abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | Komunita

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, má nový vtipný a současně užitečný doplněk Banana For Scale (GitHub). Aktuálně umožňuje do výkresu vložit banán nebo plechovku pro porovnání a určení měřítka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:00 | Komunita

    Blender Studio nedávno oznámilo plán vytvořit svůj první otevřený (open source) celovečerní film. Film by se měl jmenovat Overgrown (YouTube). Film vznikne, pokud se zajistí financování. Prvním krokem je získat 7 000 předplatitelů Blender Studia. Cena je od 11,50 eur měsíčně. Aktuálně počet předplatitelů je 5 289. Předplatné pokryje 20 % nákladů. Zbytek, 80 % nákladů, má být financován externími producenty nebo distributory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    10.7. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    10.7. 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 17:00 | IT novinky

    Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky známé jako „chat control 1.0“ umožňující firmám skenovat soukromou komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci však počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace. Výjimka přestala platit začátkem dubna poté, co se Evropský parlament a Rada EU nedokázaly shodnout na jejím prodloužení. Rada následně přijala

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.7. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.24 a Xwayland 24.1.13 řeší 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2112 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    16.3.2006 20:05 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    pozor, to je ale jenom navrcholu, predpokladam, ze treba toplist bude mit lepsi statistiky...:-)
    stanger avatar 16.3.2006 20:10 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Tam jsou jeste horsi.
    16.3.2006 20:10 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
       Myslím, že jsem to napsal dost jasně, nebo ne? Když už tady takovéto statistiky jsou a vycházejí pravidelně, možná by stálo za úvahu přestat spekulovat a zaregistrovat všechny weby zabývající se Linuxem u serveru navrcholu.cz.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 16.3.2006 21:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    zaregistrovat všechny weby zabývající se Linuxem u serveru navrcholu.cz
    Já jsem naopak všechny weby, které spravuji, postupně z NV i Toplistu odstranil (nezrušil jsem registrace, ale prostě jsem vyhodil měřicí kódy, takže nula přístupů).

    Jednak mě nebavilo pořád aktualizovat stále se měnící (a čím dál nechutnější) kódy, s Toplistem byly v určitých obdobích problémy s přetížeností (což brzdilo celé načítání stránek) a hlavně to byla zbytečná práce - přes tyto servery přicházelo naprosté minimum návštěvníků.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.3.2006 09:19 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    s Toplistem byly v určitých obdobích problémy s přetížeností (což brzdilo celé načítání stránek)
    Z toho dôvodu mam obivda merače v adblock-u
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Mikos avatar 16.3.2006 20:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    No já tomu s AdBlockem kde blokuju jak TopList, tak Navrcholu asi moc nepřidávám ;-) Ono je občas to načítání počítadel z TopListu/Navrcholu tak pomalé, že sem to už nevydržel a prostě je začal blokovat...

