abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Nová verze

    Všem vše nejlepší do nového roku 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Zajímavý software

    Crown je multiplatformní open source herní engine. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT a GPLv3+. Byla vydána nová verze 0.60. Vyzkoušet lze online demo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg na svém blogu informuje, že po strncpy() byla ze zdrojových kódů curlu odstraněna také všechna volání funkce strcpy(). Funkci strcpy() nahradili vlastní funkcí curlx_strcopy().

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.12.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 4
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (31%)
     (1%)
     (26%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (11%)
     (11%)
     (18%)
    Celkem 209 hlasů
     Komentářů: 22, poslední dnes 15:34
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.10.2016 20:27 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Řekl bych že ty "náhlé kolapsy" typu secure boot fail na dualboot mašině budou nejspíš mít na svědomí aktualizace Windows. Doporučuju se tímto jednoduše vyhnout spouštění Windows na železe úplně. Virtualizace je jediná rozumná volba (a nakonec je to i pohodlnější než čekat mezi restarty).
    Grunt avatar 16.10.2016 12:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Řekl bych že ty "náhlé kolapsy" typu secure boot fail na dualboot mašině budou nejspíš mít na svědomí aktualizace Windows. Doporučuju se tímto jednoduše vyhnout spouštění Windows na železe úplně.
    Též něco takového podezřívám. Sám si nejsem vědom že bych změnil nějaké nastavení a prostě tohle začalo ze dne na den. Pokud vypnu Secure Boot, GRUB nabootuju bez nejmenšího problému. Problém je že pokud se oken zbavím a nepůjde nabootovat z jakéhokoliv důvodu Linux, z počítače zbude cihla. Licenci oken jsem si poctivě zaplatil, není k tomu instalačka, nic. Prostě by to byly vyhozené peníze z okna.
    Virtualizace je jediná rozumná volba
    Tohle jak funguje? Co když začne WBM ten Secure Boot ke svému startu vyžadovat, jak se vlastně bude spouštět ve virtuálu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.10.2016 12:45 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Tohle jak funguje? Co když začne WBM ten Secure Boot ke svému startu vyžadovat, jak se vlastně bude spouštět ve virtuálu?
    Podle me neni duvod aby nejaky otevreny UEFI firmware ten secureboot nemohl podporovat, verejne klice MS jsou volne dostupne (a i kdyby nebyly jsou v kazdem BIOSu).
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Václav 16.10.2016 12:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Instalačku Windows není problém kdykoliv stáhnout z webu Microsoftu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    16.10.2016 17:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Dobře to chlapci vymysleli. Windows stáhne aktualizaci firmwaru ze sítě, umístí ji do vnitřní paměti a zavolá službu SMM. Ta si zkopíruje aktualizaci z vnitřní paměti do flash a vrátí řízení Windows. Při příštím startu systému firmware nainstaluje aktualizaci z flash. Například odvolání podpisu zavaděče shim :) Na oplátku firmware může umístit aktualizaci operačního systému do vnitřní paměti a operační systém si při startu řekne službě SMM o její adresu a z ní nainstaluje vlastní aktualizaci. Například root kit od výrobce firmwaru.
    Grunt avatar 16.10.2016 17:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    To jako fakt nebo to je vtip?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.10.2016 20:45 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu

    Ne. To první se jmenuje UEFI Capsule, to druhé Windows Platform Binary Table.

    První umí Linux od verze 4.2, s druhým mělo aféru Lenovo asi tak před rokem, kdy lidem, co si odinstalovali z Windows nějaké pitominy od Lenova, je znovu nainstalovalo při bootu.

    Grunt avatar 17.10.2016 07:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Na fakt že jo. Hele a je tohle vůbec legální? To ještě EU nezakázala a nepokutovala?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.10.2016 10:07 Dušan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Takže som sa nemýlil. Človekovi som dal Mint. Po nejakých aktualizáciách WIN10 na Lenove už nenabotoval do linuxu. Našťastie stačilo prenastaviť v UEFI znova bootovanie na grub a bolo to vporiadku.

    Tipujem že nie všetkým toto robia aktualizácie čo dal pisateľ príspevku.

    Heh bolo jasné že MS znova niečo skúsi vrámci "bezpečnostnej" politiky.
    Grunt avatar 17.10.2016 11:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Po nejakých aktualizáciách WIN10
    Popravdě též podezřívám aktualizace, protože WIN10 aktualizuje jako zběsilé, furt to něco mění…tak mě napadá, dá se to nějak rozumně vyřadit z provozu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.10.2016 16:17 nyan | blog: Freudian_slip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Group Policy editor, ale jen v Pro a vyssich.
    15.10.2016 23:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Si nastavuj nějaký blbý hesla jako 1234 ty stejně všichni zkouší (a mám ho na svém kufru :-P).

    Nešel by coreboot? (I když ten asi windowsy nedá :-/ )
    Grunt avatar 16.10.2016 12:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Nešel by coreboot?
    Na nějakém Acer spotřebním zboží? Těžko.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Agent avatar 16.10.2016 14:22 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Myslíš tu hlášku ze Spaceballs? Aspoň myslim, že tam to bylo.

    Heslo je 12345. Cože, 12345? Takové heslo bych si nedal ani na svůj kufr!

    Pane, heslo je 12345..... Hmmm, zajímavé, stejné heslo jako na mém kufru.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    16.10.2016 22:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Vida aspoň někdo tu zná Spaceballs :-D.
    Max avatar 17.10.2016 08:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Jo, Spaceballs, to jsem viděl asi 100x. Pěkná parodie.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Chytrex avatar 16.10.2016 23:57 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    +1
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    ⧠ A = 0 avatar 16.10.2016 14:12 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Tyhle věci nebudu řešit, dokud se neprodá poslední repasovaný Thinkpad x200 na eBay.
    Nevolte zmrdy.
    Grunt avatar 16.10.2016 16:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Buď rád.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 16.10.2016 21:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    Mám Lenovo ThinkPad X230 a nic jsem neřešil, v čem přesně je problém?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    ⧠ A = 0 avatar 17.10.2016 08:00 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    x230 bezpečnou holínku nemá, ale srou mě na něm jiné věci.
    Nevolte zmrdy.
    JiK avatar 18.10.2016 19:12 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se zbavit Secure Bootu
    HA! HA! HA! All Your Base Are Belong to Us!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.