Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
mlhovky jsou určeny do mlhy a podobných podmínekUž si začínám na silnici připadat poněkud nepatřičně, když za normální jasné noci nesvítím mlhovkami. A na sněhu zřejmě auto s rozsvícenými mlhovkami líp brzdí nebo co, nebo ty mlhovky sníh před autem rozpouští – fakt by mě zajímalo, jak si někteří řidiči vykládají, proč se těm světlům říká zrovna „mlhovky“. Ale aspoň člověk na první pohled pozná, s kým má tu čest – nálepku „blbec v autě“ by si na auto asi nikdo dobrovolně nevylepil, navíc ty mlhovky jsou vidět z mnohem větší dálky. Akorát by takové nálepka umístěná vzadu neoslňovala za ním jedoucí řidiče…
u Focusu nejde zapnout samotná zadní mlhovka - jen přední nebo obě... to je dost postavené na hlavu, vzhledem k tomu, že zákon umožňuje zadní mlhovky použít kdykoliv, ale přední jenom za určitých okolností.
deset metrů není bezpečná vzdálenost na namrzlé dálniciteorie pěkná ... praxe je taková, že jak byla před pár lety ta hezká řetězovka na D1, tak někdo spočítal, že tolik aut, co tam uvízlo, by se při dodržení vzdálenosti při oněch podmínkách bezpečné nevešlo ani kdyby byly roztahané ve všech použitlených pruzích od Prahy do Brna
to byste se nasmáli - kalamita způsobená cca 3mm snížku :))To bychom se nesmáli, protože nás to čeká zítra taky – alespoň ty, co jedou po silnici do Prahy. Na příjezdech do Prahy způsobuje kalamitu už silný déšť, natož sněžení… Teda ne že by to bylo úplně špatně, že když to neumí, jedou v takové situaci raději pomalu, ale kdyby do auta nesedali vůbec a jeli MHD, bylo by to pro všechny zúčastněné daleko lepší.
Protože jezdím hodně a za každého počasí, pořídil jsem si vlastní CBCB? Cell Broadcast, nebo Citizens' Band?
Jen přijímač na CB jsem nikdy neviděl, to existuje?
whois devonrex.cz | grep -iE "^(name|address):"
Taky zítra musím, sice to mám do práce jen pár kilometrů ale vůbec si nedělám iluze že by to prohrnuli.Co jít těch pár kilometrů pěšky, než ometat a pak někde klouzat, vyhrabávat a zatuhnout v koloně? Jak tak koukám z okna, tak asi taky zítra provedu radši transport zufuß…
Při stání v koloně se nechává uprostřed volný pruh pro průjezd záchranky.jo, pěknou pikačovinu nám to vymysleli ... na co je kurnik odstavnej pruh? to se zákonodárci bojí, že v odstavným pruhu bude stát jedno auto za druhým, aby tam záchranka neprojela?
na co je kurnik odstavnej pruh? zeby na odstavovani?goto 44 - to se zákonodárci bojí, že v odstavným pruhu bude stát jedno auto za druhým, aby tam záchranka neprojela? - ještě nikdy jsem nepotkal situaci, kdy by tam auto triviálně neprojelo(*), naopak párkrát jsem viděl, že to dělání prostoru mezi pruhy je dost problematické (*) pokud nepočítám, jak píše kolega, když tam projíždí nějací spěchavci, a někdo je začne blokovat, nicméně předpokládám, že záchranářům by uhnul
Tak. A taky můžou být v odstavném pruhu, světe div se, odstavená vozidla.goto 44 - to se zákonodárci bojí, že v odstavným pruhu bude stát jedno auto za druhým, aby tam záchranka neprojela? (nezacyklili jsme se trošku?)
Chtěl jsem jen upozornit, že nelze automaticky z "je tam (prázdný) odstavný pruh" automaticky vyvozovat "sanitka projede".já bych řekl, že lze, neboť ten odstavný pruh má nějakou předepsanou šířku - tedy míval, aktuální znění silničního zákona pojem odstavný pruh nezná, už je to jen krajnice ...
