abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    21.6.2013 07:42 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    PS: čerstvá informace: FotoŠkoda již nacenil K-500 v kitu s 18-55 a doublezoom kitu s 18-55 + 50-200. Ceny jsou 14 990 a 17 690 Kč – u jiných prodejců jako VK Foto si pár tisíc v poklidu odečtěte.

    Nebo nenakupovat v ČR vůbec a ušetřit ještě víc. Já nakupuju fototechniku ve FOTO KOCH a třeba na posledním objektivu jsem ušetřil 9000 Kč. Ačkoli s doporučením K-50/K-500 naprosto souhlasím, protože sám fotím s K-5 II, rozhodně bych doporučil koupit samotné tělo bez setových objektivů, které nestojí za nic. Třeba poměrně levný Tamron 17-50/2,8 je jako základní zoom naprosto skvělý.

    Osobně spíše doporučuji základní kit s 18-55 a případné dokoupení delšího skla později. Pentax 50-300 je obecně považován za slušnou volbu i přes absenci makro režimu – případně lze zvolit třeba Sigmu 70-300 v APO verzi.

    Pokud je Pentaxem 50-300 myšlen objektiv Pentax SMC DA 55-300mm f/4-5.8 ED, tak ten je opticky dost mizerný a rozhodně bych se poohlédnul po alternativě u Sigmy nebo Tamronu. Na druhou stranu, teleobjektiv ve skutečnosti potřebuje málokdo, i když si každý myslí, že se bez něj neobejde.

    regine2 avatar 21.6.2013 08:03 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu

    Souhlas (výborný i v setu pro běžné focení), ale za tu cenu bych šel raději do již osvědčeného koně Nikon D5100 (má již podstatně dražšího nástupce D5200).
    Plusem je výklopný monitor - velmi praktická věcička.

    Nikon D5100 + 18-105VR
    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    21.6.2013 14:28 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Mám opačný názor. Zatěsněné tělo i objektiv, uživatelská nastavení, promyšlené ovládání a hlavně naprosto boží neošizený pentaxí hledáček byly důvody proč jsem šel do K-30 a oželel i výklopný displej.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    21.6.2013 15:15 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Také opačný názor, D5100 a D5200 nemají dvě ovládací kolečka, tím pádem není přímo přístupné nastavení hlavního prvku (clony/času) a kompenzace a musí se to řešit různým přimačkáváním tlačítek. A výklopný monitor? už dostkrát jsem s fotákem spadl, většinou tak že jsem čuměl do hledáčku a udělal krok kam jsem neměl, a bojím se že bych monitor takhle lehce upevněný poškodil. Výklopný monitor je většinou příjemný na lehkém kompaktu, ale na těžší zrcadlovce, kterou většinou držím u oka bych ho nevyužil.
    22.6.2013 15:00 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Výklopný monitor je sice výborný na video, ale pro fotografa, který video aktivně netočí, to rozhodně "must have" funkce není. Navíc pokud mám přehled, tak se výklopné displaye objevují jen v entry až mid-level zrcadlovkách, ale ve vyšší třídě už ne (snad s výjimkou sony a99, ale to je celkově specifický přístroj), takže to profi fotografové evidentně nepotřebují.
    kyknos avatar 21.6.2013 08:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    limity dané difrakcí? to přeci záleží na cloně - tedy jinými slovy, v závislosti na použité cloně se limity konat mohou a nemusí - jako argument proti většímu rozlišení to nemá velkou váhu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    21.6.2013 15:22 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Pro APS-C chip na difračně limitované optice je pro červené světlo na cloně 5,6 (což je nejvice otevřená clona na vzdálenější straně těch standardních zoomů) efektivní rozlišovací schopnost 17Mpix, (pro clonu 11 je to 4 Mpix) jakákoliv další nedokonalost objektivu se již jen přičítá.
    kyknos avatar 23.6.2013 10:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    koupit si zrcadlovku a nejlepší objektiv mít se světelností 5.6 jsou docela vyhozené peníze

    se slušným objektivem je ten limit někde úplně jinde (mimo schopnosti dnešních chipů)

    a to nemluvím o tom, že reálné rozlišení chipu je 3-4x nižší než deklarované (barevná maska)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.6.2013 17:27 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    No to nevím odkud jste na tohle přišel.

