Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Co si budeme povídat, Linux již v autě je. Dostal se tam pod platformami Android Auto a Apple Car, které jsou částečně postaven na této platformě. Tyto platformy působí většino odděleně od samotného vozu. Jinak na to jde systém od Linuxu nazvaný jako Automotive Grade Linux, který integruje systém jako samostatnou jednotku. Hlavním cílem vývojářů je vytvořit platformu, která usnadní ovládání a zvýší celkovou spokojenost a komfort s řízením vozu. Samozřejmostí je plná integrace se smartphonem, stremování videa a možnost instalování aplikací, o co se už dnes snaží mnozí výrobci. Otázkou zůstává, jaký výrobce systém nasadí jako první? Mluví se o tom, že by to mohl být Citroen. Podívejte se, jak systém vypadá na videu:
Tiskni
Sdílej:
V tomto vidím niekoľko rizik :
V prvom rade ide o zlúčenie ovládania do jednej plochy. Tu je niekoľko rizik. Ak dôjde k zlyhaniu tejto obrazovky zostanu určité funkcie nedostupne. Teoreticka hrozba od muchy na dotykovej vrstve. Napríklad admin prihláseny ako root v databáze a muche sa páči zahodenie databáz.
Potencialne zvýšene nároky na pozornosť. Nemožnosť hmatom zistiť o aký ovládaci prvok ide. Napríklad v určitých typoch lietadiel má každí system svoj tvar ovládača.
Riziko ovplyvnenia iných systémov cez multimedialný systém.
Riešenie telefonovania je ťažka úloha. Možno by pomohol protokol definujúci vypnutie antény mobilu a presmerovanie výstupu cez USB a do dedikovanej antény zvonku auta. Ochrana cesty by bola riešená nejakým známym bezpečným protokolom (ssh) v rámci USB a antény. Podmienka je absolutne oddelenie od systémov auta.
Existuje fakt, že pri neustálom zvyšovaní tlaku v vstrekovačoch vytvára mikrosadze. Podľa skupiny ľudi sú tieto častice schopné priamo preniknúť do krvného obehu. Ďalej staršie motory s nižšími tlakmi vytvárali tiež tieto častice ale takej veľkosti, že spôsovali vykašlavanie. Problém zachytávania týchto častíc FAP, DPF filtrom, že zachytí len tie väčšie a menšie idú bez prekážok do ovzdušia.
Znížovanie objemu prispieva k zvyšovaniu tlakov, čo násoby predchádzajúci jav. Nehovoriac nutnosť prítomnosti turba. Z dôvodu, že je turbo poháňane vyfúkovými plynmi je tam vysoká teplota. Tento fakt si vyžaduje materialy na tento typ namáhania. Nehovoriac o šialených otáčkach komponentov turba. Často k rýchlému opotrebeniu prispieva nesprávne chladenie turba z dôvodu že cestný zákon toto zakazuje. Tu by bolo možne urobiť samostatný okruh mazania olejom s pohonom od mechanického čerpadla a elektrického čerpadla s aktiváciou po vypnutí motora s limitom času 10 min.
U diesel motorov tiež vzniká zlúčenina NOx. Teraz presne neviem čo prispieva k tomu ale určite je škodlivejšia ako CO2.
Chybi mi neco presne mezi - efektivni doprava. Ale i to se nastesti zlepsuje.Jak takové věc má vypadat? Mně je fuk jestli je individuální nebo hromadná, zajímá mě, jestli na mě vypouští jedy, případně mě nějak jinak nepřiměřeně ohrožuje/omezuje. Osobně používám výhradně individuální, protože hromadná v Praze skoro není.
Efektívna doprava je taká doprava, keď je vykonaná jazda len za účelom prepravy osôb a vozidlo je za každých okolnosti obsadené.
V podstate jedovaté látky budú stále ale je rozdiel ak je množstvo veľmi malé a keď je vysoké. Možne zlepšenie by mohlo prisť s reguláciou používania diesel motora ako pohon osobných vozidiel do 3,5t len na firemné účely. Zmena riešenia chladenia komponentov citlivých na prehratie. U turba samostatný olejový okruh chladený samostatným chladičom a ventilátorom. Zaistené dochladenie po zastavení motora s časovačom 5 minút chladenia cez batériu a prečerpavaním oleja.