Jakmile auta vědomě nechávají místo, tak už je samozřejmě jedno, jestli ho nechávají uprostřed nebo na kraji (pokud ho tedy nechávají všichni stejně).tak úplně jedno to není, neb ten odstavný pruh je oddělený čárou, zatímco místo mezi pruhy je čistě na odhadu řidičů
navíc také není všudegoto 79
prostředkem by záchranka měla projet rychleji.[citation needed]
Dělání prostoru mezi pruhy je co vím problematické jen kvůli řidičům, kteří tam to místo nedělají – o jiném problému jsem neslyšel ani ho neviděl.jistěže není problém udělat prostor uprostřed, když řidiči z pravého pruhu najedou do toho odstavného ... jinak řekl bych, že to je krásná tautologie - když řidiči nedělají místo, tak tam místo není
Není tam to smetí a odstavená auta, takže může jet řidič rychleji. Zkuste si to sám představit – 130 km/h jízdními pruhy asi běžně jezdíte, dovedete si představit, že byste jel stejně rychle odstavným pruhem? To úplné zaseknutí se málokdy děje z plné rychlosti, většinou se to postupně zahušťuje a zpomaluje, takže se to předvídat dá a můžete se třeba držet blíž tomu správnému kraji. I když se to pak úplně zastaví, nestojí se nárazníkem na nárazník, takže se pořád manévrovat dá. Já se spíš setkávám s tím, že se kolona opakovaně zastavuje a rozjíždí krokem, ale prostřední pruh řidiči stejně volný nenechávají – a v takovém okamžik k tomu opravdu není potřeba křišťálová koule.prostředkem by záchranka měla projet rychleji.[citation needed]
Není tam to smetí a odstavená auta, takže může jet řidič rychleji. Zkuste si to sám představit – 130 km/h jízdními pruhy asi běžně jezdíte, dovedete si představit, že byste jel stejně rychle odstavným pruhem?ano, dovedu, dokonce jsem tak již několikrát učinil takže ... stále čekám nějaký důkaz toho tvrzení, že mezerou mezi autama v pruzích se dá jet rychleji než odstavným pruhem - důkaz, ne zase něco ve stylu "já to nedělám ani si to neumím představit, tak to nejde"
To úplné zaseknutí se málokdy děje z plné rychlosti,hm, zrovna při výše zmíněné cestě s Great Betweenrivers sightseeing tour se mi to stalo - tedy ze skoro plné rychlosti, cca 90 na dálnici, preventivně jsem sundal nohu z plynu, bylo vidět, že vpředu se to nějak štosuje, ale jede, a najednou auta přede mnou vyhodily blikačky a už to stálo, měl jsem plný ruce a nohy práce to plynule dobrzdit, nepřehnat to aby do mě nenapálilo auto zezadu, a ještě mrkat do zrcátka, že do boku uhnout nemůžu, neb se tam nějakej exot hrne jak velká voda ... ale to není statisticky významný vzorek
většinou se to postupně zahušťuje a zpomaluje, takže se to předvídat dásorry, ale v naprostý většině případů nedokážu předvídat, jestli když jsem zpomalil na 20 km/h, tak zda v příštích 10 sekundách budu stát úplně nebo se naopak zas rozjedu třeba na 40 ... zvlášť v takovejch hezkejch případech, kdy člověk sjíždí do údolí, vidí na protějším kopci koncovky, jak se celkem slušně hejbou, a najednou stojí, a fakt neví proč, když kus před ním to zjevně jelo ...
a můžete se třeba držet blíž tomu správnému kraji.jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
I když se to pak úplně zastaví, nestojí se nárazníkem na nárazník, takže se pořád manévrovat dá.jak říkám jinde, asi řídím v nějaké paralelní realitě, na jiných dálnicích (a jiná auta, co se týče potřebného prostoru na manévrování) než někteří zde přispívající ...
Já se spíš setkávám s tím, že se kolona opakovaně zastavuje a rozjíždí krokem, ale prostřední pruh řidiči stejně volný nenechávají – a v takovém okamžik k tomu opravdu není potřeba křišťálová koule.ono to chce taky nevynechávat z příspěvku, na kterej se reaguje, to podstatné ... mluvil jsem též o ukázněnosti řidičů, a když to vypadá, jak vypadá, tak opravdu považuju za pikatchovinu se na tu ukázněnost spoléhat a prosazovat způsob, kterej funguje jen když na to řidiči neserou, a naopak vyřadit způsob původní, kterej funguje vcelku nezávisle na tom, jestli si řidič vzpomene nebo nevzpomene na ustanovení o tom, jak má uhnout ...
takže ... stále čekám nějaký důkaz toho tvrzení, že mezerou mezi autama v pruzích se dá jet rychleji než odstavným pruhem - důkaz, ne zase něco ve stylu "já to nedělám ani si to neumím představit, tak to nejde"Důkaz můžete mít asi jedině v podobě vyšetřovacího pokusu, a to by vám asi stejně nestačilo. Všem ostatním stačí vědět, že když mají v jízdní dráze překážky, které musí sledovat a vyhýbat se jim, pojedou pomaleji, než když tam ty překážky nejsou.
sorry, ale v naprostý většině případů nedokážu předvídat, jestli když jsem zpomalil na 20 km/h, tak zda v příštích 10 sekundách budu stát úplně nebo se naopak zas rozjedu třeba na 40A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
prosazovat způsob, kterej funguje jen když na to řidiči neserou, a naopak vyřadit způsob původní, kterej funguje vcelku nezávisle na tom, jestli si řidič vzpomene nebo nevzpomene na ustanovení o tom, jak má uhnout ...Ten „původní“ způsob nikdy nefungoval lépe, než ten současný – nebyl nikde definován, každý řidič mohl dělat místo někde jinde. Dříve se prostě sanitka musela prodírat, kde bylo zrovna místo, dnes je řečeno, kde by to místo mělo být. Navíc je trochu nereálné, aby v celé kontinentální Evropě platila nějaká silniční pravidla, a jenom tady v ČR jsme se to pokoušeli dělat jinak.
Navíc je trochu nereálné, aby v celé kontinentální Evropě platila nějaká silniční pravidla, a jenom tady v ČR jsme se to pokoušeli dělat jinak.
No, nereálné… to je trochu přehnaný optimismus. Řekněme raději nepraktické nebo nešťastné.
Důkaz můžete mít asi jedině v podobě vyšetřovacího pokusu, a to by vám asi stejně nestačilo.ó nikoliv, tolik já nepotřebuju, já jsem nenáročný, mně by stačila pouze korektní argumentace, namísto různé demagogie a vymýšlení si nastrčených argumentů, jako např. tohoto:
Všem ostatním stačí vědět, že když mají v jízdní dráze překážky, které musí sledovat a vyhýbat se jim, pojedou pomaleji, než když tam ty překážky nejsou.a jak toto tvrzení, které v žádném případě nezpochybňuju, souvisí s tvrzením "prostředkem by záchranka měla projet rychleji [než odstavným pruhem]"?
goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?sorry, ale v naprostý většině případů nedokážu předvídat, jestli když jsem zpomalil na 20 km/h, tak zda v příštích 10 sekundách budu stát úplně nebo se naopak zas rozjedu třeba na 40A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?
Ten „původní“ způsob nikdy nefungoval lépe, než ten současnýopět - důkaz by nebyl?
– nebyl nikde definován,neříkám že byl, popravdě, nepamatuju se, co všechno tehdá platilo ve vyhlášce, každopádně zcela jistě tehdy neplatilo, že se to má dělat jinak, tohlento si zrovinka pamatuju, že když se z vyhlášky udělal zákon, musel jsem se tohle jako nové pravidlo naučit
každý řidič mohl dělat místo někde jinde.ale kulový s přehazovačkou, po odstavným pruhu nikdo jezdit nesměl, ergo tam to místo muselo bejt (s vyjímkou odstavených aut, kterých je dle mojich zkušeností minimum - a jestli mi tu furt někdo bude omílat, jak tam stojí jedno za druhým, tak si na cestu zpátky snad půjčím kameru a zdokumentuju ty vaše nezvratné pravdy)
Dříve se prostě sanitka musela prodírat, kde bylo zrovna místo,ano, zatímco dnes se prostě musí prodírat, kde je zrovna místo ...
dnes je řečeno, kde by to místo mělo být."mělo být" na úkor toho, kde skutečně je ... achjo
Navíc je trochu nereálné, aby v celé kontinentální Evropě platila nějaká silniční pravidla, a jenom tady v ČR jsme se to pokoušeli dělat jinak.ROFL
a jak toto tvrzení, které v žádném případě nezpochybňuju, souvisí s tvrzením "prostředkem by záchranka měla projet rychleji [než odstavným pruhem]"?Už vám zde bylo několikrát vysvětleno, že v odstavném pruhu ty překážky jsou, zatímco v tom prostředním prakticky ne.
A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
ano, zatímco dnes se prostě musí prodírat, kde je zrovna místo ...Jen pokud řidiči porušují předpisy. Dříve to platilo vždy, pokud náhodou všichni řidiči neměli stejný nápad.
"mělo být" na úkor toho, kde skutečně je ... achjoNe, nemělo. To pravidlo platí i na silnicích bez odstavných pruhů. Na víceproudých silnicích jsou jízdní pruhy tak široké, že není problém uprostřed vytvořit místo jenom tak, že se najede na kraj příslušného pruhu.
ROFLJe od vás hezké, že vždy před cestou do zahraničí pečlivě nastudujete tamní pravidla silničního provozu a všechno si pamatujete pro několik zemí, přes které jedete. Bohužel to tak nedělá každý, takže když v celé Evropě bude platit pravidlo, že průjezd pro záchranku je uprostřed, budou cizinci u nás tvořit průjezd pro záchranku uprostřed, i kdybychom si my do zákona dali, že záchranka jede s trakařem a pozpátku.
a já jsem několikrát zopakoval, že toto "vysvětlení" (sic!) je v příkrém rozporu s mojí zkušeností, jak to na našich dálnicích obvykle vypadá ... a nic to nemění na tom, že je to argumentačně naprosto mimo - mohli bychom se tak nanejvýše bavit o implikaci: A = čím víc překážek je v jízdní dráze, tím je třeba jet pomaleji B = v odstavném pruhu je více překážek A & B => C = v odstavném pruhu je třeba jet pomaleji ovšem založit argumentaci na tom, že C platí samo o sobě, a když to zpochybním, tak naznačovat, že nesouhlasím s A ("Všem ostatním stačí vědět, ..."), když ve skutečnosti nesouhlasím s B, je mírně řečeno podlé a ještě se vrátím: "... ty překážky jsou, zatímco v tom prostředním prakticky ne" hm, a co znamená "prakticky"? - takže tam nějaké jsou, takže je třeba jet stejně obezřetně, jako v tom odstavném pruhu, čili na dohled a spolehlivé dobrždění? - no tak to se nám ale ten rozdíl stírá, oproti tomu, že by se prostředkem šlo řítit bezhlavě či co bylo míněno tím "pojedou pomaleji, než když tam ty překážky nejsou", ne? krom toho, zopakoval bych, že bych si stále dovolil trvat na svých zkušenostech, že těch "překážek" mezi pruhy, tj. neukázněných řidičů neuvolňujících prostor, je typicky řádově víc, než těch překážek v odstavných pruzícha jak toto tvrzení, které v žádném případě nezpochybňuju, souvisí s tvrzením "prostředkem by záchranka měla projet rychleji [než odstavným pruhem]"?Už vám zde bylo několikrát vysvětleno, že v odstavném pruhu ty překážky jsou, zatímco v tom prostředním prakticky ne.
goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že? (ano, jako je reálný problém jezdit 20 km/h, tak je reálný problém vybočovat z proudu aut k pravé straně, např. se tím omezí výhled)A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
stejný nápad nevjíždět do odstavného pruhu? - hm, tak to by ovšem byl trošku spor s tím prodíráním ... tak stejný nápad tam vjet? - ale, ale, už to vidím, všichni nacpaní na odstavném pruhu, a jízdní pruhy volnéano, zatímco dnes se prostě musí prodírat, kde je zrovna místo ...Jen pokud řidiči porušují předpisy. Dříve to platilo vždy, pokud náhodou všichni řidiči neměli stejný nápad.
