abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 26
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Proč Linux?

    9.5.2007 08:27 | Linux

    1. března 2007 jsem zase jako obvykle odstraňoval spyware a jinou havěť. Tehdy mi došla trpělivost, protože to už bylo neúnosné. Také mi vadilo, že ač není žádná aplikace aktivní, odchází občas data, provázeno krátkým probliknutím monitoru. Přitom jsem měl řadu aktivních nástrojů na spyware, antiviry, včetně pravidelné aktualizace.

    K čertu s tím vším, bylo rozhodnuto! Od zálohování souborů na CD-RW, některé na USB Flash disk, stažení mého prvního Linuxu (Ubuntu 6.10), vypálení instalačního CD v ISO a instalace do připojení na síť to trvalo asi 2hodiny. Následovala aktualizace, dokončení jazykové podpory a potom už jenom nastavení prostředí.Měl jsem kliku. Nenastal žádný problém, tož tak se to událo.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.5.2007 08:40 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Preju ti hodne trpelivosti a nadseni! ;-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    9.5.2007 08:58 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    A za týden bude reinstal na Windows? :)
    9.5.2007 09:16 Mirdan | skóre: 2 | blog: wifi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?

    Windovs? Již nikdy více!!! Mám za sebou jako mírně pokročilý uživatel asi 15 instalací různých distribucí. Nyní si už jenom lebedím s perfektně vyladěným Linuxem k obrazu svému jako velmi spokojený uživatel Mandriva 2007. :)

    rincewind avatar 9.5.2007 09:42 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Takze za ten tyden jste jeste stihl reinstal na Mandrivu?
    masožravá palma avatar 9.5.2007 09:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Musím se ho trochu zastat: má už Linux cca 2 měsíce. (I když ani to mi nepřipadá jako dostatečný čas se nazvat mírně pokročilým uživatelem, ale to možná záleží i na tom jakých 15 distribucí to zkoušel). Za týden se vracejí pouze slabší charaktery, většinou první nadšení vydrží tak půl až třičvrtě roku. :-)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    rincewind avatar 9.5.2007 13:09 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Ja to nebral jako kritiku, ja se jen ptal, protoze v uvodu pise o Ubuntu a ted o Mandrive, proste drobna zvedavost :)
    masožravá palma avatar 9.5.2007 13:40 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    To: "musím se ho trochu zastat" je podobná fráze jako "dovolila bych si vás opravit" nebo "myslím, že se mýlíte". ;-)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    rincewind avatar 9.5.2007 13:58 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Ja ted myslim, ze na slovickareni je moc brzo, jeste spim :)
    Ps. Prosim tykat ;)
    Dalibor Smolík avatar 9.5.2007 14:48 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Spíš? Teď, když je hokej? :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    rincewind avatar 9.5.2007 15:44 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Njn, to bude tim, ze jsem v praci, ale spim - nikomu to nerikejte :D
    Dalibor Smolík avatar 9.5.2007 16:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Odvolávám to s tím hokejem. To je pěkný průser. :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    rincewind avatar 9.5.2007 19:51 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Njn, neda se nic delat... :( pristi rok bude snad lepe.
    Filda avatar 10.5.2007 23:28 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    a nebo "maminko, já jsem asi trochu těhotná"
    Komix na Hovno
    kotyz avatar 10.5.2007 08:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    me se to nadseni drzi uz asi treti rok. ale porad je dualboot s win + dalsi aspon jeden system ve vmware. holt mi jeden system nestaci a v linuxu to s hrama neni vubec ruzovy (aspon teda na my konfiguraci, vim ze jinym beha ve wine dokonce i world of warcraft, coz me asi nikdy nebude).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    rincewind avatar 10.5.2007 09:06 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    No vidis, me staci, ze mi beha Starcraft i multiplayer ;) (ve wine samozrejme :)
    9.5.2007 18:15 Mirdan | skóre: 2 | blog: wifi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?

    Ano, možná ještě dříve než za týden, ale ne na Windows:)

    9.5.2007 18:28 Mirdan | skóre: 2 | blog: wifi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Možná i dříve, než za týden, ale Windows to nebude:)
    9.5.2007 09:42 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Také mi vadilo, že ač není žádná aplikace aktivní, odchází občas data, provázeno krátkým probliknutím monitoru.
    A zkusil si vzít třeba Ethereal a podívat se jaká data vlastně odchází? Nebyly to třeba jen ICMP odpovědi, nebo ARPčka?
    9.5.2007 09:46 open | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Gratulujem. Tiež som to absolvoval a som veeeeeeeeľmi spokojný.
    9.5.2007 15:09 Pavel Pinkava | skóre: 12 | blog: pin2k | Bystřice nad Pernštejnem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Nj, začátky bývají obtížné, ale ta radost z toho, když se naučím něco nového, to snad ve winech ani nebylo možné. A člověk si tak alespoň rozšíří obzory.
    kozzi avatar 9.5.2007 18:55 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    No, to že ti windows nefungovali, je jen důkaz toho, že si je neumíš zabezpečit. Vím co říkám, mám doma windows a ten se mi nepokazil už pár let. Teď mě napadlo, že to asi bude tím, že už se tři roky nepoužívá :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Dalibor Smolík avatar 9.5.2007 20:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Správně. Nejlépe zabezpečené Windows jsou ty, které se nepoužívají. :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    vencour avatar 9.5.2007 20:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?

    Pro mne jasnej příklad ... mam známý, co šetří, maj wokna a adsl s usb modemem ... něco jim tam vlezlo, tedy někdo se jim naboural do kompu a nedokázal jsem ho bez spásné reinstalace vyštípat, viděl jsem, na jakym je portu ... a nic, kerio free paketovej filtr neumí a usb modem nic neodfiltruje. Takže asi koupí eth modem a budou mít klid ... kvůli kameře a foťáku jim linux nenutím, jen jsem před nima prones, že by se jim to v linuxu nestalo. No, jak o tom přemýšlím, asi jim začnu něco tlačit do hlavy ... ;-), ale nejdřív ještě ověřit skype s kamerou, aby chodil.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Dalibor Smolík avatar 10.5.2007 08:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    kvůli kameře a foťáku jim linux nenutím
    Foťák jsem zatím připojil jakýkoliv, s tím v Linuxu není problém. Pokud se týká kamery, nevím - ale má-li usb mass storage, také žádný problém. Já mám analogovou VHS kameru, převádím do DVD na stolním DVD rekordéru :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    vencour avatar 10.5.2007 09:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?

    Jj, uvidim, jak to jednoduše udělat přes firewire. Pak je tam ještě "nějaká" barevná tiskárna od Canonu, v tomhle ohledu nemám praktické zkušenosti.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    rincewind avatar 10.5.2007 13:36 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč Linux?
    Doufejte, ze to neni canon i320... :|

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.