abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    16.8.2013 05:57 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Thunderbolt je super, na svem MBP vesele pouzivam :-) USB je sracka z dilny MS a podle toho to vypada.
    16.8.2013 14:14 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Vazne? USB vzniklo v MS? Robis cest svojmu nicku. Fy. ktore sa na tom podielali: Hewlett-Packard, Intel, Lucent, NEC, Microsoft a Philips. Delis svet na tych co maju USB a tych co maju TB alebo mas ine kriteria Lin/Win?
    16.8.2013 08:43 darth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Zda sa mi to alebo pan Jezek jednoducho len nenavidi Thunderbolt (dovod ?). Poculi ste uz o TB 2.0?
    Conscript89 avatar 16.8.2013 09:02 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Thunderbolt sice nikde nemam a je mi ukradeny stejne jako firewire. Jsem spokojeny s USB3, ale taky nechapu tu "nenavist".
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    16.8.2013 09:31 KOLEGA | skóre: 17 | blog: odpocinuti_vecne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Nejsem jediný, komu to připadalo takové, ehm, řekněme zaujaté? (i když zkušenost s tím nemám ... )
    16.8.2013 09:39 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Třeba je dotyčný zaujatý, že si nemůže pořídit Maca :P
    16.8.2013 09:50 lockator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    vidieť, že recenzent nemá poňatia o video sfére - Firewire tam bolo dlho jediné rozumné pripojenie (okrem profi SDI), nahradilo ho až HDMI a Thunderbolt používa firma Black Magic ako štandartné rozhranie, v profi videu je to znova alternatíva k SDI. trošku povoliť tie klapky pri písaní.
    16.8.2013 10:05 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ale vzdyt to pise: "Rozhrani pro hornich 10 tisic".
    16.8.2013 10:40 lockator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    nie, píše hovadiny, horných 10 tis. má na háku Thunderbolt. ja ho používam v práci aj doma, s USB sa nedá porovnávať, jediné čo je pravda, je obmedzený výber dosiek a debilná politika Intelu, rozhranie je to skvelé
    16.8.2013 10:51 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    "s USB sa nedá porovnávať" Neco konkretniho, v cem ti thunderbolt usnadnuje zivot? A ne reklamni kecy.
    16.8.2013 10:59 rpajik | skóre: 18 | blog: rpajikuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ja bych ho pouzival taky. Ale nenasel jsem single socket board pro Xeon, ktery by tenhle port mel.
    16.8.2013 12:33 Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Prosím o sdělení výhod oproti USB 3.x.
    16.8.2013 13:43 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Například se přes TB dají připopjit i další periferie (existuje docking station, grafickam karta, audio zarizeni napr.) a daji se zapojovat za sebe, tj. nepotrebuju milion portu.
    16.8.2013 13:47 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Jak konkretne tobe ulehcuje thunderbolt zivot. Jednoducha otazka, na kterou mi zatim nikdo neodpovedel. Reklamni kecy znam.
    16.8.2013 14:00 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Planuju novy ntb a tam chci mit TB prave kvuli dokine a externi grafice protoze tim budu nahrazovat desktop.

    Naopak vubec nepotrebuju USB3 a vyssi nebo TB kvuli rychlosti propojeni externich disku, uz USB2 je pro mne dostacujici.
    16.8.2013 14:54 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    docking station vyrabi kazdy vyrobce NB, ne kazdy NB ma na to konektor, ale bude jich vice nez NB s TB. Pokud jsi chtel DS, mohl jsi ji mit uz ted. A i s napájením.
    16.8.2013 15:07 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ano, ale má to háčky: - ne na všechny NTB dokina vůbec existuje - když existuje tak je to proprietární konektor

    Přijde mně že spousta lidí na TB kouká jen jako na něco čím si připojí externí disk, pro takové lidi to fakt výhodné není.

    16.8.2013 15:35 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    mas ve vsem pravdu, a prave proto TB skonci blbe. Bude se malo prodavat, bude malo zarizeni s TB, vyrobci nebudou chtit zbytecne zdrazovat desky, takze ho tam nebudou davat, bude sa davat pouze do drahych desek, nebo jako karta, a skonci uplne jako firewire - bylo sice napsano nestastne pro hornich 10tis lidi, ale proste pro celkem malous skupinu lidi, ktera pro to bude mit pouziti, nikdy se poradne nerozsiri bude živořit na okraji.
    16.8.2013 16:08 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    No a kolik lidi po tom thunderboltu teda touzi? Proste neni poptavka, tak se nerozsiri. Ja osobne budu mit na NTB radsi jeden USB 3 navic, nez thunderbolt, do kteryho nemam co strcit. A kdyz uz budu touzit po docking station, tak si na to koupim notebook a k nemu docking station za polovinu te thunderboltove.
    16.8.2013 16:32 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Vsak ja nerikam ze po tom touzi masy lidi ani se nesnazim nekoho presvedcit ze to ma chtit. Ja se jenom pokousim vysvetlit ze to neni takova blbost jak tvrdi Mr. Jezek a ze degradovat to jenom na port pro projeni disku je blbost.

