Portál AbcLinuxu, 31. října 2025 05:13
 12.2.2006 16:11
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        12.2.2006 16:11
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Zase politika, nikdo nebude chtít hrotit situaci (mám za to). Dyť případný konflikt by musel skončit eliminováním jednoho (nějakého) nábožnství. A po nějakých atentátech (snad po té škole v Gruzii nebo kde?) ani neodsoudili muslimští vůdci násilí proti civilistům - čili pěkná verbež to je.
 12.2.2006 16:12
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 16:12
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Pár veršů z Koránu:
9:123 Vy, kteří věříte! Bojujte proti těm z nevěřících, kteří jsou poblíže! Nechť ve vás naleznou tvrdost a vězte, že Bůh je na straně bohabojných! 
25:52 Neposlouchej nevěřící, ale pusť se jím proti nim do boje úporného. 
9:5 A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy! Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich, vždyť Bůh je věru odpouštějící, slitovný. 
9:29 Bojujte proti těm, kdož nevěří v Boha a v den poslední a nezakazují to, co zakázal Bůh a Jeho posel, a kteří neuctívají náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou, jsouce poníženi. 
2:193 A bojujte proti nim, dokud nebude konec svádění od víry a dokud nebude všechno náboženství patřit Bohu. Jestliže však přestanou, pak skončete nepřátelství, ale ne proti nespravedlivým.
47:4 A když se střetnete s nevěřícími, udeřte je do šíjí, a až jim způsobíte úplnou porážku, pevně je spoutejte! A potom je buď omilostněte, anebo je propusťte za výkupné, pokud válka neodloží své břímě. A tak budiž! Kdyby Bůh chtěl, pomohl by si sám proti nim, avšak nečiní tak proto, aby vás jedny druhými podrobil zkoušce. A Bůh nedopustí, aby se ztratily skutky těch, kdož byli zabiti na cestě Boží. 
22:19 ..toto jsou dvě skupiny nepřátelské, které se spolu přou ohledně Pána svého; těm, kdož neuvěřili, střižen bude šat z ohně a hlavy jejich budou polévány vodou vroucí, 
22:20 jež rozleptá vše, co v břichách jejich je, i kůži jejich, 
22:21 a pro ně jsou připraveny důtky železné. 
9:23 Vy, kteří věříte! Neberte si za přátele otce své a bratry své, jestliže je jim nevěrectví milejší než víra. A ti z vás, kdož se s nimi přátelí, jsou nespravedliví!" 
66:90 Proroku, bojuj usilovně proti nevěřícím a pokrytcům a buď k nim přísný! Jejich útočištěm bude peklo - jak hnusný je to cíl konečný
3:28 Nechť si věřící neberou nevěřící za přátele místo věřících! Kdo tak učiní, nedostane se mu od Boha ničeho, leda v případě, že byste se od nich obávali nějaké hrozby. A Bůh vás varuje před sebou samým a u Boha je cíl konečný.
 Pár veršů z Koránu:
9:123 Vy, kteří věříte! Bojujte proti těm z nevěřících, kteří jsou poblíže! Nechť ve vás naleznou tvrdost a vězte, že Bůh je na straně bohabojných! 
25:52 Neposlouchej nevěřící, ale pusť se jím proti nim do boje úporného. 
9:5 A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy! Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich, vždyť Bůh je věru odpouštějící, slitovný. 
9:29 Bojujte proti těm, kdož nevěří v Boha a v den poslední a nezakazují to, co zakázal Bůh a Jeho posel, a kteří neuctívají náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou, jsouce poníženi. 
2:193 A bojujte proti nim, dokud nebude konec svádění od víry a dokud nebude všechno náboženství patřit Bohu. Jestliže však přestanou, pak skončete nepřátelství, ale ne proti nespravedlivým.
47:4 A když se střetnete s nevěřícími, udeřte je do šíjí, a až jim způsobíte úplnou porážku, pevně je spoutejte! A potom je buď omilostněte, anebo je propusťte za výkupné, pokud válka neodloží své břímě. A tak budiž! Kdyby Bůh chtěl, pomohl by si sám proti nim, avšak nečiní tak proto, aby vás jedny druhými podrobil zkoušce. A Bůh nedopustí, aby se ztratily skutky těch, kdož byli zabiti na cestě Boží. 
22:19 ..toto jsou dvě skupiny nepřátelské, které se spolu přou ohledně Pána svého; těm, kdož neuvěřili, střižen bude šat z ohně a hlavy jejich budou polévány vodou vroucí, 
22:20 jež rozleptá vše, co v břichách jejich je, i kůži jejich, 
22:21 a pro ně jsou připraveny důtky železné. 
9:23 Vy, kteří věříte! Neberte si za přátele otce své a bratry své, jestliže je jim nevěrectví milejší než víra. A ti z vás, kdož se s nimi přátelí, jsou nespravedliví!" 
66:90 Proroku, bojuj usilovně proti nevěřícím a pokrytcům a buď k nim přísný! Jejich útočištěm bude peklo - jak hnusný je to cíl konečný
3:28 Nechť si věřící neberou nevěřící za přátele místo věřících! Kdo tak učiní, nedostane se mu od Boha ničeho, leda v případě, že byste se od nich obávali nějaké hrozby. A Bůh vás varuje před sebou samým a u Boha je cíl konečný.
             12.2.2006 16:20
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 16:20
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Ale takových věcí je tam mnohem víc...)
Jsou tam sice i dobré věci, jenže pravý muslim si nesmí z Koránu vybírat jen to co se mu líbí, přímo v Koránu je psáno že je to kniha jednoznačná a žádný jiný výklad než je zapsaný není přípustný.
 Ale takových věcí je tam mnohem víc...)
Jsou tam sice i dobré věci, jenže pravý muslim si nesmí z Koránu vybírat jen to co se mu líbí, přímo v Koránu je psáno že je to kniha jednoznačná a žádný jiný výklad než je zapsaný není přípustný.
             12.2.2006 16:58
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        12.2.2006 16:58
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        P.S. Židi taky mají někde napsáno, že nemusí dodržet slib daný nevěrci (týká se to jmenovitě toho, že snad nemusí vrátit dlud, který mu dluží). Čili ono něco takového bude asi všude, to stranění jen vlastním.
 12.2.2006 17:04
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:04
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Ale ten Korán tu zvrácenost dotahuje ještě dál
 Ale ten Korán tu zvrácenost dotahuje ještě dál  
             12.2.2006 17:49
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:49
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         A ano, taky to vidim tak, že jeden za 18 a druhý bezu 2 za 20
 A ano, taky to vidim tak, že jeden za 18 a druhý bezu 2 za 20  
             
            This means that if a Muslim practices Islam freely in his place of abode, then he will be considered as living in a dar al-Islam, even if he happens to live in a secular or non-Islamic country.Podle této definice z wiki je Evropa dar al-Islam. Prostě tady můžou svobodně vyznávat islám. Stejně tak jako v Evropě může být člověk ateista, animista, křesťan, hinduista, budhista nebo cokoliv.
 12.2.2006 16:52
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 16:52
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         12.2.2006 17:02
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        12.2.2006 17:02
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
         12.2.2006 17:07
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:07
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         ). Ale musim říct, že ste to vystihl opravdu krásně...
). Ale musim říct, že ste to vystihl opravdu krásně...
             13.2.2006 15:55
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        13.2.2006 15:55
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Třeba mi to nebude příjemné, ale řezat vám za to hlavu nebudu
 Třeba mi to nebude příjemné, ale řezat vám za to hlavu nebudu  Z mého pohledu i toto ona svoboda slova je - možnost beztrestně publikovat i to co se druhým nelíbí a uráží je. Maximální adekvátní reakce by byla, kdyby mi to někdo oplatil podobnou karikaturou...
Jinak btw. jak už jsem tu psal několikrát, třeba takový Larry Flynt (alespoň ten zidealizovaný filmový) je pro mě hrdina. Takže pokud jste viděl film Lid vs. Larry Flynt, můžete si udělat představu o mých názorech na svobodu slova...
 Z mého pohledu i toto ona svoboda slova je - možnost beztrestně publikovat i to co se druhým nelíbí a uráží je. Maximální adekvátní reakce by byla, kdyby mi to někdo oplatil podobnou karikaturou...
Jinak btw. jak už jsem tu psal několikrát, třeba takový Larry Flynt (alespoň ten zidealizovaný filmový) je pro mě hrdina. Takže pokud jste viděl film Lid vs. Larry Flynt, můžete si udělat představu o mých názorech na svobodu slova...
             14.2.2006 09:34
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        14.2.2006 09:34
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        krizacka tazeni, kolonializace
Takhle jste to napsat, předpokládám, nechtěl .
.
Jsme jak male decko, ktere si mysli, ze je chytrejsi nez rodice a o kamna se nespali
Milý pane, Sir Humphrey Appleby by Vás poučil, co je politika, on to říkal na základě toho, proč Angllie vstupovala do EU - rozeštvat každého s každým a udělat si pořádek podle svého.
Neříkám, že se mi to líbí, ale vidím, že to tu je a chodí to tak.
 13.2.2006 08:58
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        13.2.2006 08:58
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Můj pohled je takový, že především musí společnost přežít. Proto se stanoví meze, v nich je ochrana mláďat a jiných bezbranných, ustanovení chování členů společnosti navzájem, aby společnost vydržela (sem bych řadil poškozování cizích práv, snad i ty pomluvy). Teprve pak musí řešit vztah s jinými společnostmi - viz hanobení rasy. Čili bych rozlišoval sovobodu slova vzhledem té samé společnosti i vzhledem celé civilizaci. A jsme zase u kompromisů.
 13.2.2006 11:28
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        13.2.2006 11:28
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         13.2.2006 12:20
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        13.2.2006 12:20
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         
             13.2.2006 14:05
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        13.2.2006 14:05
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         12.2.2006 16:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 16:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         ), a to s radostí a s chutí
), a to s radostí a s chutí  Nezajímá mě, že by to nějaké křesťany pobouřilo, naše civilizace stojí na svobodě slova a pokud není možné beztrestně dělat si srandu z čehokoliv, tak to vypovídá o tom, že společnost není tak uplně zdravá. Je nutné rozlišovat dvě věci - karikatury a vtipy míněné opravdu jako vtipy a pak karikatury a vtipy použité k politickému boji.
Pokud vyjde třeba vtip o židecha koncentračních táborech v nějakém humoristickém časopisu, nevidím na tom vubec nic špatného. Pokud by však vyšel např. v nějakém propagandistickém časopisu nějaké neo-nacistické strany, to už je něco trošku jiného...
Nezajímá mě, že by to nějaké křesťany pobouřilo, naše civilizace stojí na svobodě slova a pokud není možné beztrestně dělat si srandu z čehokoliv, tak to vypovídá o tom, že společnost není tak uplně zdravá. Je nutné rozlišovat dvě věci - karikatury a vtipy míněné opravdu jako vtipy a pak karikatury a vtipy použité k politickému boji.
Pokud vyjde třeba vtip o židecha koncentračních táborech v nějakém humoristickém časopisu, nevidím na tom vubec nic špatného. Pokud by však vyšel např. v nějakém propagandistickém časopisu nějaké neo-nacistické strany, to už je něco trošku jiného...
             12.2.2006 16:57
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 16:57
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         13.2.2006 14:15
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        13.2.2006 14:15
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         
             
             12.2.2006 17:01
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:01
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Skvělé vtipy tam jsou
 Skvělé vtipy tam jsou  A dostala mě taky kauza "VyHubení", to byl výbornej vtip
A dostala mě taky kauza "VyHubení", to byl výbornej vtip  
             12.2.2006 17:31
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:31
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        Jsou to kokoti když si myslí že mohou bez patřičné odezvy urážet cizí náboženství.To myslite vazne? Tak tohle vase absurdni popreni vseho v co JA verim me tedy skutecne urazilo. Dam pet kilo zlata tomu, kdo svou pevnou rukou smrtici smycku umota a potom... eee, ted vazne - pet kilo zlata nemam, a rozhodne je nehodlam vypisovat na kohokoli. Na rozdil od nekterych muslimu jsem si totiz vedom toho, ze naprosto jakykoliv verejny projev muze na svete najit nekoho, koho to smrtelne urazi - a protoze se nemuzeme (a z rady duvodu ani nechceme) zdrzet veskerych projevu, mame tichou dohodu, ze se budeme tolerovat a budeme chapat, ze sice mame nejake normy, ale ze jini lide maji jine normy, a ze tyto jejich normy maji asi tak stejny narok na absolutni platnost jako ty nase. Takze nemame absolutne zadne pravo chtit po jinych lidech, aby se ridili nasimi normami - zvlast kdyz my jejich se taky neridime (ani kdyz zijeme jako hoste v jejich domech) a prestoze jsme smrtelne urazeni tim, jak zapadni satan zkarikoval naseho proroka, sami v nasem arabskem tisku bezne publikujeme hrube rasisticke antisemitske karikatury, ze ano mily Watsone?
 12.2.2006 17:57
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:57
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        omezit naší svoboduomezit koho, co? naši svobodu Rve mi to oči...
 12.2.2006 20:32
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        12.2.2006 20:32
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         Proč ti to rve oči? Mezi tou čárkou a tečkou skoro není rozdíl...
Proč ti to rve oči? Mezi tou čárkou a tečkou skoro není rozdíl...
            Velmi by mne to urazilo.
ALE pomyslel bych si co za vola to nakreslil a otiskl. Jenže na to má právo. Mohl by jej papež žalovat za urážku (pokud by to byla karikatura papeže a ne jen boha). Rozhodně bych ale nešel vypalovat ambasády a provolávat smrt celé půlce světa... V TOM JE TEN ROZDÍL
 12.2.2006 17:11
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 17:11
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
         12.2.2006 17:21
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:21
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Ale něco jiného by bylo, kdyby takový vtip někdo vydal v nějakém neo-nacistickém propagandistickém plátku, kde je čistě účelový.
 Ale něco jiného by bylo, kdyby takový vtip někdo vydal v nějakém neo-nacistickém propagandistickém plátku, kde je čistě účelový.
             13.2.2006 20:49
brozkeff             | skóre: 13
             | blog: Zpátky po 10 letech
             | Žďár nad Sázavou
        13.2.2006 20:49
brozkeff             | skóre: 13
             | blog: Zpátky po 10 letech
             | Žďár nad Sázavou
         12.2.2006 17:23
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 17:23
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
         12.2.2006 17:27
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 17:27
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Nicméně váš příspěvek celkově vzato je čistá demagogie...
 Nicméně váš příspěvek celkově vzato je čistá demagogie...
             12.2.2006 17:35
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 17:35
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
         13.2.2006 15:50
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        13.2.2006 15:50
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         12.2.2006 17:31
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        12.2.2006 17:31
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
         12.2.2006 17:55
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 17:55
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
         12.2.2006 18:02
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 18:02
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             12.2.2006 18:14
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 18:14
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
        Jakmile je v demokraticjké společnosti zakázáno dělat si z čehokoliv srandu, svědčí to o tom, že ta společnost není tak uplně zdravá.Je to snad zakázáno? Nevšiml jsem si, že by to někdo zakázal (mimochodem, řekl jsem snad ve svém komentáři, že takové právo nemáš nebo bys neměl mít?). Já jsem reagoval na plky o svobodě slova. Samozřejmě, že všichni máme právo říkat vtipy o komkoliv. Ale každý má také právo se nasrat, když se těmi vtipy cítí dotčen. To prosím není obhajoba zfanatizovaných reakcí, kterými se prezentují v současné době muslimské státy. To je povzdech nad tím, že mnoho lidí není schopno rozlišovat, že ačkoliv mají plné právo něco dělat, tak není vůči jiným _slušné_ to dělat. Zastávám názor, že lidské bytosti by se vůči sobě měly chovat slušně. Takže i když svoboda slova zaručuje právo vykládat jakékoliv vtipy, je _slušné_ brát ohledy na to, že jiným můžou připadat urážlivé. A ještě než mi někdo řekne, že slušně se teď nechovají ani muslimové... Vím, nechovají. Naopak, chovají se jako banda zabedněných fanatiků, kteří se nedovedou povznést nad blbý vtip. Ale já nikde v mých komentářích neobhajuji muslimy. Pouze napadám ty řeči o právu, svobodě atp. Nikomu ta práva ani svobody nechci upírat, ale zároveň bych rád, aby si lidi uvědomili, že mezilidské vztahy nejsou založeny jen na tom, co se _smí_. Ale i na vzájemné toleranci a vycházení vstříc.
Aneb jak řekl Voltair - nesouhlasím s vaším názorem, ale budu bojovat za to, abyste měl právo ho říkat.Neřekl to Voltaire... ale to je jedno. Viz výše. I když je těžké v současné nenávistné atmosféře, kterou vytvářejí pobláznění militantní muslimové, mluvit o toleranci, myslím, že by neškodilo trochu toho porozumění z naší strany. Neříká se, že moudřejší ustoupí?