To pravidlo platí i na silnicích bez odstavných pruhů.... o kterých se tu vůbec nebavím red herring
mno, já jsem se smál té naivní představě, že by v současnosti byla silniční pravidla stejná po celé kontinentální Evropě - co třebas takové svícení ve dne? jinak ovšem, jak již jsem říkal, mně prozměnu fascinuje, že máš pravidla všech 50 Evropských států nastudována nejen před cestou, nýbrž už jen tak preventivně do diskuse zdeROFLJe od vás hezké, že vždy před cestou do zahraničí pečlivě nastudujete tamní pravidla silničního provozu a všechno si pamatujete pro několik zemí, přes které jedete. Bohužel to tak nedělá každý, takže když v celé Evropě bude platit pravidlo, že průjezd pro záchranku je uprostřed, budou cizinci u nás tvořit průjezd pro záchranku uprostřed, i kdybychom si my do zákona dali, že záchranka jede s trakařem a pozpátku.
a já jsem několikrát zopakoval, že toto "vysvětlení" (sic!) je v příkrém rozporu s mojí zkušeností, jak to na našich dálnicích obvykle vypadá ...Takže vy potkáváte spoustu smetí v jízdních pruzích, a odstavný pruh je čistý? To podle vás ŘSD zaměstnává četu špiničů, kteří to smetí, které auta svým průjezdem z jízdních pruhů odhazují na kraje, tahají zpátky z odstavných pruhů a hází do jízdních?
ovšem založit argumentaci na tom, že C platí samo o soběTím nikdo neargumentoval. Akorát jsem A pokládal za samozřejmé.
Ani na dvakrát jste nebyl schopen napsat, o jaký problém půjde. Takže mi dáváte za pravdu, že o žádný problém ve skutečnosti nejde. Jenom prostě nesnesete pomyšlení, že byste sám dobrovolně udělal něco, z čeho nebudete mít prospěch vy, ale možná někdo jiný. To radši někoho na silnici zabijete nebo zmrzačíte, než abyste udělal něco, co vás sice nijak neomezí, ale ztratíte pocit, že jste pán silnic.A když uhnete ke kraji, a ono se to pak nezastaví, ale naopak rozjede, bude to problém?goto 108 - jistě, a taky se dá preventivně jezdit 20 km/h všude, co kdyby tam skočil chodec, atd., že?
tak stejný nápad tam vjet? - ale, ale, už to vidím, všichni nacpaní na odstavném pruhu, a jízdní pruhy volnéJste na dobré cestě, třeba to jednou pochopíte. Ano, řidiči opravdu neměli stejný nápad, takže jeden zajel blíž ke středu, druhý blíž ke kraji a třetí do odstavného pruhu (třeba proto, že už tam stejně kvůli pozdní reakci a vyhýbání se byl). Výsledkem bylo, že se nedalo projet nikudy.
... o kterých se tu vůbec nebavímTo je možná ten důvod, proč vám unikají některé souvislosti.
mno, já jsem se smál té naivní představě, že by v současnosti byla silniční pravidla stejná po celé kontinentální Evropě - co třebas takové svícení ve dne?Svícení ve dne se dá snadno odpozorovat, ostatně když všichni kolem vás svítí, je rozumné rozsvítit také, i když to třeba pravidla nepřikazují. Když budete svítit pořád, ničemu to taky vadit nebude.
Ani na dvakrát jste nebyl schopen napsat, o jaký problém půjde.ano, jako je reálný problém jezdit 20 km/h, tak je reálný problém vybočovat z proudu aut k pravé straně, např. se tím omezí výhled končím, nebaví mě to, jdi doprdele lháři!