    On i treba ten firewire se nijak masove nerozsiril ale v urcitych skupinach a situacich je to hodne rozsirene a pouzivane. Podobne napr. ZIP mechaniky a dalsi.
    16.8.2013 16:42 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ale veď presne toto sa v tom článku píše (a teda to, že je to niečo, čo využije len veľmi špecifická skupina používateľov).
    16.8.2013 17:05 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Vzdyt ja se nehadam, ja tu reagoval na otazku jaky ma tb vyhody, tak jsme je popsal a pak odpovidal na dalsi otazky:-)
    16.8.2013 17:53 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ano, ale má to háčky: - ne na všechny NTB dokina vůbec existuje - když existuje tak je to proprietární konektor

    Na univerzalni docking station IMHO staci samotny DisplayPort (1.2), ten zvladne USB 2.0 v auxiliary kanalu, takze roli docking station zvladne monitor s integrovanym USB 2.0 hubem.
    16.8.2013 19:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    dokinu si představuju jako maximálně jeden kabel, což IIRC TB splňuje. DP by potřeboval ještě něco na ty desítky W pro napájení/dobíjení.
    16.8.2013 21:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ono opravdu lze pres TB nabijet notebook? Zatim vse, co jsem o tom nasel, zminuji jen distribuci od hosta (tedy NB) k perfieriim, a to cca 10 W (takze i kdyby to nejak slo otocit, neni to dost pro vetsinou notebooku).
    16.8.2013 22:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    TB v akci jsem viděl pouze před časem u MacBooku Air, tomu by 10 W možná stačit mohlo. Ale nepamatuju si to přesně, proto to IIRC o příspěvěk výš
    17.8.2013 02:02 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Přes TB se notebook nabíjet nedá. TB dokáže poskytnout určitý příkon pro připojenou periférii (IIRC cosi jako 10 W), ale bohužel nikoho nenapadlo to postavit tak, aby mohla téct šťáva opačným směrem.
    17.8.2013 02:10 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ano, ale má to háčky: - ne na všechny NTB dokina vůbec existuje - když existuje tak je to proprietární konektor

    Na univerzalni docking station IMHO staci samotny DisplayPort (1.2), ten zvladne USB 2.0 v auxiliary kanalu, takze roli docking station zvladne monitor s integrovanym USB 2.0 hubem.
    Na bázi DisplayPortu pracuje Dock Port, který do kabelu (konektor je standardní, ale nevím, zda jde použít standardní DP kabel) muxuje ještě USB 3.0 a také napájení pro notebook. Takže na tom je možné univerzální dokinu udělat, TI již nabízí řadiče. snad to má být i "platform-agnostic", takže bez nutnosti podpory OSem? (No, uvidíme, uvidíme.)
    16.8.2013 15:59 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    I přes USB jdou zapojit další periferie, dají se zapojit do společného USB hubu a pak nepotřebuju milion portů.
    16.8.2013 16:32 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    To ne, ale potrebuju k tomu pak externi zdroje:-)
    16.8.2013 10:03 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Kontrolni otazka: Kdo je ted trapnejsi? Spolecnost intel nebo jindy celkem dobry autor tohoto clanku?
    16.8.2013 10:06 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Zkus si to precist(+pochopit) a pak soudit. Ja s autorem souhlasim.
    16.8.2013 12:26 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Precetl, pochopil, nesouhlasil, nazor nezmenil. ;-)
    16.8.2013 13:04 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Má pravdu, že ta karta je chybně koncipovaná a problém s Thunderboltem moc neřeší. Ale nevím, třeba to fakt nejde implementovat bez těch konektorů.
    16.8.2013 13:22 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Ze pan autor hral pred napsanim tohoto clanku DOOMa? :-)

    Predpokladam, ze mel na mysli "dye"...
    16.8.2013 13:44 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    ?
    18.8.2013 00:15 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Inu, ta grafika je fakt boží... Kdo to má pořád napájet?! Kdepak, grafika, která si nevystačí s napájením ze slotu, je u mě propadák...
    http://bandzone.cz/_90972
    Jendа avatar 18.8.2013 05:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    OTOH neznám grafiku, která se napájí ze slotu a má výkon srovnatelný s grafikami, které vyžadují externí napájení.
    19.8.2013 00:06 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Já jo... Je to jen o výběru vhodného vzorku. Třeba nějaké Nvidie GF 6xx/7xx bez přídavného napájení jsou určitě výkonnější, než taková GF 8800 GTS. :-) (Tady už snad stačí i integrovaná od Intelu).

    Ale pokud myslíš pouze ve stejné generaci, tak to taky neznám.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    20.8.2013 11:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Hlavně tepelný výkon… :-)
    19.8.2013 07:55 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Intel chystá trapný pokus o oživení Thunderboltu
    Tyjo, to je jak v 90. letech, tenhle článek. Tehdá měl každej taky pocit, že to musí oživit nějakýma blbýma žvástama.
    19.8.2013 16:32 Antonym
    Rozbalit Rozbalit vše bulvarni titulek

    Fakt sorry, ale kdyz budu chtit cist clanky psane takhle, tak si zajdu na blesk.cz nebo na nejaky blog urovne Radek Hulan...

    Chapu, ze priblizne od valky ve Vietnamu se uz suche komentovani reality nenosi a autori se snazi protlacit do clanku sve nazory, ale tohle je fakt moc

    21.8.2013 18:16 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bulvarni titulek
    Právě naopak, přečti si např. kritiku moderních herních magazinů od zakladatelů Score.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.