Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Stejnému fyzickému disku může při každém bootu být přiřazeno jiné jméno zařízení (v /dev), což znamená, že zprávy v jaderném logu a výstup různých nástrojů nemusí odpovídat pohledu správce na systém.
Stejnému fyzickému disku může při každém bootu být přiřazeno jiné jméno zařízení (v /dev)Například pokud jsou v systému namíchaná ata a sata zařízení, jádro je při každém bootu uvidí v jiném pořadí a přidělí jim jiné názvy zařízení (sda, sdb a tak..). Čili správce se musí řídit něčím jiným než kernelími názvy zařízení, jinak nenapíše ani fstab.
což znamená, že zprávy v jaderném logu a výstup různých nástrojů nemusí odpovídat pohledu správce na systém.Pohled správce na systém:
LABEL=data11 /cache ext4 defaults,noatime 0 2Kernelí hláška:
EXT4-fs (sdb3): mounted filesystem with writeback data mode. Opts: (null)Fakt nevím co zrovna dnes je sdb3 a pokud bych tu hlášku chtěl luštit, musel bych jít a zjistit to.
Root fs už je potřeba uvést něčím stabilním, např. UUID, např. UUID, jinak tam jádro skutečně začne vyrábět náhodu.
Přesněji řečeno jádro žádné UUID nezná. To je výmysl udevu a tudíž ve skutečnosti parametr root zpracuje skript z initramdisku, UUID přeloží na skutečný název zařízení (například /dev/sdb3), a tento dá připojit. Jinak řečeno UUID a podobné jsou záležitost čistě uživatelského prostoru, jádro o tom nemá nejmenší tušení (jinak by muselo při každém mount(2) zkoumat obsah všech blokových zařízení).
Kapacitance je zdánlivý odpor součástky, jednotkou je tedy Ω.Ano, toho jsem si vědom. Nicméně v anglickém originálu je taky capacitance a nikoliv capacity
Zrovna dneska jsem upgradoval v serveru jádro na 2.6.39.2 a co myslíš? Mám ho tam. IDE subsystém s hd* názvy.
V jádře si stále můžeš vybrat mezi IDE a ATA. Kde si ale už nevybereš, je udev, který od jisté verze IDE názvosloví nepodporuje.
A zrovna v tom stroji mám více disků. A jako na potvoru taky kopii souborového systému, protože jeden z disků se začal poroučet. Takže třeba tady LABEL nepomůže, protože tam jsou dva systémy s touže jmenovkou (a obecně LVM snímky jich takových mohou navyrábět mnoho).
Takže začínám zkoumat, jestli initramdisk bude nebo nebude potřeba, jestli subsystém ATA dokáže nebo nedokáže na IDE hardwaru držet stabilní číslování podle topologie nebo ne.
Očekával bych, že na tohle (rozumnějme například přejímání informací o úložištích z BIOSu) má jádro nějaká pravidla, stejně jako ujasnění, jak se vypořádává s umístěním disků na IDE kanálech, SATA rozhraní podle čísel, prioritu SATA před PATA a podobně... Kde tedy udělali chybu? Nebo jsem jenom přespříliš naivní, neznalý?Pokud vím, tak jádro přiděluje jména SCSI diskům tak, jak se detekují, a to nejen "krátká jména" (
sda
, sdb
...), ale i ta dlouhá SCSIcky sběrnicoidní (dev:bus:target:lun
), protože i jednotlivé řadiče se mohou nadetekovat v různém pořadí.
Já osobně už jsem několikrát viděl, jak se uspaný disk odmítl včas probrat (hlásil "link is slow to respond, please be patient
") a byl v důsledku toho přejmenován, protože ho disk, který se za běžných okolnosti detekoval jako poslední (je to PATA disk, přípojený na přídfavném řadiči od Promise), předstihl a detekoval se dříve.
Očekával bych, že na tohle (rozumnějme například přejímání informací o úložištích z BIOSu) má jádro nějaká pravidla, stejně jako ujasnění, jak se vypořádává s umístěním disků na IDE kanálech, SATA rozhraní podle čísel, prioritu SATA před PATA a podobně...
Takové stálé a neměnné pořadí by sice bylo fajn, ale v plné obecnosti ho ani zajistit nejde. A i kdyby šlo, stejně by čas od času nastala situace, kdy se nějaké zařízení v důsledku chyby (ať už softwarové nebo hardwarové) nepodaří inicializovat a všechna další se posunou. Takže je lepší nepředstírat, že je možné persistenci pořadí zajistit.
Tiskni
Sdílej: