abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 356 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 19.8.2007 16:06 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Jazz, blues, folk, accoustic a rock z Jamendo.com v OGG (Q8). Rozdiel medzi Q8 pri OGG a CD nevnimam. Original CD s hudbou mam asi len 2. Ale nevlastnim nijake "napalene". Akurat mi treba este pozhanat OGG prehravac (na cesty) a OGG autoradio. Privitam tipy... :-)
    19.8.2007 18:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    dobrou podporu oggu maji samsungy
    USE="-gnome -kde";turris
    Michal Fecko avatar 19.8.2007 18:57 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Prave si prezeram nejake info, tak tu su linky pre vsetkych ktorych zaujima OGG podpora v prenosnych audio prehravacoch a autoradiach/statickych prehravacoch.
    19.8.2007 19:34 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    OGG umí Yakumo hypersound car. Kromě CD má i USB a SD/MMC slot. Mám to v autě, ale ještě jsem to nikdy nepoužil, protože stejně poslouchám jenom rádio.
    19.8.2007 16:21 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Máte doma diskografii a přemýšlíte, jak ji jednoduše archivovat na hardisk, aby CD nezabíraly v poličce zbytečné místo?

    Po téhle větě jsem čekal, že zajdeš ještě o trochu dál. Když chci archivovat hromadu cd, tak to jistě nebudu dělat ručně, chtělo by to nějaký skript, který

    1) vysune mechaniku, upozorní, že má uživatel vložit další disk
    1.5) např. pomocí webkamery na mechaniku namířené detekuje vložení cd, vyfotí potisk cd, zasune mechaniku
    2) po zasunutí spustí proces archivace a jde na 1, je-li cd vloženo, jinak končí

    Bod 1.5 je nepovinný, ale byl by vhodný, obrázek cd se bude hodit, pokud selže automatické tagování a my bychom museli poslechem nebo jinak zjišťovat, co je to vůbec za cd, takhle tu informaci můžeme vyčíst z obrázku možná i spolu se seznamem skladeb.
    otula avatar 19.8.2007 19:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Dobrovolně a bez mučení přiznávám, že AudioCD zálohuji pomocí barevného klikacího K3b do formátu FLAC :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.8.2007 19:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Používám flac + soubor s CUE sheetem. Ideální to opravdu není, ale nic lepšího mě nenapadá. Chtělo by to protlačit něco založeného třeba na matrjošce, kam by se nacpalo audio, cue sheet, obrázky a případná další metadata a bylo to podporované alespoň hlavními přehrávači/grabovači/vypalovači. Obodobný formát tu krutě chybí i z hlediska distribuce hudby po netu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2007 20:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Do FLACu není problém dát ten CUE a obrázky také ne. Je to na to dělané, dodatečná manipulace je možná pomocí metaflac.
    David Watzke avatar 19.8.2007 20:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Horší to bude s podporou.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.8.2007 23:01 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Já vím že ano. Taky jsem se zaradoval, když to tam tehdy před lety přidali. Bohužel od té doby ticho po pěšině a nevznikl jediný přehrávač, který by podporoval alespoň ten cue. Dokonce ani přímo jejich plugin pro xmms, blahé paměti. Když mám cue sheet v externím souboru, tak už to ledasjaký přehrávač zkousne alespoň částečně (třeba amarok alespoň ukazuje jednotlivé skladby, ale nejde mezi nimi skákat jinak než posuvníkem) a dá se to rovnou vypálit.
    19.8.2007 23:28 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Má nějakou výhodu mít celé album v jednom flac souboru oproti rozdělení na co skladba, to soubor? Napadá mě akorát přehrávání bez mezer mezi skladbami, ale ani s tím nemívají dobré přehrávače problémy, i když je album rozděleno do souborů po skladbách. Bohužel máte pravdu, že současná implementace flac v přehrávačích je docela nedotažená. :-(
    20.8.2007 09:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Má nějakou výhodu mít celé album v jednom flac souboru oproti rozdělení na co skladba, to soubor? Napadá mě akorát přehrávání bez mezer mezi skladbami,
    To je hlavní důvod. A nejde jenom o přerhávání, ale i o grabování. Pokud se grabuje po jednotlivých traccích, je pravděpodobné, že na sebe skladby nebudou pasovat přesně. Totéž vypalování. Když to bude rozsekané na trakcy, tak tam některé softy šmahem infiltrují mezery.

    A druhý důvod je daleko menší bordel na disku.
    ale ani s tím nemívají dobré přehrávače problémy, i když je album rozděleno do souborů po skladbách.
    To mi tedy nepřijde. Opravdový gapless playback umí na linuxu snad jenom aqualung. Ostatní přerávače si pod tím většinou představují nějaký crossfade, což opravdu nechci.
    20.8.2007 20:42 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Pokud se grabuje po jednotlivých traccích, je pravděpodobné, že na sebe skladby nebudou pasovat přesně. Totéž vypalování. Když to bude rozsekané na trakcy, tak tam některé softy šmahem infiltrují mezery.
    Jestliže cdparanoia pracuje správně, tak dostanete vždy naprosto stejný výsledek, ať již grabujete CD vcelku nebo po skladbách. Nemůže se stát, že by kus audio dat chyběl či se opakoval. Je to dáno způsobem, jakým cdparanoia čte CD. Sám jsem to na několika CD ověřoval.