Svícení ve dne se dá snadno odpozorovat, ostatně když všichni kolem vás svítí, je rozumné rozsvítit také, i když to třeba pravidla nepřikazují. Když budete svítit pořád, ničemu to taky vadit nebude.Muhah, teď jsem si představil cizince, jak přijede k nám a odpozoruje následující pravidla: V obci se jede 50~90 km/h (ano, i policie). Předjíždí se bez ohledu na čáru/čáry. Chodec má přednost jen v úterý v době od 03:00~04:00. Na světlech oranžová = zelená. Atd. Apod...
když jedeš 20 km/h tak ti nestačí 10 sekund reakci? Na zjištění jestli zrychlovat nebo zastavit? To není pravda že ne? To je pětinásobek času který se obvykle udává jako dostatečný i s jistou rezervou. Kolik máš promile v krvi?co prosím? nějak nerozumím, o čem mluvíš - já jsem říkal, že nemám křišťálovou kouli, abych věděl, co se stane v příštích 10 sekundách, nikoliv že za 10 s neumím přesunout nohu z plynu na brzdu či naopak
Proč je mezera uprostřed výhodnější než odstavný pruh?ehm, to je otázka, na kterou by mě zajímala odpověď, takže se mě na ní neptej ...
Co je na tom k nepochopení?hm ... všechno? - zatím mi na to nikdo rozumně neodpověděl, jenom kolega Jirsák blekotal cosi o tom, že odstavným pruhem se prý nedá jet 130 km/h (zatímco mezerou mezi auty za stejných podmínek patrně ano, jak z jeho pseudoargumentu implicitně vyplývá)
Mezera uprostřed nefunguje jen díky neukázněnosti řidičů. Její vytvoření se dá vynutit, zeptej se někoho kdo byl v USA co to obnáší neuhnout hasičům. Stačí jen chtít.tady jsme ovšem v ČR, nikoliv v USA
Manévrovat se dá s osobákem vždycky, kdo si nenechá před sebou dva metry místa je vůl.jsem pevně přesvědčen o tom, že sám dobře víš, že české silnice jsou volů plné a mezi námi děvčaty, s tím mým krámem, když stojím uprostřed pruhu, tak 2 m před čumákem mi opravdu nestačí k tomu, abych se posunul o metr blíž ke kraji - tedy, stačí, pokud mi dáš tak minutku-dvě času na manévrování jako když parkuju do řady aut
Původní způsob s odstavným pruhem je mnohem méně spolehlivý. Problém první- neukáznění řidiči. Myslí si že odstavným pruhem kolonu předjede. Ale dojede jen k problému který zácpu způsobil, za ním dvacet stejných chytrákůmno, a neříkal jsi před chvilkou něco o "snadném" vynucování ukázněnosti, akorát jako argument na přesně opačnou stranu? akorát mi přijde jako o něco menší problém "dvacet chytráků", než třeba tříkilometrová kolona volů
a sanitka je sto metrů vzadu bez možnosti cestu uvolnit.hm, opět, neprotiřečíš si, neříkal jsi o něco výše, jak je snadné v koloně manévrovat a cestu uvolnit?
Druhý problém je primární určení odstavného pruhu, totiž odstavení nepojízdných vozidel. Co když tam prostě stojí auto s poruchou, auto nepojízdné po jiné nehodě, kamion co mění kolo? Jak projede sanitka odstavným pruhem?nijak, prostě překážku objede, například tak, že jí uvolní místo auta v koloně - stejně jako výše, považuju za jednodušší řešit 30 m na objetí kamionu, nežli 3 km "volů"
Třetí problém je menší prostor. Normy pro rozměry silnic tady nebudu opisovat, koho to zajímá ať si to najde.no vidíš, a já bych teda byl neskutečně rád, kdybys mi tu normu, podle které se sanitka nevejde do šířky, do které se vejde kamion, opsal, protože sám fakt nevím, kde si takovou mám najít ...
nejsi taky cyklista?Dnes v Brně byla hlášená nehoda nějakého .... co jel na kole v tom počasí ..
tak si to nakresli, můj krám má průměr otočení asi 11 m při rozvoru asi 2,5 m a rozchodu asi 1,4 m, dýlka necelý 4 mMožná proto tam byla ta věta: "Pokud máš větší auto, nech si větší odstup, místo vpředu je tvoje volba."
