VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
. Jadro si kompilujem sám a tým pádom aj NVidia modul do jadra sa mi kompiluje a teda nepoužíva sa pred-kompilovaný modul od NVidie. Nebýva s tým problém. Kedysi som raz narazil s tým, že modul pre aktuálny ovládač nVidie nešiel skompilovať s aktuálnym jadrom pre zmenu nejakej funkcie v jadre. Je to už aspoň tri roky. Šanca, že sa niečo také stane je podľa môjho odhadu menšia ako 1:15.
Slackpkg, utilita pro (re)instalaci/aktualizaci balíků z oficiálních repozitářů, takže už se nemusíš stahovat ručně stahovat a (re)instalovat/aktualizovat balíky (stačí #slackpkg upgrade-all). Pokud vím, tak přechod mezi verzemi zatím neumí, ale aktualizaci distra stejně vždycky dělám ručně.
Když něco není v repozitářích, je velká šance, že to najdeš na Slackbuild.org (v podstatě totéž co pkgbuildy v Arch Linuxu). Abys nemusel stahovat a kompilovat každý SlackBuild ručně, naštěstí existuje sbopkg (totéž co slackpg). Takže co se týče manipulace s balíky po síti, je na tom Slackware dobře.
A nevím jak se chovají nejnovější ovladače od Nvidie, ale ty staré (nvidia-legacy) jsem zkompiloval přesně podle instrukcí od Nvidie a fungovaly hned*.
* Bylo tam pár drobností typu: když v Xorg.conf nemáš nastavenou default color depth (nebo něco takového), Xka zhavarovaly, ale tohle bylo na Slackware 12.2 s Xorg 1.4.x, tak to snad už (na obou stranách) opravili
Tiskni
Sdílej: