abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 3
    včera 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 9
    včera 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 32
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1349 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    22.5.2006 21:37 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    skoda ze to je javovy...:-)
    22.5.2006 21:40 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Já to beru jako výhodu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    22.5.2006 21:49 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    mno, rychlost neni moc pekna, ale prenositelnost vyborna -- just JAVA
    23.5.2006 09:15 Jan Novák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Pokud Vám vadí rychlost, tak si to můžete nechat překompilovat do ELF. V tom žádný problém není. Viz http://www.excelsior-usa.com/jet.html Škoda, že není tak "vymakané" ještě gcj.
    22.5.2006 21:55 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Kdybys to trochu rozvedl, tak by to i mohl být článek...
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    22.5.2006 22:03 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Rozsahem možná, ale nejsem si jistý jestli by tam byl dost kvalitní obsah. Desktopové věci jdou tak trochu mimo mě a proto o nich články nepíšu, tohle bylo jen tak na odreagování. Ale přiznám se, že mě při psaní toho zápisku napadla taková zvrhlá myšlenka, že bych to rozvedl a publikoval na nějakém hodně navštěvovaném fotoserveru.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    22.5.2006 22:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Já bych do toho být tebou šel :). Takže mou podporu máš :-P.
    Baník pyčo!
    22.5.2006 21:58 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Ja som si celkom oblubil F-Spot Photo Manager.
    22.5.2006 22:17 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Když jsem řešil organizaci obrázků, tak F-Spot ještě neexistoval :-) Obrázky rovnám do adresářů podle datumu a názvu akce a "metadata" zapisuju do textových souborů, takže gqview skutečně slouží jen na jejich prohlížení.

    Různé nástroje pro organizaci fotek maj nevýhodu v nepřenositelnosti metadat. Za pár let se program přestane vyvýjet a k popiskům se třeba už nedostanu. Když to mám v texťáku tak je to možná pro někoho nepohodlné, ale mám to tak už asi osm let a pořád to funguje stejně správně :-)

    Další věc je, že dnešní programy pro Gnome (i F-Spot) nemají tlačítka Použít, Zrušit a Budiž. Nenávidím když se mi hned aplikují změny a já to nemůžu snadno vrátit do původního nastavení.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    22.5.2006 22:13 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    No,
    já dělám fotografie s linuxem takto:
    1) pustím XMMS
    2) naleju vývojku, přerušovací lázeň, ustalovač; nechám vytemperovat
    3) vyčistím, založím negativ
    4) zatemním, zhasnu; zaostřím, zacloním objektiv
    5) udělám zkoušku; vyvolám, opláchnu, ustálím, opláchnu
    6) nastavím gradaci
    7) udělám zkoušku; vyvolám, opláchnu, ustálím, opláchnu
    8) opakuji body 6 a 7
    ...
    ...
    ...
    <9;15>) udělám fotku; vyvolám, opláchnu, ustálím, vyperu
    konec-1) většinou to ještě předělám
    konec) nechám uschnout...
    konec+1) su /sbin/shutdown -h now
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    22.5.2006 22:21 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Děláš si i barevné fotky? Já to neumím. Pokud přinesu filmy z minilabu tak je levnější si je tam nechat i naskenovat abych se podíval jak to dopadlo a pak případně nechávál něco zvětšit. Když už je to naskenované, tak to na ten web plácnu a do archivu taky schovám, protože se to třeba někdy bude hodit (skeny které mám odpovídají přibližně fotce z 6Mpx digitálnímu foťáku).
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.5.2006 11:42 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Ne, ale "časem" se na to chystám. A propó, ta barva je občas na škodu...
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    23.5.2006 01:45 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    a čo tak panoráma?

    odporúčam kombináciu výborných programov: hugin, enblend, autopano-sift

    taktiež juknúť sem pre nejaké návody, najmä prvá linka je super:

    http://exolucere.ca/articles/create-panorama

    http://www.linuxfocus.org/English/September2004/article348.shtml
    23.5.2006 01:55 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    nechcem to nejako preháňať so samochválou, ale koho zaujímajú výsledky použitia týchto programov, tak tu je jeden a druhý príklad :-)
    23.5.2006 08:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Sem si říkal, že jsem na něco zapoměl... Hugin, PTStitcher a enblend používám delší dobu a jsou to dobré programy.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.5.2006 02:06 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    No a ja som si oblubil Digikam. S tym sa da robit skoro vsetko. Staci mi aj na upravu 99% fotiek.
    Mikos avatar 23.5.2006 04:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Ano, digiKam je naprosto výborný program na správu a úpravu fotek. Neznam žádný lepší, a to ani pod Windows, ani pod Linuxem (a zkoušel jsem přitom hodně programů - pod Windows jsem běžně používal ACDSee a IfanView, zkoušel Picassu... pod Linuxem jsem zkoušel gThumb a F-Spot). Prostě digiKam se nic nevyrovná ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.5.2006 08:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Mi příjde picasa dokonalá. :-)
    23.5.2006 10:48 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Souhlas Picasa2 je super. Bohuzel jen pod windows. POd linuxem pouzivam Digikam, je prefektni, ale do Picas2 muze jeste chybi ... :(
    23.5.2006 11:03 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Digikam je prima, ale neumožňuje pojmenovat adresář na disku bez diakritiky a přidat k němu informaci s názvem s diakritikou. Nepřišel jsem na to jak vygenerovat webovou/cd galerii a rozumě ji oskinovat (i když se přiznám, že po tom co jsem zjistil jak pojmenovává adresáře na disku jsem to už moc neřešil).
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Mikos avatar 23.5.2006 14:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Já tedy statické HTML galerie nepoužívam, přijdou mi hrozně nepraktické. Nejlepší je používat nějakou dynamickou galerii napsanou třeba v PHP, já např. používam Coppermine a jsem s ní naprosto spokojen. Příklad Coppermine galerie můžete vidět třeba tady (je to galerie našeho fanklubu Stargate Command, fotky z conů, srazů a tak... je tam toho vskutku enormní množství a Coppermine to zvládá skvěle).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.5.2006 15:30 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Nikdy jsi nedostal požadavek abys tu galerii nakopíroval na CD a ukázal někomu kdo je offline?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Mikos avatar 23.5.2006 16:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Kupodivu ne :-) To pak samozřejmě statická HTML galerie je řešením.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.5.2006 08:02 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    >u kamaráda, který má vlastní filmový skenr.

    Filmový skener je IMHO geniálny nápad. Môžeš prezradiť viac? Aký typ, kde ho zohnal, čo to stojí, ako sa s tým pracuje, ...?

    24.5.2006 11:56 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Prostě koukneš do jakéhokoliv fotografického webshopu, najdeš si tam skenery a mrkneš který z nich je podporován SANE. Ceny tam najdeš taky a jak se s tím pracuje najdeš na fotowebech. Pro občasné skenování se asi nevyplatí nákup vlastního skeneru (shrnutí kdy se vyplatí vlastní skenr najdeš v diskuzi http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=7003&rp=2&f=2&i=63834&t=63834).
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.5.2006 09:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Pridejte komentovany prehled programu pro upravu fotografii (viz diskuse) a napiste to jako clanek. Pokud se z takovych zapisu nestanou clanky (resp. kapitoly do Ucebnice nebo FAQ), je to skoda.
    23.5.2006 09:51 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Jakmile najdu trochu času, tak to udělám. Pokud je tu nějaký dobrovolník, který by to udělal za mě, tak se nebudu zlobit :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Balu avatar 23.5.2006 12:34 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
    Pridám aj ja moje obľúbené softy na prácu s digitálnou fotografiou:
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.