Jinak doporučuju film Lid vs. Larry Flint, tam je to krásně zobrazené... Larry Flint je tak trošku muj hrdinaFilm jsem viděl, byl jsem na něm v den premiéry. Ale musím tě zklamat. Skutečný Larry Flynt nebyl a není tak ideální postavou, jako ho vykreslil Miloš Forman. Ale tak už to ve filmech bývá...
 12.2.2006 19:28
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 19:28
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        Neřekl to Voltaire...Pokud to neřekl Voltaire, tak kdo tedy? Já žil v přesvědčení, že to byl právě Voltaire. Ale i kdyby to nebyl on, na hluboké pravdě toho citátu to nic nemění (a řekl bych, že se to velmi dobře shoduje s Voltairovými myšlenkami
 ).
A co se týče toho "porozumění z naší strany" a "moudřejší ustoupí", tak s vámi nemohu tak jednoduše souhlasit. Protože porozumění z naší strany mají muslimové dostatek - mají svobodu zde praktikovat své náboženství, nikdo jim nevnucuje nic jiného. Stejně tak ovšem já od nich požaduju, aby se nepletli do mé svobody slova. Já se jim do jejich náboženských praktik také nepletu.
).
A co se týče toho "porozumění z naší strany" a "moudřejší ustoupí", tak s vámi nemohu tak jednoduše souhlasit. Protože porozumění z naší strany mají muslimové dostatek - mají svobodu zde praktikovat své náboženství, nikdo jim nevnucuje nic jiného. Stejně tak ovšem já od nich požaduju, aby se nepletli do mé svobody slova. Já se jim do jejich náboženských praktik také nepletu.
Larry FlyntOu, tak za chybu se omlouvám, stane se
 Je mi jasné, že byl ve filmu zidealizován (není moc biografických filmů, které by nebyly trochu zidealizované
 Je mi jasné, že byl ve filmu zidealizován (není moc biografických filmů, které by nebyly trochu zidealizované  ), ale zas to nic nemění na tom, že v onom filmu byla krásně ukázána podstata svobody slova. A že alespoň s tím filmovým Larrym Flyntem (nakolik se liší od toho reálného posoudit nedokážu, neznám ho
), ale zas to nic nemění na tom, že v onom filmu byla krásně ukázána podstata svobody slova. A že alespoň s tím filmovým Larrym Flyntem (nakolik se liší od toho reálného posoudit nedokážu, neznám ho  ) se dokážu ztotožnit a je to pro mě hrdina
) se dokážu ztotožnit a je to pro mě hrdina  
             12.2.2006 19:30
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 19:30
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         12.2.2006 19:51
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        12.2.2006 19:51
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        A kvůli čemu se teda stěhovaly servery, jak bylo přes noc vypnuto? To se neposilovalo železo?
 12.2.2006 20:10
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 20:10
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Čekam třeba 5 vteřin než se mi začne načítat stránka s blogem, často se nenačte vubec a musim pak dát obnovit, atd. Se spojení ale problém asi nebude, protože obrázky a všechno se načítá dobře. Takže typuju že opravdu bude něco se softwarem/databází
 Čekam třeba 5 vteřin než se mi začne načítat stránka s blogem, často se nenačte vubec a musim pak dát obnovit, atd. Se spojení ale problém asi nebude, protože obrázky a všechno se načítá dobře. Takže typuju že opravdu bude něco se softwarem/databází  Ale je to jen má zcela neopodstatněná a neodborná domněnka relevantnosti křišťálové koule
Ale je to jen má zcela neopodstatněná a neodborná domněnka relevantnosti křišťálové koule  
             12.2.2006 20:26
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        12.2.2006 20:26
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Dík za vysvětlení.
Co se to dnes s ABCLinuxu děje? Načítá se mi šíííleně pomalu...Nevím :(. Duplicitní komentář jsem odstranil.
Pokud to neřekl Voltaire, tak kdo tedy?http://www.classroomtools.com/voltaire.htm
The phrase "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" is widely attributed to Voltaire, but cannot be found in his writings. With good reason. The phrase was invented by a later author as an epitome of his attitude. It appeared in The Friends of Voltaire (1906), written by Evelyn Beatrice Hall under the pseudonym S[tephen] G. Tallentyre. ...
porozumění z naší strany mají muslimové dostatek
V podstatě souhlasím. Ale pro mě to nic nemění na tom, že se budu i nadále snažit chovat vůči muslimům slušně (tj. nezesměšňovat něco, co je jim drahé). Už jen proto, že ta hlasitá menšina, která volá po trestech, omluvách a mučednických smrtích, není nic jiného než menšina. Takže ačkoliv pár štváčů vidí několik karikatur jako dobrou příležitost k rozpoutání nepokojů (to je blbé slovo...) a nenávistných kampaní, pro mě je směrodatné, že to není slušné vůči té tišší, (ale slušné a mírumilovné) většině.
Btw, tohle je zajímavý postřeh: http://www.blisty.cz/2006/2/10/art27019.html (Dánský deník Jyllands-Posten odmítl publikovat karikatury Krista). 12.2.2006 20:25
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 20:25
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         ), jsou to mé oblíbené noviny. Tohle jsem také četl a zklamalo mě to, ty noviny se tím částečně ukázaly jako pokrytci. Nicméně na podstatě věcí to nic nemění...
), jsou to mé oblíbené noviny. Tohle jsem také četl a zklamalo mě to, ty noviny se tím částečně ukázaly jako pokrytci. Nicméně na podstatě věcí to nic nemění...
            Britské Listy čtu pravidelně (RSSBL jsou z naproste vetsiny tvoreny "dopisy ctenaru" a vyberem z nekterych britskych novin (hlavne Guardian, Independent). Publikuji "skoro" vsechno, co jim kdo posle, ani to neprojde korekturou (natoz redakci) takze hledat tam nejakou zamernou politiku je zbytecne. Divejte se hlavne na jmeno autora, tohle medium je svym charakterem spis neco jako moderovany hromadny blog.), jsou to mé oblíbené noviny... ty noviny se tím částečně ukázaly jako pokrytci.
ty noviny se tím částečně ukázaly jako pokrytci.Aaa sorry. Tak az ted mi doslo, jake "noviny" myslite :)
 12.2.2006 20:56
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 20:56
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Britské Listy se mi právě líbí kvůli tomu jaké jsou otevřené...
Britské Listy se mi právě líbí kvůli tomu jaké jsou otevřené...
            Dá se říct, že s vámi v podstatě souhlasím. Přesto si ale neodpustím malou poznámku:
Neříká se, že moudřejší ustoupí?
Ano, přesně tohle se říká. Ale kdyby moudřejší stále ustupovali, začali by světu vládnout blbci.
 12.2.2006 18:18
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 18:18
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
        Chápal bych uraženost od toho, kdo sám nezesměšňuje. Ale v arabském tisku se „ti druzí“, zesměšňují velmi fest.
Narazit na něco svého, jako zdroj zábavy je docela test odolnosti a svobodomyslnosti. Některé legrace na Linux a jeho uživatele také někdy narazily na odpor.
Dar Al-Islam - dům islámu Dar Al-kufr - dům bezbožnosti Dar Al-Salam - dům míru Dar Al-Harb - dům válkyZadne podrobene uzemi nebo co to meleš. To ze nam jako protiklad k Dar Al-Islam vnucuji Dar Al-Harb, tedy ze nas vsechny povrazdej, ze u nas chtej valku, je chyba nekoho jineho nez muslimu. Jinak to ze Dar Al-Harb je nutno privest treba valkou k Dar Al-Salam, tedy ze treba mista kde se valci privest treba silou k miru, je vec na ktere se shodnou snad vsichni, i USA, ktera to tak praktikuje. Ale uz to tak nedesi. Moje svoboda slova konci tam kde zacina svoboda jineho, na tom se snad taky shodnou vsichni. Krasne to psal ve svem clanku p. Spacek. To ze si myslim ze kamaradova manzelka je krava, neznamena ze mu to budu hned nutit. Svoboba slova mi to sice umoznuje, ale nejsem blbej. Kdyby s novinach vysel obrazek jak Klaus picha do zadku TGM, taky by vsichni rikali ano, ano, je to spravne, mame svobodu slova!? Divil bych se.
 12.2.2006 20:31
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 20:31
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        Kdyby s novinach vysel obrazek jak Klaus picha do zadku TGMMinimálně já bych to říkal
 Jak už jsem psal v příspěvku víše, třeba takový Larry Flynt (alespoň ten filmový, jistě je trošku zidealizovaný) je můj hrdina
 Jak už jsem psal v příspěvku víše, třeba takový Larry Flynt (alespoň ten filmový, jistě je trošku zidealizovaný) je můj hrdina  
             12.2.2006 20:34
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 20:34
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Prostě svoboda slova je pro mě téměř svatá... naprosto nechápu např. kauzu ohledně fotomontáže "VyHubení" co vyšla na serveru Kartinki.cz. Považuji to za výborný a originální vtip.
Prostě svoboda slova je pro mě téměř svatá... naprosto nechápu např. kauzu ohledně fotomontáže "VyHubení" co vyšla na serveru Kartinki.cz. Považuji to za výborný a originální vtip.
             12.2.2006 20:41
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        12.2.2006 20:41
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Kdyby s novinach vysel obrazek jak Klaus picha do zadku TGM, taky by vsichni rikali ano, ano, je to spravne, mame svobodu slova!? Divil bych se.Asi nečteš Zeleného Raoula v Reflexu, tam už vyšlo leccos podobného. I když TGM tam asi v podobné situaci nefiguroval, nevidím žádný problém v tom, kdyby tak stalo. Ano, bylo by to poněkud nedůstojné, ale to je všechno.
 12.2.2006 20:54
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 20:54
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             12.2.2006 21:01
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        12.2.2006 21:01
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Sory (PRavou DEmokratickou Legraci) znáte? Byla tam třeba hláška "jak se řekne čečensky Hrozný? ... Jelcin"  Další: "Nové album Ivety bartošové se jmenuje ... a) b) c) iq007".
 Další: "Nové album Ivety bartošové se jmenuje ... a) b) c) iq007".
 12.2.2006 20:59
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 20:59
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
         
             12.2.2006 21:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 21:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Aneb Posměšné posmrtné karikatury na Kartinki.cz
 Aneb Posměšné posmrtné karikatury na Kartinki.cz  A nevidím na takových karikaturách Masaryka nic špatného
 A nevidím na takových karikaturách Masaryka nic špatného  
             12.2.2006 22:00
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        12.2.2006 22:00
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         
             12.2.2006 22:27
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 22:27
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
         12.2.2006 22:30
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        12.2.2006 22:30
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         12.2.2006 22:45
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
        12.2.2006 22:45
prometeus             | skóre: 9
             | blog: Nielen historický blog
            
         13.2.2006 16:01
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        13.2.2006 16:01
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        To by si pak šlověk nemohl dělat ani srandu z politiků či kohokoliv/čehokoliv jiného.Ale kdepak. Tohle je něco úplně jiného. Ale už na tu debatu nemám čas, navíc bych se opakoval... takže už jen jednou: když je někdo při praktikování své svobody slova neslušný vůči někomu jinému, neznamená to, že by mu mělo být upíráno právo se vyjádřit. Ale znamená to, že je to neslušný člověk, který nedokáže respektovat náhled jiných a soužití s ním může být těžké. Týká se to muslimů, kteří vyhrožují a zapalují ambasády; ale týká se to i těch, kteří muslimy urážejí.
 "Ty po mě kamenem, já po tobé dalším" přece logicky k ničemu nevede.
 
"Ty po mě kamenem, já po tobé dalším" přece logicky k ničemu nevede.
            Nejde o odplatu. A jde o o adekvátní reakci.
V té osobní třeba: S některými přáteli pěstuji druh slovního humoru, který náhodné přihlížející děsí :). Není běžné si dělat legraci z nemocí, smrti, vlastní i cizí. Dělávám si také legraci i z věcí, které mám rád a vážim si jich. Ale nedělám si srandu před lidma (ehm, ehm… snažím se o to), kteří prostě tohle nemají rádi, nejsou na to nastavení. Pokud oni pěstují tento humor, považuji za přípustné, aby se stali i oni jeho cílem.
Stávají se, v osobním styku, ale v mezinárodním to bude, domnívám se obdobné, případy, že někdo do mne „vandruje“, ale já vím, že kdybych věc oplatil, on se rozpláče, urazí, bude chtít rvát. Tenhle stav jde sice krátkodobě udržovat, ale není to partnerství a nemyslím si, že to může dlouhodobě fungovat. Ta dynamika vztahu je prostě nasměrovaná ke konfliktu tou nevyvážeností.
Pokud mi soused bude chtít uříznout hlavu, musí počítat s tím, že mu jí třeba v obraně uříznu já. Pokud soused, žertující na můj účet, odpoví na žert pokusem o vraždu, tak bych ho označil za nepříčetného. Lze přijmout, že je nepříčetný, chlácholit a usmiřovat a doufat, že se uzdraví? Nevím. Ale každopádně není partner a je pak pochopitelné, že si postavím bytelný plot a na setkání s ním chodím ozbrojen. Co když si opravdu nevinnou poznámku příště vyloží jako důvod k řezání hlav?
To je taky kus pravdy. Nejsem rozhodně bezvýhradným obdivovatelem západní civilizace a v jedné dávne diskusi na podobné téma jsem byl jakýmsi borcem zařazen na jeho seznam osob, které jako agenty islamistů je třeba po vypuknutí konfliktu preventivně zlikvidovat. 
Je taková představa, že když je spor, tak je to spor dobra se zlem a jeden má pravdu a právo a druhý je lump a nic jiného. Moc se mi to nezdá.
K Vašemu výčtu bych myslím dokázal dodat další, ale:
Jak od špiček, tak od prostých lidí arabského světa je slyšet, že cílem je obrácení celého světa na jejich víru a právo. To také není zrovna moc vstřícné.
Zákon džungle praví, že ústupek je přiznání slabosti a povel k útoku. Že je to tak velmi často přijato je vidět tu i onde. Bohužel. Nelíbí se mi to, ale je to tak. Chápat druhé je dobré, nutné, lidské a humánní. Také je nutné se znovu a znovu pokoušet o smír. Já tomu alespoň věřím. Ale né každý musí mít stejné přání a je dobré s tohle možností počítat.
BTW. Ty obrázky mi nějak drasticky hrubé nepřišly. Přituhuje. Dřívější bouře byly pro podstatně silnější kávu.
 
             13.2.2006 15:18
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        13.2.2006 15:18
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Prosím upřesnění?
To je podle mě úplně nejvíc alarmující. Podle mě totiž v první řadě selhala média, která o kauze informovala.Novinari si kladou za cil nikoliv "informovat", ale "bavit". Proto je tretina novin prevzata z CTK, tretina z jinych agentur a ta zbyvajici tretina jsou fantazie a smyslenky jednotlivych novinaru k tematum predchozich dvou tretin. Sem tam nejaka vyjimka jako potvrzeni pravidla. Cist noviny je uzitecne snad jen ze studijnich duvodu (kdyz studujete "novinarsky styl" dneska). Obcas se da cist snad Respekt... Primarne vsemu, co si prectu v novinach, vubec neverim, bohuzel. Beru to jako sveraznou formu zabavy, prekrucovane a zamlzovane (z ignorance i zamerne) informace. Ale spousta lidi jim to zere, takze co namitat... Snad jen se vykaslat na tisk (a masmedia obecne) jako na zdroje verohodnych informaci, ale to uz si musi rozhodnout kazdy sam.
Ono ale z odkazu není jasné, není-li to také trochu (?) propaganda na druhou stranu. Tedy objevili-li se takto vylepšené karikatury, pokud ano, tak v kterých zemích a novinách a kde případně vyšly jen ty původní.Myslim, ze je to dolozeno dostatecne. Samozrejme, ze pokud byste psal na toto tema doktorskou praci, tak to mozna stacit nebude, protoze byste musel asi mluvit s temi lidmi osobne a videt originaly (budete-li chtit pracovat skutecne seriozne). Samozrejme, pokud nekdo ukaze (a podpori argumenty), ze to bylo jinak, prosim. Mam ale dojem, ze to uz by lepe udelat mohl pouze primy svedek.
Že to bylo "vylepšeno" jsem slyšel myslím v rádiu, ale nenapadlo mi, že až tak zásadně. Ale jako skeptik nevěřím bezvýhradně ani tomu odkazu.
 ) dříve. A poměrně obšírný text najdete třeba i ve Wikipedii, i když ta má dnes očividně nějaké problémy...
) dříve. A poměrně obšírný text najdete třeba i ve Wikipedii, i když ta má dnes očividně nějaké problémy...
             13.2.2006 21:27
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        13.2.2006 21:27
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             14.2.2006 01:37
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        14.2.2006 01:37
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
PS: Tohle vyjde příští týden.Jak se opovažuješ?!? To je přeci hanobení Evropské Unie!!! Jako správný eurooptimista bych teď měl vyjít do ulic a požadovat smrt autora té karikatury! A jestli si to byl ty, připrav se na řezání hlav!
 
             
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.