abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 17:44 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 17:22 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:00 | IT novinky

    Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 23:22 | Komunita

    Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Upozornění

    Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 04:22 | Pozvánky

    Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou

    … více »
    SoutezKasiopea | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 371 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 21:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    16.5.2015 16:37 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Pouzite krizeneho alebo nekrizeneho kabla by malo byt zrejme z konektorov. Ak maju obe zariadenia rovnaky konektor (spravidla samec, napriklad prepojenie dvoch PC), tak treba pouzit krizeny kabel. Ak su konektory rozne, tak priamy kabel (vtedy sa da prevodnik zapojit rovno do druheho zariadenia).

    Obcas sa vsak najde nejaky smejd, kde toto neplati.
    multi avatar 16.5.2015 17:23 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    stačilo by použít konvertor napětových úrovní (max232, tranzistory) a připojit to rovnou na vývody RPI
    Ilfirin avatar 16.5.2015 17:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Složité. USB převodník za 20-50Kč je strčený hned a funguje hned (teda až na přéípad popsaný v blogu). Navíc nepřijdete o servisní konzoli.
    16.5.2015 22:35 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    To by asi šlo. Ale kromě toho, jak už je zmíněno, že je to složité (dá se to sice koupit už jako hotové osazené PCB, ale to se zase rozumně nevejde do většiny krabiček pro Raspberry Pi), to není univerzální. Mám v plánu během několika měsíců Raspberry vyměnit za jiný počítač, a tak jsem potřeboval řešení, které bude použitelné i poté.
    17.5.2015 17:21 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Kdysi šli sehnat i konvertory, které vypadaly jako kabel, co má na jednom konci poněkud větší zalitý konektor s devítipinovou samicí, zatímco na druhém konci byly samostatné dráty (RX, TX, 5V, GND) se samicemi, uvnitř konektru byl obvod s MAX232. Ten, co jsem viděl prodávat, se myslím jmenoval TTL to RS232 level shifter cable nebo tak nějak (a měl na sobvě dokonce i indikační LED). Bohužel, jediné, co se mi podařilo dnes najít, je RS232 to TTL Serial Converter v podobě malého plošného spoje.
    Josef Kufner avatar 17.5.2015 17:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.5.2015 18:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Ano, přeně něco takového.
    Jendа avatar 17.5.2015 19:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Za $28? Postavím vám to za 500 Kč.
    Josef Kufner avatar 17.5.2015 21:43 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Supr. Ušetří 170Kč. Za ti si může postavit další dva takové.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.5.2015 23:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Jendа avatar 17.5.2015 23:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Ano, ale ty budou mít jednu zásadní chybu, nebudu z nich mít 400 Kč zisk :)
    16.5.2015 18:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Ak to chces mat "pekne", tak zozen prevodnik (s kablom), ktory ma konektor samica a teda uz je krizeny (USB to null-modem).
    Bedňa avatar 16.5.2015 22:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    A býva to nejak označené ná kábloch (je na to nejaké RFC)? Ja si matne spomínam že s týmto býval problém keď sa RS232 ešte používalo na sieť. Sieťovali sme takto kompy a mám pocit že nejaké značenie tam bolo, ale je to už roky a z hlavy to nedám, to už je viac ako dvadsať rokov.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.5.2015 15:21 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Kabel s dvoma samicami by mal byt null-modem, s roznymi konektormi by mal byt priamy. Ale predavaju sa vselijake smejdy. Najlepsie je kupovat jedine kable s rozoberatelnymi koncovkami (nie zaliate), tam sa to da v pripade potreby upravit.
    16.5.2015 22:43 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    A víte o nějakém konkrétním takovém? Protože při hledání USB null-modem jsem našel i kabely, které měly konektor samec a i kabely, které byly sice samice, ale z popisku vyplývalo, že křížené vlastně nejsou. A pak do toho vstupuje samozřejmě i nejistota toho, zda to nebude opět TTL.
    17.5.2015 15:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Zhanal som, ale nakoniec som nekupil, lebo u nas som nic nezohnal. Nakoniec som pouzil kablovy prevodnik (s PL2303) so samcom (a maticami, nie skrutkami) a k tomu null-modem kabel samica-samica.

    Problem je v tom, ze mnoho predajcov netusi, co vlastne predavaju a dokonca ani mnoho vyrobcov...
    the.max avatar 16.5.2015 21:51 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Podobné problémy jsem měl s převodníky založenými na PL2303, ale nelze to brát za bernou minci. Oni totiž tyhle převodníky mívají 2 obvody, jeden je převodník z USB na seriák (TTL, 5V nebo 3.3V) a pak je tam druhý který převádí napěťové úrovně z TTL na RS-232C.

    Obecně, převodníky s FT232 byli vždy v pohodě, s převodníky s jinými čipy jsem měl problémy.

    Pokud jde tedy o to, sehnat převodník s FTDI a kabelem, tak třeba zkusit tohle. Ale zase u kabelu s FTDI z číny se může objevit jinej problém.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Jendа avatar 16.5.2015 23:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Ale zase u kabelu s FTDI z číny se může objevit jinej problém.
    Ve skutečnosti se ten problém neobjevil u kabelu z Číny, ale u OS z USA.
    Jendа avatar 16.5.2015 23:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Ještě dodám, že převodníky se v lsusb hlásí (opět postupně od 1 do 4) následovně
    USB část je nezávislá, typicky převádí na TTL. Důležité jestli je za tím něco jako MAX232 nebo to nějaké prase připojilo přímo na výstup.
    Kdybyste někdo věděli o převodníku, který vypadá jako ten na prvním obrázku (tj. samotný převodník je v DE9 konektoru (případně někde mezi konektory), ale má samici a vhodně překřížené piny, a jde opravdu o RS-232, dejte prosím vědět.
    Myslím že si ho budeš muset postavit.
    Protože se mi převodníky, které fungují, nevejdou přímo do USB konektoru na Raspberry Pi
    Řešení stojí $1, např. USB kabel nebo 90° adaptér. Nebo připájet drátkama.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.5.2015 12:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Ten první modrý převodník jsem si koupil z DX.com a vůbec mi s ničím nefungoval. Naštěstí mi vrátili peníze, když jsem produkt označil jako "Deal on Arrival".
    17.5.2015 21:26 Havran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    V TME maj originál FTDI převodníky, který fungujou, ale jsou docela drahý. A pokud je potřeba křížení (null modem), tak jedině kříženej kabel nebo adaptér z Aliexpressu.
    Jendа avatar 17.5.2015 23:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    $5, to je taky nějak moc, ne?
    25.5.2015 14:38 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Pouzivam http://asix.cz/usb_ucab232.htm a funguje jak ma. Cokoliv s originalnim FT2232 obecne funguje jak ma a ASIX ten hardware navic dela dobre.

    Ad RPi -- RPi prece ma UART na tom 40pin headeru, tak proc na to nepridat jenom MAX232 a vyreseno?
    25.5.2015 22:01 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projektor Acer a USB-RS232 převodníky
    Jak jsem psal výše, v blízké době zřejmě Raspberry Pi nahradím jiným počítačem, takže jsem hledal univerzální řešení, které bude fungovat i poté.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.