Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
Napadlo mě, že bych se podělil o zkušenosti s nákupem v obchodě www.kytary.cz. Ačkoliv toto může pro někoho vypadat jako jasný PR článek, není tomu tak. Motiv k sepsání tohoto textu je jednoduchý – vždy když tam nakupuji, dokáží mě něčím překvapit. Navíc mám právě výpadek internetu, cítím se zcela bezradně. Od rána programuji, což bez internetu teď nejde. Psát text je asi jediná offline činnost kterou mohu vykonávat.
Takže k věci – bydlím v Praze, Podolí. Když vyběhnu asi kilometrový kopec směrem k Pražského Povstání, narazím na prodejnu Kytary.cz. O obchodu vím již dlouho, nicméně název „kytary“ je pro mě zcela zavádějící. Nehraji na žádný nástroj a tak mě nikdy ani nenapadlo do tohoto obchodu zajít. Jednoho dne, kdy jsme dali dohromady koncept našeho hudebního tábora ale bylo rázem důvod se tam zajít podívat. Tenkrát jsem sháněl první XLR kabely, sháněli jsme levnou baskytaru, mikrofony.
První dojem z prodejny byl úžasný. Sice zde bylo hodně kytar, nicméně nemalá část prodejny byla věnována ozvučení – mohl jsem si osahat různé aktivní i pasivní repro bedny, mixážní pulty, mikrofony. Na tomto druhu techniky totiž lehce ujíždím a můj cíl již od dětství je mít co „nejhlasitější“ ozvučovací aparát. Cítil jsem se jako prase v žitě!
Netrvalo dlouho a začal jsem v tomto obchodu nakupovat ve velkém, dal jsem na radu personálu a domu jsem si odvlekl dvě velké pasivní reprobedny Yorkwille, mixážní pult Yamaha, řadu aktivních beden Mackie, desítky mikrofonů, stojanů, kabelů. Utracená částka brzo získala víc jak šest nul na konci.
Nemá smysl dále rozepisovat mé nákupy, za zmínku ale stojí systém, kterým zde řeší reklamace. Včerejší reklamace mikrofonního stojanu mě pozitivně šokovala.
Kamarádovi jsem půjčil stojan, který zápůjčku nepřežil. Vrátil se mi rozdělený na dvě části, stržený závit utahovacího šrobku. Samozřejmě už nemám doklad, ale zkusil jsem zajet do reklamací. Vše jsem nahlásil v reklamačním oddělení, behěm 5 minut jsem měl stojan nový! Bez dotazů! Pán konstatoval, že si mě pamatuje a obratem vše vyřešil 
Další případ se udál loni. Těsně před táborem jsem zakoupil aktivní reprobedny Mackie, dělají se ve dvou velikostech – menší TH12 a větší TH15. Co nás zarazilo, menší reprobedny se neskutečně hřejí. I když zrovna nehrají, nejde na chladiči udržet ruku! Hned během prvního použití přestala jedna bedna fungovat. Toho času jsem byl na táboře, 180 kilometrů od Prahy. Stačil jeden telefonát do kytar.cz a pro bednu přijel PPL svoz. Současně dovezl bednu zcela novou! Neuvěřitelné, bez papírování.
. Po asi 4 dnech se situace opakovala s druhou bednou byla mrtvá. Zase přijelo PPL, vzalo si chybnou a vyložilo nám novou. Takový servis bych opravdu nečekal. Nebylo třeba dokladu, nebylo třeba dohadů.
Rovnou jsem si s druhým svozem objednal velký aktivní subwoofer.
Od té doby se opakovalo hned několik podobných situací. Nikde se nestalo, že by reklamace nešla řešit. Když řeknu že spěchám, vždy se reklamace řeší stylem kus za kus. Pokud naopak nespěchám, stane se že přesáhnou 30 dní.
Aby toto nebylo těžce jednostranné, občas je trochu problém dovolat se do prodejny, na druhou stranu, třeba z reklamací volají na zmeškaná volání zpět!
Pokud tedy někdo sháníte hudební nástroj nebo ozvučovací aparát, mohu jednoznačně doporučit.
Tiskni
Sdílej:
.
Ale dík za blog - příjemné zjištění.
Jinak pokud to s audiotechnikou apod. myslis vazne, urcite mrkni na forum zvukarina.cz, da se tam najit hromada zajimavych informaci a nazoru ohledne zvuceni a osvetleni, a pokud se slusne zeptas a projevis zajem, tak ti dobre poradi, pripadne rovnou odkazou na dalsi konkretni obchody (kytary tam zrovna vicemene nejsou tolik v oblibe, ale to hlavne proto, ze se specializuji vice na bezne spotrebitele, a ne na uzkou skupinu mistru zvuku).
Je fakt, ze personal je ochotny. I reklamace nebyvaly problem (jeste kdyz meli vchod z druhe strany, z te terasy). Az ted me dojali, kdyz jsem se dokopal a zajel na Prazskeho povstani s krabickou, ze ktere pulka nefungovala (hned od nakupu, ale trvalo mi, nez jsem vubec mel cas ji zkusit, pak s ni zajet do prodejny...), a holky u vchodu mi rekly, ze reklamace jsou v Modranech... To mi od nich neprijde moc fer. Kdybych neprosvih lhutu (kupoval jsem to pres net), proste bych jim to po tehle hlasce vratil bez udani duvodu.
Jinak nevidim duvod, proc by neslo programovat offline, delam to celkem bezne
(Navic v te dobe to nemely dostupne ani jine ksefty tady v Cechach.)
Mají to tam taky hezké, pro mě ale hrozně daleko. Jinak k tomu parkování - kytarám se nějak podařilo udělat si rezervé pro své zákazníky! Dvě místa před prodejnou, 3 vzadu. Od té doby vždy zastavím na první pokus, super služba pro zákazníky...
On by to také udělal jen blb, kupovat nástroj přes net. Normálního muzikanta tohle nenapdne 
Za blog díky, užitečný.
Utracená částka brzo získala víc jak šest nul na konci.tedy nejméně desitky miliónů? to je docela mazec :) ne že by tedy nebyly obchody s podobnými kravinami, kde bych takové částky neuměl utratit (kdybych je měl)