    V zoom objektivech je naprostá většina objektivů pro běžné zrcadlovky takových, že maximální otevřená clona klesá s protahujícím zoomem a pro nejdelší ohniskovou vzdálenost je nejčastější světelnost 5,6. Výjimka jsou objektivy v kategorii "profi" které mají konstantní světelnost pro celý rozsah a většinou hodnotu clony 2,8 nebo někdy 4. Ale tyhle objektivy s vyšší světelností jsou jednak krátké v zoomu, typicky poměr krátké ku dlouhé ohniskové vzdálenosti je 1:3 pro fullframe 24-70 a 70-200 (a někdy ekvivalent prvního v APS-C 17-55/f2,8), takže člověk potřebuje dva objektivy pro pokrytí obvyklého rozsahu, a cenově jsou tak vysoko, kam zákazník s entry level zrcadlovkou nesměřuje. viz napřiklad Canon a Nikon

    Ty uvedené pentaxy jsou v cenách:

    K-50 DSLR retail price of $699.95 for body only, $799.95 for the kit including DA-L 18-55mm WR lens and $879.95 for the dual lens kit including the DA-L 18-55mm WR and DA-L 50-200mm WR lenses.

    K-500 DSLR retail price of $599.95 for the kit including the DA-L 18-55mm lens and $699.95 for the dual lens kit including the DA-L 18-55mm and DA-L 50-200mm lenses.

    Což odpovídá entry level a mid range rozsahu. Takový zákazník nedá cca $3-4000 za dvojici kvalitních objektivů. Pro běžného spotřebitele bude volba zoomy o světelnosti 3,5-5,6.

    To že se slušným objektivem je limit někde úplně jinde není pravda. Alespoň pokud se to týká zoomobjektivů. Naopak z všech mých focení v podstatě jedině kvalitní monofokální objektivy, lehce zacloněné jsou schopny mít stejnou kreslící schopnost jako 21 Mpix na 5DMkII.
    23.6.2013 18:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Ale tyhle objektivy s vyšší světelností jsou jednak krátké v zoomu, typicky poměr krátké ku dlouhé ohniskové vzdálenosti je 1:3

    …což je tak akorát, větší rozsah už je na úkor obrazové kvality.

    a cenově jsou tak vysoko, kam zákazník s entry level zrcadlovkou nesměřuje

    Můj oblíbený Tamron 17-50 f/2.8 se stále prodává za 9000-9500 Kč a proti těm různým dlouhorozsahovým s nic moc světelností je to rozdíl třídy. Právě k entry level tělu bych to označil za vůbec nejlepší investici.

    23.6.2013 20:37 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Jistěže delší objektivy jsou na úkor kvality, ale tak mnoho lidí neuvažuje. Stačí se podívat, když jde člověk po městě, co mají většinou lidé v rukách. Většinou zoomové setové objektivy jako CANON EF-S 18-55/3.5-5.6 IS II nebo delší zoomy CANON EF-S 17-85/4-5,6 IS USMnebo CANON EF-S 18-135/3,5-5,6 IS STM A u ostatních značek obdobně.

    Pravda, objektivy od Tamronu tak i od Sigmy a Tokiny jsou cenově na tom mnohem lépe než od vlastních výrobců ať již Nikonu nebo Canonu, a nabídnou celkem srovnatelnou optickou kvalitu spolu s drobnými nedostatky jako pomalejší ostření, ale takový objektiv si pořídí málo kdo, jen ten kdo přesně ví, co chce a proč. Z mých pozorování má jiný objektiv než od výrobce těla, tak 5%-10%.
    24.6.2013 14:58 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Nebyl by odkaz na nejake podrobnejsi povidani? Chystame se na domaci digitalizaci jedne stare knizky a vedet o tomhle neco vic by se asi siklo.
    24.6.2013 15:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Pěkně je to vysvětleno např. tady.
    24.6.2013 15:57 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Díky, to jsem na nás teda zvědav. :-)
    Pro začátek vím, že nemá smysl clonit víc než na f/8.
    24.6.2013 18:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Při focení (relativně) ploché předlohy by nároky na hloubku ostrosti neměly být velké, takže bych to s clonou nepřeháněl. Jediné, co hrozí, je problém s tím, že u některých objektivů není rovina ostrosti tak úplně rovina (nevzpomínám si z hlavy, jak se tomu říká).
    25.6.2013 17:03 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Jasně, hloubka ostrosti není moc potřeba, jde mi spíš o kvalitu kresby, kdy čím větší díra, tím větší problém s kresbou v rozích. Rád bych co nejvíce využil plochu snímače.
    25.6.2013 22:52 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Obvyklé pravidlo říká, že objektivy mají optimální ostrost zacloněné, tak asi o 2-3 clonová čísla od maximálního otevření. Více zacloněné se začnou projevovat difrakční omezení a méně zacloněné jsou zase ve hře optické vady objektivu. A také platí, že skoro jakýkoliv monofokální objektiv (v ohniskové vzdálenosti cca 50) a lehce zacloněný je ostřejší než jakýkoliv i nejšpičkovější zoom.

    Pro ilustraci Canon EF 50mm f/1.8 II Lens versus Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM Lens To první je snad nejlevnější sklo, které se na Canon dá nové koupit, za cca $125 s celoplastovou konstrukcí, jednoduchým motorkem, skoro nemožným manuálním ostřením a otáčejícím se předním členem. To druhé je nejšpičkovější základní zoom na Canon v ceně cca $2300. Přesto je ten levný monofokál lepší v rozích a v podstatě stejný na ploše. A navíc tak konstrukce 50 je stará, design z roku 1990, zatímco EF 24-70mm f/2.8 L II USM je zcela nová konstrukce (vyšla v únoru 2012) a schopnosti výpočtu optiky se za těch 22 let se naprosto změnily. Starší standardní zoom Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM je zřetelně horší v ostrosti a přenosu kontrastu. Stejně tak o krok lepší monofokál Canon EF 50mm f/1.4 USM je již zřetelně lepší i než ten nejnovější zoom všude v celém rozsahu clon.

    Já osobně mám právě levný standardní monofokál přesně z tohoto důvodu. velká díra v mnoha situacích a velká ostrost když potřebuji.
    27.6.2013 10:57 sarimak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Souhlas, svetelne pevne sklo s podobnym zornym uhlem jako lidsky zrak (50mm na fullframe nebo 35mm na APS-C) miva jedinou (a nevyhnutelnou) optickou vadu: chromatickou aberaci (fialove nebo zelene obrysy). Ta se navic projevuje jen na nizkych clonach (objektiv se svetelnosti 1.8 se po zacloneni na 2 - 2.2 chova uz velice rozumne a od 4 vys se aberace uplne odstrani) a jen nekdy (na kontrastnich prechodech tvmava-svetla, napr. bily krajkovy satek na tmavem svetru nebo tmava antena na strese domu proti svetle obloze). V SW se da aberace rozumne odstranit jen pokud je v rovine ostrosti - pripadne barevne fleky v rozmazanych oblastech (LoCA) jsou pomerne neresitelne.

    Za cca 5k Kc se tak diky jednoduche konstrukci pevnych 35 (DX) a 50 (FF) da poridit velice kvalitni a uzitecne sklo.

    Jeste male doplneni k difrakci: na APS-C se difrakce zacne projevovat na clone 11, na fullframe az na clone 16. Nema proto cenu se snazit "pomahat" horsimu sklu priclonenim pres 8 (na DX), naopak to muze snizovat rozlisovaci schopnost daneho objektivu. Pokud je vetsi hloubka ostrosti "proste potreba", neda se nic delat. Jen je potreba si ohlidat, ze na snimaci neni zadne svinstvo, protoze clony od 16 vys ho uz zacnou docela vyrazne ukazovat (ostre tmave flicky, zvlast na svetle obloze s mraky jsou k vzteku, jakmile se octnou na clenitem pozadi, spatne se odstranuji pomoci nastroju jako je Spot removal v Darktable).