    Ale kolik takových jako sem já je to nevím, asi jich zas moc nebude :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    17.3.2006 08:35 Jan Merta | blog: jam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Adblock ho blokuje, pokud ale máte Adblock Plus tak ten ho načte ale nezobrazí...
    16.3.2006 20:35 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Apple OS X od kdy neni "UNIX a odvozene"?
    JiK avatar 16.3.2006 20:40 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Mac OS X Rulez!
    mozna je tech 0.7 % jen stary Mac OS 9 'Classic', protoze se mi nechce verit, ze by jen min jak 1% lidi pouzivalo stejne skvely HW a OS jako ja :-)
    16.3.2006 20:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Netrap se. Máš pravdu, Linux je čí dál lepší. Ale na internet chodí kdo? Nudící se uředníci v praci. A ti mají co? :-)
    17.3.2006 06:53 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
    Rekl bych, ze nezanedbatelny vliv na poklesu Linuxu na navrcholu bude mit odchod abicka. Preci jen navrcholu provozuje konkurence abicka ;-), takze nemusi mit pristup ke vsem udajum o nasi navstevnosti.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    17.3.2006 07:43 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
       Nesledování abclinuxu.cz svůj vliv má. Dalo by se říci, že nesledování serverů jako jsou zive.cz, microsoft.com/cze/, ..., svůj vliv také bude mít. Jde o statistický údaj a jeho trend o něčem vypovídá. Škoda že jde o konkurenci a tak není možné zařadit i server abclinuxu.cz a další české Linuxové portály do sledování. Výsledek by mě docela zajímal. Dělá si abclinuxu.cz nějakou podrobnější statistiku?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    17.3.2006 08:44 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
    Nedela. Ale Michal Vyskocil dostal podklady a pripravuje pokracovani clanku Je nas jen 0,7%?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    17.3.2006 08:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
    Statistika abclinuxu by už mohla mít nějakou hodnotu.
    Tahle tvoje vypovídá jen o rozložení u maniakálních brouzdačů po webech sledovaných u Navrcholu. Kdo tak asi prolézá všechny ty osobní stránky? :) A kdy a kde?
    17.3.2006 08:53 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    17.3.2006 09:08 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
    No vidiš to sám. Pro zájemce o Linux je tam zajímavých jen málo. Z webů, na které chodím, jich je pod Navrcholu minimum. Z těch, co chodim často, ani jeden. Pokud budu v práci, přistupuji přes Win.
    A proti tomu armáda věrných čtenářů erotických stránek, hudby k stažení...
    17.3.2006 09:50 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
       Pro zájemce o Linux je toho tolik, kolik správci a majitelé portálů dali k dispozici. Výběr je podle mě dostatečně různorodý a vystihuje společnost a její zájmy. Není to chyba serveru navrcholu.cz ani autorů webů jenž jejich službu využívají. Připomnělo mi to situaci, kdy si přednášející vynadá těm co přišli, že je jich málo. Jsou známi statistiky serveru Google.com, Seznam.cz, Centrum.cz, Atlas.cz? Nikde jsem je nenašel.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    17.3.2006 10:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
    Mně je statistika na webu, jakož i válka o místo na koláčovém grafu dost ukradená. Pokud na její výpovědní hodnotu věříš a nebo chceš věřit, tak si věř a nebo se snaž věřit.
    Já si jen tak cvičně, na chvíli, vzal tu tvoji provokaci vážně.:-)
    17.3.2006 11:26 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu uz neni v navrcholu.cz
    I to (cast) bude soucasti clanku Michala Vyskocila.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    17.3.2006 10:09 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Rozklad statistik
    Nejsem si jisty, zda si dobre vykladate vyse uvedena cisla. Jedna se zejmena o desktopy a z toho pohledu je to cislo naopak nemale. 1% linuxovych/unixovych desktopu je cislo, se kterym se na trhu jiz pracovat da. Cisla neuvadeji pomer v nasazeni u serveru. Jde jen o to, jaky zaver se z te statistiky udela. Sun, HP i IBM maji tendenci ze sebe delat naprosteho vyiteze stejnym zpusobem a dokladem budiz prilozeny benchmark, ktery kazdy vendor vnucuje do prohlizece jako dukaz. Objektivita je vzdy na ctenari. Ja prikladam hezke demagogicke grafy zde - Solaris Remains Top Choice Among Fortune 100. :-)
    17.3.2006 10:33 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozklad statistik
       Že Unix(Linux, *BSD, ...) je na serverech používaný nikdo nepopírá. Jestliže ale někdo tvrdí, že se čím dál více používat i na desktopech, dovolil bych si pochybovat. V absolutních číslech se počet uživatelů možná zvětšuje, ale u procentuálního zastoupení bych o vzestupu Linuxového desktopu nehovořil. Nejlepší by bylo, kdyby byli známi statistiky serverů Google.com, Seznam.cz, Centrum.cz, Atlas.cz?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    17.3.2006 11:48 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Mozno by to vypadalo inak, keby sa windows (ale najma iny soft - co by bol OS bez aplikacii) nedali tak jednoducho kopirovat (kradnut).
    17.3.2006 14:26 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Neohanejte se porad jednim a tim samim. Pro cloveka kterej chce pocitac jen zapnout a pouzivat je proste Microsoft Windows lepsi. Navic v posledni dobe kdyz nekdo kupuje PC tak to koupi i s Win
    V podstatě nic nevím
    17.3.2006 15:47 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Pro cloveka kterej chce pocitac jen zapnout a pouzivat je proste Microsoft Windows lepsi.

    nemate pravdu. pro takovyho cloveka je naprosto nutnej nekdo, kdo mu ten pocitac bude spravovat, a pak to zalezi na te osobe spravce, co mu bude vyhovovat vic a na cem to postavi. takze je to individualni; pro leckoho neni, proste neni problem nakonfigurovat gnu/linux tak, aby byl stylem ovladani zcela vhodnej i pro cloveka, co chce jen pocitac zapnout a pouzivat.

    mnohem horsi jsou lidi, co chcou pocitac zapnout a hrabat se v nastavenich a machrovat s tim, prestoze tomu nerozumi.

    18.3.2006 10:28 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Chyba.Vidim to na me sestrence. Kdyz neco pise v offisu tak je pro ni OO nevhodny protoze grafy co dlea nejdou do MS prevest. Kdyz si chce stahnout soft treba na razeni cedecek nemusi nic kompilovat jen parkrat klikne... proste TE TO PRO NI JEDNODUZSI
    V podstatě nic nevím
    18.3.2006 11:31 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Kdyz neco pise v offisu tak je pro ni OO nevhodny protoze grafy co dlea nejdou do MS prevest.

    kdyz neco pisu v offisu tak je pro me MS nevhodny, protoze grafy co delam nejdou do OO prevest.:) (vazne nevim, proc bych potreboval neco prevadet do formatu MS. ja vim, ze mi reknete, ze ten a onen to po vas v takovem formatu nutne vyzaduje. ja asi ziju v jinem svete, nebo co.)

    Kdyz si chce stahnout soft treba na razeni cedecek nemusi nic kompilovat jen parkrat klikne...

    no, tohle je fakt spatnej priklad, s tim jste fakt mimo. to jde napr. v debian-based distribucich taky a clovek musi kliknout rozhodne jeste mene krat, nez ve win, ma ty programy vsechny po ruce a ma jich vetsi vyber. popripade, v nejakych jinych distrech tam ten software uz je z defaultni desktopove instalace a neni treba ho instalovat potom.

    17.3.2006 21:31 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Navic v posledni dobe kdyz nekdo kupuje PC tak to koupi i s Win
    Optimista.
    18.3.2006 10:29 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    8 lidi co znam a v posledni dobe si kupovalo pc tak si ho kupovali i s WIN!!
    V podstatě nic nevím
    Mikos avatar 19.3.2006 17:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Wow, 8 lidí, teda to je nářez, to si ty velká písmena a dva vykřičníky na konci rozhodně zaslouží! :-P

    Abych taky přilil trochu oleje do ohně - znam spoustu lidí co si kupovali PC a (kromě notebooků) to bylo vždy bez Windows. Buď si in Windows uwarezí, nebo používají Linux (to je bohužel menšina).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    17.3.2006 15:22 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    tyhle statistiky jsou na dvě věci. měří to, jak se identifikuje user-agent, ale ne to, co za user-agent to doopravdy je. často není problém něco stahovat wgetem, ale tvářit se jako MSIE. teda, nevim jestli to někdo dělá, ale šlo by to.

    za objektivnější bych považoval klasický sociologický průzkum mezi lidma.

    p.s. vím, že fotka se dá blokovat. váš obličej mi ani tak nevadí, je jen takový nevýrazný. se mnou by to bylo horší, proto tady fotku nemám. vadí mi to, co chcete naznačit tou rudožlutou stylizací.
    17.3.2006 21:29 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrcholu.cz
    Není vyloučený vliv toho, že relativně větší (oproti Windows) část lidí používající "alternativy" také o svém počítači něco ví a tak má (nejen) toplist a navrcholu blokován, jakožto informačně nezajímavé, a především zdržující.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.