Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Mám menší problém, asi bug. Můžu to hodit do bugzilly pokud bude třeba.
Skeldal jsem si zkompiloval na 64 bit Archu (díky za rychlou opravu). Změnil jsem DATA_PATH v unix/init.cpp na /usr/share/skeldal. Do DATA_PATH jsem nakopíroval soubory* podle tvého předchozího návodu ale teď mi při spuštění jen krátce problikne okno a vypíše se:
[lukas@orochi ~]$ skeldal Nemohu precist konfiguracni soubor "/home/lukas/.skeldal/skeldal.ini". skeldal: ../skeldal/libs/memman.cpp:423: virtual size_t File::read(void*, size_t): Assertion `_file' failed. Aborted
* instalačku jsem musel sosat z uloz.to, protože odkaz od napoleon games hází 404.
#0 0x00007ffff6e2b565 in raise () from /lib/libc.so.6 #1 0x00007ffff6e2c9e6 in abort () from /lib/libc.so.6 #2 0x00007ffff6e24145 in __assert_fail () from /lib/libc.so.6 #3 0x0000000000449b90 in File::read (this=<value optimized out>, buf=<value optimized out>, size=<value optimized out>) at ../skeldal/libs/memman.cpp:423 #4 0x000000000044980d in ReadStream::readUint8 (this=<value optimized out>) at ../skeldal/libs/memman.cpp:184 #5 0x000000000044982f in ReadStream::readUint16LE (this=0x7c5420) at ../skeldal/libs/memman.cpp:189 #6 0x0000000000429226 in SpellList::load (this=0x6afc80, stream=...) at ../skeldal/game/magic.cpp:280 #7 0x000000000042cfd2 in kouzla_init () at ../skeldal/game/magic.cpp:2352 #8 0x000000000043a310 in init_skeldal () at ../skeldal/game/skeldal.cpp:994 #9 0x000000000043aab6 in main (argc=<value optimized out>, argv=<value optimized out>) at ../skeldal/game/skeldal.cpp:1708Chce to načítat soubor KOUZLA.DAT, který mám v MAPS.
skeldal: game/magic.cpp:302: TKOUZLO& SpellList::operator[](unsigned int): Assertion `_spellData && idx < _size && "Invalid spell index"' failed. AbortedJsem na amd64, stačí toto jako bugreport, nebo je třeba víc? A mimochodem ,lze to spusti ve fullscreenu?
skeldal: game/magic.cpp:302: TKOUZLO& SpellList::operator[](unsigned int): Assertion `_spellData && idx < _size && "Invalid spell index"' failed.
Program received signal SIGABRT, Aborted.
0x00007ffff6de7a75 in raise () from /lib/libc.so.6
(gdb) backtrace
#0 0x00007ffff6de7a75 in raise () from /lib/libc.so.6
#1 0x00007ffff6deb5c0 in abort () from /lib/libc.so.6
#2 0x00007ffff6de0941 in __assert_fail () from /lib/libc.so.6
#3 0x000000000042e426 in SpellList::operator[] (this=[value optimised out>, idx=[value optimised out>)
at game/magic.cpp:302
#4 0x000000000042e560 in get_spell_teleport (num=4025) at game/magic.cpp:324
#5 0x0000000000430f3d in thing_cast (num=4025, postava=0, sector=6, victim=0xffffffffffffffff, noanim=96 '`')
at game/magic.cpp:2281
#6 0x0000000000429e36 in inv_quaf (id=[value optimised out>, xa=[value optimised out>, ya=161,
xr=[value optimised out>, yr=[value optimised out>) at game/inv.cpp:1107
#7 human_click (id=[value optimised out>, xa=[value optimised out>, ya=161, xr=[value optimised out>,
yr=[value optimised out>) at game/inv.cpp:2297
#8 0x000000000040a350 in find_in_click_map (ms=0x6c06c1, pt=0x66fb26, pocet=6, evtype=0x7fffffffde8c)
at game/clk_map.cpp:557
#9 0x000000000040a633 in ms_clicker (msg=[value optimised out>, usr=[value optimised out>) at game/clk_map.cpp:598
#10 0x000000000044d24f in enter_event (tree=0x6c06e8, msg=0x7fffffffdef0) at libs/event.cpp:245
#11 0x000000000044d7df in send_message (message=[value optimised out>) at libs/event.cpp:426
#12 0x0000000000456631 in Sys_ProcessEvents () at sdl/input.cpp:109
#13 0x000000000044d8b0 in do_events () at libs/event.cpp:528
#14 0x000000000045894d in Task_WaitEvent (event=4025) at unix/task.cpp:46
#15 0x000000000043e37f in enter_game () at game/skeldal.cpp:1066
#16 0x000000000043f3a4 in game_big_circle (enforced=[value optimised out>) at game/skeldal.cpp:1424
#17 0x000000000043fb16 in load_saved_game (argc=[value optimised out>, argv=[value optimised out>)
at game/skeldal.cpp:1537
#18 start (argc=[value optimised out>, argv=[value optimised out>) at game/skeldal.cpp:1581
#19 main (argc=[value optimised out>, argv=[value optimised out>) at game/skeldal.cpp:1681
Tiskni
Sdílej: