abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    31.3. 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    31.3. 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.3. 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1203 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník

    Jediný a mocný

    21.5.2005 17:53 | Linux

    Brouzdal jsem internetem po stránkách výrobců PC komponent a z této cesty jsem si přinesl jednu moc cenou informaci. Informaci o tom kolik OS je možné na PC mít. Já jsem spokojený uživatel Linux a znám více operačních systémů. Bohužel obrovské korporace zanjí jen OS Windows a nic jiného ne. Neposkytují ovladače pro jiné OS než Wokna. Proč ? Snad pro to, že si nikdo nestěžuje. Tahle TV karta ? Nefunguje pdo Linuxem ... hm, koupím jinou. Hm, firmware mejde nahrát, protože vyžaduje DOS/Win. Hm, tak si stáhnu emulátor.Nedovedu si představit uživatele Win, jak si stahuje a používá emulátor Linuxu. Co místo hledání náhrad vyjádřit svůj nesouhlas u výrobce ? Když nebude vědět, že jsme nespokojení, nic neudělá. A myslím, že nás není málo...        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.5.2005 18:01 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše mnozstvi uzivatelu linuxu
    myslím, že nás není málo...

    Myslim, ze nas stale bohuzel malo je. Jen si treba uvedom, kdo prispiva do diskusi na rootu a tady. Jsou to vesmes ti sami lide. DRTIVA vetsina ma windows, zvidavejsi minimum stouravejsich uzivatelu maj mozna dualboot s linem a my, co pouzivame jen lin a nic jineho, jsme jen zatim hoodne slaby vzorek...
    21.5.2005 18:10 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Jen si treba uvedom, kdo prispiva do diskusi na rootu a tady. Jsou to vesmes ti sami lide.

    Hlavně jsou to ti samí tazatelé. Poněkud mne irituje, když vidím spoustu dotazů třikrát: jednou tady, podruhé na rootu a potřetí v linux@linux.cz

    21.5.2005 18:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    sorry, ale špatná úvaha - ne každý má potřebu vyřádit se v diskusích, a jeden linux admin může spravovat spoustu strojů ... znám osobně tři lidi, co čtou ábíčko často, ale z toho jen jeden přispívá; další spousta (> 10 :-)) linuxáků, co znám, ábíčko nečte nebo ho čte jen příležitostně (většinou když je sem zavede Google ;-))

    navíc, otázka je postavena obchodně ... manažeři se nespokojí s tím, že by měli na linuxovém trhu v ČR pro dané zařízení třeba 10000 zákazníků - oni se raději budou bít s konkurencí na wokenním trhu, kde je třeba 100000 zákazníků, a získají podíl 10%, 90% zbytek konkurence ... to, že 10% ze 100000 je také jenom 10000, tedy že by zřejmě vydělali stejně, jim jaksi nedochází ...

    p.s. čísla jsem si vycucal z prstu, ale princip je snad jasný ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.5.2005 19:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Souhlas. Je to hloupé, ale říkám si, že Linux by byl u manažerů úspěšnější, kdyby nebyl open source*. Podívejte se třeba na http://go.icq.com - podporované systémy jsou Windows a MacOS X. MacOS X na tom nebude podílem mezi uživateli asi o moc lépe, ale stojí za ním prostě jedna velká známá firma. Proto se na něj (právě tam) více berou ohledy. Na Linuxu teda chodí go.icq.com samozřejmně taky...

    * pak by asi nebyl oblíbený u uživatelů...
    21.5.2005 20:30 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    He, Open Source byl vymyšlen, aby se myšlenka Free Software prodala managerům. Lepší už to nebude.
    21.5.2005 20:49 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    U Macosu, kromě toho, že zatím na tom asi o něco lépe je, hraje roli i určitá setrvačnost -- například ještě dneska narazíš na weby, které tvrdí, že fungují v IE a Netscapu, i když Netscape už má naprosto minimální podíl (a po NN4 neštěkne pes). Linux ani Mozilla mezi prostým lidem žádnou historii nemají :-)
    21.5.2005 22:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Právě proto je tak důležité, že podporu Linuxu a rozvoj aplikací a služeb na něm založených deklarují (a nejen deklarují) i velké firmy typu IBM. Oni to samozřejmě nedělají z nezištné touhy páchat dobro, ale právě pro přijetí Linuxu v manažerských kruzích to znamená strašně moc.
    21.5.2005 20:14 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    A neni to, ze znate "spoustu linuxaku" nahodou tim, ze se o linux sam zajimate?

    Mimochodem prvotni prispevek byl o tom, zda-li si ma uzivatel stezovat, ze hw soucast nepodporuje linux. Asi byste si mel spis stoupnou do nejakyho obchodu a nebo si sednout za nejakou zelenou linku, pak byste zjistil, ze tech beznych linux uzivatelu (nemyslim adminy, ty zas ten hw casto nenakupuji) je jen par...
    21.5.2005 20:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Ze svého okolí bych linuxáky spočítal na prstech jedné ruky a ještě můžu započítat sebe.
    Copak toho není dost?
    Jan Zahornadsky avatar 21.5.2005 20:33 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Tak to ja taky .... ale bacha na to, ze na jedne ruce muze aspon trochu sikovny clovek-informatik napocitat az do 31 :)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    21.5.2005 23:49 snowracer | skóre: 21 | blog: Omniloquent | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    rofl
    22.5.2005 00:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    pche, šikovný člověk napočítá do 243 ;-)

    ... nicméně já šikovný nejsem, a tak bych na spočítání linuxáků v okolí potřeboval ruce dvě
    31.5.2005 23:43 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    linuxaci v mem okoli (fyzicky ne na netu:)) hmm, loading ...

    7
    21.5.2005 20:34 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Neznám skoro žádné windowsáře, pokud nepočítám opravdové uživatele, tj. lidi, kteří prostě používají, co jim v práci nainstalovali.
    21.5.2005 21:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Tak takových, kteří cíleně vyhledávájí windows, takových znám celkem dost. No, aspoň vědí proč to chtějí. Většinou.
    Copak toho není dost?
    21.5.2005 23:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    A neni to, ze znate "spoustu linuxaku" nahodou tim, ze se o linux sam zajimate?
    ano, ale to není z hlediska myšlenky, kterou jsem se snažil presentovat, podstatné - nešlo o to, kolik jich znám, ale jaký je poměr těch, co se (zde) projevují, a "mlčící většiny"
    Asi byste si mel spis stoupnou do nejakyho obchodu a nebo si sednout za nejakou zelenou linku, pak byste zjistil, ze tech beznych linux uzivatelu je jen par...
    nedělám si iluze o rozšíření Linuxu (ostatně ve statistikách na svém webu se občas kouknu do kolonky OS), nicméně lidí je hodně - takže i kdyby Linux používal jeden z tisíce, za celou republiku nám to těch 10k hodí ...
    (nemyslim adminy, ty zas ten hw casto nenakupuji)
    hm, admini ... ano, firma si nekupuje každý půlrok nové počítače a novou grafiku co čtvrt roku, aby na tom mohli zaměstnanci pařit Doom/Quake/kdovíco 4, 5, 6 ... ale na druhou stranu si těch počítačů koupí třeba 100 najednou, případně s oblibou investuje do notebooků (které jsou zatím pořád 2× dražší a tedy lukrativnější), což jsou rozhodnutí, která může ovlivnit jediný admin - což může být zajímavé, pokud má rád Linux (ani na tom nemusí běžet, stačí, že je daný admin morálně přesvědčen, že výrobce podporující Linux si zaslouží zakázku více, než ten, co na Linux kašle)
    22.5.2005 01:50 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    takže i kdyby Linux používal jeden z tisíce, za celou republiku nám to těch 10k hodí ...

