoho. I po letech se člověk rád vtělí do role blonďatého zachránce světů Duka Nukema, chrlícího hlášky stejně rychle jako kulky z „trojky“ (chaingun cannonu) nebo raket z „elektrických rukavic“ (devastatoru) – omluvte ty názvy, stará pojmenování z doby kdy mi bylo tak 12 se nedají zapomenout...
Duka Nukema přivedla na svět tuším firma Apogee (a i staré Duke 1 a Duke 2 byly fakt někdy záhul), ale až 3D Realms mu daly 3D kabátek a poslaly ho do nejlepšího dobrodružství (spolu s Doomem, Hexenem, Hereticem a Quakem ). A firma Metaview software (nebo team?
) ho přivedl(a) do rukou a kapes nás Palmistů. Nejde o nějaké předělávky, jako je např. Duke Nukem for Java, kterou měl brácha na svém mobilu, ale o úplný port enginu. CON a GRP stačí někde vyštrachat a nakopírovat na kartu do složky /PALM/Programs/Duke3D spolu s DUKE3D.zdk (ten je v packu se hrou). Pro hudbu je ještě potřeba nainstalovat timidity, ale to už snad zvládne každý sám
A bohužel, na Treu 650 (a dalších s malou heap pamětí) je UDMH od Dmitriho Grinberga nutností. (nemám ho sice koupený, ale ani cracknutý, mažu mu každý týden preference
pokud to chcete vědět tak jsou to psys 25 a psys 30020).
Myslím, že by měl fungovat i se soubory z Atomicu, ale ten nevlastním, takže jsem nezkoušel.
Pro dnešek jsme u konce, doufám, že se vám recenze líbily. A pokud ne? Nikdo vás nenutí moje kydy číst
Your face, your ass. What's the difference?
Tiskni
Sdílej: