Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Snazim se v jednom Qt projektu vylepsit system callbacku. Callback v sobe ma pointer na objekt, na kterym se ma provest a nazev funkce, ktera se ma spustit. Pouzivam QMetaObject::invokeMethod a tim padem je to zavisle na MOC a funkce musi byt bud slot nebo Q_INVOKABLE.
Dostal jsem napad, jak se toho zbavit.
Kod je zde
#include <typeinfo>
#include <typeindex>
class functor
{
public:
template <typename A, typename... Ts> inline functor(A *o, void (A::*f)(Ts... args))
{
avec.insert(avec.end(), {typeid(Ts)...});
obj = o;
func = reinterpret_cast< void (functor::*)() >(f);
}
template <typename... Ts> inline void operator()(Ts... args)
{
std::vector<std::type_index> vec; // argumenty volani
vec.insert(vec.end(), {typeid(Ts)...});
if(avec == vec)
{
void (functor::*f)(Ts ...) = reinterpret_cast<void (functor::*)(Ts ...)>(func);
(reinterpret_cast<functor*>(obj)->*f)(args ...);
}
else
qDebug() << "functor invoked with bad arguments";
}
private:
void (functor::*func)();
void *obj;
std::vector<std::type_index> avec; // argumenty callbacku
};
Pouziti je jednoduchy, viz priklad. Vyhoda oproti jinym podobnym vecem je v tom, ze kontrola typu argumentu se deje v runtime a tim padem muzou mit vsechny callbacky jeden typ (i kdyz volaji funkce s ruznyma argumentama).
base *t = new base(); functor f(t, &base::torture); // vytvorim callback f(); // zavolam ho
Rad bych od vas dostal nazor, jestli je to dobry napad, nebo neni, a proc (pripadne jestli nekde neumiraji kotatka kdyz delam reinterpret_cast).
Tiskni
Sdílej:
A *o na *functor, možná to jen nechápu...
struct { size_t a; size_t b; };
Nejspíš by se i našel způsob, jak během compile-time zjistit, jestli ten member func pointer není větší...
operator (), protože tam se to castuje na jiný typ, než který byl uložený, a každý může mít jinak velké member pointery.
#ifndef NDEBUG ... #endif)
at je hází úmyslně, neházející verze je operator [].
GCC má debug verzi STL, která asserty obsahuje.
typeid(void(Ts...)) nebo neco podobneho.
template <typename ReturnT, typename... ParamTs>
class Callback
{
protected:
struct Iface
{
virtual ~Iface() {}
virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) = 0;
};
template <typename Type>
struct Impl
: public Iface
{
using Func = ReturnT (Type::*)(ParamTs...);
Impl(Type &obj, Func func)
: obj(obj)
, func(func)
{}
virtual ~Impl() {}
virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params)
{
return std::forward<ReturnT>(obj.*func(std::forward<ParamTs...>(params)));
}
Type &obj;
Func func;
};
Iface& iface()
{
return *reinterpret_cast<Iface*>(buf);
}
size_t buf[4];
public:
template <typename Type>
Callback(Type &obj,
typename Impl<Type>::Func func)
{
// Místo static_assert lze upravit, aby to použilo new
static_assert(sizeof(Impl<Type>) <= sizeof(buf), "Buffer not large enough to capture callback");
new (buf) Impl<Type>(obj, func);
}
~Callback()
{
iface().~Iface();
}
ReturnT operator ()(ParamTs... params)
{
return std::forward<ReturnT>(iface()(std::forward<ParamTs...>(params)));
}
};
Callback callback(t, &Type::getValueForInput);
int value = callback(input);
std::forward na návratové hodnoty je zbytečný, navíc nebude fungovat s void.
virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) a virtual ~Impl() v Impl by bylo lepší označit override.
Callback templatová třída, pak se rovnou může použít std::function, ne?
operator ()) by šlo zabalit přes reinterpret_cast, protože není polymorfní (takže je to jen pointer na funkci, kde první parametr je this), ale nebude to ověřovat typy parametrů.
Ten reinterpret_cast v původní implementaci nebude fungovat, pokud bude castovat z polymorfní třídy na nepolymorfní či obráceně, a nejspíš ani pokud bude mezi různými stromy polymorfních tříd, protože u virtuálních metod je to typicky implementováno jako index do vtable, nikoliv pointer.
class functor
{
protected:
struct iface { virtual ~iface(){}; };
template <typename... Ts> struct args : public iface
{
virtual void call(Ts...) = 0;
};
template <typename A, typename... Ts> struct impl : public args<Ts...>
{
A* obj;
void (A::*func)(Ts...);
impl(A* o, void (A::*f)(Ts...)) : obj(o), func(f) {}
void call(Ts... args)
{
(obj->*func)(args...);
}
};
size_t i[4];
public:
template<typename A, typename... Ts> functor(A* o, void (A::*f)(Ts...))
{
static_assert(sizeof(impl<A, Ts...>) <= sizeof(i), "Buffer not large enough to capture callback");
new (i) impl<A, Ts...>(o,f);
}
template<typename... Ts> void operator()(Ts... params)
{
args<Ts...> *a = dynamic_cast<args<Ts...>*>(reinterpret_cast<iface*>(i));
if(a) a->call(params...);
else qDebug() << "bad parameters";
}
};