Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
# btrfs filesystem df / Data, RAID0: total=1.31TiB, used=1.00TiB Data, single: total=8.00MiB, used=7.25MiB System, RAID0: total=16.00MiB, used=96.00KiB System, single: total=4.00MiB, used=16.00KiB Metadata, RAID0: total=28.00GiB, used=5.25GiB Metadata, single: total=8.00MiB, used=504.00KiB
btrfs fi df /mount_point
... Jde mi o to, zda při přidání 4. disku Btrfs zjistí, že má na disku 4 spoustu volného místa a bude nové věci zapisovat postupně na disky 1+4, 2+4, 3+4. Nebo bude pořád pravidelně střídat disky a zapisovat postupně na 1+2, 2+3, 3+4, 4+1?Ahoj, sice nevim jestli to Btrfs bude delat automaticky jako mdadm ale nejak mi nesedej tvoje pocty pro ukladani dat u RAID5. Pokud neziju spoustu let v bludu, tak RAID5 by mel ukladat data zpusobem: 1,2,3 + 4 checksum (samoopravny kod) 2,3,4 + 1 checksum 3,4,1 + 2 checksum 4,1,2 + 3 checksum viz.: http://cs.wikipedia.org/wiki/RAID#RAID_5 Nebo jeste spim a nechapu o cem se bavime
 
             30.1.2014 11:47
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
        30.1.2014 11:47
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
            
         30.1.2014 14:33
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
        30.1.2014 14:33
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
            
         30.1.2014 17:05
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        30.1.2014 17:05
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        If there is a lot of allocated but unused data or metadata chunks, a balance may reclaim some of that allocated space. This is the main reason for running a balance on a single-device filesystem.Prakticky jsem ale zadny benefit nepozoroval.
 3.2.2014 11:36
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        3.2.2014 11:36
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         4.2.2014 09:52
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        4.2.2014 09:52
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         4.2.2014 16:24
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        4.2.2014 16:24
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         30.1.2014 17:08
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        30.1.2014 17:08
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         30.1.2014 20:31
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        30.1.2014 20:31
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         4.2.2014 11:14
Vykook             | skóre: 23
             | blog: Tomas
        4.2.2014 11:14
Vykook             | skóre: 23
             | blog: Tomas
            
         30.1.2014 20:49
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
        30.1.2014 20:49
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
            
         31.1.2014 11:43
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        31.1.2014 11:43
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Já ho používám od roku 2010 na všech svých strojích a takovéhle otázky mě vždycky náramně pobaví. 
 3.2.2014 21:09
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        3.2.2014 21:09
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                