RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Diskuse byla administrátory uzamčena.
To je zase výplod. Vypadá to, jako když autor včera objevil, že existuje Inkscape a dnes už o tom píše články.
Například patle dohromady nastavení pozadí ve vlastnostech dokumentu a vložení obrázku „jako pozadí“. Pozadí ve vlastnostech dokumentu slouží jen pro zobrazení, např. když budete tisknout na žlutý papír, abyste viděli, jak to bude vypadat. Ale samo o sobě se netiskne. Maximálně jej lze použít při exportu.
Když vložím obrázek, který má sloužit jako pozadí, tak je vhodné ho dát do samostatné vrstvy a tu pak případně zamknout, jinak ten obrázek bude docela obtěžovat při práci s ostatními objekty. Například, když budu chtít víc objektů označit tažením myší, budu muset začít někde úplně mimo, jinak místo označování začnu hýbat tím obrázkem.
Přestože Inkscape znám celkem dobře, rozhodně se nepovažuji za odborníka a z tohoto důvodu, a ne z časového, se nepouštím do psaní takovýchto článků.
Příspěvek jsem nepsal, abych předvedl přezíravý pohled na autora, ale protože mi úroveň článku nepřišla adekvátní Abíčku. Ale dle, nejen tvého ohlasu, si cílovou skupinu našel.
Dejme tomu, že bych se rozhodl o Inkscape něco napsat. Byl by o to na Abíčku mezi čtenáři zájem (nepatří to spíš na nějaký portál pro grafiky)? A o co konkrétně? O začátečnické věci nebo pokročilejší. Manuálově probrat vše nebo do hloubky jen některé konkrétní věci, a které?
Rozsáhlejší návod na Inkscape už na Abc vyšel v podobě seriálu. Odkazuji na to v boxíku na konci článku.Ano, ale obávám se, že Inskape probírá jen velmi letem-světem. když už tedy není k dispozici ochotný odborník, který by (měl dostatek času) a probral možnosti tohoto programu mnohem podrobněji a v co možná největší šířce, jsem vděčný alespoň za tyto návody. Možná to není úplně ten nejvíc "COOL" způsob, ale aspoň ukazuje jak se s tím dá pracovat. něco se z něj vždycky přiučím a na něco člověk - je-li ochoten trochu experimentovat - může dojít i sám... Tedy jak říkává můj kamoš: "Pořád lepší tohle, než drátem do oka..."
Tak ja myslim ze furt lepsi nejaky clanek, ke kteremu pripadne nekdo znalejsi opravi v diskusi chyby, nez clanek napsany odbornikem ktery nevznikne, protoze odbornik nema cas.To je naprosto trefné. Velice rád bych vydával jeden odborný článek za druhým, ale to to pak z autora páčím rok a stejně je to marné
Kurník, četl jsem to jako "Tvorba toaleťáku", už bych se měl jít asi vysrat
S CMYK je to špatné, hlavně proto, že nativní formát aplikace Inkscape - SVG - neumí nic jiného než RGB (resp. sRGB). To je dáno tím, že byl vyvinut pro potřeby webu, ale i tak je to škoda. Na Internetu sice najdete různé obezličky v podobě použití profilů ICC, které SVG umí, ale na profi práci to v tomto směru bohužel není.
V téhle věci není nic ani v roadmapě, přestože po tom hodně uživatelů volá. Na druhou stranu, vývojové plány už byly několikrát překopány a ty dlouhodobé už ani nezveřejňují moc podrobně. Přijde mi ale, že vývojáři mají jiné priority (třeba tvorbu animací), než z toho udělat profi aplikaci pro DTP.
Tady nejde jen od to, co normální člověk vidí. Např. loga mívají přesně specifikované barvy v Pantone a tahle informace jde v Inkscape (reps. v SVG) do kytek, což je problém.
Jinak jsem pouze odpovídal na dotaz o stavu podpory CMYK v Inkscape.
Ta konverze bude Pantone (jiná aplikace) -> RGB (Inkscape) -> CMYK (jiná aplikace). Přímo v Inkscape Pantone barvy nezadáš. Není to proto, že by to bylo složité technicky, ale protože licence. Asi by nevadila velikost té odchylky, ale třeba v případě použití plné barvy, že ty Pantone mají přesně namíchané a takhle to bude atyp. V tomto taky nejsem žádný profík, ale můžu o tom někdy podiskutovat s kolegy grafiky.
S CMYK je to špatné, hlavně proto, že nativní formát aplikace Inkscape - SVG - neumí nic jiného než RGB (resp. sRGB).To by snad neměl být takovej problém, Inkscape umí, pokud vím, exportovat do PostScript a to už by snad nějak mělo jít převíst do CMYK, ne? Anebo nějak přes PDF?
Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ ... a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
pavel@pca5 ~/grafika/ikony $ inkscape ./kos.svg -A kos.pdf pavel@pca5 ~/grafika/ikony $ inkscape ./kos.svg -e kos.png Background RRGGBBAA: ffffff00 Area 0:0:744,094:1052,36 exported to 744 x 1052 pixels (90 dpi) Bitmap saved as: kos.pngJiná otázka je, jestli to funguje správně, export dopadl s chybami, část grafiky chyběla (problém mé verze Inkscape?). Do bitmapy bez problémů. O jiné možnosti (zdroj SVG) zatím nevím, nepotřeboval jsem to řešit. Naopak vím, že solidních úspěchů lze dosáhnout s TeXem, různými PDF knihovnami atd...
Já tedy edituji uzly velmi často a nepamatuji, že by mi při tom Inkscape spadl. Jiná věc je import různých formátů, jak zmiňujte MaT, tam se mi to už stalo.
Asi s uzly tolik necukám, co zkusit omezit alkohol
Asi s uzly tolik necukám, co zkusit omezit alkoholToto by som chcel vidieť v bugzille
Tiskni
Sdílej: