Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Jak to celé začalo? Včera nám "bouchla" deset let stará mikrovlnná trouba. Rozhodl jsem se pro nákup nové na internetu, zejména pro snadné cenové srovnání a možnost pohodlného výběru z domova. Vybral jsem si troubu s varnou konvicí v nerezu. Moc rád bych si zboží nechal zaslat domu, bohužel doma se zdržuji jen na přespání a stará babička s dědou kteří u nás bydlí nejsou schopni sami zboží do druhého patra donést. Musel jsem tedy zvolit osobní odběr. A zde začíná celý příběh...
Vybral jsem si troubu která byla SKLADEM, očekával jsem tedy, že si ji prostě vyzvednu. Na webu bylo psáno, že vyzvednutí je možné druhý den. Zkontroloval jsem si otvírací dobu, 10:00 – 19:00, fajn, počkám ještě na SMS a jedu. V cca 12 hodin dorazila SMS:
Zbozi (upresneno v emailu) z obj. 768xxxxx si muzete vyzvednout na prodejne: Delnicka 12, Praha 7, Po-Pa:20-19h. Pekny den, Mall.czSuper, zajásal jsem, jel jsem pro auto do autoservisu abych cestou zpět mohl zboží vyzvednout. Došel jsem do prodejny, předložil vzorně číslo objednávky a prodavač se začal podivovat co tam dělám když tam mám jen varnou konvici. Také jsem se divil a chystal jsem se ukázat mu SMS. Pán prodavač ironicky poznamenal, že v emailu bylo jistě uvedeno, že došla jen konvice. Na to jsem odvětil, že email jsem nečetl, neboť informace z SMS mi přišla jako dostačující na to, abych sedl a jel. Snažil jsem se od pána získat informaci, kdy tedy zboží dorazí. Bylo my vysvětleno že v systému vidí, že zboží už bylo v jejich Počernickém skladu vyskladněno, že je tedy nejspíš na cestě. Snažil jsem se získat informaci o tom, jak dlouho trvá cesta, kdy zboží dovezou. Pán prodavač pouze seděl, čekal až odejdu, a nechápavě odpovídal "nevím, neumím ověřit". Přitom prohodil, že možná už zboží i dorazilo jen ještě není naskladněné. V tomto případě bych čekal že zvedne telefon a zeptá se skladníků zda to auto už dojelo.
Chtěl jsem objednávku upravit aby mi tedy zboží poslali poštou na dobírku, to pan prodavač neuměl a odkázal mě na kiosek, s tím že prý to stornuje a já si to mám znovu objednat. Bohužel jsem u sebe neměl přístupové heslo a pán prodavač mi odmítl jakkoliv vyjít vstříc, zase pouze dělal že "neví jak pomoci". V tu chvíli za mnou už byla zajímavá fronta...
Požádal jsem o kontakt na sklad, nebylo toto možné, žádal jsem o telefonický kontakt do Počernic, tam prý nemají telefony, pokud jsem to dobře pochopil.... no nic, dostal jsem číslo na dotovanou infolinku.
Volám na infolinku, snažím se vysvětlit můj problém, jediné co jsem chtěl vědět je, zda je zboží už dovezené na lokální sklad a zda mám čekat nebo zda se mám s autem probojovávat přes celou prahu. Paní Alexandra byla ochotná ale nepodala o nic víc informací než pan prodavač. Požádal jsem o přepojení na jejího nadřízeného. Nadřízená měla bohužel jednání, bylo mi slíbeno že mi zavolá.
Sedám do auta a jedu domů, cca po půl hodině za volantem jsem doma. V tom telefon, paní z mall.cz. Snažil jsem se vysvětlit můj problém, vše pochopila, odvolávala se na jakési podmínky na internetu, přičemž připustila že je nikdo nečte. V podstatě mi nedokázala vysvětlit proč mi neumí poslat SMS v době, kdy je objednávka kompletní - prý to není tak snadné, když se zboží na cestě rozdělilo. Moje námitka zda v SMS tedy nemělo být "Vaše objednávka je Z ČÁSTI vyřízená...." se odvolávala zase dokolečka na email. Email jsem si přečetl až teď.. posuďte sami, jak moc se člověk musí snažit aby vydedukoval, že tam toho je polovina...
---------------------------------------------------------------------- MALL.CZ - Zbozi z objednavky cislo 768xxxxx je pripraveno ---------------------------------------------------------------------- [comment: ZDE DLE MĚ NORMÁLNÍ ČLOVĚK PŘESTANE ČÍST, SEDÁ ZA VOLANT A JEDE SI PRO ZBOŽÍ] Vazeny zakazniku, zbozi z Vasi objednavky cislo 768xxxxx je pripraveno k osobnimu vyzvednuti na nasi prodejne. Adresa prodejny: -------------------------------------------------- Internet Mall, a.s.Po-Pa:10-19hod,So:9-14hod, Dělnická 12, Praha 7 Jak se k nam dostanete? http://www.mall.cz/prodejny Jedna se o zbozi: -------------------------------------------------- 1 × Philips HD 4631/20 [comment: KDO SE DOČTE AŽ SEM, JE HODNĚ DOBREJ...] Celkova castka k uhrade pri prevzeti zbozi: 1198 Kc
Kdybych email posílal já, začne textem:
Došlo k přeskladnění čássti zboží z vaší objednávky, aktuálně máme k vyzvednutí připravenou varnou konvici, kompletní objednávka ještě NENÍ PŘIPRAVENA K VYZVEDNUTÍ
ZÁVĚREM:
Aby prodávali, bojí se na web napsat že zboží bude k vyzvednutí až za dva dny, což by problém řešilo. Spoléhají se, že zákazník čte vše co kde na webu mají, spoléhají se, že když adresa skladu != adresa odběrného místa, tak zákazník automaticky čekáa čeká a čeka... i když na webu je psáno SKLADEM a K vyzvednutí 11.3.2011 (tzn. druhý den)
Tiskni
Sdílej:
Mall.cz je naprosto nejlepší eshop v ČR, ještě nikdy jsem s nim neměl problém. Z toho vyplívá, že kdo si stěžuje, je zřejmě agent od konkurence co se snaží Mall.cz poškodit.Když někdo píše takovýhle sračky jako ty, bývá obvykle agent přímo od zdroje. Pokud je te e-mail od Mall.cz pravý, což zatím nikdo nerozporuje, tak je to špatný obchod a neopřel bych si o ně ani kolo.
Lidi probudťe se, nebudťě ovce a poslouchejte zdravý rozumPřesně tak, nebuďte ovce, nenechte si jako zákazníci všechno líbit.
Vaše objednávka XYZ je připravena k vyzvednutí.Opravdu toto chápeš jako že tam něco schází? Já mám jednu objednávku, pokud mi někdo řekne že je připravena k vyzvednutí, tak mě opravdu nezajímá že oni to sledují jako dvě samostatné položky.. kdyby přišel email "Část zboží z vaší objednávky je připravena k vyzvednutí" - myslím že bych to pochopil... opravdu.
Zboží je připraveno k vyzvednutíKde je napsáno, že jde o všechno zboží? Prostě nějaký zboží x, jehož podstatu neznám.
Jená se o zboží: ...Záhada rozluštěna
Já jsem tam nakupoval asi dvacetkrát, zboží mi chodilo jak rozdělený tak nerozdělený a vždycky jsem to bez probemů pochopil.Nemám pocit, že by někdo tvrdil, že jsi s nimi měl problém ty.
Vtip je v tom, že v eshopu Mall.cz lze při potvrzování objednávky zaškrtnoutZajímavé, že ten argument vyšel na světlo až teď.
Že je to trouba a neudělal to a hází srabácky špínu na společnost, která vůbec za nic nemůže, je jeho pitomost.Že jsou v té společnosti troubové, kteří neumí jednat se zákazníkem, a popudí ho natolik, že mu stojí za to onich negativně psát, to už je ale zase jejich pitomost. Když po mě zákazník něco chce, tak mu taky neřeknu, že je úplnej debil, že tomu nerozumí, a že ať mi to přesně popíše. Ale chovám se k němu jako k zákazníkovi.
Své peripetie jsem napsal do komentáře pod zakoupené zboží a můj příspěvek byl smazán. Od té doby mall.cz už nikdy více.chyba, své peripetie jsi měl především napsat na ČOI
tak si chování k zákazníkům nepředstavuji.A jak si ho teda představuješ? „Přál jste si pane Ministře ještě jako bonus vylízat prdel, polechtat kulky a nebo to dostat zabalené v dárkovém balení?“
A jak si ho teda představuješ?Co třeba říct větičku "omlouváme se"? Chápu, že ten človek v tu chvíli víc udělat nemůže, ale tohle je právě ten rozdíl v přístupu k někomu, kdo mi dává peníze. Mám podobnou zkušenost s jiným obchodem a není nic "zabávnějšího" než když si přijdeš vyzvednout zboží a ve skladu o něm nic neví. U mě tedy byl rozdíl v tom, že jsem si email přečetl a stálo tam, že se můžu zastavit.
Co třeba říct větičku "omlouváme se"?Jakože by to něčemu pomohlo? Ale klidně se tak i stát mohlo jen se o tom taktně autor
zapomnělzmínit. Ale také obchodník:
ale tohle je právě ten rozdíl v přístupu k někomu, kdo mi dává penízeJasně a pak jsou lidi co si z toho hned tak na zadek nesednou a ani se z toho nepo… (i když by si tzv.
chlebodárcipřáli pravý opak) V případě internetového obchodu s tisíci odbavenými zákazníky za den jako je Mall.cz a případě jedné Mikrovlnky nebo konvi nebo čeho pak tuplem. O tom, že nějaká nadřízená měla nějaké jednání dost silně pochybuju. Prostě jen interní integrovaný obranný systém proti podobným molům. Mucholapka.
Jakože by to něčemu pomohlo?Jo pomohlo.
Jasně a pak jsou lidi co si z toho hned tak na zadek nesednou a ani se z toho nepo…Bohužel jelikož má tento názor pořád dost lidí, tak to tady vypadá tak, jak to tady vypadá...
Jo pomohlo.Tak někomu ke štěstí očividně stačí dost málo. Řekl bych že směrem k prodávajícímu to bude nejiné.
Bohužel jelikož má tento názor pořád dost lidí, tak to tady vypadá tak, jak to tady vypadá...Myslím si že snaha propojit tento
světonázors nějakým politickým směrem a nebo vůbec politikou je dosti chabá a ubohá. Tak ale když to někoho baví, nikomu to brát nebudu.
Myslím si že snaha propojit tento "světonázor" s nějakým politickým směrem a nebo vůbec politikou je dosti chabá a ubohá.Tak proč to děláš, když je to chabé a ubohé? Jsi první, kdo se o politice slovem zmínil v tomto vlákně.
Stačilo zvednout prstík a dostal jsem, co jsem chtělTak to máš opravdu asi velký průměr penisu a velmi husté sperma. Upřímný obdiv. Buď rád že si místo toho nedostal kopačku do pr… do hlavy.
a tento přístup prodejce nebyl ojedinělýNenapadlo tě někdy přemýšlet o tom, že by to čirou náhodou mohlo také mít něco společného s přístupem zákazníka, že? Mě asi fakt museli omylem vysadit na jinou planetu, protože jinak si to už prostě vysvětlit nedovedu.
Ty jsi asi natvrdlýJako dub, jako dub.
pokud nejde přímo o snahu zákazníka oškubat.Jo, jo. S těmi 40Kč za to parkovné, to objevily nový Klondike. Mi už skoro připomínáš mého dědu a třicetikorunovým regulačním poplatkem u doktora.
Teď nevím - buď si někdo, kdo si rád nechá nasr..t na hlavuJasně. Vidí prodavač za pultem vcházet Míru Bradu (soráč, no offense) a už dopředu si říká: „Tak na tom, na tom si teda smlsnu luxusně“ Možné, ale IMHO silně nepravděpodobné.
Nebo jsi jen ten, kdo ostatním na hlavu nase... a diví se, že z toho nejsou v rauši?Tak, tak. Ještě si prosím vylep na čelo nálepku „King of the World, baby!“ aby to náhodou někdo nepřehlédl.
Nejsem žádný KingNo ještě jsem taky přemýšlel nad nálepkou „Mall-killer, co si rozhodně na hlavu srát nenechá“.
snažím se ke všem chovat slušně a s respektemPřes ten internet to doslova sálá.
a to očekávám na oplátku od druhých.A když nedostanu co chci, tak si mě nepřejte? No, nepřejeme. Nebo aspoň já ne.
Pořád si ale neodpovědělA jak prosím zněla otázka?
No ještě jsem taky přemýšlel nad nálepkou „Mall-killer, co si rozhodně na hlavu srát nenechá“.Jestli sis nevšiml, já ten zapisek nepsal a s Mall nemám žádný problém.
Přes ten internet to doslova sálá.Je fajn, že to cejtíš
A když nedostanu co chci, tak si mě nepřejte? No, nepřejeme. Nebo aspoň já ne.Nepodsouvej mi něco, co jsem nikdy netvrdil.
A jak prosím zněla otázka?Podívej se nahoru ^^^ :) Čéče mám pocit, že tě dneska někdo ale hodně nasral, ale já za to fakt nemůžu, sorry
Jestli sis nevšiml, já ten zapisek nepsal a s Mall nemám žádný problém.Všiml, ale podle komentářů bych jiný přístup aspoň já nečekal.
Nepodsouvej mi něco, co jsem nikdy netvrdil.Tak jak teda? Jak to bylo? Mám pocit, že jsem četl něco jako „Já si na hlavu srát nenechám! Uaaaa! <buch, buch, buch>“ (existují výmluvnější citoslovce bití se do prsou?)
Podívej se nahoru
Nebo jsi jen ten, kdo ostatním na hlavu nase... a diví se, že z toho nejsou v rauši?
?
Jestli jo, tak já jsem ten co defekaci provádí zásadně do záchodové mísy či jiné vhodné (pevné) místo. Zatím se mi ještě nikomu trefit na hlavu nepodařilo. A tomu že je někdo v rauši se též nedivím. Je to totiž závislé převážně na kvalitě materiálu.Čéče mám pocit, že tě dneska někdo ale hodně nasral, ale já za to fakt nemůžu, sorryNo co se týče mě, tak já jsem dneska zatím úplně v klidu (nebo to aspoň říká můj tonometr). Já jsem zatím dneska žádný nenávistný blogový zápisek ještě nenapsal. Uvidíme jak se to vyvine. Třeba někdy do budoucna.
Tak jak teda? Jak to bylo? Mám pocit, že jsem četl něco jako „Já si na hlavu srát nenechám! Uaaaa!“ (existují výmluvnější citoslovce bití se do prsou?)Nevím o čem to mluvíš. Já bitím se do prsou netrpím ani si nepřeměřuju bicepsy. Ale když máš ten pocit, že jsem něco takového napsal, tak budu jen rád, když mi odcituješ, kde se tak "biju do prsou".
Vidí prodavač za pultem vcházet Míru Bradu (soráč, no offense) a už dopředu si říká: „Tak na tom, na tom si teda smlsnu luxusně“ Možné, ale IMHO silně nepravděpodobné.
Nebo prodavač má zákazníka u řiti a nejde mu jakkoliv vstříc, to nejspíš vzhledem k popisu v zápisku.
A jak si ho teda představuješ?Srozumitelné podávání pravdivých informací a omluva v případě, že se to nepovede, ti nic neříká? Já taky dělám kiksy, ale nenapadlo by mě na zákazníka ještě nasazovat.
A když už jsou, tak by si měli uvědomit, že přesně o takové zákazníky naprosto všichni stojí.Pokud o zákazníky nestojí, jejich problém.
Pro vyřešení toho problému by stačilo zmenšit závislost obchodu na tom co říká systém v počítači a zvýšit pravomoci prodavačů. Ten prodavač je tam v tomhle stavu úplně k ničemu.
Jinak k té dodací lhůtě jsem nedávno četl článek (myslím že to bylo na lupě), že prý e-shopy musí lhát jinak jdou zákazníci ke konkurenci. Reálná dodací doba zboží "na skladě" je u většiny e-shopů 2-3 dny.Jinak k té dodací lhůtě jsem nedávno četl článek (myslím že to bylo na lupě), že prý e-shopy musí lhát jinak jdou zákazníci ke konkurenci. Reálná dodací doba zboží "na skladě" je u většiny e-shopů 2-3 dny.ovšem pokud lžou, jdu ke konkurenci stejně a navíc si je dám na blacklist (o kterém občas někde mluvím a ovlivňuju tak další potenciální zákazníky); a když mi tím navrch způsobí nějakou újmu (větší než ztráta času na přeobjednání), tak na ně poštvu ČOI
takže to je hodně právnicky neprůstřelné - nějaké zboží z objednávky...On na to taky nikdo právníky nevolá :).
Na druhou stranu to skutečně neobhajuje 'servis' toho maníka ve výdejně. To je klasická neochota zaměstnance, a to se dá odstranit asi skutečně jenom vyšší nezaměstnaností - pokud se prostě o svoje místo nemusí bát, nebo totožné vedle za rohem, tak si může majitel tak namazat prsa. Spolu s nespokojeným zákazníkem.Právě.
ten jasne pri zadavani objednavky pise, ze ta objednavka muze prijit roztrhana na kusy.U mnoha obchodu (tusim vcetne alzy a jak zde nekdo zminil take mall) se pri objednavani voli, zda to ma prijit najednou az bude vse, nebo postupne jak to dorazi na sklad.
Aha.
Takže de*ilové jsou v Mallu proto, že si někdo neumí přečíst celý mail. Nevím, odebíral jsem různé zboží od prodejců solidních i téměř pochybných, ale že bych po přečtení první věty někdy zahodil mozek, startoval auto a nadržený jel pro zboží, to fakt ne.
Co se chování "výdejce" (v tomhle případě to s prodavačem opravdu nemá co společného) týče, rozhodně to není optimální prozákaznické chování, o tom žádná.
Většina tohoto zápisku je ovšem o blbosti autora, který ve své nasranosti samozřejmě pozbyl i zbytek sebereflexe - blahopřeji
Grunt: +1
Taky další co nečte dále než za první řádek? K personálu jsem svůj postoj vyjádřil a vcelku souhlasím s autorem zápisku.
Co je s tou sms? Ať ji čtu jak čtu, žádný rozpor s obsahem emailu nevidím.
Takže de*ilové jsou v Mallu proto, že si někdo neumí přečíst celý mail.Myslím, že tohle asi nebude skutečný důvod.