abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 805 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Migi avatar 10.1.2011 12:27 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    učet na novinkách nemám, nicméně mám na seznamu email, tim padem i openID učet, taky starý učet na lide.cz.

    Mohl by i někdo osvětlit proč seznam ve vší moudrosti nedovolí přístup z učtu lide.cz na novinky, ale nutí zakládat další učet v rámci portálu? Rozum mi to nebere.
    10.1.2011 12:36 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Původně pro přispívání stačil běžný účet na seznamu (či podobný nepříliš ověřený a víceméně anonymní způsob), následně cca před rokem přistoupily novinky.cz k dopisovému ověření totožnosti žadatele o účet - z důvodů odrazení trollů, omezení žhavosti "diskuzí" apod.
    Rezza avatar 10.1.2011 12:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    No moc se nepovedlo :)
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 12:48 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Prostě chtěli zabránit tomu, aby se tam psalo o cikánech. Což se moc nepovedlo. Proto diskuze pod jistými články často raději ani nejsou otevřeny...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 12:50 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    10.1.2011 15:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Mohl by i někdo osvětlit proč seznam ve vší moudrosti nedovolí přístup z učtu lide.cz na novinky, ale nutí zakládat další učet v rámci portálu?
    mno, mně zas rozum nebere, proč naše milá Česká Televize, z našich daní, ehm, tedy poplatků placená veřejná služba, požaduje k diskusi účet na facebooku ... zkusil jsem se jich zeptat, minulý týden, zatím se neobtěžovali odpovědět ... škoda, že se zrovna nenudím, docela rád bych to pohnal někam vejš, že je to dikriminace né pyčo, a propagace soukromého subjektu, a jánevímco ještě, ale jaksi nemám čas řešit všechny problémy světa :-/
    11.1.2011 09:48 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    ucet si muzes zridit i u ceske televize... nemusis pouzivat facebook pokud nechces
    never use rm after eight
    11.1.2011 10:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    nemusis pouzivat facebook pokud nechces
    to by mě zajímalo, jak toho docílím, když ta diskuse je realizována kusem kódu z facebooku ...
    11.1.2011 14:26 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Presne k tomuhle jsem vas chtel dovest. Do stranky ceskte televize je vlozen kus kodu facebooku. Tedy diskuse neni na webu ceske televize ale na facebooku. Pak semozrejme FB ucet potrebujete. Kdyby tu diskusi zrizovala ceska televize, jiste by FB ucet nebyl potreba. Naklady na implementaci a provoz vlastniho diskusniho systemu k poradum jsou radove nekde jinde od vlozeni trochy JS do stranky.

    Pokud se tedy zlobite na ceskou televizi za to, ze usetrila a neplytva financnimy prostredky koncesionaru na budovani diskusnich for, pak je to vas nazor a vas boj. Stezovat si dnes muze kazdy, jenom s vami nesouhlasim...
    never use rm after eight
    12.1.2011 12:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Presne k tomuhle jsem vas chtel dovest. Do stranky ceskte televize je vlozen kus kodu facebooku. Tedy diskuse neni na webu ceske televize ale na facebooku.
    fail

    jestliže je ten kód vložen na stránky ČT, pak je ta diskuse na stránkách ČT

    jestli backend provozuje sama ČT, Facebook nebo třeba paroubkovi marťani je nepodstatné

    analogicky, pokud se budeme bavit třeba o reklamě na ábíčku, jakože takových diskusí tu bylo hodně, projdi si je, tak se taky nikdo nehádá, že ta reklama není na webu abclinuxu.cz, kde ji člověk vidí, ale aktuálně že se mi obrázek vlevo nahoře načetl z nějakého stfad1.advantage.as
    Pak semozrejme FB ucet potrebujete. Kdyby tu diskusi zrizovala ceska televize, jiste by FB ucet nebyl potreba. Naklady na implementaci a provoz vlastniho diskusniho systemu k poradum jsou radove nekde jinde od vlozeni trochy JS do stranky.
    zdroj? čísla?
    Pokud se tedy zlobite na ceskou televizi za to, ze usetrila a neplytva financnimy prostredky koncesionaru na budovani diskusnich for, pak je to vas nazor a vas boj. Stezovat si dnes muze kazdy, jenom s vami nesouhlasim...
    za prvé, dovolil bych si pochybovat, že toto řešení je levnější (možná to tak může vypadat, dík skrytým nákladům, jako např. nezaplacená propagace Facebooku)

    za druhé, já jsem finanční náročnost zohledňovat nezačal, vedeš podpásovou diskusi, jestliže takto obracíš předmět a vkládáš mi věci do úst

    a za třetí, pokud už se máme bavit o vztahu k financím, dovolil bych si připomenout, že ČT má plnit úlohu veřejné služby, tedy otázka ceny není na prvním místě - kdyby byla, to bychom ČT mohli rovnou zrušit a zavést další klon TV H@vna (jen nevím, kde by pak Michal Kubeček sledoval své oblíbené házenkářky nebo kterýže to sport jinde nevysílají ...)
    13.1.2011 07:37 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    fail

    jestliže je ten kód vložen na stránky ČT, pak je ta diskuse na stránkách ČT
    Tohle imho nejde srovnavat s reklamou. U stranek CT jsem mel opravdu pocit, ze je ta diskuse vlozena z FB. Nevim co se stalo, ale ted nemuzu zadnou takovou disku najit. Penize nechme stranou, byl to jen subjektivni nazor. Z financniho hlediska mi to pripada podobne jako vlozeni google maps do nejakych stranek.
    never use rm after eight
    xkucf03 avatar 13.1.2011 09:26 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Ke vložení Google map to má hodně daleko – je to sice taky jakási forma reklamy na Google (malé logo), ale velmi nenásilná a hlavně mne do ničeho nenutí – prostě se podívám, kde ta firma sídlí a co je v okolí, ale nemusím se registrovat, nemusím být zákazníkem Googlu, abych tuhle funkci mohl používat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 10.1.2011 12:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Ja to tam chtel napsat, ale pak jsem si uvedomil, ze je to jen ta hracka, o ktere pisou, ze vetsina tech tabletu je ;-)
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 12:46 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Jo, už to tam sypu, přece ty chudáky lidi nemůžu nechat v nevědomosti.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    10.1.2011 16:11 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Proč tam o Alwas Inovating pořád nic nevidím?
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 16:20 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Zejména proto, že nežerete maso.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    10.1.2011 17:27 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Něco s tím udělám. Stačí salám?
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    10.1.2011 21:30 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Za nalezení salámu s masem: +10 bodů
    10.1.2011 21:43 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Nestačilo to, takže je to jasný důkaz, že salám neobsahuje maso, takže musím počkat zítra do oběda.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    xvasek avatar 10.1.2011 16:11 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Když už jsi u toho, ještě můžeš uvést na pravou míru Mizející zadek Natalie Portmanové (nebojte, SFW). Ani nevím, která oprava chyby je zásadnější. :-)
    10.1.2011 15:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    z období, kdy mě přepadávala touha snažit se na Novinkách uvádět něco na pravou míru, jsem naštěstí vyrost ...

    ono i tady na ábíčku to leckdy nemá cenu, a představí-li si člověk úroveň průměrné populace a tomu odpovídající práci redaktorů ... fuj, to se mi zas udělalo zle :-(
    10.1.2011 19:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Ne, u Novinek to opravdu nemá cenu, člověk může být rád, když tam nepíší vyložené pitomosti. Osobně jsem se do této rubriky na Novinkách nepodíval ani nepamatruju, u tohoto webu sleduju leda kuriozity typu pidlovoká vačice :-) . Navíc prohlašování vlastností, které tu jsou už roky, má v IT dlouhou tradici, často je jedna a ta samá vlastnost doslova objevena dvakrát - poprvé při vlastním objevu, podruhé při proniknutí do mainstreamu. Stačí si jen vzpomenou na XEROX PARC ...
    PepaSFI avatar 10.1.2011 17:21 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    no už docela dávno se dělaly noteboučky s dotykovým displejem, když nebyla potřeba klávesnice tak se to otočilo naruby. Displej se otočil a připlácl na klávesnici ksichtem navrch, měníce se tím v tablet. A jináč teda máš pocit že by na Novinkách něco takovýho někoho zajímalo?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 10.1.2011 20:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Dělají se pořád, dělá to HP, Asus i Toshiba. Starší modely se dají sehnat do 6000.-
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 10.1.2011 22:54 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    jo, ale kdysi* stály 120 000 Kč, to je nikdo nekupoval a jen jsme si je prohlíželi v časopisech (v té době ještě tištěných). Dneska jsou relativně levné a prezentují se jako žhavá novinka. Dneska mají někteří lidé pocit, že tablety vynalezl Apple (a že mu ten nápad následně ukradli asijští výrobci androidích přístrojů).

    Vůbec nejsem zastánce patentů a inspiraci považuji za něco normálního – zároveň mi ale přijde normální, že by novinář mohl poukázat na to, odkud tato myšlenka pochází a jestli je originální, nebo jestli má nějaké kořeny v minulosti.

    *) a ani tehdy to nebyl nový objev – ten koncept tabletu je ještě starší
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1.2011 17:29 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Nějak v tom článku nevidím nic, co by bylo potřeba uvádět na pravou míru. Myslím, že problém je v tom, v jakém kontextu vnímáte slovo "novinka". IMHO je slovo "novinka" použito v kontextu "nový výrobek firmy Lenovo". A BTW - ten koncept není identický - Lenovo jsou de facto dva počítače v jednom, Touchpad je jen jeden.
    10.1.2011 19:29 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Na novinky.cz je nekdy lepsi neprispivat. Tamni diskutujici nechapou cizi nazory, natoz konstruktivni kritiku... :D
    10.1.2011 22:47 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    S tímhle nápadem přišli víc než jak před rokem mnozí (a to i o dost)...

    Google.com: detachable display

    V jistém smyslu je tvůl text mnohem víc zavádějící a manipulativní než text na Novinkách :-)

    A "novinka" přece nutně nemusí znamenat původní a zcela inovativní řešení.
    houska avatar 11.1.2011 13:53 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    me prijde daleko zajimavejsi tohle .. misto tabletu staci mobil :)
    11.1.2011 15:45 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Zas mi někdo ukrad můj nápad....
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    houska avatar 12.1.2011 09:31 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    vsichni lidi maj v podstate stejnej mozek, takze pokud te neco napadne je docela velika sance, ze uz to napadlo nekoho pred tebou ... smutne ale je to tak
    12.1.2011 09:48 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    O tom nepochybuju, Jára Cimrman dopad stejně :-) Popravdě jsem si už dlouho říkal, že je divný, že to doposud nikoho dalšího nenapadlo.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    22.1.2011 22:57 motyq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    akorat nechapu proc se to u toho atrixe nedava nekde do prostoru touchpadu? ze by ten telefon zustal v pripade pripojeni do toho sasi jako multidotekovej touchpad.. jednak by se zase usetrilo na potrebe mit tam touchpad a druhak by to mohl byt i nejaky chytrejsi touchpad - nekde jsem to uz videl ze misto touchpadu byl v ntbku nejaky maly dotykovy displej, kde byly nejake funkce/ikonky/soupatka...

    Mohlo by se to tam vkladat podobnym "pohybem" jako baterka v mobilu...

    Grunt avatar 11.1.2011 15:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Františku, Františku, Františku… :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 22.1.2011 23:57 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.