abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    dnes 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.2. 14:22 | Komunita

    KiCad je nově k dispozici také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit [Mastodon, 𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 851 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    4.10.2006 13:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    On by v tom příkladě neměl být ani ten cat :-)
    Copak toho není dost?
    4.10.2006 13:43 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech

    Mas pravdu, asi jsem zvolil spatnej priklad. Co tohle: more /etc/passwd|tr -d ":" |grep root

    I kdyz otazka je asi porad stejna: jestlize nasledujici prikazy delaji totez, proc bychom meli preferovat 3.?

    1. more /etc/passwd|grep root
    2. cat /etc/passwd|grep root
    3. grep root /etc/passwd

    Asi jde jenom o akademickou otazku a meli bychom nechavat uzivatelum svobodu (ale at nam proboha nepisou takova zverstva do skriptu, i kdyz vlastne neskodi :-) )

    You have to place another order in GORDON
    4.10.2006 14:12 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    On ten druhý způsob je takový evoluční. Vypíšu si soubor a je toho nějak moc, tak tam dopíšu ten grep na to co mě zajímá. Ale psát to tak záměrně…
    Copak toho není dost?
    4.10.2006 14:15 jgv | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    jestlize nasledujici prikazy delaji totez, proc bychom meli preferovat 3.?
    Abychom pouzivali program k tomu, k cemu byl urcen. K cemu byl urcen je dano v manualove strance:
    cat - concatenate files and print on the standard output
    Tady nic nespojuju a proto ta 3 :-)
    4.10.2006 14:28 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech

    Tato argumentace se mi libi, a beru ji jako odpoved na sve otazky, diky

    Doted jsem pouzival cat v pripade "potrebuju neco dostat na obrazovku", pripadne potrebuju dostat obsah souboru na std. vstup neceho jinyho. Az ted mi doslo, ze pro druhy pripad je lepsi pouzit presmerovani vstupu (grep root < /etc/passwd), ale co v pripade pokud proste potrebuju dostat na terminal obsah souboru? Jsem opravnen pouzit cat (kdyz tim nesplnim prvni podminku z manu), nebo musim pouzit nastroj? :-)

    Pri obede jsem tak premyslel co nas nuti "pedantsky" trvat na malickostech, jako je toto striktni pouzivani veci na to naco byly urceny. Bud k tomu clovek dochazi vekem (no nevim), zkusenostmi (tolikrat se mi stalo ze kvuli spatne pouzitymu prikazu, ktery "proste fungoval", a v jine situaci nefungoval)? Jeste je tu jina odpoved - na to aby clovek byl pouzitelne dobry vyvojar/admin, musi byt puntickar (bohuzel ted nemuzu najit ten prispevek ze ktereho tato myslenka pochazi)...

    You have to place another order in GORDON
    4.10.2006 18:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    A o pet radku nize se docteme:
    Concatenate FILE(s), or standard input, to standard output.
    Zrovna tak SYNOPSIS zni
    cat [OPTION] [FILE]...
    A co ted s tim?
    wake avatar 4.10.2006 14:28 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    3 je jeden proces, 1 i 2 jsou dva procesy => preferujeme 3 quli uspore systemovych zdroju. haf.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    4.10.2006 14:35 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech

    Dik, to je ono.

    Clovek by rekl ze je to drobnost, pri dnesnich vykonech pocitacu, ale stejne, v hodne zatizenym stroji, nebo v pripade ze dany skript pobezi x-tisic-krat to bude sakra znat. Jeste jednou diky za nakopnuti.

    You have to place another order in GORDON
    4.10.2006 16:10 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Už aby do bashe implementovali cat jako interní příkaz a měli jsme od této pochybné argumentace pokoj…
    4.10.2006 16:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Nakonec to dopadne tak, že se z bashe stane Perl, ale s ještě šílenější syntaxí :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    5.10.2006 15:02 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    kdykoliv jsem se dival na syntaxi bashe nabyl jsem dojmu ze uz se to stalo, resp. syntaxe bashe je definice silenosti ...:)
    5.10.2006 15:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Spíš bych řekl, že nejhorší chaos mají na svědomí už autoři původního Bourne shellu a že autoři bashe se naopak snaží tu syntaxi trochu "učesat"…
    4.10.2006 16:39 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    to je blábol, dôležitejšia otázka znie: môže nastať situácia, keď bude nutné data iným spôsobom filtrovať? Ak áno, tak ako default filter použijem cat (nič nerobiaci filter), ak nie, zamyslím sa nad otázkou ešte raz.
    5.10.2006 22:42 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Jo, tohle bylo prvni, co me napadlo - melo by to setrit zroje.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    4.10.2006 13:44 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    cat je ok, znamená "žiaden filter", imho je lepšie používať $cat < $file, zmeniť premennú na iný príkaz je jednoduchšie ako hľadať "kde kua to ešte nie je". :-)
    4.10.2006 13:38 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    cat je fakt divnej příkaz. Většinou to vypadá, že ho lidi používaj jen aby ukázali, že ho znají :-)
    4.10.2006 14:10 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Lidi prostě mají rádi kočky. :-D
    4.10.2006 14:19 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    4.10.2006 13:46 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    btw, slušné skripty používajú premennú $PAGER (a tie lepšie jej aj nastavujú default hodnotu, povedzme práve na cat alebo more)
    4.10.2006 14:04 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    v DOSu je type, ale nejsem si úplně jistý, zda po provedení type X > Y, kde X je obecný soubor, budou mít oba soubory vždy stejný obsah (help type :-D : Zobrazí obsah textového souboru.). Asi to ekvivalent nebude.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    4.10.2006 15:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    V podstatě záleží na tom, kolik toho Paul Allen stihnul z unixu do DOSu okopírovat :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    5.10.2006 22:45 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Nemecky pristup

    Koukam, ze ta zkusenost dozivotne silne poznamenala ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    6.10.2006 00:29 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Nerek bych poznamenala, ja to beru proste tak ze je to dalsi zivotni zkusenost a (a to asi hlavne) vdecny zdroj narazek :-)
    You have to place another order in GORDON
    6.10.2006 09:05 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pouzivani more misto cat ve skriptech
    Jo, velmi vdecny :-D
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.