abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | Zajímavý software

    Cloudflare představil open source redakční systém EmDash. Jedná se o moderní náhradu WordPressu, která řeší bezpečnost pluginů. Administrátorské rozhraní lze vyzkoušet na EmDash Playground.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:00 | Komunita

    Bratislava OpenCamp 2026 zverejnil program a spustil registráciu. Štvrtý ročník komunitnej konferencie o otvorených technológiách prinesie 19 prednášok na rôzne technologické témy. Konferencia sa uskutoční v sobotu 25. apríla 2026 v priestoroch FIIT STU v Bratislave.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Humor

    Na iVysílání lze zhlédnout všechny díly kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1205 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník

    None

    6.8.2006 21:13 | Cokoli... | poslední úprava: 12.1.2019 00:19

    ...        

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.8.2006 21:40 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    KDE 3.5.4 by to malo zvladnut.
    6.8.2006 21:53 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    a jak se da v KDE vyrobit ta horni lista?
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    6.8.2006 22:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    hm, žeby "přidat nový panel" => "panel", nastavit mu umístění a namlátit do něj patřičná submenu a další blbinky?
    6.8.2006 22:08 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    treba kliknut pravym tlacidlom na taskbar malo by sa objavit menu s configure panel add applet to panel
    6.8.2006 21:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    hehe, chtěl jsem napsat "KDE" (udávat aktuální verzi je zbytečné, nic nového pod sluncem), ale pak jsem si refreshnul a vidím, že nejsem první, koho to napadlo ;-)

    ... bohužel, to neodpovídá na otázku, neb KDE je DE a ne WM+pluginy :-p
    6.8.2006 22:15 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    gnome nebo xfce, myslim, ze windows nebo linux neni o tom jak vypadaj na obrázku, ale o funkcionalitě. Nevěřim, že autora zápisku drží jen u win jen toto.
    hmm
    6.8.2006 23:22 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    ...windows nebo linux neni o tom jak vypadaj na obrázku, ale o funkcionalitě... - ano, máš pravdu, je to o funkcionalitě. Slovní spojení drží u Windows jsem použil nešťastně, přesnější je díky možnosti nastavit si desktopové prostředí přesně podle mých zvrhlých potřeb, se mi ve Windows(díky LiteStepu) pracuje pohodlněji, než v Linuxu(pokud odmyslím dny strávené v konzoli).
    Jedny z nejčastějších důvodů "Proč Linux?" jsou svoboda volby a možnost nastavit si všechno tak, aby mi to - jako uživateli Linuxu - co nejvíce vyhovovalo. V oblasti desktopového prostředí jsem našel věci, které mi nevyhovují, a proto hledám způsob jak to změnit(k obrazu svému). Zatím se mi to nedaří, a tak jsem se obrátil na Komunitu.
    Asi to odsoudíte to jako FUD, ale KDE a GNOME mi přijdou zbytečně "těžkotonážní". Já od svého desktopového prostředí chci jen několik málo věcí, tak proč "používat kanón na vrabce"? Není snad součástí Linuxové filozofie mnoho malých programů pro jeden účel, které to co dělají zvládnou skvěle? V tomto duchu jsem se zeptal jaký WM a pluginy/programy mi nejlépe pomůžou dosáhnout toho, co chci. Pokud je nejlepším řešením použít KDE/GNOME, asi se budu opravdu muset přizpůsobit já, jen jsem doufal, že existuje řešení. Každopádně díky za rady a doufám, že jsem vás moc nepobouřil.
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    6.8.2006 23:37 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Já se taky KDE/Gnome dost dlouho bránil a používal Windowmakera. Nakonec jsem zjistil, že to až takové zlo není a dost často to práci usnadní. Ale každý si tím asi musí projít sám pokud má takové pocity…
    7.8.2006 16:37 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Já jsem se taky bránil a hledal jsem programy, které nejsou zavislé na knihovnách KDE/Gnome abych měl desktop co nejmenší (už nevim proč), ale problém je ten, že spousta dobrých aplikací zavisí bud na části KDE nebo Gnome. Takže vyhrálo Gnome.
    hmm
    6.8.2006 22:37 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Silně mi to připomíná to jak se defaultně chová Gnome, ale možná mi něco uniklo (horní lišta tam je automaticky, správce desktopů s přetahováním oken taky, jediné co nevím je menu po kliknutí pravým tlačítkem ... ale plochu už jsem neviděl asi půl roku, takže netuším :-)).
    6.8.2006 22:44 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    No jestli máš jenom 192 MB ram (nevím jestli je to ale správně), tak bych asi zůstal u windows, linuxové gui aplikace jsou přecejenom trošku náročnějši...
    6.8.2006 22:46 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    nechci flame, doufám že to někoho nepobouřilo, pouze osobní zkušenost:-)
    Heron avatar 6.8.2006 22:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Pravda, takový evilwm potřebuje přímo výpočetní cluster. :-D
    6.8.2006 23:22 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    tak jsem to nemyslel:-)
    6.8.2006 23:25 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Mno, mám 256MB RAM ony ty údaje jsou volná/zabraná RAM.
    Jsou Firefox, Ink Scape a OpenOffice.org v linuxu náročnější než ve Windows? :)
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    6.8.2006 23:33 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Konkrétně tyto aplikace na tom budou podle mě stejně (Jenom Ink Scape nepoužívám takže nevím).

    Ale myslel jsem to spíš obecně, třeba kcalc vs kalkulačka ve win nebo nějak na tento způsob, ale to je pouze rozežranost toolkitů pod kterýma to běží:-)

    Na druhou stranu takový fluxbox like manager by mohl běžet hodně solidně na takovém kompu, jestli si chcete zaexperimentovat tak zkuste E17, ale to jen pokud máte čas:-)
    6.8.2006 23:48 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    E17 vypadá (aspoň podle screenshotů) zajimave :) Uz abych shanel deb balik(i když si to spíš budu muset zkompilovat :( ). Díky za tip, ve volné chvíli si zaexperimentuju.
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    Valoun avatar 6.8.2006 23:31 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Hehe, to jsou ještě Windows? Po tomhle makeup-u už ztratily svojí hlavní přednost, to že je dokáže každý laik ovládat, jen co vám sebere myš. Takhel už je to vlastně jen pekelně rychlý emulátor Exploreru :-)

    Jinak bych zauvažoval o XFCE, Gnome, nebo kombinace WindowMaker + xfce-panel, možností je hodně.
    6.8.2006 23:45 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Takhel už je to vlastně jen pekelně rychlý emulátor Exploreru

    No jen pro upřesnění - při používání LiteStepu se explorer(tedy WM Windows) vůbec nespouští. Je plně nahrazen právě LiteStepem - což je prakticky jenom WM, ke kterému je spousta pluginů(např. správce virtuálních ploch, taskbar... jsou samostatné pluginy)
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    Valoun avatar 7.8.2006 00:05 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Oprava, měl jsem samozřejmě na mysli nechvalně známý Microsoft Internet Explorer.
    7.8.2006 00:08 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    no teď nevím, ale explorer.exe je práve wm a iexplore.exe je Internet explorer a jako desktop se spouští explorer.exe:-)
    21.8.2006 12:18 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    iexplore.exe je internetovy prohlizec.

    explorer.exe je WM i prohlizec adresaru (pruzkumnik zaroven). On sam pozna, ze ho system chce v rezimu WM a tak nakresli start listu a ikony. Jinak se spusti jako pruzkumnik.

    Sam jsem taky na woknech LiteStep pouzival a na linuxu IMHO nahrada neexistuje. Proste neni WM, ktery by sel tak masivne konfigurovat. Mam ted vicemene default KDE, zmenil jsem znacku, ale litestep mi chybi, mel jsem vymakanej konfig co jsem si delal from scratch.

    Ostatne na stepanek.gavanet.org lze najit jakysi navod, ktery jsem k tomu pred leeety delal. Snad jeste v Excelu, aby se mi nerozhazovalo formatovani. Takova prasarna..

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    7.8.2006 00:21 spookyln | skóre: 2 | blog: spooky_castle | Louny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    ve win pouzivam blackbox "www.bb4win.org" a v linuxu moji od zacatku oblibenou kombinaci openbox+pypanel ( no sem tam nejaky ten gdesklet :))
    7.8.2006 09:34 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    A co takhle tedy zkusit rovnou GNUstep? Jako prostředí by se měl dát použít GWorkspace (screenshot), jako WM můžete použít třeba WindowMaker a máte to postavené na stejných základech, jako litestep (který také tuším pochází z OpenStepu).
    kotyz avatar 7.8.2006 09:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    zkuste icewm, fvwm, xfce nebo window maker. sice po cisty instalaci nevypadaj nic moc, ale kdyz si vyhrajete s pluginama a themes tak se muzete dostat tam kam potrebujete. a kdyz budete chtit mit ikony na plose tak je do techle prostredi pridate ideskem.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 7.8.2006 09:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    takovy rozcestnik na vsechny mozne win managery s kratkym popisem a screenshoty je tady: http://xwinman.org/
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stativ avatar 7.8.2006 11:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Az na to, ze ty screenshoty jsou leckde stare i 10let.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 7.8.2006 11:52 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Pretahovani okynek ma skvele reseno Enlightenment. Vasim pozadavkum by take mnelo bezproblemove vyhovovat KDE (trosku nenazranejsi), asi i GNOME (jeste o trochu nenazranejsi). Mozna ale to co hledate je AfterStep.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    7.8.2006 21:47 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    Ano, AfterStep. Tomu by malo viac ludi dat sancu. Je to skvele prostredie. Nastavitelne, pekne, rychle...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    7.8.2006 12:11 eh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    WindowMaker? Na barvy nehled, to si snadno nastavis. Bude to vypadat skoro stejne... no, jeste budes muset nastavit thema pro Gtk a Qt, pokud nejen WM, ale i aplikace chces mit cerne... Taky v tom nevidim zadny problem.
    2.12.2007 16:49 JOSRE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahradit LiteStep?
    aston 1.9.5 registarcni klic

    ^0vfWxq9l7GjDf5RGaTpzgyB6Nix7a EEvhbdnIt7gTLInqRsCjGiS+LUZfg3 L9HEg6NURcpDSu52muuswcqIS75T/R pYjBa/iHzJi+sWHsVZ7ca50aeZq80C S1eOTGfprrNlesgTf7fQoJb3kWn4NM 5XU48Qo+9p7cZe/Hq0O+72s=^

    pravym talcitkem na "start ikonu" register

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.