abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    8.4. 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1260 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    mirec avatar 18.9.2011 09:19 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Přijde vám, že se web resp. HTTP protokol dnes často používá k věcem, pro které by byl vhodnější jiný protokol?

    Ano

    No nič, idem ďalej písať komunikáciu s webovou aplikáciou cez xml http requesty ;).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xkucf03 avatar 18.9.2011 14:14 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    A co brání tomu udělat to jinak?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.9.2011 18:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Jiny lepsi standard?
    xkucf03 avatar 18.9.2011 19:23 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    To jako že nic lepšího než HTTP nemáme?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 18.9.2011 23:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Ono je na HTTP něco zvlášť špatného pro aplikace, které jsou založené na dotazu a odpovědi, kdy alespoň jedno z toho je obvykle trochu rozsáhlejší než jen pár znaků/hodnot?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 19.9.2011 00:01 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    založené na dotazu a odpovědi, kdy alespoň jedno z toho je obvykle trochu rozsáhlejší než jen pár znaků/hodnot
    Když to definuješ takhle, tak je HTTP samozřejmě naprosto v pořádku :-)

    (ale trochu mi to připomíná některá výběrová řízení ve státní správě)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 19.9.2011 14:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Když to definuješ takhle, tak je HTTP samozřejmě naprosto v pořádku :-)
    Definoval jsem to tak, aby to odpovídalo potřebám :). Když k tomu přidáš ještě HTTP connect, tak máš i dlouhodobá spojení multiplexovaná na aplikační úrovni.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 20.9.2011 23:45 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    aby to odpovídalo potřebám
    Jakým potřebám?

    Můžeme říct, že HTTP vyhovuje (jakž takž) potřebám, pro které byl vytvořen (a dokonce i některým jiným). Je to tedy dobrý protokol (s tímhle tvrzením nemám problém, souhlasím s tím). Ale šlo mi o to „nadužívání HTTP protokolu“ a jeho používání pro účely, pro které nebyl ani určen, ani pro ně není vhodný.

    P.S. už se to řešilo jinde :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 19.9.2011 10:39 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Abych byl trochu konkrétnější: už taková drobnost jako upozornění na novou zprávu (tzn. obousměrná komunikace) je docela problém.

    Např. v protokolu IMAP se to řeší pomocí IDLE (rok 1997):

    klient si stáhne poštu a pak pošle IDLE a čeká. Pak mu buď ze serveru přijde upozornění na novou zprávu, nebo to klienta přestane bavit (bude chtít dělat něco jiného) a pošle DONE a další příkazy.

    V HTTP (rok 1999) tohle neuděláš, protože když pošleš HTTP požadavek, už jen čekáš na odpověď a nemůžeš ho odvolat nějakým DONE nebo k němu něco doplnit. Takže se to musí obcházet a ohýbat – třeba tím, že si otevřeš dvě TCP spojení a na jednom čekáš a na druhém děláš něco jiného. Nebo čekací spojení násilně ukončíš, aniž bys přijal odpověď, a otevřeš si nové. Nebo se periodicky ptáš, jestli už přišla nová zpráva…

    HTTP je v mnoha ohledech fajn a umí toho dost, ale má svoje limity – v tom budou vždycky lepší protokoly šité na míru danému účelu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 19.9.2011 14:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Abych byl trochu konkrétnější: už taková drobnost jako upozornění na novou zprávu (tzn. obousměrná komunikace) je docela problém.

    CONNECT
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 20.9.2011 23:31 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    1. Takhle z hlavy nevím, jestli se z CONNECT tunelu pak dá vyskočit a pokračovat zase v obyčejné HTTP komunikaci, ale spíš bych si tipnul, že ne.
    2. To slouží k navázání komunikace na (jiný) server/port – ne k posílání zvláštních příkazů tomu samému serveru – to bychom se museli přes CONNECT připojit na ten samý stroj tím to ohackovat. To už spíš Upgrade: websocket
    3. Celé mi to trochu přijde jako říkat: koloběžka je fajn, protože nám umožňuje vystoupit a přesednout do auta a tím už se dostaneme kamkoli :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.9.2011 06:55 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Mas pravdu, delal jsem si trochu pruzkum, mame i lepsi alternativy. No snad to casem vyhnije.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2011 19:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Líbí se vám, kam se dnes web ubírá?
    Já z pohledu uživatele i programátora nemám až tak rád moderní "AJAXový" svět webu. Nemám nic proti modernizaci, ale HTML je naprosto nevhodné pro účel budování uživatelských rozhraní, která mají připomínat klasické aplikace.

    Říkejte si, co chcete, ale když už aplikace na webu, tak zlaté javovské aplety! GUI a všechno kolem (naklikané a) naprogramované raz dva, snadno se dodržují typické "GUI konvence", výkon bez problémů, kompatibilita taky... a na to ostatní nativní aplikace. Co nám před těmi 10 lety chybělo?
    pavlix avatar 18.9.2011 22:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    První odkaz vede na něco, co mi akorát timeoutuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 18.9.2011 23:48 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    njn, to jsou ty cloudové služby, asi jim to zrovna spadlo – taky mi to nejde

    Jde to vytáhnout z Googlu: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:strucny.misantrop.info/mily-twittere-nezkracuj-kdyz-neumis
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.9.2011 22:46 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #6 – Twitter, Disqus a úpadek webu
    Jsem to jenom já, komu přijde, že jsou obě otázky položené manipulativně? Ne že by mne to teda překvapilo.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xkucf03 avatar 20.9.2011 23:16 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Anketa k webu
    Nelíbí se ti výsledek, tak jsou otázky manipulativní? :-)

    Tak uznávám, že není úplně košer, když jsou pod článkem, který zprostředkuje nějakou negativní zkušenost (ale to bych si je musel nechat od cesty a zeptat se na ně třeba v příštím zápisku, který bude o něčem úplně jiném, což se mi nechtělo). Nicméně co je manipulativního na těch otázkách jako takových?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 20.9.2011 23:56 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Twitter – diskuse
    BTW: ještě k tomu Twitteru – nevím, jestli za to můžou ti pisatelé, nebo je to nějaká náhodně se vyskytující vada v systému, ale u některých příspěvku je z zřejmé, že je to reakce na někoho (navíc je tam to @jméno), ale když člověk na ten příspěvek klikne, tak tam chybí takové to „in reply to ↑“, kde se člověk může podívat, na co že to byla reakce (u jiných příspěvků to funguje). Sledovat takovou diskusi je pak velice obtížné a většinou to brzo vzdám (to bych si musel zapamatovat čas odpovědi, překliknout se na profil toho, komu bylo odpovídáno, a podle času se pokusit dohledat daný příspěvek – což ale nemusí být tak jednoduché, protože ten mohl být napsán poměrně dlouho před odpovědí, navíc ty časy jsou dost mlhavé: „3 hours ago“).

    Tak si říkám: zlaté diskuse tady na Ábíčku, kde je vidět, kdo na koho reaguje :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.