dneska ráno od Říčan do Brna v tomhle směru D1 nestálo odstavený ani jedno auto!Zkoušel jste to třeba dneska ráno? Nebo minulou středu či čtvrtek? Auta v odstavných pruzích možná nestála, ale ležel tam neodhrnutý sníh (protože se překvapivě prohrnují jen jízdní a odbočovací pruhy).
tak je pravda že moje auto je menší než felda ale jen o kousíček. Průměrně inteligentní internetista by si je dávno našel.naprosto zbytečný výpad ... já nemám potřebu hledat, co máš za auto, jestliže se tu mluví obecně - nadhodil jsi číslo, o kterém jsem si představil, že má reprezentovat jakýsi průměr; anebo se teď budeme bavit o tom, že kamion na totéž nepotřebuje 2 m ale 50 m, tak si tam má nechat 50? - je to reálné?
S feldou ti nestačí dva metry na uhnutí? a jak zajíždíš na parkoviště? Jistě, pohodlné to není, chce to trošku víc snahy než jen sedět a civět ale řek bych že to patří k základním řidičským dovednostem.tak já si taky rýpnu - průměrně inteligentní internetista aspoň umí číst ... já jsem neřekl, že 2 m mi nestačí, ba právě naopak, přiznal jsem, že za určitých okolností stačí, dokonce jsem sám to parkování, nad kterým se tady tak podivuješ, zmínil: a mezi námi děvčaty, s tím mým krámem, když stojím uprostřed pruhu, tak 2 m před čumákem mi opravdu nestačí k tomu, abych se posunul o metr blíž ke kraji - tedy, stačí, pokud mi dáš tak minutku-dvě času na manévrování jako když parkuju do řady aut
A vždycky zbývá možnost uhnout včas, třeba v té chvíli kdy se kolona výrazně zpomalí.již bylo diskutováno výše, mám se neustále opakovat?
Kousek výš operuješ tím že když uhneš doprava ztratíš výhled. Hmm a kam chceš vyhlížet když to stejně stojí?třeba se rád kochám?
Z toho vyplývá že asi nejradši vyčuhuješ doleva abys měl výhled. Když to samé udělá ten za tebou a pak ještě dva tak jste právě zatarasili celou vozovku a ti vzadu výhled už nemají. Jak k tomu chudáci přijdou?naprosto zcestná dedukce, mně ku kochání bohatě stačí stát v lajně s předchozím autem, nepotřebuju nikam vyčuhovat (ale pokud už mám, tak vzhledem k řízení vlevo raději vlevo než vpravo)
Ještě se s dovolením vrátím k tomu odstavnému pruhu. Představme si ideální situaci kdy jsou řidiči uvědomělí.stop, netřeba pokračovat já mluvím o reálné situaci v ČR až budem v těch tvých USA, tak si vymýšlej ideální situace jak chceš
Když dojíždíte ke koloně nebo zácpě, zapněte výstražné blikače. Zmenšíte riziko že do vás někdo najede zezadu.AFAIK je to dokonce povinné podle silničního zákona.
Kalamita je "vyhlašována" kdykoliv kdy padá nějaký sníh v Praze.což mi přijde jako docela srandovní ... když jsem bydlel za Brnem, při prvním sněhu jsem viděl na silnicích jeden průser za druhým; co jsem se včera a dnes ráno motal okolo Prahy, tak vše v pohodě (jsem zvědav, až budu mít větší statistický vzorek ...) a btw, zatímco v Kuřimi byl sebemenší sněhový poprašek důvodem k rozhazování megatun štěrku, včera i dnes jsem s povděkem kvitoval čerstvě prohrnuté, ovšem nikoliv posypané, ulice v té naší "vesničce" možná je to trošku podivínské, ale ten štěrk v Kuřimi mě neskutečně sral, protože se nedalo jít nikam se psem se sáněma, a běžky se musely nasazovat daleko za městem, přičemž jako motoristovi mi to bylo k hovnu, opravdu nepotřebuju mít na rovině posypáno, přičemž odletující kamínky mi narušujou antikorozní vrstvy na podvozku (nemluvě o tom, když něco odstřelí líp, třeba do skla ...) a ještě je z toho neskutečnej bordel a prach, kterej se uklízel až kdovíkdy v půlce roku ...
Tiskni
Sdílej: