abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (18%)
     (0%)
     (9%)
     (0%)
     (5%)
     (5%)
     (14%)
     (32%)
     (18%)
    Celkem 22 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 16:06
    Rozcestník

    Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?

    10.1.2011 12:19 | IT obecně

    Na Novinkách vyšel článek Nový netbook se jednoduše promění v tablet, má totiž odnímatelný displej, ve kterém se píše: „Novinka je v podstatě kombinací dotykového tabletu a malého netbooku. … LCD displej … je ale možné od těla notebooku jednoduše oddělit a pracovat s ním stejně jako s tabletem.“ Nechcete někdo napsat do tamní diskuse? Lenovo není nijak originální, s tímhle nápadem přišel už před víc jak rokem TouchBook (od Always Innovating).        

    Hodnocení: 57 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Migi avatar 10.1.2011 12:27 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    učet na novinkách nemám, nicméně mám na seznamu email, tim padem i openID učet, taky starý učet na lide.cz.

    Mohl by i někdo osvětlit proč seznam ve vší moudrosti nedovolí přístup z učtu lide.cz na novinky, ale nutí zakládat další učet v rámci portálu? Rozum mi to nebere.
    10.1.2011 12:36 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Původně pro přispívání stačil běžný účet na seznamu (či podobný nepříliš ověřený a víceméně anonymní způsob), následně cca před rokem přistoupily novinky.cz k dopisovému ověření totožnosti žadatele o účet - z důvodů odrazení trollů, omezení žhavosti "diskuzí" apod.
    Rezza avatar 10.1.2011 12:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    No moc se nepovedlo :)
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 12:48 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Prostě chtěli zabránit tomu, aby se tam psalo o cikánech. Což se moc nepovedlo. Proto diskuze pod jistými články často raději ani nejsou otevřeny...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 12:50 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    10.1.2011 15:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Mohl by i někdo osvětlit proč seznam ve vší moudrosti nedovolí přístup z učtu lide.cz na novinky, ale nutí zakládat další učet v rámci portálu?
    mno, mně zas rozum nebere, proč naše milá Česká Televize, z našich daní, ehm, tedy poplatků placená veřejná služba, požaduje k diskusi účet na facebooku ... zkusil jsem se jich zeptat, minulý týden, zatím se neobtěžovali odpovědět ... škoda, že se zrovna nenudím, docela rád bych to pohnal někam vejš, že je to dikriminace né pyčo, a propagace soukromého subjektu, a jánevímco ještě, ale jaksi nemám čas řešit všechny problémy světa :-/
    11.1.2011 09:48 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    ucet si muzes zridit i u ceske televize... nemusis pouzivat facebook pokud nechces
    never use rm after eight
    11.1.2011 10:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    nemusis pouzivat facebook pokud nechces
    to by mě zajímalo, jak toho docílím, když ta diskuse je realizována kusem kódu z facebooku ...
    11.1.2011 14:26 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Presne k tomuhle jsem vas chtel dovest. Do stranky ceskte televize je vlozen kus kodu facebooku. Tedy diskuse neni na webu ceske televize ale na facebooku. Pak semozrejme FB ucet potrebujete. Kdyby tu diskusi zrizovala ceska televize, jiste by FB ucet nebyl potreba. Naklady na implementaci a provoz vlastniho diskusniho systemu k poradum jsou radove nekde jinde od vlozeni trochy JS do stranky.

    Pokud se tedy zlobite na ceskou televizi za to, ze usetrila a neplytva financnimy prostredky koncesionaru na budovani diskusnich for, pak je to vas nazor a vas boj. Stezovat si dnes muze kazdy, jenom s vami nesouhlasim...
    never use rm after eight
    12.1.2011 12:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Presne k tomuhle jsem vas chtel dovest. Do stranky ceskte televize je vlozen kus kodu facebooku. Tedy diskuse neni na webu ceske televize ale na facebooku.
    fail

    jestliže je ten kód vložen na stránky ČT, pak je ta diskuse na stránkách ČT

    jestli backend provozuje sama ČT, Facebook nebo třeba paroubkovi marťani je nepodstatné

    analogicky, pokud se budeme bavit třeba o reklamě na ábíčku, jakože takových diskusí tu bylo hodně, projdi si je, tak se taky nikdo nehádá, že ta reklama není na webu abclinuxu.cz, kde ji člověk vidí, ale aktuálně že se mi obrázek vlevo nahoře načetl z nějakého stfad1.advantage.as
    Pak semozrejme FB ucet potrebujete. Kdyby tu diskusi zrizovala ceska televize, jiste by FB ucet nebyl potreba. Naklady na implementaci a provoz vlastniho diskusniho systemu k poradum jsou radove nekde jinde od vlozeni trochy JS do stranky.
    zdroj? čísla?
    Pokud se tedy zlobite na ceskou televizi za to, ze usetrila a neplytva financnimy prostredky koncesionaru na budovani diskusnich for, pak je to vas nazor a vas boj. Stezovat si dnes muze kazdy, jenom s vami nesouhlasim...
    za prvé, dovolil bych si pochybovat, že toto řešení je levnější (možná to tak může vypadat, dík skrytým nákladům, jako např. nezaplacená propagace Facebooku)

    za druhé, já jsem finanční náročnost zohledňovat nezačal, vedeš podpásovou diskusi, jestliže takto obracíš předmět a vkládáš mi věci do úst

    a za třetí, pokud už se máme bavit o vztahu k financím, dovolil bych si připomenout, že ČT má plnit úlohu veřejné služby, tedy otázka ceny není na prvním místě - kdyby byla, to bychom ČT mohli rovnou zrušit a zavést další klon TV H@vna (jen nevím, kde by pak Michal Kubeček sledoval své oblíbené házenkářky nebo kterýže to sport jinde nevysílají ...)
    13.1.2011 07:37 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    fail

    jestliže je ten kód vložen na stránky ČT, pak je ta diskuse na stránkách ČT
    Tohle imho nejde srovnavat s reklamou. U stranek CT jsem mel opravdu pocit, ze je ta diskuse vlozena z FB. Nevim co se stalo, ale ted nemuzu zadnou takovou disku najit. Penize nechme stranou, byl to jen subjektivni nazor. Z financniho hlediska mi to pripada podobne jako vlozeni google maps do nejakych stranek.
    never use rm after eight
    xkucf03 avatar 13.1.2011 09:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Ke vložení Google map to má hodně daleko – je to sice taky jakási forma reklamy na Google (malé logo), ale velmi nenásilná a hlavně mne do ničeho nenutí – prostě se podívám, kde ta firma sídlí a co je v okolí, ale nemusím se registrovat, nemusím být zákazníkem Googlu, abych tuhle funkci mohl používat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 10.1.2011 12:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Ja to tam chtel napsat, ale pak jsem si uvedomil, ze je to jen ta hracka, o ktere pisou, ze vetsina tech tabletu je ;-)
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 12:46 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Jo, už to tam sypu, přece ty chudáky lidi nemůžu nechat v nevědomosti.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    10.1.2011 16:11 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Proč tam o Alwas Inovating pořád nic nevidím?
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 16:20 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Zejména proto, že nežerete maso.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    10.1.2011 17:27 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Něco s tím udělám. Stačí salám?
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    10.1.2011 21:30 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Za nalezení salámu s masem: +10 bodů
    10.1.2011 21:43 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Nestačilo to, takže je to jasný důkaz, že salám neobsahuje maso, takže musím počkat zítra do oběda.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    xvasek avatar 10.1.2011 16:11 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Když už jsi u toho, ještě můžeš uvést na pravou míru Mizející zadek Natalie Portmanové (nebojte, SFW). Ani nevím, která oprava chyby je zásadnější. :-)
    10.1.2011 15:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    z období, kdy mě přepadávala touha snažit se na Novinkách uvádět něco na pravou míru, jsem naštěstí vyrost ...

    ono i tady na ábíčku to leckdy nemá cenu, a představí-li si člověk úroveň průměrné populace a tomu odpovídající práci redaktorů ... fuj, to se mi zas udělalo zle :-(
    10.1.2011 19:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Ne, u Novinek to opravdu nemá cenu, člověk může být rád, když tam nepíší vyložené pitomosti. Osobně jsem se do této rubriky na Novinkách nepodíval ani nepamatruju, u tohoto webu sleduju leda kuriozity typu pidlovoká vačice :-) . Navíc prohlašování vlastností, které tu jsou už roky, má v IT dlouhou tradici, často je jedna a ta samá vlastnost doslova objevena dvakrát - poprvé při vlastním objevu, podruhé při proniknutí do mainstreamu. Stačí si jen vzpomenou na XEROX PARC ...
    PepaSFI avatar 10.1.2011 17:21 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    no už docela dávno se dělaly noteboučky s dotykovým displejem, když nebyla potřeba klávesnice tak se to otočilo naruby. Displej se otočil a připlácl na klávesnici ksichtem navrch, měníce se tím v tablet. A jináč teda máš pocit že by na Novinkách něco takovýho někoho zajímalo?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 10.1.2011 20:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Dělají se pořád, dělá to HP, Asus i Toshiba. Starší modely se dají sehnat do 6000.-
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 10.1.2011 22:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    jo, ale kdysi* stály 120 000 Kč, to je nikdo nekupoval a jen jsme si je prohlíželi v časopisech (v té době ještě tištěných). Dneska jsou relativně levné a prezentují se jako žhavá novinka. Dneska mají někteří lidé pocit, že tablety vynalezl Apple (a že mu ten nápad následně ukradli asijští výrobci androidích přístrojů).

    Vůbec nejsem zastánce patentů a inspiraci považuji za něco normálního – zároveň mi ale přijde normální, že by novinář mohl poukázat na to, odkud tato myšlenka pochází a jestli je originální, nebo jestli má nějaké kořeny v minulosti.

    *) a ani tehdy to nebyl nový objev – ten koncept tabletu je ještě starší
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1.2011 17:29 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Nějak v tom článku nevidím nic, co by bylo potřeba uvádět na pravou míru. Myslím, že problém je v tom, v jakém kontextu vnímáte slovo "novinka". IMHO je slovo "novinka" použito v kontextu "nový výrobek firmy Lenovo". A BTW - ten koncept není identický - Lenovo jsou de facto dva počítače v jednom, Touchpad je jen jeden.
    10.1.2011 19:29 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Na novinky.cz je nekdy lepsi neprispivat. Tamni diskutujici nechapou cizi nazory, natoz konstruktivni kritiku... :D
    10.1.2011 22:47 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    S tímhle nápadem přišli víc než jak před rokem mnozí (a to i o dost)...

    Google.com: detachable display

    V jistém smyslu je tvůl text mnohem víc zavádějící a manipulativní než text na Novinkách :-)

    A "novinka" přece nutně nemusí znamenat původní a zcela inovativní řešení.
    houska avatar 11.1.2011 13:53 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    me prijde daleko zajimavejsi tohle .. misto tabletu staci mobil :)
    11.1.2011 15:45 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Zas mi někdo ukrad můj nápad....
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    houska avatar 12.1.2011 09:31 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    vsichni lidi maj v podstate stejnej mozek, takze pokud te neco napadne je docela velika sance, ze uz to napadlo nekoho pred tebou ... smutne ale je to tak
    12.1.2011 09:48 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    O tom nepochybuju, Jára Cimrman dopad stejně :-) Popravdě jsem si už dlouho říkal, že je divný, že to doposud nikoho dalšího nenapadlo.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    22.1.2011 22:57 motyq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    akorat nechapu proc se to u toho atrixe nedava nekde do prostoru touchpadu? ze by ten telefon zustal v pripade pripojeni do toho sasi jako multidotekovej touchpad.. jednak by se zase usetrilo na potrebe mit tam touchpad a druhak by to mohl byt i nejaky chytrejsi touchpad - nekde jsem to uz videl ze misto touchpadu byl v ntbku nejaky maly dotykovy displej, kde byly nejake funkce/ikonky/soupatka...

    Mohlo by se to tam vkladat podobnym "pohybem" jako baterka v mobilu...

    Grunt avatar 11.1.2011 15:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Františku, Františku, Františku… :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 22.1.2011 23:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #5: nemáte někdo účet na Novinkách.cz?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.