    ja bych to spocital trochu jinak, kdyz uz se tu hazi milionama. Dejme tomu, ze PC vlastni cca 30% domacnosti(coz prehanim) kazda domacnost dejme tomu 3lidi takze je rekneme asi 3mil. domacnosti v CR z toho necely milion ma PC. Kolik rodin asi ma ciste linuxove PC, a kolik to tedy dela v globale? Dejme tomu, ze je to tak kazda 400 rodina, ktera se opaji jen linuchem = 2500 zakazniku na celou republiku => kapka v mori.

    jsou rozhodnutí, která může ovlivnit jediný admin což může být zajímavé, pokud má rád Linux

    :-) je krasne, sledovat tak cistou mysl. Ne, ale vazne, rekl bych, ze jsi jeste nekde na skole a mas spoustu idealu. Preji ti, aby ti dlouho vydrzely, ale predpokladam, ze vydrzi tak do prvniho zamestnani...
    23.5.2005 01:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mnozstvi uzivatelu linuxu
    Dejme tomu, ze PC vlastni cca 30% domacnosti(coz prehanim) kazda domacnost dejme tomu 3lidi takze je rekneme asi 3mil. domacnosti v CR z toho necely milion ma PC.
    hm, jeden počítač v rodině na 3 lidi?

    ... tohle zjednodušení je stejně děravé jako to moje, u nás připadá jeden počítač na každého doma, jeden na každého v práci a jeden jako bonus - router, který spravuju (a to nepočítám nepoužívané muzejní kousky ;-))

    z rodiny jsem informatik jen já; znám spoustu rodin neinformatických, které disponují více než jedním počítačem na člena (stejně jako znám netriviální počet rodin, které mají více než tři členy a žádný počítač) - nicméně odhadovat nějaká procenta bych si netroufl

    mimochodem, když už tu házíme těmi nesmyslnými čísly, ještě bychom se měli bavit o tom, kolik počítačů se ročně kupuje nových, nikolik kolik jich rodiny již vlastní ...
    Kolik rodin asi ma ciste linuxove PC, a kolik to tedy dela v globale?
    to je vzhledem k původnímu problému naprosto irelevantní otázka, neboť při rozhodování, zda koupit hw kompatibilní s Linuxem, hrají roli i dualbooty, nejen "čistý" Linux
    2500 zakazniku na celou republiku => kapka v mori
    většina (typů) hardware se ovšem neprodává jen v ČR, že ...

    někdo se tu v diskusi sháněl po scanneru fungujícím v Linuxu ... dejme tomu, že ze 2 kKč ceny scanneru jde 1 kKč na hardware a 1 kKč je zisk ... potom prodej 2500 ks navíc znamená 2,5 MKč zisku - z toho by se snad vývoj driveru pro Linux ufinancoval, ne?

    - samozřejmě jsou to zase jen čísla naprosto náhodně zvolená a nic nevypovídající, jenomže těch faktorů je tolik, že ke skutečnému přínosu podpory Linuxu bychom se nedobrali, ani kdybychom ta čísla znali přesně ... jak se dá např. zhodnotit budování renomé značky?
    Ne, ale vazne, rekl bych, ze jsi jeste nekde na skole a mas spoustu idealu. Preji ti, aby ti dlouho vydrzely, ale predpokladam, ze vydrzi tak do prvniho zamestnani...
    mno, na titul "ctihodný kmet" si ještě zuby nebrousím, ale odhad se školou není zrovna přesný ...

    a co jsem zatím stihl pochytit, tak při rozhodování hrají prim úplatky; no a pokud ve hře omylem nejsou, pak ty faktory mohou býti dosti obskurní, tedy včetně toho, co jsem uvedl ... a ač je to s podivem a proti snaze snaživých manažerů, dosti často se stane, že admin může kecat do výběru hardware, který bude administrovat ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.