abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 14:00 | IT novinky

    Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Pozvánky

    Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 34
    13.12. 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.12. 12:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    12.12. 04:33 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (14%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 467 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.5.2010 14:47 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Smazali (přepsali) jste si někdy omylem tabulku oddílů disku?
    Chybí mi tam možnost "odpálil mi ji instalátor Windows".
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    xkucf03 avatar 14.5.2010 14:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tenhle software ještě někdo používá? :-)

    To bych dal pod možnost ano.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.5.2010 15:04 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    To bylo kdysi dávno, když jsem dostal za úkol přemigrovat Windows z 60GB disku na 200GB. Pod Linuxem jsem překopíroval datovou partišnu, a nabootoval z instalačního CD (Win XP, bez SP). Instalátor samozřejmě tabulku oddílů neviděl - místo toho zobrazil jednu velkou neznámou partišnu 128GB velkou... Jenže on to takhle na ten disk automaticky zapsal - aniž bych mu k tomu dal souhlas :D
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    gtz avatar 14.5.2010 15:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Nechápu jak můžou Xp něco takového udělat? Přece jeho instalák nedělá nic automaticky (ano dělá, ale musí být upraveny .inf soubory pro instalaci bez obsluhy).

    Myslím, že jste asi omylem stisknul Enter (na nový oddíl je D a to by byla moc náhoda )

    žádný SP toto neměnil, XP se instalovaly automaticky jak jsem psal ,když se upravil inf, anebo z příkazového řádku.Na takové harakiri nepoužíám linux, někdy je problém s CZ , proto raději nějaké Windows-PE.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 14.5.2010 15:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Mně OEM instalačka (ale fakt normální instalačka, ne nějaký domrvený nástroj výrobce počítače pro obnovu image) Windows XP SP1a po nabootování samovolně přemázla LILO ntloaderem. Opravdu jsem nic nemačkal.
    gtz avatar 14.5.2010 15:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    aha pravda, OEM instalačky to dělají, protože se u nich počítá s instalací na čistý disk. Tedy se nepočítá s jiným oddílem nebo jiným systémem. A pokud se přemaže LILO tak se to opravit lépe než když se přepíší tabulky disků. Ale zase XP bylo lepší instalovat jako 1. a pak teprve náš linux. On totiž ten svůj ntloader cpe hned po inicializaci oddílu kam má instalovat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.5.2010 15:47 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Můžou. A ne, entr jsem určitě omylem nestisknul. Na nový oddíl je mám pocit C a na smazaní D. Zkuste si to s nějakým >128GB diskem a instalačním CD WinXP :)

    Pokud jsme se nepochopili - ten instalátor "jen" přepálil partition tabulku, zbytek nechal netknuté. Samozřejmě že když jsem zjistil, že je špatně zdetekované rozdělení disku jsem instalaci ukončil... Systém už nenabootoval.
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    gtz avatar 14.5.2010 16:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Ano na nový oddíl je "C" upsal jsem se. No nedávno jsem instaloval XP na 250-GB WD na NTB a bylo to vše v pohodě. Našel správně 3 partice, dal jsem Enter na první a instalace proběhla tak jak měla.(ale nebyly to OEM)

    OEM verze toto dělaly, že hned po inicializaci se jejich ntloader vnutil i tam kde něco bylo. Ale, že by si on takto šáhnul na partici a něco na ní udělal ... opravdu jsem to neviděl.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.5.2010 16:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Eh, byly to Win XP bez SP a bez jakéhokoliv driveru pro >128GB disky?
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    gtz avatar 14.5.2010 16:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tak to je jasné. On viděl někdy jen 1 partici s 128GB a někdy také nic. No pamatuji si, také jsem se s tím trápil ... někdy v roce 2003/2004.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.5.2010 21:28 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Ano mohlo sa to tak stat. Mojmu bratovi sa stalo presne to iste - iba nabootoval presiel na delenie disku a spytal sa ma ze co ma robit. Ked som videl ze tam ma jednu velku particiu mal som neprijemny pocit a poradil som mu to rebootovat - nenabootoval a live cd videlo iba prazdny disk. windowsy su svinstvo, brat sa nastval a rozhodol sa win uz viac neinstalovat - dobre urobil ;) (nastastie mal zalohu...)
    16.5.2010 17:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    AFAIK jeden z případů, kdy XP udělají něco podobného, je když narazí na moc velký (nad 320GB) disk.
    Quando omni flunkus moritati
    24.5.2010 10:10 luu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Afaik,Windows nemají když vidí disk nad 320 žadný problem :-) Afaik Logical Block Addressing že nic neřika lidem na tomto portalu mně celkem udivuje - že tak trivialní věc jako nainstalovat windows nezvladne cela řada lidí mne udivuje ještě víc.A že tady se najdou typy co napišou windows mně smazaly mně připadá stejně směšný jako když na živě se objeví výkřik linux mně smazal windows.
    Jardík avatar 24.5.2010 17:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Windows XP je 0 let starý systém a buď v SP1 nebo SP2 ta chyba je opravena. 10 let starý linux nepozná ani můj disk.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 24.5.2010 17:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    0 -> 10
    Věřím v jednoho Boha.
    default avatar 14.5.2010 23:33 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tenhle software ještě někdo používá? :-)
    Zjevně ano. Jak moc je to závažné, nedokážu posoudit. Mně se to nikdy nestalo, ale kvůli někomu jsem si musel napsat prográmek, který mi smazané partitions našel. Ono to s Windows není až zas tak jednoduchý. On ten jejich fdisk totiž při smazání oddílu jeho začátek nějak nakurví… Už si to nepamatuju. Musel bych se podívat do zdrojáků. :-D
    e.lisak avatar 15.5.2010 09:02 e.lisak | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tenhle software ještě někdo používá? :-)

    Na nekterých pocitačích bohužel jo... vendor lock in :-(

    14.5.2010 19:41 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Já už takto poškozené tabulky rozdělení několikrát opravoval - naposledy to bylo po akualizaci Windows, před tím, pokud si dobře pamatuju, po pádu během hraní nějaké hry. V obou případech byl začátek disku přepsaný nesmysly. Dokonce jsem si pro tyto účely napsal jednoduchý program, co prohledá disk a najde začátky NTFS oddílů.
    16.5.2010 17:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Vždycky, když pouštím instalaci tohohle úžasnýho softu, odpojuju ostatní disky.
    Quando omni flunkus moritati
    14.5.2010 15:01 the human Yeoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    díky za pěkný popis a doufám, že ho nikdy nebudu potřebovat :-)
    14.5.2010 18:28 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů

    +1

    14.5.2010 20:21 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    podařilo splést sda a sdb
    Jéé, tobě taky? Mně před týdnem :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    14.5.2010 20:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    U mně na rootu je PS1 = \e[0;31m\u\e[0m|\h \w \$> \e[1;31m
    Čiliže výstražně červený text ;-) Ale jestli to opravdu pomáhá, těžko říct...
    14.5.2010 23:16 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Nedá mi to a musím trochu zaagitovat pro mojí oblíbenou záchranou distribuci RIPLinux. Všechny zmíněné nástroje jsou tam obsaženy a dá se spustit téměř z čehokoliv, protože celý image je na initrd ramdisku...
    Limoto avatar 14.5.2010 23:31 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    SystemRescueCd rulez!
    14.5.2010 23:35 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tak s tímto duchaplným výkřikem se nedá polemizovat... :-)
    Limoto avatar 14.5.2010 23:36 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    ;-)
    Jendа avatar 15.5.2010 18:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tak to už jsme dva. Škoda, že neumí aktualizaci instalace na flashdisku pomocí rsyncu (autorovi jsem to nabízel, i jsem měl už hotový skript, ale odmítl).
    Limoto avatar 15.5.2010 18:20 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tak úplně nechápu, jak to myslíš... A co používáš na flashce za bootloader?
    Jendа avatar 15.5.2010 18:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Používal jsem GRUB, ale teď syslinux. Jak to myslím:
    • uživatel si nainstaloval na flashdisk System Rescue CD 1.5.2 a šťastně používá
    • vyjde System Rescue CD 1.5.3
    • uživatel udělá cd /mnt/flashka; ./update-installation.sh
    • uživatel jde na kafe
    • uživatel se vrátil a zjišťuje, že se stáhlo 20 MB dat (delta mezi verzemi) a na flashce má System Rescue CD 1.5.3
    Limoto avatar 15.5.2010 19:10 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Takovej skript by se mi celkem hodil. A proč přešels na syslinux? Sám o tom teď uvažuju, protože sem nedávno obnovoval MBR a strašně jsem s tím zápasil, nakonec přepsal i MBR na disku. Prostě GRUB patří k systému.
    Jendа avatar 15.5.2010 20:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Takovej skript by se mi celkem hodil.
    V podstatě stačí z image CDčka vykopírovat soubory, provést nějaké drobnosti a publikovat to přes rsync.
    A proč přešels na syslinux?
    Protože se mi nechtělo studovat, jak udělat v GRUBu tu hezkou nápovědu. A také nevidím v GRUBu žádnou výhodu proti syslinuxu. Stačí mi zavádět jenom to System Rescue CD, už nepotřebuju instalátor Debianu (používám debootstrap).
    gtz avatar 15.5.2010 11:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Někdy je použitelné, někdy ne, pak je vždy otázka co je to za systém a co se stalo.

    No pro mne vždy je nejlepší mít někde na USB klíči jako Windows-PE(bart-PE,Hirens apod) a nějakou linux distribuci- Knoppix. Network apps , backtrack apod.) Na Windows někdy je vhodnější použít live jejich nástroje, třeba jen proto, že spousta lidí prostě použije dlouhá jména v češtině apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 15.5.2010 12:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    třeba jen proto, že spousta lidí prostě použije dlouhá jména v češtině apod.
    A v čem je problém? Já české/dlouhé názvy souborů v Linuxu na FAT32/NTFS discích přečtu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Limoto avatar 15.5.2010 12:30 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    +1, ale souhlasím s tím, že nějaký windows rescue to chce taky, protože windowsí MBR z Linuxu nespravíš
    gtz avatar 15.5.2010 22:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Setkal jsem se s tím, kdy jsem nebyl na Suse schopen přečíst dlouhé názvy z nějakého disku NTFS v6. No na tom disku byl původně W2003 server. Stále jsem viděl jen rozsypaný čaj i když jsem se snažil jak-koliv. Zkoušel jsem jak Suse tak i Live Knoppixu i pár dalších live co jsem měl k dispozici. Bylo to stejné, tak ke slovu přišla Vista-PE (cca 210 MB), kterou mám na záchranném USB a kopie-záloha proběhla v pořádku.

    Linux viděl české znaky pouze ty co byly systémové, ale již neviděl to co bylo zapsané uživatelem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.5.2010 19:18 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Já jsem tohle vyřešil jinak. Mám na RIPLinuxu iSCSI démon z NetBSD. Přes ten si disk připojim do plnohodnotných Windows a záchranu dělám tam.
    xkucf03 avatar 15.5.2010 20:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Zajímavé řešení :-) Podobně se někdy může hodit na zachraňovaném systému spustit ssh server a pak zachraňovat z plnohodnotného počítače, kde má člověk vše potřebné -- připojí se přes SSH/SSHFS.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.5.2010 22:24 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Tak samozrejmě to je velice užitečné, ale to předpokládám je poměrně běžná praxe :-)
    Bedňa avatar 15.5.2010 01:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Zvolil som
    Ano, data už jsem neobnovil
    Na desktope až taký pozor nedávam ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.5.2010 13:40 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Kdysi jsem na něco takého použil Partition Table Doctor. Akorát to trvalo dlouho než přechroustal celej disk a vyhodil nějaký výsledek.
    Dragon Jake avatar 15.5.2010 14:03 Dragon Jake | blog: Drakův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Stalo se mi při pokusech o opravu vadných diskových sektorů dle jednoho návodu. V principu: pustit S.M.A.R.T. self test, počkat, než vyplivne vadný sektor, přes fdisk najít jeho relativní číslo na partition, přes debugfs najít, o jaký jde soubor a případně přepsat celý blok.

    Jenže při nadměrném používání dd s parametry skip a seek, do toho použitím /dev/sda jednou, /dev/sdaX podruhé, jsem se párkrát spletl a parametry zamíchal. Ve výsledku jsem si asi 10x přemazal 4 kB kdesi na disku (doteď nevím kde) a úplně náhodou se trefil i do partition tabulky :)

    Nakonec mi pomohl až sfdisk, z jiného stroje jsem udělal dump tabulky do textového souboru a ručně ho naprasil, tedy upravil tak, jak jsem to měl mít. Čísla začátků a konců jsem zjistil ze scrollbacku Konsole (díky bohu za možnost neomezené délky). Nakonec opačným parametrem tabulku zpátky "naimportoval".

    Teď mám soubor s tabulkou kdesi zazálohovaný, takže až zase budu opravovat vadné sektory, raději si ho připravím ;)
    Jardík avatar 18.5.2010 22:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazaná tabulka oddílů
    Á, taky se mi něco podobného stalo.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.