    A jeste jedna vec k vysokym rozlisenim: vsude se pise, ze kdyz pouziju FF sklo na DX, odstranim tim neostrost v rozich. Zaroven se ale tolik nezduraznuje, ze tim vzroste plosna hustota pixelu, kterou potrebuju prohnat pres stredovou cast tehoz skla. Odstraneni vinetace a neostrosti v rozich je tedy vykoupena nizsi rozlisovaci schopnosti po celem obraze a u nekterych skel (a DX snimacu s 16 a vice MPx) to uz muze byt docela znat.
    27.6.2013 11:31 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Jen doplnění. Chromatická aberace se vždy (tedy co sem viděl) projevuje radiálně, tedy čím více je kontrastní hrana ochýlená od spojnice se středem, tím je to více vidět.
    27.6.2013 10:36 sarimak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Field curvature - viz napr. http://photographylife.com/what-is-field-curvature Obecne se najde u sirokych ohnisek, ale nevyhyba se ani pevnym sklum (napr. Nikkor 28/1.8G).
    27.6.2013 11:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Jo, díky, to je ono. Mně to většinou nevadí, protože když fotím na malou hloubku ostrosti, tak okraje jsou právě to, co ostré mít nechci, ale při focení plochých předloh by to problém být mohl.
    24.6.2013 20:58 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Dobrý je také článek Do Sensors “Outresolve” Lenses?.
    21.6.2013 10:31 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Larrabee základem čínského superpočítače
    Jednak se divím, že to Intelu jeho vláda povolila :-) Druhak mám pocit, že pokud je ten žebříček postaven na surové hodnotě Teraflops, tak srovnání se stroji, kde Teraflopy hrne Tesla, trochu kulhá - Larrabee by měla poskytovat programátorům citelně větší volnost, nebo se pletu? Tzn. mělo by to být použitelnější na problémy, které na Tesle nejdou efektivně akcelerovat...
    [:wq]
    21.6.2013 15:16 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee základem čínského superpočítače
    Jo, je to tak. Na Xeon Phi běží obyčejné programy (c/c++/fortran zkompilované pro x86_64, s optimalizací pro Xeon Phi (vektorové instrukce pro 8 nebo 16 operandů, pokud si vzpomínám apod) - umí bohužel (zatím) jen icc). Programy je možné pouštět buď celé na Xeon Phi(na kartě běží nějaké upravené jádro, data se na něj kopírují přes nějaké emulované NFS (IIRC)); nebo běží program na CPU, na Xeon Phi se k vypočtení pouze pošlou (příslušně označené a slinkované) rutiny z hlavního programu. Na každém jádru může běžet úplně jiný kód. Super věc.

    Proti tomu na Teslu (nebo jakékoliv GPGPU) je vše třeba přepsat/napsat v CUDA či OpenCL (takže bye-bye složité datové struktury, náhodný přístup do paměti, welcome global/shared/local memory, kopírování dat z RAM na kartu atd atd), na každém jádru běží tentýž kernel, jen nad jinými daty.

    Tesla bude super účinná na úlohách, kde je předem jasně daný přístup do paměti (např maticové operace) a bude fungovat mizerně na datech, která jsou strukturovaná nepředvídatelně a třeba proměnlivě.

    21.6.2013 13:47 donny
    Rozbalit Rozbalit vše typo
    "dosahují rychlostí až 1 400&nbs;MB/s."
    21.6.2013 14:52 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Chyba?
    "Celé to váží 8 gramů a stojí 80 dolarů."
    Nějakej lehkej, ne?
    21.6.2013 18:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    Nepochybuji o tom, že nástupce Pentaxů K-5 II(s) již 24Mpix snímač nabídne

    Třeba se Pentax přidá ke Canonu, který už honbu za megapixely v podstatě ukončil.

    21.6.2013 20:37 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    "AE bracketing mají lepší, &plusm;3."
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    21.6.2013 22:42 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    a jak často to člověk používá?
    23.6.2013 11:13 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: dnes hlavně o Pentaxu
    To bylo jen upozornění na podezřelé znaky "&plusm;3". Doufám že se tu jednou objeví tlačítko "grammar nazi" komentář.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.