    I když máte jednotlivé stopy v samostatných souborech, klidně můžete CD vypálit, jako byste měl obraz celého CD. Přesně to dělá příkaz v článku, takže zaručeně získáte CD shodné s originálem (alespoň v tomto ohledu).
    Ostatní přerávače si pod tím většinou představují nějaký crossfade, což opravdu nechci.
    Máte pravdu. Zkusil jsem xine-engine v Amaroku, který by měl umět přehrávat bez mezery mezi skladbami, ale při přehrávání např. Pink Floyd lze postřehnout rozhraní skladeb jako chvilkové ticho. Přitom udělat bezešvé navázání není technicky nikterak složité. :-( Díky za komentář.
    otula avatar 20.8.2007 21:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Zkusil jsem xine-engine v Amaroku, který by měl umět přehrávat bez mezery mezi skladbami, ale při přehrávání např. Pink Floyd lze postřehnout rozhraní skladeb jako chvilkové ticho.
    Vzhledem k tomu, že používám Amarok, a Floydy jednoznačně mohu, tak jsem si je pustil (zkusil jsem The Wall, která je provázaná snad celá), ale ačkoliv jsem se maximálně soustředil, přechod mezi skladbami jsem nepoznal. Ani ťuk. Navazuje úplně plynule.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.8.2007 21:58 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Je to slyšet jako tiché, přesto zřetelné lupnutí, třeba u The Wall mezi skladbami 2 a 3, anebo u The Dark Side of the Moon mezi skladbami 8 a 9. (Amarok 1.4.6, xine-lib 1.1.4)
    otula avatar 20.8.2007 22:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Zkusil jsem ještě zmíněný DSotM, sousedi ze mne asi radost neměli, protože jsem to v tom přechodu pustil naplno, ale opravdu je to čisté (Amarok 1.4.7, xine-lib 1.1.7)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.8.2007 14:38 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Já tam pauzu mám a napoprvé docela velkou. Když to vrátím zpátky posuvníkem, tak už je to lepší, až nepostřehnutelné. Mám totiž muziku nasdílenou přes NFS a Amarok zjevně žádný prebuffering následující skladby ještě když se přehrává předchozí nedělá, jinak by k něčemu takovému nedocházelo. Pokud u vás mezeru nepostřehnete, tak to bude pravděpodobně spíš tím, že máte rychlý počítač a disk, který to "stihne".
    otula avatar 21.8.2007 14:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Je to možné, i když na dnešní poměry je můj počítač docela stařeček (P4/2.4GHz/533MHz, disk je postarší Seagate SATA 160 GiB)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.8.2007 23:35 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Jestliže cdparanoia pracuje správně, tak dostanete vždy naprosto stejný výsledek, ať již grabujete CD vcelku nebo po skladbách.
    Za to bych krk do ohně nedal. Přesný offset není zrovna silnou stránkou cdparanoiy. I když pokud to čte naráz a rozděluje na soubory on the fly, tak by snad mělo být v pohodě. Asi bude taky záležet na firmware mechaniky.
    I když máte jednotlivé stopy v samostatných souborech, klidně můžete CD vypálit, jako byste měl obraz celého CD.
    Záleží, čím se to vypaluje. Některé softy (pamatuju si třeba na Nero blahé paměti) mají ve zvyku nacpat mezi tracky 2s pauzy, jakmile jde o diskrétní soubory.

    Ale je fakt, že pod linuxem fungujují tyhle věci celkem dost dobře a blbuvzdorně. Takové k3b, když dělá kopii CCDA, tak na to vezme cdrdao (ve kterém je zakuklená cdparanoia) a pokud nemá člověk nějakou extrémně zabugovanou čtečku, tak udělá opravdu kopii 1:1 včetně korektně naklonované TOC. Vyzkoušeno i na CD se skrytými tracky a porovnáno s výsledkem dělaným pomocí EAC. Pod win to zdaleka tak jednoduché není, tam člověk musí vědět, co dělá.
    Máte pravdu. Zkusil jsem xine-engine v Amaroku, který by měl umět přehrávat bez mezery mezi skladbami, ale při přehrávání např. Pink Floyd lze postřehnout rozhraní skladeb jako chvilkové ticho. Přitom udělat bezešvé navázání není technicky nikterak složité. :-( Díky za komentář.
    Složité to není, ale asi to nikoho moc nezajímá. Když uvážíme, že většina skladeb je v mp3, které vždy zaokrouhluje nahoru, takže tam ten chrochtanec na rozhraní je vždycky a zjevně to nikomu nevadí. Pamatuju si, že XMMS dokonce mezi jednotlivými tracky zavíralo a znovu otvíralo audio device :-O
    otula avatar 20.8.2007 23:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    Některé softy (pamatuju si třeba na Nero blahé paměti) mají ve zvyku nacpat mezi tracky 2s pauzy, jakmile jde o diskrétní soubory.
    Ty 2sekundové mezery se dají v Neru vyházet (nevím, jak v tom trapném Nero Express, ale v Nero Burning Rom určitě)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.8.2007 14:27 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Abcde archivace CD
    To samozřejmě vím. Ale to už pak není blbuvzdorné a člověk musí vědět co dělá.
    27.2.2008 09:51 Knedla
    Rozbalit Rozbalit vše Rozdělení FLAC?
    Zdravím, prosím: mám jedno celé album v jednom souboru FLAC, u toho je soubor cue. Jak přesně mohu ten jeden soubor rozdělit na jednotlivé písničky? Jde to rozdělit a zachovat to ve formátu FLAC a jde to rozdělit na převést do mp3? Děkuji za odpověď!
    16.10.2008 20:49 AXL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozdělení FLAC?
    CUE Splitter ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.