Máme nejake právo obmedzovať iných ľudi ?
V odvozu nemocného partnera na pohotovost bez čekání na zastávce?Jak vždycky někdo vytáhne cestu do nemocnice nebo převoz 4U serveru. To tyhle věci všichni kromě mě dělají dvakrát týdně? (hint: porovnej cenu taxíku s fixními náklady na údržbu auta i kdybys s ním nejezdil)
Předepíšete nám, jak, kdy a čím se budeme dopravovat, aby to bylo "efektivní?"To mi přijde taky spíš horší, zaměřil bych se raději na externality.
Pro koho to bude vlastně efektivní?Asi hlavně pro ostatní lidi.
Možne zlepšenie by mohlo prisť s reguláciou používania diesel motora ako pohon osobných vozidiel do 3,5t len na firemné účelyTen, kdo si pamatuje, jake divy delala s cenou vozidla jedna plastova mrizka za par korun se podobnym napadum jen chechta.
Nechápu domnělou souvislost s volbou prezidentaS volbou ne. S dvornim matematikem MV ano
Ohľadom rôzných hlasov z oblasti ekológie je to psycho. Napríklad spomínane zlučeniny NOx tie by nemuseli vznikať keby nebol tlak na nízky objem, pretože to šetrí palivo. Len tu je drobná chyba, kde sa zoberie požadovaní výkon na dané vozidlo. Riešenie je použiť turbo, len problém je v tom, že do spalovania nevstupujé len čistý kyslík a palivo. To spôsobi vytváranie NOx zlučenin. Iné riešenie je používanie extrémných tlakov v vstrekovačoch. Toto riešenie má pár slabin. Nutnosť výkonného čerpadla a vysoka čistota paliva. Okrem NOx zlúčenin dochádza k tvorbe pevných častic. Problém týchto častíc je, že ich veľkosť im umožňuje priamy prechod do krvného obehu. U starších motorov boli tieto častice prítomne ale maly väčšiu veľkosť a zachytili sa v plúcach, čo nie je ideálne ale došlo k ich vykašlaniu.
K celému tomuto sa dá povedať asi toto : "S úspechom sme vytlačili tie hrozne sadze a nahrádili sme ich malými sadzami." Potom budu pyšne pochodovať ako porazili znečisťovanie. Pritom rôznými obnoviteľnými zdrojmi znečisťujú prostredie ešte viac.
když dojde k selhání něčeho, tak je celkem obvyklé že některé funkce zůstanou nedostupné. To je normální u čehokoliv. Jak už jsem napsal, u dnešních aut je úplně všechno ovládáno přes řídící jednotky. Takže nevidím rozdíl v tom jestli budu mít ovládání světel nedostupné proto že odešla dotyková obrazovka nebo páčka. Obojí jen dává povel řídící jednotce. A ta může taky odejít.
Na tento problém existuje riešenie. Manuálne nastavenie ale failsafe nastavenia. To je v prípade zlyhania ovládania klímy nestopne klímu ale nastavi default teplotu alebo kúrenie. Iste je znesitelné mať 25°C v aute keď je vonku 35°C ako bez klimatizácie alebo v -10°C mať 15°C. To isté svetla. Mať prepínač na bypass ovládania RJ samozrejme s limitovanou funkciou.
Ano, mucha může zničit počítač v autě. A taky může přiletět kometa nebo mimozemská útočná letka. Svět je plný dotykových obrazovek. Existuje nějaká statistika kolik jich selhalo muším zásahem? Myslím že je mnohem pravděpodobnější že do toho ajťák blbě hrábne nebo na to překotí kafe.
To s muchou bol len príklad ale môže spôsobiť prekvapenie. Pusti rádio na max.
Ano, je tady možnost ovlivnění bezpečnosti. Bylo období kdy jistá významná japonská automobilka odmítala palubní počítače. Prý by stálé pozorování spotřeby odpoutávalo pozornost od řízení. Ano, i v autech má každý systém svůj tvar ovladače. Například volant jde celkem bez potíží odlišit od pedálu brzdy. Ale tlačítka mlhovek a ohřívání zadního okna od sebe teda vážně po hmatu nerozeznám. Tím chci říct že to podstatné pro řízení zřejmě bude pořád ovládáno klasicky. A u těch blbin kolem, jako je nastavení klimatizace nebo toho jak vesele mi bude svítit lampička, je to celkem vzato asi jedno.
Ako to potom v tých lietadlach dokážu. Pritom urobiť ovladače tak aby bolo možné hladom určiť o aký ide nie je zložite. To by ale nemohli dizajneri do toho kecať.
Lidi často nadávají na výfukové filtry, že jim furt svítí kontrolka, nechávají filtr vymontovat a vůbec celý je to na nic. Jenže problém není ve filtru. problém je v tom že si někdo na šoulání po městě koupí velký kombík s přeplňvaným dieselem. A když přejdu to že diesel v osobním autě je stvůra pekelná, dostáváme se zas k těm Japoncům. Japonec si na drndání po městě koupí nějaký kei car, srandovní vozítko s minimotorem protože se s tím všude vejde, může vjet a parkovat tam kde normální auta ne a ještě má menší daň. A nikdo se mu nebude smát že jezdí autíčkem z kolotoče protože je to tak správně. Čech si koupí na vození dětí do školky kombík s naftovým dvoulitrem. Protože proto. Jak by to vypadalo kdyby jezdil nějakým připrcatělým Twingem, Citigo nebo Pandou.
Za odstránenie DPF/FAP a katalyzatóra by mali odoberať technickú spôsobilosť vozidla a vynútiť zlikvidovanie nevyhovujúceho vozidla.
Prečo ? Nebolo by lepšie použiť diely z takého vozidla pre ostatne ?
Radikalni Jen nemam uplne v poradku prudusky a ten smrad s popilkem mi na to opravdu nedela dobre. A nikdo to neresi, protoze dokad to jede a projde technickou (i treba za uplatek), tak je to kazdymu jedno. Malokdo ma 50 tisic na opravu dieselu tak, aby nekouril.
Je to jednoduchy. Kdyz cucham k mymu vyfuku na volnobeh, tak citim teplo a trosku smradu (2.0t, EURO 1). Kdyz jedu za naftakem, tak ho musim predjet, jinak bych se snad kvuli kasli vyboural
Zeleni preferuji diesel, protoze ma malo CO2. To, ze na dieselovy smrad zachvili bude umirat vic lidi nez na autonehody, jim nevadi. Ja mam teda nejradsi ethanol (s predchozim autem jsem jezdil jenom na to), ale nynejsi auto na to nefunguje bez predelavky a hlavne se tim neusetri. Kdyz stoji 25kc, je skoro drazsi nez benzin za 33kc.
Malokdo ma 50 tisic na opravu dieselu tak, aby nekouril.Podle mě to není závada, co se stala sama, ale někdo prostě vyndal DPF. A nechápu, proč se to neřeší, když detektory na tyhle věci nejsou zas tak drahé. Když můžou policajti běžně měřit Drägerama.
Ja mam teda nejradsi ethanolJo, je to poznat
Jenze DPF se vetsinou vyndava, az kdyz odejde. Musi se casto vypalovat plne rozzhaveny vstriknutou naftou. Takze prumernymu cechovi, ktery jezdi mnohem vic po meste nez po dalnici, vydrzi tak 50-100k km. Pak je ucpanej a auto tolik nejede. Vyndani DPF v kombinaci s chiptuningem prinese vyrazny zvyseni vykonu, takze pak diesel vali karcinogeni smes. Vetsina starsich aut nema DPF vubec, ani zadnou jinou formu odkoureni a katalyzatoru.
Jenze to neni jedina pricina toho smradu a koure. Nejvice odchazeji vstrikovace nafty - ucpou se nebo vymelou nekvalitni ceskou naftou plnou popilku a siry. A taky turbo, hlavne ty VGT.
V Italii to treba resi, delaji zatahy na dalnicich a benziny/LPG rovnou pusti, diesel pokud kouri tak ma zakazano dal jet.