abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | Upozornění

    Turris OS má aktuálně problém s aktualizací související s ukončením podpory protokolu OCSP u certifikační autority Let's Encrypt.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | Zajímavý článek

    Nevidomý uživatel Linuxu v blogu upozornil na tristní stav přístupnosti na linuxovém desktopu (část první, druhá, závěr), přičemž stížnosti jsou podobné jako v roce 2022. Vyvolal bouřlivou odezvu. Následně např. Georges Stavracas shrnul situaci v GNOME. Debata o jiném aspektu přístupnosti, emulaci vstupu pod Waylandem, také proběhla na Redditu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
    dnes 03:00 | Komunita

    DevConf.CZ 2025, tj. open source komunitní konference sponzorovaná společností Red Hat, proběhne od 12. do 14. června v Brně na FIT VUT. Publikován byl program a spuštěna byla registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    20.5. 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (29%)
     (8%)
     (3%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 66 hlasů
     Komentářů: 5, poslední 20.5. 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 27.12.2008 19:59 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Odesláním, zveřejněním nebo zobrazením obsahu poskytujete společnosti Google celosvětovou neexkluzivní bezplatnou licenci na reprodukování, adaptaci, úpravu, překlad, zveřejnění, veřejnou prezentaci, zobrazování a distribuci libovolného obsahu, který jste odeslali, zveřejnili nebo zobrazili ve Službě nebo pomocí Služby
    ..a dalej ani citat nemusim...
    default avatar 27.12.2008 23:16 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Mně to naopak vyhovuje. Kdo jiný by pak hostoval ty moje nesmysly? :-D A to si troufám tvrdit, že můj content patří k těm inteligentnějším a hodnotnějším. :-D

    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.12.2008 00:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Tohle doufam neplati pro Gmail a Google Talk... :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.12.2008 00:44 Stanislav Valasek | skóre: 23 | blog: sloboda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Obecná licence platí pro všechny Google služby, tedy i pro Gmail a Talk. Každá služba ale může mít dodatky nebo doplňující licence může změnit nějakou část Obecné licence.

    Licence pro Gmail je tady Gmail terms.

     

    patička?
    Josef Kufner avatar 28.12.2008 01:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    za účelem umožnit společnosti Google poskytovat vám službu
    Přečti si to pořádně. Jak chceš, aby ti poskytli službu, když jim k tomu nedáš oprávnění?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.12.2008 07:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Jasne, to je jeden pohled. Ta podminka je ale dvojznacna. Druhy pohled je, ze ten obsah diky licenci mohou sirit i jinak, nez bys cekal. Napriklad vydat jej knizne, aniz bys dostal jedinou korunu. Nicmene soudim, ze meli na mysli ten prvni pohled, moznost sirit tvuj obsah po internetu.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.12.2008 09:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Druhy pohled je, ze ten obsah diky licenci mohou sirit i jinak, nez bys cekal. Napriklad vydat jej knizne, aniz bys dostal jedinou korunu.
    vs.
    Autorská práva k textům přísluší jejich autorům. Mezi texty se řadí komentáře, zprávičky, hardwarové a softwarové záznamy, pojmy ve slovníku, ovladače a další služby portálu. Publikováním dává autor provozovateli portálu časově a geograficky neomezenou neexkluzivní licenci k šíření libovolnými kanály (například www, email, wap, PDF, tisk a další). K tomuto šíření smí provozovatel použít i externí firmy.
    Ábíčko je v tomto ohledu snad o něco lepší?
    28.12.2008 17:54 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Ano, protoze

    1. to piseme natvrdo, tuto moznost neskryvame
    2. abicko je verejna znalostni databaze, kdezto nektere sluzby googlu umoznuji ukladat privatni obsah.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.12.2008 18:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    A on to snad Google skrývá? Já vám to nijak nevyčítám, já chápu, že je to tak prostě potřeba napsat, abyste to vůbec vy sami mohli vydávat (například ve formě Ábíčka - pokud se tak jmenoval ten Vlastův časopis).
    28.12.2008 18:25 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Ano, jsem rád, že to někdo napsal. Takové podmínky najdete prakticky úplně všude, jen prostě to vždy nějaký linuxák objeví a začne svatou válku tu proti tomu, tu proti onomu. Bylo by dobré, než se začne šílet se vždy podívat jak je to jinde.

    Kdybyste kdokoli z vás udělali veřejné místo pro blogy, pak tam všichni budete mít velmi podobné klauzule.

    Tak proti čemu dalšímu zavede linuxová komunita zase svatou válku? Už tu byly mp3, gify, icq, tak co dalšího?

    28.12.2008 20:42 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Myslím, že s mp3, icq apod se tohle srovnávat nedá. Tady autor opravdu řeší nesmysli. Teda aspoň mě zatím nikdo nenutil používat google sites. U toho ICQ třeba, mě štve, že plno lidí nechápe když se s nima odmítam bavit po takových věcech jako je ICQ, nebo skype apod. a navrhuju jim alternativu v podobě jabberu, mailu nebo voip.

    Pro autora: prostě to neřeš, nepoužívej a je to. Pořád máš možnost využívat jiné služby, případně si koupit svojí doménu a tam si publikovat "ostošest".

    Tyhle stránky jsou přínos pro nadšence, domácí uživatelé, děti apod. Ale děs je když tam začnou růst weby firem které by měli něco prezentovat. :)
    http://kroko.evesnight.net
    29.12.2008 02:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Myslím, že se to srovnávat dá. Ohledně mp3 nejsem zcela informován, ale ohledně ICQ se v linuxové komunitě nalhalo tolik, až to hezké není. Nikdo Vás nenutí používat ICQ, pokud nechcete nemusíte. Já sice ICQ používám, ale vysvětluji lidem, že když tam mám ikonku "occupied", tak se s nima opravdu bavit nebudu, nebudou-li mít vážný problém a navrhuji jim alternativu v podobě mailu. A moje kamarádky to stále nechápou, a myslím, že by to nepochopily ani na jabberu, ani na voip.

    27.12.2008 20:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    V CR udelujete stejnou licenci kazdemu poskytovali zcela implicitne. Je to dane primo zakonem.

    A ted si tezujte :-D

    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 27.12.2008 20:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    To je samozřejmě nesmysl. Zákon nic takového neobsahuje.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.12.2008 00:02 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Ale samozrejme ze ano. Poskytovateli sluzby automaticky udelujete licenci v rozsahu potrebnem pro provoz sluzby. Tohle se totiz nepocita do uziti dila a proto to neni ani chraneno autorskym zakonem.

    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    pavlix avatar 28.12.2008 00:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Hmm, vždyť tady píšeš úplně něco jiného než na začátku :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 28.12.2008 00:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Ale samozrejme ze ano.
    Samozřejmě, že ne. Viz dále...
    Poskytovateli sluzby automaticky udelujete licenci v rozsahu potrebnem pro provoz sluzby. Tohle se totiz nepocita do uziti dila a proto to neni ani chraneno autorskym zakonem.
    To v zásadě ano, ale o tom přece vůbec nebyla řeč. Ta byla o tomto:
    Odesláním, zveřejněním nebo zobrazením obsahu poskytujete společnosti Google celosvětovou neexkluzivní bezplatnou licenci na reprodukování, adaptaci, úpravu, překlad, zveřejnění, veřejnou prezentaci, zobrazování a distribuci libovolného obsahu, který jste odeslali, zveřejnili nebo zobrazili ve Službě nebo pomocí Služby, za účelem umožnit společnosti Google poskytovat vám službu v souladu se zásadami ochrany osobních údajů Služby.
    Kdežto český autorský zákon říká toto:
    Do práva autorského nezasahuje ten, kdo provádí dočasné úkony rozmnožování děl, které jsou pomíjivé nebo podružné, tvoří nedílnou a nezbytnou součást technologického procesu, nemají žádný samostatný hospodářský význam a jejich jediným účelem je umožnit a) přenos díla počítačovou nebo obdobnou sítí mezi třetími stranami uskutečněný prostředníkem, nebo b) oprávněné užití díla.
    To je docela podstatný rozdíl - Google totiž mj. může bez předchozí informace změnit podobu a povahu služeb, přičemž licence na autorská díla zůstává účinná. Nehledě na to, že použitá formulace neváže způsob užití na konkrétné službu, čili Google může například zveřejnit dílo posílané prostřednictvím služby, která vůbec ke zveřejňování není určena. Nejsem právník, ale domnívám se, že pokud by taková licence byla v souladu s českým právem (což je otazné), Google má téměř volné ruce ohledně toho, jak může s poskytnutými díly naložit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.12.2008 01:04 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Google totiž mj. může bez předchozí informace změnit podobu a povahu služeb, přičemž licence na autorská díla zůstává účinná

    Ano tohle je v podstate jedina sporna a nebezpecna cast. Tady je pak samozrejme otazka zda je mozne novou licenci aplikovat i zpetne (pak by to mohlo byt opravdu nebezpecne).

    Nehledě na to, že použitá formulace neváže způsob užití na konkrétné službu, čili Google může například zveřejnit dílo posílané prostřednictvím služby, která vůbec ke zveřejňování není určena.

    To chce procvicit jednotne a mnozne cislo. Smlouva se vztahuje k sluzbe u ktere je uvedena tudiz Google nemuze zverejnit dilo pomoci jine sluzby.

    Nejdulezitejsim odstavcem je tohle:

    za účelem umožnit společnosti Google poskytovat vám službu v souladu se zásadami ochrany osobních údajů Služby

    Tim je jasne omezeno, ze k nicemu jinemu nemuze Google dane dilo/cokoliv pouzit.

    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Jendа avatar 27.12.2008 20:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Jo jo, není nad vlastní server :-).
    27.12.2008 20:35 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Podle mně jsou ty podmínky neplatné, protože nemůžou vyžadovat, abych se řídit anglickým právem. Tedy aspoň jsem si to do dneška myslel...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    27.12.2008 20:39 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Jak v cem. Neco se ridi zakony zeme, kde dana firma sidli, neco se ridi zakony zeme kde je dana sluzba poskytovana.

     

    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    27.12.2008 21:56 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites

    Já vím, že můj dotaz je pitomý, ale co jsou to ty Google sites? Omlouvám se za otázku, ale slyším to poprvé.

    Luk avatar 27.12.2008 21:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Služba pro jednoduchou tvorbu (bez nutnosti znát HTML atd.) a hosting webových stránek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.12.2008 00:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podmínky používání Google sites
    Relativne inteligentne udelana sluzba ve stylu eStranky.cz.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.