abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:33 | Komunita

    V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Zajímavý článek

    The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.

    ZCR | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    17.9. 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.9. 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (55%)
     (6%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (15%)
    Celkem 33 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 22:30
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    alblaho avatar 5.4.2011 10:39 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Ten jazyk je fakt zajímavý. Myslel jsem, že v kategorii imperativních jazyků už nemá cenu se učit nic nového, ale tohle nevypadá marně.
    5.4.2011 11:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Mně to nepřijde nijak úchvatné. Mají pár zajímavých nápadů (defer se mi docela líbí), odvážili se zrušit dědičnost (tleskám!) a zavést určitou formu strukturální typové ekvivalence (u rozhraní)… no, na gorutiny s posíláním zpráv se budu muset ještě trochu podívat, ale žádné velké nadšení nepozoruju.

    Lambdy jsou syntakticky hrozně roztahané, skoro jako v Javě :-) A proč autoři mluví o uzávěrech jako o uzávěrách?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.4.2011 12:33 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Taky mi přijde, že je to akorát jinak zapsaný libovolný jiný imperativní jazyk, který má pár věcí navíc řešených přímo ve specifikaci místo v knihovně (což je IMO velmi omezující), např. korutiny (nazvané gorutiny :-)), lambdy či uzávěry (v C++ to umí třeba Boost.Coroutine (zatím není součástí Boostu) a Boost.Lambda).
    5.4.2011 13:13 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Snad každý imperativní jazyk bude jinak zapsaným imperativním jazykem, ne? :-)

    Go se mi líbí, ale mírným favoritem na podobném poli je u mě Vala.
    5.4.2011 14:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    To byla spíš narážka na to, že většina dnes používaných imperativních jazyků se zapisuje podobně jako Céčko :-)
    alblaho avatar 5.4.2011 17:54 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Vala mi přijde jako velmi vhodná alternativa pro programování pro GNOME. Čisté C je zatrest, Python zas prostě nemá tu efektivitu nativního kódu, Mono je... Mono :-)

    Plusem je, že nějaký kvalitní soft už je v tom napsaný, třeba Shotwell. Ale detailně jsem to nezkoumal, teď koukám, že mají i výjimky, takže to není jen blbý preprocesor pro C.

    Ale mimo GNOME nevím nevím.
    7.4.2011 01:04 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    čisté C je perfektní, ale je třeba si dát pozor. Ono to programování pro GNOME je to, co stojí za hovno .. :D
    7.4.2011 22:09 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Ty bys začal velký projekt v C?
    8.4.2011 01:06 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Zrovna jeden začínám :-P Pořád mnohem lepší, než se srát s C++, D ještě není pořádně rozvinutý a když je třeba přenositelnost a možnost nabindovat API z mnoha jiných jazyků, tak Cčko je perfektní volba.
    8.4.2011 04:25 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Já osobně nevidím rozdíl v bindování C nebo C++. Ve většině případů se píšou wrappery u obou stejné. Podle mě je největší problém v tom, že těch jazyků je milion, a každý má pro ty bindingy jiné API.

    Jinak k tomu projektu dej link, pokud je open, rád se podívám, čemu říkáš větší projekt :-)
    8.4.2011 07:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Když děláte binding na kód C++ (obecně jakýkoliv jazyk se jmennými prostory), tak musíte řešit mapování identifikátorů na symboly v objektových souborech. A zrovna C++ výslovně varuje, že se liší překladač od překladače (a často i mezi verzemi téhož překladače).
    8.4.2011 08:06 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    To ovšem pouze v případě, že ten jazyk, do kterého dělám binding, umí načíst sdílenou knihovnu a volat C funkce (toto umí hlavně kompilované jazyky). Na druhou stranu, někde stejně musí být seznam těch funkcí, parametry, atd, takže ten "wrapper" je sice jinde, ale stále je tam.

    Takže abych to shrnul, pokud mám malou knihovnu, která má do 20 funkcí, které chci nabindovat, opravdu nevidím rozdíl v tom, jestli je v C nebo C++. Pokud je knihovna větší (dejme tomu tisíce funkcí), je bindování podle mě komplikované jak v C, tak i v C++.

    Nakonec i v C++ je možné používat pro externí API C symboly, takže bych se toho zase tak nebál.
    8.4.2011 14:43 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    pracuju na herním enginu s integrací master/asset serveru pro storage dat na serveru a automatické stažení klientem; s jednoduchým skriptováním v jazyce Lua a tím pádem možností tvořit velkou škálu her bez zásahů do core enginu. V současnosti je venku první pre-alpha, ale používá se existující engine Cube 2, který je v C++ (no, spíš takový Cčkovitý C++) a vzhledem k tomu, že jeho kód není moc flexibilní, začaly práce na úplně novém enginu from-scratch v čistým C99 a modulární architekturou založenou na runtime načítání modulů (renderery, zvukové subsystémy, skriptování, formáty map apod.) s důrazem na velkou flexibilitu a efektivitu. Vývoj bude trvat asi dlouhou dobu i s týmem několika programátorů, takže vývoj probíhá vedle aktuální codebase a postupně proběhne přechod. Také je momentálně problém s managementem, takže tam bude probíhat hodně změn - bude se forkovat, takže pokud chceš sledovat stav, tak ti můžu poslat link až po forku - klidně mě kontaktuj na IM (quaker66 AT gmail DOT com nebo quaker AT jabbim DOT cz)

    Původní záměr bylo použití D pro nový engine, ale vzhledem k nepodpoře několika věcí ve všech kompilátorech (momentálně chybějící linkování shared knihoven a podpora pro málo architektur / OS) jsem se rozhodl pro Cčko, se kterým nemám problém.

    V Cčku se dá psát velice přehledný kód i pro velké projekty - ale je třeba si dát pozor na paměť a pečlivě kód strukturovat, aby se z toho nestala špagetovitá změť a vše rozdělit přehledně do částí.

    Jiný projekt, ve kterým jsem zapojen a je psaný v Cčku, je Enlightenment a jeho knihovny.
    alblaho avatar 5.4.2011 17:58 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Já to vidím jako konkurenci pro céčko. Javisti Go moc řešit nemusí.

    - jednodušší než C++ (doufám)

    - jakás takás podpora pro moderní vícejádrové procesory

    - kompaktní nativní kód (doufám)

    - rychlý překlad

    - moderní serepetičky typu typová inference a uzávěry

    Déčko se moc nechytlo, třeba prorazí tohle. Nezlobil bych se.
    7.4.2011 01:06 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    "Déčko se moc nechytlo" .. nemůžeš říct o jazyce, který měl první stabilní specifikaci v roce 2007 a druhá ještě ani není.
    7.4.2011 22:08 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Specifikace možná, ale ten jazyk je tu už pěkně dlouho a stejnou dobu je i ignorován. Na druhou stranu programovat pod D bych si zvykl, ale v tom Go paskvilu ne:-)
    8.4.2011 01:07 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Nojo, jenže ten jazyk NENÍ ještě pořádně vyvinutý pro produktivní použití - D2 už celkem jo, ale ideální to není - není ignorován, prostě ještě není "ready".
    8.4.2011 04:26 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    V tom případě je otázka, bude v dohledné době vyvinutý, když se nevyvinul ani během deseti let?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.4.2011 15:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    Do D bych docela vkládal naděje, ale myslím si, že je pro jeho budoucnost zásadní plná kompatibilita s C++ (ve smyslu linkování vůči knihovnám).
    8.4.2011 01:10 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go – pokročilejší témata
    No, zatím se dá C++ knihovna wrapnout pod Cčkem a to pak použít v D, ale ideální to není, samozřejmě.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.